Deze Volkswagen T1 is ideaal tijdens overmatige sneeuwval

Auteur: , 25 Reacties

Toevallig nog op zoek naar een voertuig om deze horrorwinter 2.0 te trotseren? Een klassieke Volkwagen T1 met rupsbanden is in elk geval een stijlvolle oplossing.

Een stel handige Harry’s uit Oostenrijk zijn twee jaar aan het klussen geweest om het onderstel van een Bombardier sneeuwschuiver onder een VW Transporter T1 uit 1966 te monteren. Achterin kwam een viercilinder van Ford te liggen met 70 pk.

Uiteraard bleef het daar niet bij. Omdat de heren wel van goed stukje muziek houden werd besloten om het dak beweegbaar te maken. Het dak kan omhoog zodat er ruimte is voor een DJ die gebruik kan maken van de dikke muziekinstallatie die is ingebouwd.

Mocht je dus toch onverhoopt ergens stranden, dan kan je in elk geval nog een beetje werken aan je DJ skills. Haast moet je trouwens niet hebben, want de topsnelheid ligt op 15 km/u.

Met dank aan iedereen voor de tip!



25 reacties

Ziet er geweldig uit!
Dit vind ik wel leuk om te zien! En ach, met 15 km/h kom je de berg heus ook wel op. Het duurt alleen wat langer, iets wat ook leuk kan zijn.
@ej20g: Ik denk dat je met een gewone T1 helemaal de berg niet opkomt, dus wat dat betreft is 15km/u best vlot :P
Gave pisteklimmer!
Fraai zeg! Vooral met die DJ en boxen; al blijft er dan minder ruimte over voor bier..
Keitof gedaan zeg! Kudos! Draaitafels weg und gehen!
Really? Een Ford-motor? Zal wel bij die Bombardier horen, meeste VAG-o-fielen zijn wel merkvast.
@fimo: valt wel mee. Zat Kevers, T1’s, T2’s en T3’s met een Subaru motor achterin. Ook hier in Nederland.
Leuk als je wat vrijheid wil bij het gaan skiën.
Allemaal Porsches in de werkplaats maar niet 1 motor voor dit rupstuig.
Geeft een nieuwe dimensie aan de term “Pistenbulli”!
@benzinehoofd: Dieser Pistenbully ist ein Pisten-Bulli, genau. ;-) uitleg:
Site met de Pistenbully: http://www.pistenbully.com/de.html, wiki Kässbohrer Geländefahrzeug http://de.wikipedia.org/wiki/K%C3%A4ssbohrer_Gel%C3%A4ndefahrzeug
Site T1, of Bulli genoemd: http://de.wikipedia.org/wiki/VW_T1

Spitzname Bulli [Bearbeiten]
Die Entstehung des Spitznamens „Bulli“ ist nicht eindeutig belegt. Eine Version besagt, dass die Verbindung der ersten beiden Buchstaben von „Bus“ und „Lieferwagen“ zu dem Namen führten.[6] Eine andere Version schreibt den Namen dem Adjektiv „bullig“ zu, das VW-Mitarbeiter schon während der Entwicklung des T1 zur Beschreibung genutzt haben sollen.[7] Bis 2007 konnte VW den Namen nicht offiziell verwenden, da die Namensrechte bei der Kässbohrer Geländefahrzeug AG lagen. Anlässlich des 60-jährigen Jubiläums der Baureihe verkaufte Kässbohrer die Erlaubnis, den Namen zu verwenden, an VW. Im englischen Sprachraum hat sich wegen der geteilten Frontscheibe der Spitzname „Splittie“ für die erste VW-Bus-Generation durchgesetzt. Dort ist „Bully“ (englisch für „Tyrann“) negativ behaftet; „Bullying“ bedeutet Mobbing.
Een vag klant, die inziet dat quattro niet echt werkt.
Het idee vind ik wel gaaf, maar had het met een T3 gedaan ipv zo’n mooie zeldzame T1.
@jrk68: weet niet. Het was wel een bonk roest. Dan mag je wel wat creatiever restaureren vind ik.
@betonstaal:
Ik heb slechtere zien reïncarneren tot pareltjes. Maar ik heb dan ook een zwak voor ouwe meuk.
@jrk68: liever zo gerestaureerd en in gebruik dan omgetoverd in een parel die het daglicht niet meer ziet.
@ropbp:
Dat is nu juist het leuke van die scene, ze worden gewoon gebruikt.
@jrk68: idd, ik zie meer T1’s rijden dan andere klassiekers uit die tijd, zelfs doordeweeks.
Erg mooi resultaat! Jammer van die totaal onzinnige geluidsinstallatie, ik kan betere toepassingen verzinnen. En er had ook best wat meer pk in gemogen van mij!
Roofrack met snowboard zou het compleet maken!
Ziet er goed uit. Weet iemand misschien wat er op de 1e foto rechtsachter staat!? (helicopter motor!?)
@Rudeboy01:
Dat is een “stermotor”, zat vroeger in vliegtuigen.
Ahaaaa…een stermotor (ik ga zo Googelen) Mmhhh als ze die nu eens zouden inbouwen…
@Rudeboy01: Dan kom je helemaal niet meer vooruit inderdaad

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).