• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Die ken ik! Doemijdiemaa!

Auteur: michiel, gepost 5 september 2008 om 11:00 – 58 Reacties

Ferrari 212 Inter AA-13


“Hmm… Let me put it to you this way: zou jij hem gekocht hebben?” Deze vraag stelde autoblogbezoeker De Vlaeminck mij bij het topic over de Ferrari 212 van Prins Bernhard. “Nee, ik zou hem niet gekocht hebben, want ik vind het niet de mooiste Ferrari, maar wel een hele interessante!” was mijn antwoord.

Auto’s en beroemdheden… ze lijken niet zonder elkaar te kunnen. Over de hele wereld werkt het koppelen van producten – met name auto’s – aan beroemdheden heel goed, maar in Nederland…? Op Autoblog? Dat zullen we eens even checken!

Bij de veiling op Het Loo haalde de koninklijke Ferrari de minimumprijs niet. Dat verbaast me wel een beetje, want de 212 Inter van onze geliefde Prins was aardig gehyped in de media tot op het NOS journaal aan toe! Mijn ouders en vrienden zeiden allemaal: “Heb je het al gehoord dat de Ferrari van Prins Bernhard geveild wordt?” Duh… dat ding stond al maanden lang op internet te koop en was al ruim twee jaar in Nederland.

Pininfarina Ferrari 212 Inter AA13 Prince Bernhard

Gisteren werd er in Engeland een gitaar met brandschade van Jimmy Hendrikx afgehamerd op 350 mille. “Een gitaar met een echt verhaal.” werd er op het journaal gezegd. Terwijl er in het item over Bernhard’s Ferrari door iemand werd gezegd: “Je moet zo’n auto alleen maar kopen omdat je van Ferrari houdt, niet omdat hij van de Prins is geweest.” Dat de auto niet verkocht werd zal misschien wel met het gerommel met de chassisnummers te maken hebben gehad, maar kan het ook zo zijn dat de Hollanders te nuchter zijn om meer te betalen voor artikelen van beroemdheden? Laten ‘wij’ ons niet gek maken door heritage, sentimenten, legendes en celebrities?

Andrea Zapatinas, ontwerper van o.a. de Alfa Romeo 145, kon in interviews niet vaak genoeg vertellen hoezeer Catharine Zeta Jones een inspiratie voor het hele designteam was (dat moest hij waarschijnlijk van de marketingafdeling zeggen) en het merk gebruikte haar dan ook veelvuldig in reclames. Is er iemand onder jullie die nu nog wel eens aan Zeta Jones denkt wanneer je een Alfa voorbij ziet rijden? Ik wel, maar dat doe ik ook zonder Alfa Romeo. ;)

In de klassiekerwereld draait het allemaal om nostalgie en als er ergens een beroemd persoon in de geschiedenis van het betreffende model voorkomt, dan zullen de handelaren er alles aan doen om dat uit te melken. Ook al is de historie discutabel, dan nog verzinnen ze er wel een deel van het – oh zo romantische – verhaal bij. Wat dacht je van de Rolls-Royce van Elizabeth Taylor? Ze heeft hem weliswaar nooit bezeten, maar ze heeft er wel in gereden op haar trouwdag! Ohja! De Rolls heeft ook een keer bij koningin Elisabeth voorlangs gereden! En natuurlijk worden alle voorhanden zijnde foto’s van die evenementen bij de verkoop gebruikt.

James_Young Rolls-Royce Silver Wraith Limousine

Van de Figoni & Falaschi Delahaye 135MS ‘Narval’ zijn er een stuk of zes gebouwd. Echt een beauty is het niet, maar stel dat het wel je smaak is en je bent in de markt voor dat model. Als je dan ook nog eens kan kiezen uit meer dan drie exemplaren, zou je dan gaan voor je favoriete kleur alleen? Of speelt de wetenschap dat de allereerste (een witte) ooit besteld was door Prins Ali Khan als kado voor zijn bruid stiekem ook mee? Of ga je toch liever voor het exemplaar van Koning Farouk van Egypte? In dit geval laat ik me niet verleiden door een vermeende koninklijke historie, want ik vind dit ding gewoon lelijk.

Figoni Falaschi Delahaye 135MS Narval

Maar nu wordt het toch wel wat lastiger voor me… Als jullie op zoek zouden zijn naar een Ferrari 212 Inter, zouden jullie dan kiezen voor een exemplaar van Prins Bernhard, een bijna identiek exemplaar van actrice Ingrid Bergman of voor een iets mooier – maar anoniem – exemplaar? Ik twijfel toch… Jullie?

Dan hebben we ook nog twee speciale Pininfarina-versies van de Ferrari 250 GT, waarvan er één eigendom was van (wederom, lucky bastard…) onze Nederlandse prins en de ander was van de Belgische prinses Lilian de Réty. Ik weet wel welke de bezoekers van Autoblog.BE zouden kiezen! Prima, dan offer ik me wel op om die van Bernhard te nemen. En voor diegenen die niet gevoelig zijn voor koninklijk benzine door de leidingen zijn er nog genoeg bijna gelijk ogende Ferrari’s van het type Superamerica te verkrijgen. Die zijn ook nog eens een stukje goedkoper.

Pininfarina Ferrari 250 GT Coupe Speciale Bernhard

Toen Spyker vier exemplaren van de Laviolette in Hollywood afleverde voor de film Basic Instinct II, deden veel mensen een beetje lacherig. Mits het een goede film was, vond ik het een meesterzet van Dhr. Muller. En ja hoor… ook de Hollandse farieksmedewerkers van Spyker bleken er toch wel een beetje gevoelig voor, want toen het exemplaar waar Sharon Stone in gereden had (chassis #015) weer terugkeerde in de fabriek, konden velen het niet laten om de bestuurdersstoel even aan te raken. Of erger… er even aan te ruiken.

Spyker C8 Laviolette Basic Instinct

Spyker produceerde vervolgens 25 identiek uitgevoerde Basic Instinct Specials (black met lipstick red interieur), welke naar verluid rap verkocht waren. Met dank aan Sharon Stone. Uiteraard ging er geenéén naar een Nederlandse klant. Hollanders zijn zowiezo veel te nuchter voor het hele merk Spyker.

De duurste auto aller tijden is een Ferrari 250 GT California in dezelfde kleurstelling als de Spyker van Sharon Stone, welke eigendom was van de acteur James Coburn. Ik had werkelijk geen idee wie die kerel was! Ook deze Ferrari werd vantevoren flink gehyped, wat volgens mij alles te maken had met de gelijktijdig te introduceren nieuwe California. Heel slim van Ferrari, want overal werd de nieuwe California samen met die mega dure Coburn-auto gefotografeerd. Afijn, ineens wist de hele wereld, jong en oud, van het bestaan van deze James Coburn af.

Ferrari California spyder

Volgens een bevriende journalist kende de uiteindelijk hoogste bieder, de Engelse DJ Chris Evans, heel die James Coburn overigens ook niet. Hij gaf als verklaring dat hij zwart zo’n mooie kleur vond. Misschien is die Chris Evans beroemd genoeg om bij verkoop van deze auto de prijs nog meer te doen stijgen?

Ach…Helaas zijn alle auto’s in dit artikel nog ver boven mijn budget en blijft het vooralsnog bij dromen. Het maakt dus nog even niet uit welk model er nu wel of niet een beroemde eigenaar heeft gehad. Voorlopig troost ik me met de gedachte dat de Peugeot 404 die ik reed van een Nederlandse soap-acteur is geweest en dat de auto zelf ook een beetje bekendheid genoot door een éénmalig optreden in het televisieprogramma ‘Weg van de snelweg’.

Misschien moet ik maar eens bellen met de makers van het programma ‘Nederland te koop’ of de Peugeot 404 waarmee ze in het programma rijden te koop is.

Ook interessant!

  • Ferrari SP48 Unica wordt een unieke Ferrari
  • Ferrari Roma vast in nauw straatje
  • Video: Ferrari schrijft zich af in recordtijd
  • Rijden in een nieuwe Ferrari doe je zo
    Rijden in een nieuwe Ferrari doe je zo

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

Columns, Ferrari, Mercedes, Rolls-Royce, Spyker

Vorig bericht: « Prijzen van de nieuwe BMW 7-serie
Volgend bericht: Brabus doet de Mercedes C63 AMG »

Lees Interacties

Reacties

  1. C5 tourer zegt

    5 september 2008 om 11:07

    mooi verhaal

    Login om te reageren
  2. TBK zegt

    5 september 2008 om 11:18

    Leuke column. Mij zou het overigens geen zak boeien wanneer wagen X aan persoon Y heeft toebehoord, maar ik kan me voorstellen dat dat voor anderen anders ligt.

    Login om te reageren
  3. Nick_BE zegt

    5 september 2008 om 11:24

    “Als jullie op zoek zouden zijn naar een Ferrari 212 Inter, zouden jullie dan kiezen voor een exemplaar van Prins Bernhard, een bijna identiek exemplaar van actrice Ingrid Bergman of voor een iets mooier – maar anoniem – exemplaar?”

    Het anonieme exemplaar, dan heb ik dezelfde auto als waarin Ingrid Bergman en Prins Bernhard ooit gereden hebben, alleen is de mijne in betere staat.
    … niet dat ik ooit zo’n Ferrari zou kopen eigenlijk, zelfs al had ik de middelen.

    Login om te reageren
  4. bart zegt

    5 september 2008 om 11:27

    Moeten die foto’s van de spyker en ferrari niet omgekeerd? :-)

    Leuke column…

    Login om te reageren
  5. BeQuietAndDrive zegt

    5 september 2008 om 11:31

    Dat die Ferrari de prijs niet haalde is niet zo gek. Ik heb die auto vorig jaar in het echt gezien en zo fraai is hij niet meer. Moet nog wel het nodige aan gebeuren om hem in een mooie staat te krijgen helaas.

    Login om te reageren
  6. Thibaut zegt

    5 september 2008 om 11:48

    Ik heb hier staan:
    “Maatschappelijk-economische tendensen:
    1) Kennis
    2) Creativiteit (innovaties)
    3) Belevenis en droom
    4) Netwerken
    5) Informatie en communicatie”

    Om maar te zeggen dat het overal wordt toegepast. Bekende personen, leuke verhaaltjes… het hoeft niet eens te kloppen.
    Maar daarom is niet per sé iedereen er gevoelig aan. Mij zal het worst wezen. Tenzij ik het zelf verkoop uiteraard ;)

    Login om te reageren
  7. Jesper zegt

    5 september 2008 om 11:48

    Nou ben ik voor deze auto’s en bekendheden niet zo gevoelig, maar was het nou eens een Ferrari van Fangio geweest, of de 300SL van Moss, of misschien de DB5 van Sean Connery, i.p.v. een anoniem iets goedkoper exemplaar, was mijn keuze snel gemaakt.
    Ik vond het al een eer toen ik (eventjes) in de voormalige auto van ‘Driftking’ Vlasblom mocht rijden :)

    Login om te reageren
  8. T-Bird zegt

    5 september 2008 om 11:52

    Ik begin maar te zeggen dat ik er natuurlijk geen kaas van gegeten heb, maar die Ferrari doet me erg denken aan een Volvo P1800. En als ik echt heel onwetend doe, moet ik zelfs zeggen dat ik de Volvo mooier vindt en de minimumprijs daarvan is ook een stuk mooier.

    Login om te reageren
  9. rikkon zegt

    5 september 2008 om 12:00

    4 zwarte wielen, ronde koplampen en een voorruit…
    Je hebt gelijk, de overeenkomst is treffend.

    Login om te reageren
  10. Teun487 zegt

    5 september 2008 om 12:07

    De nederlandse collectuer die m hiervoor had was een lokale miljonair uit Druten, op zijn site ( http://www.autoartcollection.com/pagina/… ) staat ie er nog tussen. De man in kwestie heeft nog veel meer moois waar ie regelmatig mee voorbij komt tuffen door Druten, zowel klassiekers (deze komt regelmatig voorbij http://www.autoartcollection.com/pagina/…) als moderne kanonnen (SL65, SLR roadster en nog meer mooi spul).

    Login om te reageren
  11. Esprit_de_Flandre zegt

    5 september 2008 om 12:16

    Hangt er vanaf van wie je fan bent natuurlijk. Iemand die veel geld wil neertellen voor eer ‘royale’ Ferrari wil dat waarschijnlijk niet voor één van een acteur of zangeresje.

    Login om te reageren
  12. Frank deH zegt

    5 september 2008 om 12:18

    Als het nu echt gaat om een aansprekende auto van een bekende persoonlijkheid die wel populair is dan snap ik wel dat mensen er meer voor betalen, dit komt immers de verhandelbaarheid ten goede. Maar toch niet voor een niet eens zo’n heel mooie Ferrari van die leugenachtige poseur. Drukt voor mij ook de waarde. O ja, over de doden niets dan goed… ik bedoel de door mij iets minder geliefde Prins Bernhard.

    Login om te reageren
  13. Michiel_vd_Brink zegt

    5 september 2008 om 12:35

    Dat er met de Ferrari van Bernhard met de chassisnummers gesjoemeld is, was al bekend, maar op ’t Loo werd mij duidelijk dat dit door Enzo Ferrari zelf gedaan was om de prins te helpen wat belasting te ontduiken. Wat een boefjes!

    Bernhard kocht een gebruikte 212 in Belgie en toen Enzo erachter kwam, gaf hij opdracht om de prins een gloednieuwe te leveren. Om de hoge inportbelastingen van een nieuwe auto van Italie naar Nederland te ontduiken, werd er wat geschoven met chassisnummers en kreeg het nieuwe exemplaar van Bernhard het nummer van de gebruikte Belgische auto ingeslagen. De auto werd door Ferrari in Belgie ingevoerd en Bernhard hoefde nu dus enkel een ‘gebruikte’ Ferrari van Belgie naar Nederland over te schrijven. Kijk, dat soort wetenswaardigheden vind ik dan wel weer leuk! Typisch Bernhard, niet?

    Login om te reageren
  14. Klassiekerrally zegt

    5 september 2008 om 12:39

    Michiel, er rijdt nu dus iemand rond in de voormalige 404 van een beroemde industrieel vormgever/columnist? :)

    Login om te reageren
  15. Laurens zegt

    5 september 2008 om 12:40

    Ahhhh, Alfa 145!

    Login om te reageren
  16. Arnoud zegt

    5 september 2008 om 12:40

    Het zal mij ook weinig boeien wie er in een bepaalde auto gereden heeft. Ik zou niet dik geld meer uitgeven voor een 911 Turbo omdat dat die auto is waar Ferry Porsche dagelijks mee reed. Nog los van het feit dat die toch nooit te koop zal worden aangeboden daar deze in het Porsche museum staat.
    Maar de Mercedes 770-K van Adolf.. Da’s een ander verhaal. Niet dat ik hem sympathiseer, integendeel, ik vind hem de zwartste bladzijde uit de menselijke geschiedenis. Maar toch, een auto waar hij in reed heeft wel een sinister karakter. Of een Zil waar de Sovjet partijbonzen in reden..

    Login om te reageren
  17. Michiel_vd_Brink zegt

    5 september 2008 om 12:41

    @ Klassiekerrally: Nope, de Peus leeft niet meer… Die (jouw woorden) ‘beroemde industrieel vormgever/columnist’ betekende haar einde… Haar motor draait nog wel ergens in een 404 Cabrio.

    Login om te reageren
  18. Klassiekerrally zegt

    5 september 2008 om 12:48

    Da’s jammer Michiel… Maar in elk geval was de motor dus nog bruikbaar.
    Zo leven diverse organen van mijn laatste Kever voort in een aantal andere Kevers en een buggy.
    Maar goed, da’s wel wat off-topic ;)

    Login om te reageren
  19. Michiel_vd_Brink zegt

    5 september 2008 om 12:54

    Wow… onderdelen van de Kever van de beroemde autoblogspammer Klassiekerrally!
    “Klassiekerrally? WTF is Klassiekerrally?” Dat is zijn artiestennaam natuurlijk! Die man is wereldberoemd in Winterswijk en omstreken!

    Login om te reageren
  20. Michiel_vd_Brink zegt

    5 september 2008 om 12:59

    @ T-Bird: de emotionele-historische-waarde van die Volvo is voor velen mede bepaald door het feit dat The Saint ermee gereden heeft. Denk jij daar stiekem niet aan?

    Login om te reageren
  21. Jan C. zegt

    5 september 2008 om 13:20

    De geschiedenis van Bernhard en het rommelen vind ik inderdaad typisch.Was de Ferrari nietiets geweest voor het NAM in Rosmalen?

    Login om te reageren
  22. ZaVkE zegt

    5 september 2008 om 13:29

    quote:
    Andrea Zapatinas, ontwerper van o.a. de Alfa Romeo 145, kon in interviews niet vaak genoeg vertellen hoezeer Catharine Zeta Jones een inspiratie voor het hele designteam was (dat moest hij waarschijnlijk van de marketingafdeling zeggen) en het merk gebruikte haar dan ook veelvuldig in reclames.
    —

    Ik kan er naast zitten, maar was het niet de 146?
    Ik herinner me namenlijk vooral die reclame waarbij ze uit de koffer van de 146 sportwagon komt gekropen ;)

    Login om te reageren
  23. Michiel_vd_Brink zegt

    5 september 2008 om 13:33

    @ ZaVkE: Het eerste project waar Zapatinas zijn naam aan toe mocht voegen van de directie was de 145. Hij was degene die de puntige onderkant van de achterruit bij Alfa bedacht had.

    Het model 146 Sportwagon ken ik echter niet… Je bedoelt de 156, neem ik aan?
    Zie het filmpje in de column.

    Login om te reageren
  24. Cerbera zegt

    5 september 2008 om 13:37

    die man uit druten heeft serieus gereedschap staan btw….
    MB 540K special roadster, Talbot Lago, Delahaye,Bugatti Atalante
    geen kattepis voorwaar!

    Login om te reageren
  25. ZaVkE zegt

    5 september 2008 om 13:43

    Het model 146 Sportwagon ken ik echter niet… Je bedoelt de 156, neem ik aan?
    Zie het filmpje in de column.
    —

    *Crap* En idd, ik bedoelde de 156 …
    volledig correct, wist enkel niet dat ze voor de 145 al CZJ als ‘inspiratie’ gebruikt hadden.

    Spijtig genoeg worden filmpjes hier vakkundig door de proxy-server tegengehouden dus daar kan ik pas vanavond van genieten ;)

    Login om te reageren
  26. Klassiekerrally zegt

    5 september 2008 om 13:46

    Wow… onderdelen van de Kever van de beroemde autoblogspammer Klassiekerrally!
    “Klassiekerrally? WTF is Klassiekerrally?” Dat is zijn artiestennaam natuurlijk! Die man is wereldberoemd in Winterswijk en omstreken!

    Ja, drijf er de spot maar mee! ;)
    In een klap meerdere auto’s een beduidende meerwaarde geven door orgaandonatie. Goed he? ;)

    Login om te reageren
  27. Michiel_vd_Brink zegt

    5 september 2008 om 13:47

    @ ZaVkE: Ik denk ook niet dat wat Zapatinas zei helemaal waar was… Waarschijnlijk een marketingtruc nadat de 145 allang klaar was.

    Het werkt bij mij overigens wel, want iedere keer als ik een film met Catherine Zeta Jones zie, denk ik nog altijd aan de opmerking van Zapatinas: “Catherine Zeta Jones is very, very Alfa Romeo.”

    Login om te reageren
  28. T-Bird zegt

    5 september 2008 om 13:58

    @Michiel van den Brink
    Nou vooruit, om je column kloppend te krijgen: dat speelde een zeer grote rol ;)

    Login om te reageren
  29. CatherineZJ zegt

    5 september 2008 om 14:16

    Of je nu echt een P 404 wil hebben waar Hennie Huisman in rijdt… mwah… ;)

    Login om te reageren
  30. Martin 400 zegt

    5 september 2008 om 14:26

    Heb je zelf al een beroemd persoon gestrikt of heeft een beroemd persoon zichzelf al gemeld voor de Vandenbrink GTO?

    Login om te reageren
  31. sebastianchubasco zegt

    5 september 2008 om 14:29

    @klassiekerrally
    volgens mij heb je last van spammers…

    Login om te reageren
  32. Michiel_vd_Brink zegt

    5 september 2008 om 14:33

    @ Martin 400: Beroemd is een relatief begrip. Het is echter wel een hoog geplaatst persoon.

    Login om te reageren
  33. pilsjongen zegt

    5 september 2008 om 14:49

    effe tussen door: Jimmy Hendrikx moet Jimi Hendrix zijn.
    jo

    Login om te reageren
  34. Vincent996 zegt

    5 september 2008 om 15:05

    Mooie column Michiel. Ik moet eerlijk toegeven dat een auto die in handen is geweest van een beroemdheid toch aantrekkelijker is dan één die dat niet is geweest. Het gaat om het idee. Ik denk dat een ‘normale’ sterveling, om het zo maar even te stellen, zich gewoonweg specialer voelt als ie in zijn achtehoofd weet dat de vorige eigenaar een celebrity was. Bij mij werkt het, bij de meesten ook, maar Nederlanders zijn daar waarschijnlijk iets té rationeel voor. Hoe dan ook, als ik zou moeten kiezen tussen de verschillende 212 Inter’s die je aan bod bracht, dan ging mijn keuze uiteindelijk naar de in iets slechtere staat Ferrari 212 van onze prins. Waarom? Hij was van de prins. Het zou mij een speciaal, uniek en exclusief gevoel geven wetend dat ik, een niet bekende Nederlander, die auto in bezit heb. Dat gevoel is precies wat ik wil als ik een paar hardverdiende tonnetjes aftikt voor een bolide, in een wereld waar Gallardo’s en F430’s over de toonbank vliegen als warme broodjes. En met dat gevoel zou ik ’s nachts nóg beter kunnen slapen…

    Login om te reageren
  35. Peer zegt

    5 september 2008 om 15:17

    Er is natuurlijk een significant verschil tussen de gitaar van Jimi Hendrix en de Ferrari van de prins. De gitaar en Hendrix zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden, dat valt van de prins en de auto iets moeilijker te beweren. Ondanks dat de prijs van de gitaar iets tegenviel, is de meerwaarde ten opzichte van een andere Fender natuurlijk enorm. Een gewone Fender van het zelfde model levert misschien een procent op van de gitaar van Jimi. Terwijl de meerwaarde van de Ferrari van de prins maar enkele procenten is, als er al een meerwaarde is.

    Een verhaal met een foto van de 250 gt speciale is overigens altijd goed! Wat een bak!

    Login om te reageren
  36. Klassiekerrally zegt

    5 september 2008 om 15:47

    @ sebastianchubasco: wat bedoel je?

    Login om te reageren
  37. NLX zegt

    5 september 2008 om 16:27

    Dat verhaal ga ik zeker nog even lezen, maar nu eerst bier drinken

    Login om te reageren
  38. sebastianchubasco zegt

    5 september 2008 om 16:29

    @klassiekerrally
    grondige beoordelingsfout van mijn kant… dacht dat het een spammer was die gebruik maakte van mvdb’s naam….

    Login om te reageren
  39. vla zegt

    5 september 2008 om 17:14

    @ Michiel van den Brink
    Ivm je reactie in de quiz: ik wist van je column en was wat begonnen lezen, maar de schoolplicht riep! En ik vond het nogal onverstandig om te reageren op iets waar ik slechts half het verhaal van wist.
    Eerst en vooral: wat ben ik vereerd dat ik deels de inspiratie opwekte voor deze column!
    Ten tweede: met deze meer exotische modellen die niet van een duf lid van de koninklijke familie van Nederland of België zijn, begrijp ik waar je naartoe wilt, en ik moet zeggen: die Egyptische Delahaye is zeer mooi en als de keuze aan mij was, zou ik die boven de 3 andere stellen. Het feit dat die Egyptische koning hem kocht als cadeau heeft daar eerlijk gezegd voldoende mee te maken! Vooral omdat ik Egypte zo’n fijn land vind, maar ook vind ik Egyptische koningen wat meer apart en typisch, wat ervoor zorgt dat die auto een mooi afgelijnd thema/karakter krijgt. Voor de rest: integendeel! Als een auto van een lid van onze royalty zou geweest zijn, zou ik hem eerder mijden! Mede omdat die mensen minder om die auto gegeven hebben en hij dus in mindere staat zal zijn (lijkt me de logische beslissing). Verder ook omdat ze meestal een saaie kleurstelling hebben (moet je eens op letten!). Tuurlijk kan je hem laten herverven, maar ik zou hem toch niet moeten. Het is alsof de stoffige lucht van de royalty erin is blijven hangen. En mocht je het niet weten: de koninklijke familie bij ons vind ik behoorlijk vervreemd van ons volk. Ze praten niet eens degelijk Nederlands. Het is zo’n beetje van ‘ik ben koning, jullie geven mij geld voor mijn troon, ik zit erop en ontvang nog wat meer van jullie zuurverdiende centjes. Waarom? Mond dicht, ik ben de koning!’ Het hele idee is een beetje kinderachtig. Verder zijn je verhalen hoogstens merkwaardig! Ik had er nooit bij stilgestaan, maar idd! De California (ugly as hell btw) is een beetje (een beetje veel zelfs) geplugd met de oude California! En dat van die Spyker: BAH!!! Nu weten we ook onmiddellijk wie die carwash filmpjes op Autojunk zo vaak bekijkt! Ik heb een hekel aan mannen die vrouwen zien als objecten, seksobjecten of gelijk welke objecten. Maar dat gaat al helemaal niet meer over de column!
    Dan maar gelijk dit posten:

    Niet gezien op Autojunk? Het is helaas wel een replica (basis: Datsun 240Z wss?) maar ik wou je hem niet onthouden!

    Login om te reageren
  40. Michiel_vd_Brink zegt

    5 september 2008 om 17:18

    Ik heb die ‘GTO’ gezien, ja. Ik was dan ook de eerste die op Autojunk reageerde om te zeggen dat het hier om een nepperd gaat. ;) Ik reageer daar gewoon onder de naam ‘Michiel’.

    Login om te reageren
  41. vla zegt

    5 september 2008 om 17:34

    Ahzo!

    Login om te reageren
  42. Stephan Tast zegt

    5 september 2008 om 17:37

    Een 30-plusser die z’n westernklassiekers niet kent?

    Login om te reageren
  43. Michiel_vd_Brink zegt

    5 september 2008 om 17:41

    @ Stephan: Geen plusser. Exact 30. ;)
    Maar inderdaad, ik ken mijn westernklassiekers niet. Niet mijn genre.
    Maar bedankt voor dit beperkte onderricht!

    Login om te reageren
  44. Klassiekerrally zegt

    5 september 2008 om 18:40

    Een oom van me verkocht ooit een Panther J72 in op een Alfa Romeo Montreal. Degene die de Montreal kocht was niemand minder dan Elizabeth Taylor. Een begrijpelijke ‘ruil’ van mevrouw Taylor ;)
    Dit maakt de Panther misschien iets leuker, maar met elke volgende bezitter vind ik dit voordeel toch wat slijten.
    Een vriend van me heeft een Countach die ooit van een drummer van Abba is geweest. Leuk, maar het bijzondere interieur en de (destijds) extravagante geluidsinstallatie waren in dusdanige staat dat ze vervangen moesten worden. Wat blijft er dan nog over van het ‘beroemde eigenaarschap’?
    Samen met een andere vriend heeft hij een Countach te koop die ooit van Baby Doc is geweest (zoon van de dictator van Haiti). Dat spreekt wellicht wat meer tot de verbeelding. Baby Doc was waarschijnlijk niet zo’n lieverdje, en dat levert altijd wel leuk voer voor een gesprek op. Maar bijna niemand kent Baby Doc…
    Beetje relativeren is dus wel op z’n plek, en dat doen ‘wij Nederlanders’ dus blijkbaar ook :)

    Login om te reageren
  45. Klassiekerrally zegt

    5 september 2008 om 18:43

    :oop: ruilde ooit een Panter J72 in…

    Login om te reageren
  46. vla zegt

    5 september 2008 om 18:49

    @ Klassiekerrally
    Toevallig die oom die wat te maken had met Bitter? ;)
    Jezus jij kent een hoop mensen met een hoop aparte auto’s zeg! Ik ken niet iemand met een bekende mens zijn auto (rolt van de tong! :P ).

    Login om te reageren
  47. Klassiekerrally zegt

    5 september 2008 om 19:09

    @ de vlaeminck: Ja, dat klopt, hij was de NL importeur voor Bitter. Dat heb je goed onthouden! ;)
    Ik ken eigenlijk helemaal niet veel personen met auto’s-van-beroemde-mensen. Maar die personen hebben wel relatief veel auto’s-van-beroemde-mensen, of hebben ze gehad.
    Zelf ben ik vindbaar via Google. Dat maakt mij eigenlijk ook best bekend. Dus nu ken jij ook een bekend iemand met een auto ;)

    Login om te reageren
  48. vla zegt

    5 september 2008 om 19:52

    @ Klassiekerrally
    Haha! Da’s idd waar! Maar wat een zin: een bekend iemand met een auto… Je bedoelt wss iemand met een auto die van een beroemdheid was. :P
    Btw just for the record: ik wist idd nog precies wat je oom deed, maar ik achtte het slim van het wat globaal te omschrijven, you never know who’s watching…

    Login om te reageren
  49. Fortuna zegt

    5 september 2008 om 21:50

    James wie? Chris wie?

    En die Spykers, waarschijnlijk zullen die wel gebouwd zijn, maar dan later omgebouwd naar een ander interieur en verkocht aan de eigen fabriek ofzo, om de cijfers wat op te krikken, doen ze toch wel meer?

    Login om te reageren
  50. Klassiekerrally zegt

    6 september 2008 om 08:08

    @ de vlaeminck: nee, je las ’t wel goed ;)

    Login om te reageren
  51. lincoln zegt

    6 september 2008 om 08:18

    wat zou een Lincoln doen die van @Lincoln is geweest ??

    Login om te reageren
  52. Klassiekerrally zegt

    6 september 2008 om 08:20

    In Nederland niet zoveel als je Jag, denk ik ;)

    Login om te reageren
  53. lincoln zegt

    6 september 2008 om 08:30

    @Klassiekerrally .. mogge ..
    yep .. ga em toch maar eens in de verkoop gooien .. de “nog steeds” mooiste coupe ooit heeft me weinig plezier geschonken ..

    raar he .. als ik er 100 km me gereden heb is het veel ..
    kan mezelf er niet toe zetten om em lekker op te knappen en aan te pakken ..
    typisch liefde op het eerste gezicht .. maar het 2de gezicht ??

    Login om te reageren
  54. Bob zegt

    6 september 2008 om 08:35

    Tja .. voor Jags heb ik ook een zwak hart hoor. Eerst maar eens de garage gaan bouwen voordat ik meer speelgoed ga kopen.

    Login om te reageren
  55. lincoln zegt

    6 september 2008 om 11:53

    @Bob .. Jags hebben zelf ook een zwak hart .. eigenlijk is alles zwak behalve de vormgeving ..

    niet helemaal waar natuurlijk .. hebben gewoon meer aandacht nodig ..

    Login om te reageren
  56. binkie zegt

    6 september 2008 om 13:14

    mijn auto is van de bmw dealer in Den Haag geweest.. nu snap ik eindelijk dat die mooie afkomst hem zo duur maakte..

    Login om te reageren
  57. Bob zegt

    9 september 2008 om 02:16

    @lincoln. Net zoals bij je vrouw .. die heeft ook aandacht nodig :D

    Login om te reageren
  58. Emile zegt

    9 september 2008 om 22:37

    @ michiel

    Wanneer onthul jij de eerste GTO??

    En Ugur weet je daar iets van??

    groeten….

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North