De prijs van de nieuwe Ford GT is bekend, plus configurator

Auteur: , 76 Reacties

De gelimiteerde Ford GT supercar heeft een prijs boven de 5 ton.

In Nederland is de verwachte bruto verkoopprijs namelijk 537.000,- Euro. Dat is inclusief 21% BTW, inclusief belastingen, maar exclusief registratie en afleverkosten. De definitieve bruto verkoopprijs van de La Ford.. eeh.. Ford GT zal deze zomer bekend worden, maar zal waarschijnlijk niet heel veel verschillen.

Je hoeft overigens geen enorme aantallen op de weg te verwachten: Ford zegt de productie tot 250 stuks per jaar te cappen. Ter vergelijking: van de Porsche Carrera GT werden tussen eind 2003 en mei 2006 1.270 exemplaren gebouwd. En dat was in een tijd waarin de wereldwijde vraag nog een stukje lager lag. En daarnaast, je moet verkozen worden om een Ford GT te kopen. Quote:

Ford verwacht dat het aantal potentiële kopers hoger zal liggen dan het aantal beschikbare Ford GT’s; Ford zal daarom via het programma personen selecteren die zullen worden uitgenodigd om met Ford-verkopers de mogelijke aankoop te bespreken…

Nog even wat details, mocht je ze vergeten zijn: de druppelvormige (koolstofvezel) carrosserie is het resultaat van uitvoerig werk in de windtunnel. De body en de monocoque zijn uit carbon opgetrokken, met twee subframes voor en achter van aluminium. De geraamde 600+ pk komt uit een 3,5-liter EcoBoost V6-motor. Schakelen gaat via een zeventraps bak met dubbele koppeling.

Zelf alvast kleurtjes kiezen kan in de configurator.

Met dank aan iedereen voor de tips!



76 reacties

Wat een wagen, ik heb dit liever dan een Aventador. Graag geconfigureerd als op de bovenstaande foto
@dutchcorvette: je hebt zeker gelijk, heb je ook wat meer een wauw effect omdat ze er maar heel weinig zijn, ik ga dan zeker voor de matzwarte
@dutchcorvette: absoluut eens. Heb 0,niks met de meeste amerikaanse rommel, maar Ford… Gt40, vorige GT en dan nu dit meesterwerk. Wat een absurd gaaf ding! Het design klopt gewoon. Echt af zo af. Heb ook steeds minder met dat muscle gedoe omdat het vaak lomp wordt, maar deze Ford pakt wel een lekkere tussenweg. Is echt niet zo glad en agile als de lambo en ferrari, maar zeker niet lomp en log. Misschien wel vetter dan een Koenigsegg… Misschien…
@vondudenstein: hoe weet jij dat nou weer.. er zit hier enorm veel technologie in.. onderbuikje.nl
@lekkaah: weet? Wie de hell heeft het hier over weten? Ik doelde op het uiterlijk en wat ik daarbij voel. Dat heeft niks met wetenschap maar smaak te maken. Oke, ik had ‘is’ in vergelijking met lambo en ferrari misschien weg moeten laten. Maarja.. Autoblog = geen optie tot bewerken..
@dutchcorvette: serieus? Als ik de keuze had tussen een v12 en een v6 zou ik het wel weten…de v12 natuurlijk!
@pietertjep85d:

Je hebt die keuze nu ook ..

Hoeveel van die heilige cilinders heb je nu in je auto dan ??
@lincoln: ik fiets, met slechts één hele heilige cilinder, als je weet wat ik bedoel…😏
Doe mij de oudere gt40 maar
@slot123: Doe mij maar een paard met wagen, is nog ouder en daarom nog beter.
@jarno_dewilde: zie maar eens een paard te vinden dat ouder is dan de gt40…
Ford GT in Liquid red met Shadow Black stripes voor mij aub!
€537.000 voor een 6cil en je moet nog uitgekozen worden ook… Wat een grap
@wildewesten: inderdaad ja. Ik snap wel dat ze er maar 250 van bouwen.


@wildewesten: ben jij ook zo een pannenkoek die denk dat een na v8 beter is dan alles
@wildewesten: uitgekozen worden: dat betekent dat je minstens een Fiesta en een Focus moet hebben staan en geen doorverkoop historie moet hebben? Wtf zouden bij Ford de criteria zijn?
En Toch, een V6…. Ik vind het niks voor een supersportwagen van ruim een half miljoen
@kaymommer: De xj220 had ook een 6cyl, dat is toch wel een redelijk iconische wagen.
@boenderaar: die auto zou eerst een andere motor krijgen volgens mijn geheugen.

Er zijn zelfs kopers afgehaakt toen bekend werd dat er “slechts” een zes cilinder in kwam.

Dus inderdaad een iconische wagen, maar toch slechts een zes cilinder.

Same problem, same opinion (in mijn ogen dan 😉)
@kaymommer: achja, eigenlijk heb je ook wel een punt..;)
@kaymommer: Klopt er zou eerst een V12 in komen en 4 wiel aandrijving. Uit eindelijk is het 2WD en V6 turbo geworden. Voornamelijk vanwege het gewicht.

Nog niet zo lang geleden is er 1 bij Jay Leno geweest. Kijk voor de grap eens naar zijn reactie over de V6 nadat hij er mee gereden heeft.
@ronnys: het verdwijnen van de V12 had meer te maken met de emissienormen 😉
@kaymommer: volgens mij was er uiteindelijk ook een probleem om het gewenste vermogen te bereiken met de v12 toch? Beetje samenloop van meerdere zaken. De XJR15 had de v12 wel, maar minder vermogen. Toch is die 220 een icoon. Technisch snel verslagen door de McLaren, maar dat model was zo lekkerd. Doet me weer denken aan de intro van NFS2, toen NFS nog vet was. En er stond er 1 in Arnhem :)
@boenderaar: Nissan GT-R. Is ook een V6 ook rond de 600PK (Nismo variant) Maar goed die kost ongeveer een kwart van deze.
Dat geld voor zo’n auto, zonde
Wat een fabelachtig mooie wagen! Het prijskaartje is inderdaad vrij fors, maar gaat ook erg schaars worden… Ik ga alvast mijn spaarpot stukslaan ;)
Ik heb het niet gelezen maar ik heb een Fiesta ST, kan ik gekozen worden? 😎
@87sandyd: heb je gespaard dan? :p
Ecoboost, zit dat niet in een fiesta???
@steelfighter: .

Jep. 600+ pk twin turbo V6 Fiesta’s staan op elke straathoek.
Een richmans Ferrari ..
Belachelijk, da’s ongeveer drie keer de prijs van de vorige Ford GT…
@Jochempie:

Wat koste die dan op NL plaat ??
@lincoln: ik dacht rond de 250.000
@lincoln: De vorige van hooguit $150k in de VS kostte al gauw €250k in NL, deze van minstens $450k in de VS kost slechts €550k in NL. Koopje dus, ik bestel de mijne in Capri olijfgroen met magnum champagneflessenhouders.
Bloody hell 😂. €540k and you get a V6 ecoboost …
@jbowe: maar misschien wel 1’tje die 5 ton plussers met hun v12 sloopt? Hoop ik althans. Nissan vernedert autos die velen malen de prijs zijn al jaren. Houdt zich nog steeds aardig staande volgens mij. Die vorige Ford GT kwam ook aardig in de buurt van Carrera GT, Merc SLR enzo? Heb wel het idee dat ze het met deze serieus nemen :p
Gaaf hoor. Doe mij er maar een.
Zuiver spel van vraag en aanbod. Slim gezieen van de marketingmannetjes -en vrouwtjes bij ford.
Ik vraag me enkel af hoe ze gaan selecteren. Ik vermoed dat ze eerst de persoonen zullen contacteren die nu een gt in hun bezit hebben. Maar dan? Wie dan? Misschien dat mensen die hun Ka in london even in het goud inpakken ook nog een kansje maken ;).
@cadrez: lees de link, dan weet je het direct.
@nasty: ontsnapte even aan mijn aandacht. Mes excuses.
Ergens doet hij me aan de Jaguar XJ220 denken. Een gelimiteerde supersportwagen met fantastische looks, aangedreven door ‘slechts’ een 3.5 V6. Er zijn wat mij betreft slechtere associaties denkbaar.
@Citrofiel:
Met het grote verschil natuurlijk dat Ford vanaf den beginnen al sprak over een V6 motor. Jaguar maakte het publiek eerst lekker met AWD en een V12 ;-)
Dit is een rijdende showcase voor de V6 EcoBoost. En wat voor een!!! Wat een kanon van een auto! En die specs uit een V6 EcoBoost betekent dat de run of the mill V6 EB ook wel naar die waarden kan. Toch leuk in je Taurus of F150!
@E34M5Touring:
En dat is het, een showcase. Niet alleen voor de nieuwe Ecoboost 35 motor; het is een showcase voor het hele Ford concern. Veel meer dan de vorige GT heb ik het idee. Die leunde heel erg op het verleden. Bij deze GT ligt de focus veel meer op de technologie die er in zit.

En dat Ford een supercharger op een V8 kan zetten weten we ondertussen wel, niet waar? ;-)
Nee, juist dankzij de nieuwe V6 wordt deze GT interessant, en absoluut niet ondanks de V6…
@Rob: Toen de vorige uitkwam was Retro cool! Toen was het gewoon een prima zet. En die had een Pick up motor met een grotere supercharger. Dus dat was ook niet bepaald een purpose built racemotor… Deze laat veel meer zien wat men nu in huis heeft. Als die EcoBoost de belofte waar kan maken zal dat zeker een positief resultaat leveren onder de F150 en Taurus etc. Die motor wordt zo sneller ‘geaccepteerd’ denk ik. En dat is Ford’s bread and butter.
@E34M5Touring:

EcoBoost 3.5 en 2.3 is al een succes in de mustangs ..
En volgens mij staat er bij Lincoln geen V8 meer in de prijslijst ..
@lincoln: Ja bij de Mustang is de Ecoboost zeker een succes. Maar in de Taurus en F150 zijn er nog wel slagen te maken. En ik denk dat ze daar ook betere sales gaan zien. Vorige GT had een F150 Lighting motor, men vind dat mooi. Hopelijk gaat deze dat ook doen. T’is en beul van een motor namelijk. Zelfs stock.
Ik vind deze uitermate geslaagd.
Trouwens puik werk van Ford om zo’n super creatie neer te zetten als mainstream autofabrikant.
Zou deze liever hebben dan Italiaans spul!
Erg optimistisch van FoMoCo. Zal ze niet meevallen bij de aankomende recessie ze allemaal weg te zetten….
Nieuwe Honda/Acura NSX heeft een zelfde soort motor dacht ik? Maar dan met elektro boost erbij. Voor ongeveer 150.000 usd dacht ik….
Dat stuur heeft nog meer knopjes dan een Ferrari 458, indrukwekkend!
Ik ga hem denk ik bestellen ook al moet ik er een hypotheek voor nemen. Zodra ik ben uitgekozen zet ik hem meteen alvast te koop voor 1.500.000.
Ecoboost., gelukkig maar toch nog een beetje economische
Ik dacht gelezen te hebben dat de Amerikaanse prijs 350.000 dollar is, nog steeds erg veel… Meer dan b.v. de Lexus LFA wat imo een nog specialere auto is.

Voor mij maakt het niet uit of hij 100.000 of 100.000.000 kost want ik kan het toch niet betalen. Rest alleen nog mijn oordeel over de looks: Dikke prma, prachtige auto, goed bezig Ford!
Wat een fantastisch ding ook met ‘maar een V6’. Daarmee zijn ze dus hun tijd vooruit want de aankomende 10 jaar zal ook het downsizen bij de huidige supercars verder toenemen.

De prijs moet je vooral de Nederlandse overheid kwalijk nemen en niet de mensen van Ford. Aan de overkant van de plas kost hij omgerekend € 355.000
@Vreddy_B: de staat maakt auto’s inderdaad duur, maar daar heeft een exoot met groot atmosferisch blok meer last van dan deze Ford met V6. Een Ferrari F12 kost ook in Nederland gewoon twee ton minder.
Schijnbaar worden alleen klanten geselecteerd die er daadwerkelijk mee gaan rijden, beetje a la Lexus LFA. Speculanten zouden dus in principe buiten de boot moeten vallen.
Jammer dat de handbak verdwenen is, de vorige Ford GT had dit wel. Verder een stevige prijs, maar als vraag groter is als aanbod kan dit blijkbaar gevraagd worden. Natuurlijk zullen ook de productie kosten terug verdiend moeten worden, wat minder makkelijk is met een laag aantal
Vind ‘em tof. Als ik dan toch supercars leuk moet vinden, dan deze. Een stuk gewaagder ook dan de vorige GT. Dat is, ondanks dat het een prachtige machine is, niet meer dan een retromodel.
Dit is ‘m voor mij als i een supercar zocht. Het aantal cylinders is alleen belangrijk voor mensen die niks om techniek geven. Zoals destijds met de GT40 geeft Ford straks ook met deze weer iedereen het nakijken. Ik mag dat wel; heel af en toe eens meedoen en dan het meteen bord leeg vegen.
Liquid blue met witte strepen. Zo lekker
Geil ding. Volgens mij gaat shmee er een kopen. Hij is vet veel aan het posten over de GT en tagt steeds Ford hierin. Daarnaast voldoet hij aan bijna alle eisen van ford
Prijs lijkt hoog maar met deze jaaroplage gaat dit een enorme bijzonderheid worden op de weg. De meeste zullen zo als beleggingsobject gekocht gaan worden wat op zich jammer is want deze beauty zou ik heel vaak willen zien!
Ik wacht met smart op het telefoontje van de Ford dealer. Met een Ford Fiesta ST ben je toch wel gekwalificeerd genoeg?! ;)
Ik vind het nu al een van de gaafste supercars die er zijn. Gewaagder dan al het andere spul. Of deze dat andere spul ook zoek kan rijden, moet nog blijken. Maar dat hij snel is, dat staat vast. Ook met die V6. Ik heb namelijk geen moeite met die V6. Zolang hij van zich laat horen, is het net zo leuk als een dikke V8.
Net als bij de Lexus LF-A ga je altijd haters hebben(prijs,merk) neemt niet weg dat dit gewoon een prachtige wagen is! Als die V6 maar goed klinkt.
Het voorgaande GT modellen waren zo mooi! Echt droomauto’s, maar gier kan ik nog steeds niet over uit. Het ergst vind ik nog dat er niet eens een V8 in ligt! Maarja, met de Shelby GT350 heb ik ook geen problemen.
1 model terug graag
Super vet ding! Maar gaat iemand een lekkere bonus krijgen bij Ford. Wat lijkt me dat lekker als zo’n smak geld op je rekening wordt bijgeschreven.
Heel mooi en gaat beslist beter rijden dan de meeste andere supercars!!! Maar niet voor die prijs. Is zelfs te duur voor een vergelijkbare Ferrari, Lambo,…
Niet dat een Ford dat niet waard kan zijn, integendeel. Maar deze prijs er erover.

Dan toch maar een SPF GT40 MII voor 150K, (moest ik het geld hebben)
Een gele met blauwe strepen, blauwe brake caps en een blauwe afwerking in het interieur, gloss carbonfiber buiten afwerking en gloss zwarte velgen.
http://i66.tinypic.com/3505doo.jpg
http://i64.tinypic.com/xbd844.jpg
Een rode met zwarte striping voor mij

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).