• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Diesel Pickup rijdt een nieuw snelheidsrecord

Auteur: autoblogger, gepost 22 augustus 2007 om 12:41 – 31 Reacties

Diesel power


De “Rocket Ranger” van SPAL USA heeft onlangs een nieuw snelheidsrecord gereden (“Land Speed Record”), zoals gewoonlijk vond dit plaats op de Bonneville zoutvlakte. Het ging daarbij om ’s werelds snelste diesel pickup… juist ja.

De “Rocket Ranger” heeft met een 6-liter diesel een gemiddelde snelheid van 346 km/u gereden (215.091 miles per hour). Lijkt heel wat, maar het is slechts 2 miles sneller dan het vorige record (213.583 miles per hour). Doe mij maar gewoon een dieselmax (480 km/u), dat schiet tenminste een beetje op.

In 2001, SPAL USA approached Ford with the “Rocket Ranger” concept. Ford was eager to offer support by providing a stock Ford Ranger pickup. Currently the “Rocket Ranger” is equipped with a Ford Powerstroke(R)/International 6.0- litre diesel engine equipped with Hypermax intercooled series turbochargers, injectors and Mach 7 performance module, dual SPAL USA 12″ high-performance cooling fans and a ZF 6-speed transmission.

Ook interessant!

  • Nog een record: ook diesel is nu duurder dan ooit
  • Oude Suzuki Jimny wordt koddige pickup
  • Record! Brandstofprijs was nog nooit hoger dan nu
  • Dit is de duurste diesel van Marktplaats

Nieuwste artikelen

  • Video: en daarom bezuinig je niet op banden en remmen
  • Deze optie heb je nog niet eerder gezien op een Porsche
  • Koop een Brabus SLS AMG op Marktplaats
  • Gespot – Deze Ferrari 512 TR is om te smullen
FacebookTweetPinLinkedIn

Diesel, pickup, record, Supercars

Vorig bericht: « Dongfeng maakt burgerversie van “Crazy Soldier”
Volgend bericht: Drie keer dikke Duitsers deel 2: Coupé »

Lees Interacties

Reacties

  1. Mr. Marteen zegt

    22 augustus 2007 om 12:47

    wat een lelijk hok

    Login om te reageren
  2. Coolguy zegt

    22 augustus 2007 om 12:52

    Doe mij ook maar zo een motor ;)

    Login om te reageren
  3. Tommy zegt

    22 augustus 2007 om 12:59

    lijkt me heel erg snel.
    aangezien de luchtweerstand van dat hok gigantisch is moet die dieselmotor,ondanks zijn zes liter, zwaar opgetuned zijn, ik zie namelijk de Q7 6.0TDI V12 geen snelheden halen van meer dan 300km/u.

    Login om te reageren
  4. joep zegt

    22 augustus 2007 om 13:03

    wat een loos record….

    Login om te reageren
  5. autoblogger zegt

    22 augustus 2007 om 13:04

    Die luchtweerstand snap ik ook niet. Kijk naar de voorbumper, helemaal dicht. Is het niet handiger om daar wat luchtinlaten te maken ofzo?

    Login om te reageren
  6. vla zegt

    22 augustus 2007 om 13:09

    een amerikaanse pickup…ik sta perplex…

    Login om te reageren
  7. PieterA zegt

    22 augustus 2007 om 13:10

    Sterk om zo’n snelheid te halen met iets wat de aërodynamica schijnt te hebben van een koelkast.

    Login om te reageren
  8. Marc zegt

    22 augustus 2007 om 13:13

    Amerikanen he.. Weinig begrip op het gebied van aerodynamica.. Gewoon grof geweld en beuken met die handel..

    Login om te reageren
  9. jela zegt

    22 augustus 2007 om 13:15

    http://www.pickuptruck.com/html/news/rocketranger.html
    hier staat nog wat informatie en ook de rocket ranger met een andere voorbumper, ergens in het artikel staat ook dat ze de voorbumper aangepast hebben, maar ik weet niet welke ze gebruikt hebben voor het record

    Login om te reageren
  10. PieterA zegt

    22 augustus 2007 om 13:16

    [off topic] Hoe kan ik een tip insturen?

    Login om te reageren
  11. RenJie zegt

    22 augustus 2007 om 13:19

    @PieterA

    [email protected] lijkt mij ;)

    Login om te reageren
  12. rider zegt

    22 augustus 2007 om 13:19

    niet slecht voor een diesel. maar het nut?
    oja de audi Q7 v12 loopt zonder begrenzer 270km/h. dus als er een tuner een beetje gaat sleutelen moet de 300 er ook wel inzitten, dit even terzijde.

    Login om te reageren
  13. Suske zegt

    22 augustus 2007 om 13:20

    Kijk eens rechtsboven je eigen bericht! (dus: [email protected])

    Login om te reageren
  14. Stephan zegt

    22 augustus 2007 om 13:21

    En die Q7 V12 zal ook lang niet maximaal tuned zijn, en deze waarschijnlijk wel.

    Login om te reageren
  15. Marten zegt

    22 augustus 2007 om 13:34

    Ik weet niet meer hoe de formule gaat, maar volgens mij is voor een verdubbeling van snelheid 4 x zoveel vermogen nodig. Dus van 270 naar 300 = 23% meer vermogen nodig… Dat is bvb van 500 pk 620 maken… hmm..moet kunnen! : )

    Login om te reageren
  16. Michiel zegt

    22 augustus 2007 om 14:01

    @ Jela:

    de foto’s bij dat artikel zijn van een andere truck, kijk maar naar de bestickering en de sideskirts. Er verschilt wel meer dan alleen de bumper

    Login om te reageren
  17. jela zegt

    22 augustus 2007 om 14:16

    @Michiel
    hmm ja, het is ook een iets ouder artikel zie ik nu, mijn fout

    Login om te reageren
  18. wimbers zegt

    22 augustus 2007 om 14:22

    nou ben ik geen zware techneut, dus misschien klinkt dit heel dom, maar zij werken met een v8 diesel motor met een “4 barrel carburater” dat klinkt niet als common rail diesel inspuiting onder hoge druk, dus het lijkt me dat dit weer niet het toppunt van dieseltechniek is wat hier een record gevestigd heeft.
    oftewel, dat kan sneller met een staaltje europese dieseltechniek.

    Login om te reageren
  19. Michiel zegt

    22 augustus 2007 om 14:39

    @ Jela

    Ja, heb het nog eens doorgekeken. En ze hebben het daar ook over een record van maar 205

    Login om te reageren
  20. lodewijk HPF racing zegt

    22 augustus 2007 om 14:58

    Haha mijn buurman heeft een americaanse camper met een 6.2 liter V8 diesel.
    Smoren die diesel!!!

    Login om te reageren
  21. RPM Racing zegt

    22 augustus 2007 om 15:06

    @ wimbers

    Dat is zeker geen toppunt van dieseltechniek, want deze four-barrel carburetor zit op een 800 pk V8 benzinemotor. Compleet andere recordpoging dus.

    Login om te reageren
  22. ananas zegt

    22 augustus 2007 om 15:22

    mss de snelste maar zeker niet de mooiste!!

    Login om te reageren
  23. Jan C. zegt

    22 augustus 2007 om 15:30

    205 is dat mijlen per uur wellicht?

    Login om te reageren
  24. Thomaz zegt

    22 augustus 2007 om 16:46

    @ autoblogger:

    Volgens mij is die bumpr daarom juist dicht. Volgens mij rijden wielrenners toch ook met een dicht achterwiel voor een lage luchtweerstand?

    Login om te reageren
  25. autoblogger zegt

    22 augustus 2007 om 16:59

    @Thomaz: ok, het blijkt wederom dat ik niks van aerodynamica afweet;)

    Login om te reageren
  26. Chief_S5 zegt

    22 augustus 2007 om 19:09

    En als er een bocht komt… :P ;) Neeh, die uberdiesel die misschien ooit te koop zal zijn is toch die Q7 V12 TDI. Die Dieselmax is trouwens ook niet mis.. :) Maar over deze Ford, wel knap, zeker voor een Amerikaan. ;)

    Login om te reageren
  27. christian zegt

    22 augustus 2007 om 19:46

    Zo’n record kan ik ook nog wel halen bijv. “snelheidsrecord hybride toyota prius” er zijn al te veel records vind ik

    Login om te reageren
  28. Pannekoek zegt

    22 augustus 2007 om 20:44

    @ autoblogger

    Moet je eens goed kijken naar de wielen, die zijn er dun, en met profiel zodat ze extra weinig weerstand leveren.

    Spectre Performence heeft dit eens bij de F40 gedaan, met nog wat kleine veranderen, en het resultaat was 363 km/h !!

    http://www.powerflowracing.com/spectre-countdown.asp

    En gaten in de voorkant, zijn alleen maar slecht voor de aerodinamica (zo goed geschreven?) vergelijk de oude M3 en de M3 CSL maar, bij de CSL hebben ze slecht een luchthappertje overgelaten.

    Snap je het nu?

    Login om te reageren
  29. Mr X zegt

    23 augustus 2007 om 03:07

    Dat zou wel leuk zijn voor een boer met haast.

    Login om te reageren
  30. Just Me zegt

    23 augustus 2007 om 13:17

    @ Wimbers… ;-)

    Een staaltje van diesel techniek zou ik persoonlijk al vinden wanneer een diesel motor een carborateur heeft… ;-) Een dieselmotor werkt met verstuivers en dus zonder carborateur.. ;-)

    Login om te reageren
  31. Michiel zegt

    24 augustus 2007 om 14:25

    @ Jan C

    205 mph inderdaad, maar in het bovenstaande artikel hebben ze het over een record van 213 mph. Hoger dus ;)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North