• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze Volkswagen T1 is ideaal tijdens overmatige sneeuwval

Auteur: robbie, gepost 12 maart 2013 om 17:03 – 25 Reacties

Afbeelding Deze Volkswagen T1  is ideaal tijdens overmatige sneeuwvalAfbeelding Deze Volkswagen T1  is ideaal tijdens overmatige sneeuwvalAfbeelding Deze Volkswagen T1  is ideaal tijdens overmatige sneeuwvalAfbeelding Deze Volkswagen T1  is ideaal tijdens overmatige sneeuwvalAfbeelding Deze Volkswagen T1  is ideaal tijdens overmatige sneeuwvalAfbeelding Deze Volkswagen T1  is ideaal tijdens overmatige sneeuwvalAfbeelding Deze Volkswagen T1  is ideaal tijdens overmatige sneeuwvalAfbeelding Deze Volkswagen T1  is ideaal tijdens overmatige sneeuwvalAfbeelding Deze Volkswagen T1  is ideaal tijdens overmatige sneeuwvalAfbeelding Deze Volkswagen T1  is ideaal tijdens overmatige sneeuwvalAfbeelding Deze Volkswagen T1  is ideaal tijdens overmatige sneeuwvalAfbeelding Deze Volkswagen T1  is ideaal tijdens overmatige sneeuwval

Volkswagen T1 Bulli
Toevallig nog op zoek naar een voertuig om deze horrorwinter 2.0 te trotseren? Een klassieke Volkwagen T1 met rupsbanden is in elk geval een stijlvolle oplossing.

Een stel handige Harry’s uit Oostenrijk zijn twee jaar aan het klussen geweest om het onderstel van een Bombardier sneeuwschuiver onder een VW Transporter T1 uit 1966 te monteren. Achterin kwam een viercilinder van Ford te liggen met 70 pk.

Uiteraard bleef het daar niet bij. Omdat de heren wel van goed stukje muziek houden werd besloten om het dak beweegbaar te maken. Het dak kan omhoog zodat er ruimte is voor een DJ die gebruik kan maken van de dikke muziekinstallatie die is ingebouwd.

Mocht je dus toch onverhoopt ergens stranden, dan kan je in elk geval nog een beetje werken aan je DJ skills. Haast moet je trouwens niet hebben, want de topsnelheid ligt op 15 km/u.

Met dank aan iedereen voor de tip!

Ook interessant!

  • Video: Hot Rod rijdt arme Volkswagen transporter aan
  • Volkswagen Transporter Sportline
    Volkswagen Transporter Sportline is de ultieme sportbus
  • Schetsen Volkswagen Multivan openbaar gemaakt
  • duurste Volkswagen Transporter van Marktplaats
    Dit is duurste Volkswagen Transporter van Marktplaats

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

Klassiekers, sneeuw, T1, transporter, Volkswagen

Vorig bericht: « Video: Ferrari 458 duikt het publiek in
Volgend bericht: Wat voor variant van de F12berlinetta test Ferrari hier? »

Lees Interacties

Reacties

  1. thomcarspotter zegt

    12 maart 2013 om 17:06

    Ziet er geweldig uit!

    Login om te reageren
  2. ej20g zegt

    12 maart 2013 om 17:09

    Dit vind ik wel leuk om te zien! En ach, met 15 km/h kom je de berg heus ook wel op. Het duurt alleen wat langer, iets wat ook leuk kan zijn.

    Login om te reageren
    • dondeboer zegt

      12 maart 2013 om 17:58

      @ej20g: Ik denk dat je met een gewone T1 helemaal de berg niet opkomt, dus wat dat betreft is 15km/u best vlot :P

      Login om te reageren
  3. mgmgb zegt

    12 maart 2013 om 17:14

    Gave pisteklimmer!

    Login om te reageren
  4. hamerhaai zegt

    12 maart 2013 om 17:25

    Fraai zeg! Vooral met die DJ en boxen; al blijft er dan minder ruimte over voor bier..

    Login om te reageren
  5. toyotafortuner zegt

    12 maart 2013 om 17:31

    Keitof gedaan zeg! Kudos! Draaitafels weg und gehen!

    Login om te reageren
  6. fimo zegt

    12 maart 2013 om 17:32

    Really? Een Ford-motor? Zal wel bij die Bombardier horen, meeste VAG-o-fielen zijn wel merkvast.

    Login om te reageren
    • ej20g zegt

      12 maart 2013 om 18:13

      @fimo: valt wel mee. Zat Kevers, T1’s, T2’s en T3’s met een Subaru motor achterin. Ook hier in Nederland.

      Login om te reageren
  7. Hupke zegt

    12 maart 2013 om 17:43

    Leuk als je wat vrijheid wil bij het gaan skiën.

    Login om te reageren
  8. betonstaal zegt

    12 maart 2013 om 17:55

    Allemaal Porsches in de werkplaats maar niet 1 motor voor dit rupstuig.

    Login om te reageren
  9. benzinehoofd zegt

    12 maart 2013 om 18:19

    Geeft een nieuwe dimensie aan de term “Pistenbulli”!

    Login om te reageren
    • T16 zegt

      12 maart 2013 om 20:39

      @benzinehoofd: Dieser Pistenbully ist ein Pisten-Bulli, genau. ;-) uitleg:
      Site met de Pistenbully: http://www.pistenbully.com/de.html, wiki Kässbohrer Geländefahrzeug http://de.wikipedia.org/wiki/K%C3%A4ssbohrer_Gel%C3%A4ndefahrzeug
      Site T1, of Bulli genoemd: http://de.wikipedia.org/wiki/VW_T1

      Spitzname Bulli [Bearbeiten]
      Die Entstehung des Spitznamens „Bulli“ ist nicht eindeutig belegt. Eine Version besagt, dass die Verbindung der ersten beiden Buchstaben von „Bus“ und „Lieferwagen“ zu dem Namen führten.[6] Eine andere Version schreibt den Namen dem Adjektiv „bullig“ zu, das VW-Mitarbeiter schon während der Entwicklung des T1 zur Beschreibung genutzt haben sollen.[7] Bis 2007 konnte VW den Namen nicht offiziell verwenden, da die Namensrechte bei der Kässbohrer Geländefahrzeug AG lagen. Anlässlich des 60-jährigen Jubiläums der Baureihe verkaufte Kässbohrer die Erlaubnis, den Namen zu verwenden, an VW. Im englischen Sprachraum hat sich wegen der geteilten Frontscheibe der Spitzname „Splittie“ für die erste VW-Bus-Generation durchgesetzt. Dort ist „Bully“ (englisch für „Tyrann“) negativ behaftet; „Bullying“ bedeutet Mobbing.

      Login om te reageren
  10. stirling zegt

    12 maart 2013 om 19:07

    Een vag klant, die inziet dat quattro niet echt werkt.

    Login om te reageren
  11. jrk68 zegt

    12 maart 2013 om 19:34

    Het idee vind ik wel gaaf, maar had het met een T3 gedaan ipv zo’n mooie zeldzame T1.

    Login om te reageren
    • betonstaal zegt

      12 maart 2013 om 19:41

      @jrk68: weet niet. Het was wel een bonk roest. Dan mag je wel wat creatiever restaureren vind ik.

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        12 maart 2013 om 20:17

        @betonstaal:
        Ik heb slechtere zien reïncarneren tot pareltjes. Maar ik heb dan ook een zwak voor ouwe meuk.

        Login om te reageren
        • ropbp zegt

          12 maart 2013 om 20:27

          @jrk68: liever zo gerestaureerd en in gebruik dan omgetoverd in een parel die het daglicht niet meer ziet.

          Login om te reageren
          • jrk68 zegt

            12 maart 2013 om 20:32

            @ropbp:
            Dat is nu juist het leuke van die scene, ze worden gewoon gebruikt.

            Login om te reageren
            • mrs250 zegt

              13 maart 2013 om 07:47

              @jrk68: idd, ik zie meer T1’s rijden dan andere klassiekers uit die tijd, zelfs doordeweeks.

              Login om te reageren
  12. Vanquish zegt

    12 maart 2013 om 23:45

    Erg mooi resultaat! Jammer van die totaal onzinnige geluidsinstallatie, ik kan betere toepassingen verzinnen. En er had ook best wat meer pk in gemogen van mij!

    Login om te reageren
  13. Laue zegt

    13 maart 2013 om 07:49

    Roofrack met snowboard zou het compleet maken!

    Login om te reageren
  14. Rudeboy01 zegt

    13 maart 2013 om 10:01

    Ziet er goed uit. Weet iemand misschien wat er op de 1e foto rechtsachter staat!? (helicopter motor!?)

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      13 maart 2013 om 10:06

      @Rudeboy01:
      Dat is een “stermotor”, zat vroeger in vliegtuigen.

      Login om te reageren
  15. Rudeboy01 zegt

    13 maart 2013 om 10:35

    Ahaaaa…een stermotor (ik ga zo Googelen) Mmhhh als ze die nu eens zouden inbouwen…

    Login om te reageren
    • fapfap zegt

      13 maart 2013 om 11:05

      @Rudeboy01: Dan kom je helemaal niet meer vooruit inderdaad

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North