Deze Volkswagen Golf GTI is klein maar fijn

Auteur: , 25 Reacties

Het is géén trapauto! Er zit gewoon een moteur in de neus, met Weber carburateurs.

In de categorie ‘projecten waarbij je een glimlach niet kan onderdrukken’, vandaag deze korte Golf. We kregen een tip binnen van Reggie-Boy, die op een of andere manier terecht is gekomen op de Facebook-pagina van Grounded Porn. Hoe dat zo precies kon gebeuren weten we niet, maar we zijn er desalniettemin blij mee. Op deze pagina is namelijk dit kekke Golfje te vinden. De term Golfje was trouwens nooit beter van toepassing dan voor deze Golf II GTI cabrio.

Sowieso is een Golf II cabrio al een rariteit, want Volkswagen besloot zelf om geen cabrio versie van de Golf II te maken. In plaats daarvan bouwden ze de Golf I cabrio gewoon door tot 1993, toen de Golf III cabrio op de markt verscheen. Overigens herhaalde ze dat trucje daarna nog een twee keer, want ook van de Golf IV kwam er geen cabrio op de markt. Tenzij je die Golf III cabrio met Golf IV neus serieus neemt. Zo’n zelfde verhaal geldt voor de Golf VI cab.

We weten verder niet enorm veel van deze creatie, behalve dat de maker ervan goed weet wat hij doet. Klassieke GTI-elementen zoals de scheve dubbele eindpijp en de rode bies op de neus zijn in ere gehouden. De combinatie met de geweldige velgen is ook top. Tenminste, dat vind ik zelf. Maar wat vind jij ervan? Kortegolf grappen zijn welkom, in de comments.

Bedankt Reggie-Boy voor de tip!



25 reacties

Ik vraag mij wat er gebeurt als je hard optrekt of remt….
@rufctr01: haha lekker stoppie’s maken
@rufctr01: Hard optrekken zal wel meevallen mits het voorwielaangedreven is. Remmen zal hilarisch zijn. Achterwielaangedreven layout is overkill.
Met Weber bbq onder de kap.
Nou valt die grote overgang aan de voorkant alleen maar meer op he @jaapiyo?
@gulli: ja, nu je het zegt. Wat een grafbak zeg…
Smart-style inparkeren. Overhang had wel korter gekund zo te zien. Verder grappig ding..
Je hebt er weinig aan, maar het is wel leuk en grappig
Ik me vooral altijd af: Waarom??? Soms zie je ook wel eens van die korte T1’s. Is dit een laatste optie ivm met schade? Waar ja, wat voor schade heb je als de beste optie is het midden eruit te zagen. Als schade dan niet de reden is, dan snap ik het al helemaal niet. Lijkt me nou niet een betere wegligging opleveren. Zou hij trouwens een radio met alleen AM hebben?
@tenaci: de hele uitstraling wordt hier cartoonesk van. Ik denk dat daar zeker liefhebbers van zijn. Ik vind het iig wel geinig!
@thijsj: Hmm, tja, dat is dan ook wel het enige wat ik zou kunnen bedenken. Maar dan is dit wel zonde van een GTI vind ik persoonlijk.
@tenaci: voor de lol en de hobby. Daarom.
Duitse variant van een Kei-car
Ik kon ooit een mini shorty kopen. Echter iemand vertelde min dat je dit nooit legaal op kenteken kan krijgen in Nederland en dat het daarom alleen maar bij shows blijft.
Tenaci… ik d8 ook Waarom????? ……..elemento tuning
@elemento: hoe lees ik dit?
+1 voor de period (Ronal?) velgen, de Tornado Rot als lakkeuze en het fraaie custom made zitmeubilair. Voor de rest wanstaltig en matig uitgewerkt want een cabrio zonder dak is geen cabrio maar een on-af product. En dan zoals die hoedenplank is vastgezet… man man man.

Onder de streep vind ik dit soort creaties stukken beter te pruimen.
Guitig bakkie, vind het altijd wel leuk om te zien dit soort projectjes.
Heerlijk dit!
Goed misleidende Facebook page naam!
@reggie-boy_rood: in menigeen comment hier wordt het woord ‘porn’ ook gebruikt als ze een auto gaaf vinden. Dus zo gek gevonden is die naam toch niet.
Ik krijg er de rillingen van!
Maar een vraag die maar blijft rondspelen in mijn hoofd: waarom?
Het is lachen, maar serieus, die moet toch rijden als een draak?
Hmm dit kan je bijna geen verlengstuk van je euh persoonlijkheid noemen. (Of toch wel van Velsen)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).