Hardcore Japanse tuning toegepast op een vrij sierlijk Italiaans ontwerp. Mag dat?
Eens was het een rode Alfa Romeo 156 V6. Veel ‘Italiaanser’ kan je het niet krijgen. Hij mocht dan voorwiel aangedreven zijn, in een 156 V6 kon je leuk rijden. Zes versnellingen om uit te kiezen, 192pk bij 6300 toeren, 7,3 seconden naar de 100km/u. Natuurlijk kan het sneller, in een GTA, achter het stuur in de standaard V6 is die behoefte ineens minder groot.
Toch gaat het vervelen. Blijkbaar. Het mediterrane hok krijgt Zuid-Europese kuren en repareren is te duur. De aftermarket-scene biedt uitkomst. Veel minder kosten en toch een snellere gerepareerde auto er voor terug. Carbon luchtfiltertje, nieuwe uitlaat en natuurlijk dikke spoilers.
Carbon racing-lipjes op de voorbumper gecomplimenteerd met een achterklep spoiler en diffuser. Gelukkig is er een limited-slip differentieel aanwezig om het resterende beetje grip met al die turbulentie optimaal te benutten. (via bespokeventures.com)
Ze hebben wat laten liggen op de motorkap… Erg lelijk trouwens, een namaak m3 gts
@W115: frankfurters
@288gto: nounou, toch nog iets wat duits is aan deze auto
@W115: gnf, haha
[quote]Eens was het een rode Alfa Romeo 156 V6. Veel ‘Italiaanser’ kan je het niet krijgen. Hij mocht dan voorwiel aangedreven zijn, in een 156 V6 kon je leuk rijden. Zes versnellingen om uit te kiezen, 192pk bij 6300 toeren, 7,3 seconden naar de 100km/u. Natuurlijk kan het sneller, in een GTA, achter het stuur in de standaard V6 is die behoefte ineens minder groot.[/quote]
Eensch!!
[quote]Carbon racing-lipjes op de voorbumper gecomplimenteerd met een achterklep spoiler en diffuser. Gelukkig is er een limited-slip differentieel aanwezig om het resterende beetje grip met al die turbulentie optimaal te benutten[/quote]
Noooo! Ik rijd zelf 156 maar nee niet deze rommel, hou m clean ;)
@wanker: ik rij ook een 156, en moet zeggen dat’k de side-skirts wel onmisbaar vind.
De 192pk is niet mis, maar het enige wat deze wagen écht kan veranderen/verbeteren is het aanpakken van het gewicht op de voorbanden (ie onderstuur)… die balans is toch tricky. Al moet je toegeven dat het stuurgevoel wél subliem is voor een wagen uit 2001!
Aso van asociaal wat een gedrocht. Ze hebben verkeerd getypt.
Ik had paar jaar geleden een 156 met een bumperkitje maar dit gaat toch te ver en dan zeker de motorkap
Jammer van die Alfa – de 156 in babyblauw is voor mij toch jarenlang de bereikbare variant op droomauto geweest.
Maar zo’n quote als deze maakt veel goed. Dank, Alwood! “Gelukkig is er een limited-slip differentieel aanwezig om het resterende beetje grip met al die turbulentie optimaal te benutten.”
Hmm misstaat hem op zich niet, maar ze hadden motorisch op zich nog wel wat meer mogen doen. Die motorkap is wel enorm lelijk.
op die motorkap na vind ik hem persoonlijk wel geslaagd… natuurlijk compleet nutteloos een spoiler en diffuser op een FWD :S
@spykerboy: Spoilers en diffusers hebben niks te maken met op welke wielen je aandrijving plaatsvindt…
aerodynamica, weet je wel?
Nog niet wakker?
@bozewolf: klopt maar het hele nut van die dingen is meer grip krijgen, rij je met een RWD auto is een spoiler wel zo lekker want je drukt de aandrijvende wielen op de baan waardoor je beter grip krijgt en dus je vermogen beter kwijt kan…. das het hele nut van die dingen… dus geen nut op deze (diffuser na want die zitten ook op de WTCC cupra’s hoe dat zit weet ik dan nog niet)
@spykerboy: ook nog zo is dat op hogere snelheid word ie neer gedrukt inplaats van dat ie los komt omdat er meer lucht onder de auto komt heb het vandaag weer allemaal gezien met vrijrijden ;)
Psst, de foto van de motorruimte is niet van dezelfde wagen als de andere foto’s.
Behalve het kleurverschil (dat had nog aan enthousiaste witbalans-hobbyist kunnen liggen) heeft de rode een andere grill.
@mout: de auto was origineel rood (zoals beschreven in de tekst), later aangepast en oranje geverfd. Dat is wat de bron vermeldt.
Zie zelfs dat ze de afdekkap van de voorste cylinderbank weggelaten hebben, zeker voor betere warmteafgifte.
Gelukkig hebben de eerste generatie gekozen met 2 minder katalysatoren.
Jammer dat ze er niet meer mee hebben gedaan. In Azië is genoeg leuks te vinden voor motorische tuning.
De beter rijdende variant is echter de 2.0 met wat motorische tuning. 90-100kg lichter in de neus en minder onderstuur.
gatverdamme! Wat een verkrachting.
Okee, maar ik wil cijfers horen!
Liggen dr nou bradwursten op de kap? ;)
die flappen langs de zijkant wil ik niet tegen mijn schenen aankrijgen
Zo seg, die is lelijk!
Waarom hebben mensen nu toch de neiging om een mooie wagen (weinigen zullen mij dit tegenspreken) te verneuken tot zoiets?
Koop dan gewoon een GTA. Ziet er veel beter uit, mooier geluid(denk ik) en heeft veel meer vermogen. Win-win-win, zeg maar.
Iedere cultuur heeft zijn eigen smaak en normen. Ok, maar hou het dan ook daar waar het thuis hoort.
Dit soort mishandeling moest gewoon verboden worden.
Ff keihard off-topic: waarom zijn wij europeanen zo snel blij met weinig pk’s: 192 pk? Allemozes, ik woon nu al bijna een jaar in de VS en rij hier geregeld met shelby ’s uit 2005 met 550 pk op de achterwielen: 23.000$.. heerlijk dit land :) en tyfus snel dat zo’n auto is.. Sorry voor de off topic comment maar het moest gewoon even,,
@TimoBac: Wie het kleine niet eert… ;)
@TimoBac: Eeeh… iets met brandstofprijzen en belastingen of zo? Den Haag “slurpt” vrolijk mee..
@TimoBac: Daar is de USA het land v/d auto voor, he
Leuke kleur, handig zo’n sleepoog als je er op het circuit vanaf gaat….
Maar die genotsribbels op de motorkap….. Nut???
Vet gaaf cool. doe mij maar zo’n Italian orange.
@Freewarefreak haha ik denk dat je gelijk heb, volgens mij is het ondertussen 10$ per gallon in NL als je alles omrekent.. Hier is het nog steeds 3$, wat de Amerikanen belachelijk hoog vinden haha,,