
Hij staat mooi te glimmen in Maastricht, maar deze SL is wel heel prijzig.
Op Interclassics staan niet alleen oldtimers, maar ook genoeg youngtimers. De SL R230 is bijvoorbeeld een prachtige youngtimer, die ook nog redelijk betaalbaar is. Dit exemplaar kost bijvoorbeeld maar *kijkt op prijskaartje* 140 mille. Oké, slecht voorbeeld…
Nu is het natuurlijk gewoon gewone SL, dat had je waarschijnlijk al door. De ‘V12 Biturbo’-badge op de zijkant verraadt dat het om een dikke SL 65 AMG gaat. De afwijkende voorbumper is een ander herkenningspunt, maar die was optioneel ook op de SL 55 AMG leverbaar als onderdeel van het Performance Package. Hetzelfde geldt voor de tweedelige velgen.




Een SL 65 AMG is behoorlijk zeldzaam, maar dat verklaart nog niet het prijskaartje. Ook voor een SL 65 is dit héél veel geld. De reden dat er de hoofdprijs voor gevraagd wordt is de kilometerstand. Er staat slechts 2.371 mile op de teller, omgerekend 3.816 kilometer. De auto komt van de eerste eigenaar en is uiteraard volledig origineel. Kortom: fabrieksnieuw.


Een unieke auto, we kunnen niet anders zeggen, maar toch is de vraagprijs wel erg gortig. Er staat bijvoorbeeld op Marktplaats een exemplaar te koop wat bijna een ton goedkoper is…
Al vroeg begonnen aan de vrimibo?
Afkomstig van de eerste eigenaar in Japan zo te zien, aan de kentekenuitsparing.
De combinatie van topmotorisatie, klein kenteken en een teller in mijlen betekent hoogstwaarschijnlijk een import uit de USA
Dan had het stuur rechts moeten zitten
In Japan is het een status symbool om een Europese auto linksgestuurd te hebben, dus je hebt wel degelijk linksgestuurde auto’s in Japan.
Deze moet in de kelder, en niet meer mee rijden. En dat is toch zonde..
Dit vindt ik toch wel de mooiste SL van allemaal (inclusief de gullwing); de R129 op de 2e plaats. Hoeft echt niet een heftige AMG te zijn, ik zou met de V8 al tevreden zijn 😇.