• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Prijzen van de nieuwe BMW 7-serie

Auteur: Wouter, gepost 5 september 2008 om 09:04 – 52 Reacties

BMW 730d 2009
Pas op 20 november staat de nieuwe BMW 7-serie bij de dealers, maar voor de vroege vogels heeft BMW wel alvast de prijzen bekend gemaakt. De (Nederlandse) prijslijst begint net onder de ton.

Voor 98.150 euro kun je bij de lokale BMW dealer een 245pk sterke 730d ophalen. Benzine-fans kunnen voorlopig kiezen uit twee motoren: de 740(L)i heeft een 3.0 liter twinturbo met 326 pk en die kost 101.150 euro (of 104.800 euro in verlengde vorm). De 750(L)i heeft een 4,4 liter grote twinturbo V8 die goed is voor 407 pk en een vanaf-prijskaartje van 120.600 euro.

Dankzij gewichtsbesparing, de toepassing van EfficientDynamics technologieën en de nieuwe motoren zijn alle varianten van de 7-serie relatief zuinig en krijgen de 730d en 740i een C-label mee en zijn beiden vrij van slurptax.

Prijzen nieuwe BMW 7 Serie bekend

Rijswijk. Luxe, comfort, dynamiek én efficiëntie zijn vanaf nu te verkrijgen in één auto: de nieuwe BMW 7 Serie. Op 20 november staat deze auto voor het eerst bij de BMW dealers voor prijzen vanaf 98.150 euro voor de BMW 730d. Het is dan voor het eerst dat een limousine met dieselmotor in Nederland een groen energielabel (C) draagt.

De nieuwe BMW 7 Serie maakt indruk met zijn krachtige design, zes technologische primeurs en drie groene energielabels. Het ontwerp van de auto is voor het eerst van begin tot eind onder volledige verantwoording van de Nederlander Adrian van Hooydonk – General Manager Design van BMW – ontstaan. Dankzij gewichtsbesparingen tot 35kg en toepassing van diverse EfficientDynamics technologieën beschikken (naast de BMW 730d) ook de 740i en de 740Li over een groen energielabel C. De BMW 730d en 740i zijn zelfs volledig vrij van CO2-heffing, ook wel bekend als de zgn. ‘slurptax’. Optioneel is de auto onder meer te voorzien van Speed Limit Display om de bestuurder te informeren over de plaatselijk geldende snelheidslimiet en Integral Active Steering. Dit systeem zorgt voor variabele stuurbekrachtiging over vier wielen wat zich positief uitwerkt op de stabiliteit en de wendbaarheid van de auto. De prijzen voor de verschillende modellen zijn als volgt:

Type Motor Vermogen Label / verbruik / CO2-emissie Consumentenprijs in euro
BMW 730d 6 cil. / 2999 cc 180kW/245pk C / 7,2l / 192g 98.150,-
BMW 740(L)i 6 cil. / 2979 cc 240kW/326pk C (C) / 9,9l / 232g 101.150,- (104.800,-)
BMW 750(L)i 8 cil. / 4395 cc 300kW/407pk E (D) / 11,4l / 266g 120.600,- (123.450,-)

Royale standaarduitrusting
De standaarduitrusting van de nieuwe BMW 7 Serie bestaat onder meer uit een zestraps automatische versnellingsbak, iDrive bedieningssysteem, xenon koplampen, lichtmetalen wielen en snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging ‘Servotronic’. Ten opzichte van de huidige BMW 7 Serie is hier onder andere Dynamic Driving Control aan toegevoegd. Hiermee kan de bestuurder de demping van de auto variëren van zeer comfortabel tot bijzonder sportief. Daarnaast is er de première van de interactieve geïntegreerde handleiding. Bovendien is elke nieuwe BMW 7 Serie nu standaard voorzien van EfficientDynamics technieken zoals actieve aerodynamica, Brake Energy Regeneration, direct ingespoten motoren, elektrisch aangestuurde nevenaggregaten en banden met lage rolweerstand. Op deze manier maakt de nieuwe BMW 7 Serie de unieke combinatie van luxe, comfort, dynamiek èn efficiëntie op hoog niveau mogelijk.

Ook interessant!

  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
  • Compleet nieuwe BMW 7
    Compleet nieuwe BMW 7 Serie is onderweg (+video)
  • BMW 2 Serie M Performance
    Nieuwe BMW 2 Serie met M Performance goodies
  • 'Nieuwe BMW 3 Serie zal naast de oude verkocht worden'
    'Nieuwe BMW 3 Serie zal naast de oude verkocht worden'

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

7-serie, BMW

Vorig bericht: « Specificaties Ford Focus RS
Volgend bericht: Die ken ik! Doemijdiemaa! »

Lees Interacties

Reacties

  1. RobertJ zegt

    5 september 2008 om 09:06

    Jammer dat ze de benzine “instapper” duurder hebben gemaakt dan de diesel, zeker omdat je dan meteen boven de ton komt.

    Verder net iets te duur voor mij :P

    Login om te reageren
  2. Lout zegt

    5 september 2008 om 09:07

    Wat rollen ze toch weer iedere keer prachtige wagens van de band in Beieren!!

    Login om te reageren
  3. Yellomello zegt

    5 september 2008 om 09:18

    wat een ongelofelijk mooi interieur, hopelijk gaat Ford hier een beetje creatief mee om (zie Focus RS) en ‘lenen’ ze het dashconcept. :)

    Login om te reageren
  4. Harold zegt

    5 september 2008 om 09:30

    Wat een geld voor een saaie, maar nette bak.

    Login om te reageren
  5. Rene zegt

    5 september 2008 om 09:31

    Het interieur van een 7-serie ziet er dan nog steeds anders uit omdat je de breedte mist. Dat brede middenconsole geeft een hoop effect aan het interieur….

    Inderdaad weer een prachtige auto! Diesel goedkoper dan benzine is natuurlijk maar tijdelijk totdat er meer motorvarianten komen. En ach, die paar duizend meer zal de gemiddelde 7-serie eigenaar niet wakker van liggen…..

    Login om te reageren
  6. donovan zegt

    5 september 2008 om 09:36

    Voor datzelfde geld is er zoveel mooiers te koop.

    Login om te reageren
  7. Mies zegt

    5 september 2008 om 09:43

    Zal best een prima auto zijn, maar voor je ton is het niet iets speciaals. Het is gewoon een grote luxe auto punt.

    Login om te reageren
  8. BeQuietAndDrive zegt

    5 september 2008 om 09:53

    Mies, BMW heeft juist veel innovatie aan boord van deze 7-serie. De meeste uitvoeringen hebben ook een C-label, vrij uniek in deze klasse.

    Overigens wil je wel een Executive of High Executive hebben, die prijzen worden niet genoemd? 730d Executive 110.150 730d High Executive 120.650 euro.

    Login om te reageren
  9. IlCuoreSportivo zegt

    5 september 2008 om 10:05

    Ooit van de quattroporte gehoord mannen,
    das toch iets helemaal anders om in te verschijnen dan in dit rijdend bureel.
    Echt iets voor politiekers met chauffeur.

    Login om te reageren
  10. johnnyt-jet zegt

    5 september 2008 om 10:11

    Een m,i. overbodige klasse . Daar waar de proporties van een 5-serie nog goed zijn is deze te groot om nog een mooi samenpel te zien.
    Ja , kijk eens naar de Maser , zo kan het ook.

    Login om te reageren
  11. M-lover zegt

    5 september 2008 om 10:23

    vind het een ferme bak! alleen ga ik akkoord dat hij wat groot en zwaar is als je meestal alleen onderweg bent (but hey, we rijden wel allemaal suv’s tegenwoordig dus wat maakt het ook uit?).
    je zit in die dingen wel beter dan je in je salon zit voor de tv… lekker de breedte een beetje aanpassen, rug wat strakker :d

    Login om te reageren
  12. JPM zegt

    5 september 2008 om 10:31

    Hmm wel erg veel geld voor een 7. Een A8 is een goedkoper en wat mij betreft mooier alternatief.

    Login om te reageren
  13. Xander zegt

    5 september 2008 om 10:35

    Hulde aan Autoblog.nl!

    Komt hier net een klant binnen lopen. ”De prijzen staan op Autoblog, doe mij maar een 740i”

    En bedankt .. ;)

    Login om te reageren
  14. Arnoud zegt

    5 september 2008 om 10:37

    Hij ziet er gewoon weer uit als een top sedan met een vleugje dynamiek. Dus als een echte BMW 7-serie. Chapeau!!

    Login om te reageren
  15. johnnyt-jet zegt

    5 september 2008 om 10:44

    Xander , dat is geen koop overeenkomst hoor !

    Login om te reageren
  16. Xander zegt

    5 september 2008 om 10:46

    @ Johnnyt-jet-betweter

    Ik heb de order hier voor me liggen. Heb hem een gegarandeerd bedrag geroepen voor zijn huidige 7 en dan kijken we wel wat de uiteindelijke prijs van de nieuwe word.

    Login om te reageren
  17. Melvivio zegt

    5 september 2008 om 10:48

    Phu ! maar 407 pk in de 750 ! schande! laat bmw nou ook nog eens kijk doen een 760 maken dan, Met een heerlijk begeerlijke V12 a 600pk ofzo! phe!

    Login om te reageren
  18. Mies zegt

    5 september 2008 om 10:49

    @BeQuietAndDrive
    Dat er veel noviteiten zijn opgenomen in deze auto geloof ik meteen (daar staan ze immers om bekent). Maar (en dit is persoonlijk) als je een dergelijk auto koopt of waarschijnlijk eerder leaset lijkt het me dat je ook wel het idee wilt hebben dat je iets bijzonders koopt/ leaset. Misschien is het ook wel de charme, maar hij moet het in mijn ogen vooral hebben van alle klinische technische ontwikkelingen. Bij bijvoorbeeld een Quattroporte (die overigens wel een stuk duurder is) zal de verkoper beginnen over de lijnen van de auto ed bij deze 7-serie zal het eerder gaan over een besparing van 13 kg in de dakconstructie, die de verbruik te goede komt…. Maar ieder het zijne natuurlijk

    Login om te reageren
  19. trommelt zegt

    5 september 2008 om 10:55

    Erg mooie wagen maar een prijslijst hoeft niet. Op dat niveau is dat toch bijzaak, niet?

    Maar doe mij maar een full-loaded CLS voor dat geld.

    Login om te reageren
  20. RobertJ zegt

    5 september 2008 om 11:02

    @trommelt, blijkbaar niet, gezien je vergelijk :P

    Login om te reageren
  21. Apache zegt

    5 september 2008 om 11:05

    €22.450 verschil tussen 2 motoren die slechts 162 pk schelen?

    Login om te reageren
  22. Jesper zegt

    5 september 2008 om 12:07

    @ Apache: slechts?? de meeste auto’s die je ziet rijden hebben dan niet eens :P

    @ Xander: Wou dat ik eens zo’n meevaller had… “de Aygo staat op autoblog, doe mij dr maar eentje” :P
    Maar ja, in jouw klasse komt dat natuurlijk wat vaker voor he… toyota is toch een beetje een wikken-en-wegen klasse… Was een leaserijder zeker? ;)

    Login om te reageren
  23. Xander zegt

    5 september 2008 om 12:40

    @ Jesper

    Ik weet het, ik zat voorheen ook bij Toyota. Andere kant is dat je er bij Toyota wekelijks wel zo’n 7 tot 10 schrijft, dat is bij BMW soms weleens anders.

    7-serie rijders zijn over het algemeen juist geen leasers .. de bijtelling over zo’n ding tikt ook wel lekker aan zegmaar. Auto word gewoon prive aangeschaft. Man heeft bij ons ook zijn huidige 750i gekocht in ’99. Hij keek enorm uit naar de nieuwe 7, dus een echte verrassing is het niet.

    Login om te reageren
  24. Martijn zegt

    5 september 2008 om 12:40

    sowieso erg foute wagen dit…maar wel klasse! Toch is deze auto mislukt…
    Alle auto’s in deze klasse missen dingen…wat de Audi A8/S8 en maserati quattroporte wel hebbe!

    En toch is de BMW en Merc duurder….hmmmm….mijn keuze is gemaakt -> audi of maserati

    Login om te reageren
  25. Patrick Sales BMW zegt

    5 september 2008 om 12:55

    Waanzinnig mooie auto de nieuwe BMW 7-serie en de mensen die twijfelen moeten hem gewoonweg in het echt zien. In het echt nog beter dan als in de brochure. Al voor de introductie in de showroom is er heel veel animo voor.

    Login om te reageren
  26. èrcé zegt

    5 september 2008 om 13:15

    Xander, werk jij bij Bergwerff?

    Login om te reageren
  27. Pieter zegt

    5 september 2008 om 13:15

    In Belgie toch een PAK goedkoper, goedkoopste model is een kleine 80.000 euro. Belgische prijzen vind je hier;
    http://www.autofans.be/content/bmw-7-serie-modellen-prijzen

    Login om te reageren
  28. ivan zegt

    5 september 2008 om 13:34

    toch liever een audi A8/S8, die is zo veel mooier!

    Login om te reageren
  29. C30CDIAMG zegt

    5 september 2008 om 14:14

    ik vind de prijzen nog eigenlijk wel relatief meevallen… klinkt dat gek?

    Login om te reageren
  30. C30CDIAMG zegt

    5 september 2008 om 14:15

    @Pieter,

    Jij komt ook uit een ei he. Als jij je auto daar verkoopt die jou 80.000 euro heeft gekost krijg jij ook een stuk minder ervoor terug dan dat je in Nederland je auto precies hetzelfde verkoopt die je 130.000 heeft gekost

    Login om te reageren
  31. thom zegt

    5 september 2008 om 14:45

    @ RR V8

    In NL schrijft ie binnen niet al te lange tijd €100.000. Dat gaat in Belgie niet echt he, daar zal het in dezelfde tijd eerder iets van € 55.000 a 60.000 afschrijven, iig zal ie in Belgie nooit zoveel afschrijven als in Nederland . Dus wie komt hier nou uit een ei.

    Login om te reageren
  32. prop zegt

    5 september 2008 om 14:47

    Hij komt niet uit een ei.. hij komt uit Belgie

    Login om te reageren
  33. Xander zegt

    5 september 2008 om 15:13

    @ erce

    Nee, ik werk voor Benerink, hoezo?

    Login om te reageren
  34. Tommy zegt

    5 september 2008 om 15:13

    Die diesel is natuurlijk veel te duur voor de pk’s die je krijgt, je betaalt puur voor de auto. De benzineversies komen redelijk overeen met de concurentie hoewel ze nog steeds duur zijn. Ben benieuwt wat de V12 gaat kosten! :P

    Login om te reageren
  35. E30M5 zegt

    5 september 2008 om 15:16

    @ Xander

    Mijn baas had vanochtend ook zo’n klant, met OOK een 7-serie uit 99!

    @ Erce

    Ik werk bij Bergwerff

    Login om te reageren
  36. Sper-diff zegt

    5 september 2008 om 15:20

    @ Xander,

    Mijn baas had vanochtend EXACT hetzelfde (alleen is de deal nog niet rond). Betreft ook een inruiler uit 1999!

    @ Erce,

    Ik werk bij de fam. Bergwerff!

    Login om te reageren
  37. èrcé zegt

    5 september 2008 om 15:35

    @ Xander: zie reactie van E30M5. Ik ken die klant van Bergwerff erg goed

    Login om te reageren
  38. Sper-diff zegt

    5 september 2008 om 15:40

    Ik ben ook E30 M5.

    Ging even wat fout. Dacht dattie niet geplaatst was.
    Ik zal geen namen noemen, maar hij was vanochtend hier ?? ;)

    Login om te reageren
  39. èrcé zegt

    5 september 2008 om 15:43

    hehe, yep en hij heeft nu een zwarte 750i en in januari een nieuwe zwarte 750iL, toch?

    Login om te reageren
  40. Sper-diff zegt

    5 september 2008 om 15:50

    njah .. hij wil graag een 740i begreep ik, maar er is nog geen officiele order ofzo. Maar als ik em een beetje in kan schatten zal dat vast nog wel eens komen.

    Dan zou hij voorlopig onze eerste worden. Echter zijn er best wat klanten die keer op keer voor de nieuwste 7-serie gaan.

    Login om te reageren
  41. èrcé zegt

    5 september 2008 om 15:59

    gaat vast wel goed komen

    Login om te reageren
  42. Sper-diff zegt

    5 september 2008 om 16:10

    Zou leuk zijn natuurlijk!

    Volgens mij heeft hij zijn huidige 750i nieuw gekocht bij Bergwerff Senior meen ik. Dat zijn de klanten ;)

    Login om te reageren
  43. èrcé zegt

    5 september 2008 om 16:19

    Klopt :)

    Login om te reageren
  44. Jinxed zegt

    5 september 2008 om 16:55

    Mooier dan het vorige model, helaas voor mij pas te betalen als ze zo’n 6 jaar oud zijn.

    Login om te reageren
  45. alfa159sw zegt

    5 september 2008 om 17:18

    @xander
    woon je dan ook in de buurt van oldenzaal?(waar benerink zit)

    Login om te reageren
  46. PCCB zegt

    5 september 2008 om 17:46

    Vergelijk eens de leasingprijzen van een Quattroporte of een met deze van de 7… De leasingprijs wordt berekend op de herverkoopwaarde. Deze keldert bij de Italo.

    Mooie wagen, maar ik ben er nog veel te jong voor!

    Login om te reageren
  47. CSL zegt

    5 september 2008 om 17:49

    Waanzinnig goede auto heb ik begrepen. Ze zeggen dat die als een 5serie rijdt en daar kunnen die andere auto’s uit deze klasse simpelweg niet.
    Wel erg goed van BMW om de SLURPTAX te vermijden.

    Login om te reageren
  48. Richard Brunsveld zegt

    5 september 2008 om 20:13

    Hij is gewoon zo lelijk en van die prijs ga ik helemaal huilen.

    Login om te reageren
  49. Zoef zegt

    5 september 2008 om 23:57

    “Jammer dat ze de benzine “instapper” duurder hebben gemaakt dan de diesel”
    Zegt de eerste in de thread hier bovenaan.

    Je moet maar durven (of is het onwetendheid):

    De veelvuldig prijzen winnende mijlpaalverplaatsende drieliter zescylinder twinturbo directe injectie benzinemotor met 110 pk per liter een “instapper” noemen en lager in rang achten dan een (welliswaar uitstekende) Drrrrriezel met 60 paarden minder.

    Login om te reageren
  50. Zoef zegt

    5 september 2008 om 23:59

    euh tachtig paarden minder
    326-245=81

    Login om te reageren
  51. piet zegt

    6 september 2008 om 12:15

    Mooie auto, kunnen we hier binnen afzienbare tijd ook een rijtest van verwachten, autoblog?

    Login om te reageren
  52. binkie zegt

    6 september 2008 om 13:19

    best een mooi ding eigenlijk, maar ja na die lelijke die er nu is heb je dat ook snel.. maar wel redelijk chique ontwerp, zonder die rare kofferklep en zelfs met echte, normaal vormgegeven achterlichten..
    doe mij maar een donkerblauwe, graag met beige interieur :)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North