• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dikke Asso Alfa Romeo 156

Auteur: Alwood, gepost 22 april 2011 om 20:57 – 32 Reacties

Met je ribbels op je motorkap...
Hardcore Japanse tuning toegepast op een vrij sierlijk Italiaans ontwerp. Mag dat?

Eens was het een rode Alfa Romeo 156 V6. Veel ‘Italiaanser’ kan je het niet krijgen. Hij mocht dan voorwiel aangedreven zijn, in een 156 V6 kon je leuk rijden. Zes versnellingen om uit te kiezen, 192pk bij 6300 toeren, 7,3 seconden naar de 100km/u. Natuurlijk kan het sneller, in een GTA, achter het stuur in de standaard V6 is die behoefte ineens minder groot.

Toch gaat het vervelen. Blijkbaar. Het mediterrane hok krijgt Zuid-Europese kuren en repareren is te duur. De aftermarket-scene biedt uitkomst. Veel minder kosten en toch een snellere gerepareerde auto er voor terug. Carbon luchtfiltertje, nieuwe uitlaat en natuurlijk dikke spoilers.

Carbon racing-lipjes op de voorbumper gecomplimenteerd met een achterklep spoiler en diffuser. Gelukkig is er een limited-slip differentieel aanwezig om het resterende beetje grip met al die turbulentie optimaal te benutten. (via bespokeventures.com)

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Alfa Romeo 156 2.5 V6 van Denian
    Mijn Auto: Alfa Romeo 156 2.5 V6 van Denian
  • Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
    Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
  • junkyard race x
    Wat je vandaag niet zag op Zandvoort tijdens Junkyardrace X
  • Alfa Romeo draait de boel om met de C41

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

156, Alfa Romeo, oranje, tuning

Vorig bericht: « Range Rover Sport – zak zak zak maar door
Volgend bericht: Deze zomer op vakantie met de scootmobiel! [lolvid] »

Lees Interacties

Reacties

  1. W115 zegt

    22 april 2011 om 21:00

    Ze hebben wat laten liggen op de motorkap… Erg lelijk trouwens, een namaak m3 gts

    Login om te reageren
    • 288gto zegt

      22 april 2011 om 22:53

      @W115: frankfurters

      Login om te reageren
      • W115 zegt

        23 april 2011 om 01:12

        @288gto: nounou, toch nog iets wat duits is aan deze auto

        Login om te reageren
        • 288gto zegt

          23 april 2011 om 15:08

          @W115: gnf, haha

          Login om te reageren
  2. wanker zegt

    22 april 2011 om 21:03

    [quote]Eens was het een rode Alfa Romeo 156 V6. Veel ‘Italiaanser’ kan je het niet krijgen. Hij mocht dan voorwiel aangedreven zijn, in een 156 V6 kon je leuk rijden. Zes versnellingen om uit te kiezen, 192pk bij 6300 toeren, 7,3 seconden naar de 100km/u. Natuurlijk kan het sneller, in een GTA, achter het stuur in de standaard V6 is die behoefte ineens minder groot.[/quote]
    Eensch!!
    [quote]Carbon racing-lipjes op de voorbumper gecomplimenteerd met een achterklep spoiler en diffuser. Gelukkig is er een limited-slip differentieel aanwezig om het resterende beetje grip met al die turbulentie optimaal te benutten[/quote]
    Noooo! Ik rijd zelf 156 maar nee niet deze rommel, hou m clean ;)

    Login om te reageren
    • GTA_Torino zegt

      22 april 2011 om 22:16

      @wanker: ik rij ook een 156, en moet zeggen dat’k de side-skirts wel onmisbaar vind.
      De 192pk is niet mis, maar het enige wat deze wagen écht kan veranderen/verbeteren is het aanpakken van het gewicht op de voorbanden (ie onderstuur)… die balans is toch tricky. Al moet je toegeven dat het stuurgevoel wél subliem is voor een wagen uit 2001!

      Login om te reageren
  3. kraakensmaak zegt

    22 april 2011 om 21:03

    Aso van asociaal wat een gedrocht. Ze hebben verkeerd getypt.

    Login om te reageren
  4. bohica zegt

    22 april 2011 om 21:06

    Ik had paar jaar geleden een 156 met een bumperkitje maar dit gaat toch te ver en dan zeker de motorkap

    Login om te reageren
  5. mout zegt

    22 april 2011 om 21:40

    Jammer van die Alfa – de 156 in babyblauw is voor mij toch jarenlang de bereikbare variant op droomauto geweest.
    Maar zo’n quote als deze maakt veel goed. Dank, Alwood! “Gelukkig is er een limited-slip differentieel aanwezig om het resterende beetje grip met al die turbulentie optimaal te benutten.”

    Login om te reageren
  6. Lan_Evo zegt

    22 april 2011 om 21:41

    Hmm misstaat hem op zich niet, maar ze hadden motorisch op zich nog wel wat meer mogen doen. Die motorkap is wel enorm lelijk.

    Login om te reageren
  7. spykerboy zegt

    22 april 2011 om 21:43

    op die motorkap na vind ik hem persoonlijk wel geslaagd… natuurlijk compleet nutteloos een spoiler en diffuser op een FWD :S

    Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      24 april 2011 om 14:36

      @spykerboy: Spoilers en diffusers hebben niks te maken met op welke wielen je aandrijving plaatsvindt…

      aerodynamica, weet je wel?

      Nog niet wakker?

      Login om te reageren
      • spykerboy zegt

        24 april 2011 om 18:41

        @bozewolf: klopt maar het hele nut van die dingen is meer grip krijgen, rij je met een RWD auto is een spoiler wel zo lekker want je drukt de aandrijvende wielen op de baan waardoor je beter grip krijgt en dus je vermogen beter kwijt kan…. das het hele nut van die dingen… dus geen nut op deze (diffuser na want die zitten ook op de WTCC cupra’s hoe dat zit weet ik dan nog niet)

        Login om te reageren
        • spykerboy zegt

          24 april 2011 om 18:42

          @spykerboy: ook nog zo is dat op hogere snelheid word ie neer gedrukt inplaats van dat ie los komt omdat er meer lucht onder de auto komt heb het vandaag weer allemaal gezien met vrijrijden ;)

          Login om te reageren
  8. mout zegt

    22 april 2011 om 21:44

    Psst, de foto van de motorruimte is niet van dezelfde wagen als de andere foto’s.
    Behalve het kleurverschil (dat had nog aan enthousiaste witbalans-hobbyist kunnen liggen) heeft de rode een andere grill.

    Login om te reageren
    • Alwood zegt

      22 april 2011 om 22:08

      @mout: de auto was origineel rood (zoals beschreven in de tekst), later aangepast en oranje geverfd. Dat is wat de bron vermeldt.

      Login om te reageren
  9. Pressman zegt

    22 april 2011 om 22:04

    Zie zelfs dat ze de afdekkap van de voorste cylinderbank weggelaten hebben, zeker voor betere warmteafgifte.

    Gelukkig hebben de eerste generatie gekozen met 2 minder katalysatoren.
    Jammer dat ze er niet meer mee hebben gedaan. In Azië is genoeg leuks te vinden voor motorische tuning.

    De beter rijdende variant is echter de 2.0 met wat motorische tuning. 90-100kg lichter in de neus en minder onderstuur.

    Login om te reageren
  10. jon86 zegt

    23 april 2011 om 00:26

    gatverdamme! Wat een verkrachting.

    Login om te reageren
  11. Stopwearingpants zegt

    23 april 2011 om 03:39

    Okee, maar ik wil cijfers horen!

    Login om te reageren
  12. The360box zegt

    23 april 2011 om 09:05

    Liggen dr nou bradwursten op de kap? ;)

    Login om te reageren
  13. Johan-SV zegt

    23 april 2011 om 10:05

    die flappen langs de zijkant wil ik niet tegen mijn schenen aankrijgen

    Login om te reageren
  14. Hupke zegt

    23 april 2011 om 12:23

    Zo seg, die is lelijk!

    Waarom hebben mensen nu toch de neiging om een mooie wagen (weinigen zullen mij dit tegenspreken) te verneuken tot zoiets?

    Login om te reageren
  15. Burdy zegt

    23 april 2011 om 12:59

    Koop dan gewoon een GTA. Ziet er veel beter uit, mooier geluid(denk ik) en heeft veel meer vermogen. Win-win-win, zeg maar.

    Login om te reageren
  16. vale46 zegt

    23 april 2011 om 13:45

    Iedere cultuur heeft zijn eigen smaak en normen. Ok, maar hou het dan ook daar waar het thuis hoort.

    Login om te reageren
  17. spiderman zegt

    23 april 2011 om 15:57

    Dit soort mishandeling moest gewoon verboden worden.

    Login om te reageren
  18. TimoBac zegt

    23 april 2011 om 18:23

    Ff keihard off-topic: waarom zijn wij europeanen zo snel blij met weinig pk’s: 192 pk? Allemozes, ik woon nu al bijna een jaar in de VS en rij hier geregeld met shelby ’s uit 2005 met 550 pk op de achterwielen: 23.000$.. heerlijk dit land :) en tyfus snel dat zo’n auto is.. Sorry voor de off topic comment maar het moest gewoon even,,

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      24 april 2011 om 00:27

      @TimoBac: Wie het kleine niet eert… ;)

      Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      24 april 2011 om 00:50

      @TimoBac: Eeeh… iets met brandstofprijzen en belastingen of zo? Den Haag “slurpt” vrolijk mee..

      Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      24 april 2011 om 14:37

      @TimoBac: Daar is de USA het land v/d auto voor, he

      Login om te reageren
  19. alfamail zegt

    23 april 2011 om 19:43

    Leuke kleur, handig zo’n sleepoog als je er op het circuit vanaf gaat….
    Maar die genotsribbels op de motorkap….. Nut???

    Login om te reageren
  20. tarquesh zegt

    23 april 2011 om 22:40

    Vet gaaf cool. doe mij maar zo’n Italian orange.

    Login om te reageren
  21. TimoBac zegt

    24 april 2011 om 19:42

    @Freewarefreak haha ik denk dat je gelijk heb, volgens mij is het ondertussen 10$ per gallon in NL als je alles omrekent.. Hier is het nog steeds 3$, wat de Amerikanen belachelijk hoog vinden haha,,

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North