Deze sleeper maakt je schoonmoeder aan het huilen

Auteur: , 43 Reacties

Nietsvermoedend stapt ze in voor een boodschapje bij jou om de hoek. En toen draaide je de sleutel om.

Althans, zo’n beeld schets ik voor me bij het zien van deze Chevrolet Sprint uit 1988. De saai ogende hatchback is echter alles behalve saai. De dikke vette achterbanden en de positie van de auto verraden al een beetje wat je kunt verwachten. Inderdaad: powerrrr.

En niet te zuinig ook. Volgens Autobarn Classic Cars, waar de Chevy aangeboden wordt, levert de aanwezige Duttweiler Performance V8 met twee turbo’s 945 pk. Holy shitsmokes. Om al dat vermogen in goede banen te leiden is het blok gekoppeld aan een TH350 versnellingsbak van General Motors. Daarnaast moet een differentieel ervoor zorgen dat de boel op z’n plek blijft zitten zodra het gaspedaal wordt ingetrapt. Verantwoordelijk vaart verminderen doe je met Nissan remmen die normaal gesproken op een pick-up worden gemonteerd.

De ombouw vond in 2007 plaats en inmiddels staan er 72.880 mijlen op de teller. Het autobedrijf hoopt 44.995 dollar te vangen voor het blauwe monster. Check ook dat schattige af-fabriek uitlaatje.



43 reacties

De laatste brandstofpas van 3.500 euro wordt nu geveild Bepaal zelf wat je betaalt!.
Wheeliebar included?
Stiekem vind ik hem best wel gaaf 😏
Dit is pas een echte Chevy!
Wàt een bizar ding zeg, die Transmission/Engine tunnel ook 😂.
@wimbraber: Een echte Suzuki bedoel je… ;)
@Dizono: Haha, ik dacht al zoiets… Op welke is ie gebaseerd? De Charade?
@wimbraber: Dat is een Daihatsu. Op de SA-310, later Swift geheten. De auto had overigens veel verschillende namen en badges.
@Dizono: Haha jezus, even vergeten 😅.
Bedankt voor de info 😉
@wimbraber: nee, dizono, niet jezus…
@gwnbmw: ik reken het beide goed
Wel even je rechterbeen eraf hakken voordat je erin kan rijden, maar dan rij je mooi wel iedereen eruit! Geniaal project, al verwacht ik niet dat iemand er zoveel geld voor neer gaat leggen…
@nielsnl1: Iedereen eruit rijden?? ding kan geen fatsoenlijke bocht nemen.
@bofkont: in de US of A hebben ze geen bochten :p Doelde meer op een stoplichtsprintje etc. ;)
Lijkt me briljant om te hebben, maar meer dan 40k voor een hebbeding is wel erg veel
De middenmotor heeft bij deze ook een nieuwe dimensie gekregen
@raver1991: Verklaar je nader? Het blok ligt gewoon voorin, de turbo’s liggen achterin, probably omdat er voor geen ruimte was. :)
@baap: Omdat een deel van de algehele motor, de turbo’s inderdaad, achterin liggen. Daarnaast tik je met je knieën het blok aan, betwijfel of je dan nog kan zeggen dat het blok voorin ligt….
@raver1991: Je zou indd wel eens gelijk kunnen hebben betreft het blok zelf. Het lijkt er op dat ’t achter de vooras ligt en dan zou je technisch gezien spreken van een middenmotor. Scherp.
@baap: dan heeft mijn E81 ook een middenmoter op 5 cm na
Weet dat het niet uitmaakt maar toch jammer dat die achterwielen best veel weggeven.
Haha daar gaat m’n corvette
Die banden, lol. Wel met originele wieldoppen.
Holy fucking jesus!
Holy shit, zitten alle accessoires nu aan de bak gekoppeld in plaats van de motor? Fantastisch!!
haha, moeder der sleepers, geniaal!
Vet!!!
Je verwacht het niet! Sleeper in het kwadraat.
Zo leuk dit, bij het stoplicht staan naast zo’n rijkeluiskindje (no offense verder) en hem dan helemaal zoek rijden.
Maar goed dat het een automaat is. Ruimte voor 3 pedalen is er niet echt 😂
Ze zien je aankomen bij de RDW..
@ghost: En anders horen ze je wel! ;-)
Ik zou het niet wagen…
Denk je even een blokje om te rijden, verbrand je gelijk je rug omdat je een turbo als rugleuning hebt…
Je kan nu wel in de advertentie zetten dat er stoelverwarming in zit
Toffe kar. M’n tweede auto ooit was ook zo’n type, maar dan met Suzuki badges en een 1.0 3-cilinder blokje.
Gaaf ding, maar ga jij de bougies vervangen?
Die achterbanden verraden ook wel een klein beetje….?!
Die turbo’s achterin zullen niet voor de beste gas response zorgen, maar wat een lol zul je ermee hebben. De vraag is alleen hoe je uberhaupt gas moet geven. De ultieme sleeper
4 wielaandrijving inbouwen, carbon carrosoriedelen… Ultimate pocket rocket
Leuk alternatief voor de Farmtruck!
Sinds wanneer dient een differentieel om alles op zijn plaats te houden? Rare beschrijving…
Haha deze auto heb ik gehad in de zelfde kleur super veel lol meegehad
Als gti gehad. 746kg op kenteken. Dikke lol. .. en dat torretje maar brullen.
Als GTTI is de charade echt een leuk wagentje die ook nog vrij fatsoenlijk een bocht kan nemen, dit is toch niets man, en nr zoveel onderhand.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).