• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dikke kont: Mercedes CLK cabrio-klapdak-editie

Auteur: Wouter, gepost 29 oktober 2008 om 17:44 – 25 Reacties

Mercedes CLK cabrio spyshot


Oei…elegant is anders.

Op eerdere foto’s was de open versie van de CLK vanuit een goede hoek gefotografeerd, maar de achterzijde blijkt verre van slank gestileerd te worden. Het is en blijft het eeuwige probleem: het stalen vouwdak zorgt weliswaar voor meer comfort en veiligheid, maar die massa moet in opgevouwen toestand wel ergens blijven. Ook de CLK cabrio ontkomt er niet aan om enigszins uit te dijen, terwijl zwart toch wel lekker afkleedt. Misschien hebben de designers van Mercedes nog wat trucs om de massa optisch te camoufleren, maar erg hoopvol ben ik niet.

Volgend jaar zomer staat de nieuwe CLK bij de dealers nadat deze in de lente is onthuld. De op de C-klasse gebaseerde auto zou wellicht ook wel de naam E-klasse coupe mee kunnen krijgen. (bron: globalmotors.net)

Ook interessant!

  • Video - uitgebreide tour door een Mercedes CLK GTR
  • Mercedes C Cabrio
    Mercedes C Cabrio komt er dus gelukkig wel
  • 'Mercedes EQS komt er niet als coupé of cabrio'
  • Zeldzame E36 AMG Cabrio
    Zeldzame E36 AMG Cabrio youngtimer te koop

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

Cabrio, clk, e-klasse, Mercedes, spyshot

Vorig bericht: « Lekkerrrrr goud met zwart: AC Schnitzer X6 Falcon
Volgend bericht: Nieuwe Lexus RX gelekt? »

Lees Interacties

Reacties

  1. AMG Powerrr zegt

    29 oktober 2008 om 17:46

    Mooi !!!!!!!!!

    Login om te reageren
  2. Citrofiel zegt

    29 oktober 2008 om 17:50

    “tocl” ?

    Alsof de huidige CLK zo’n korte kont heeft… Nee, in deze klasse vind ik dat een auto wel wat kont mag hebben, het is minder scheef dan een 307CC.

    Login om te reageren
  3. robin zegt

    29 oktober 2008 om 17:54

    ikweet niet maar ik heb in bergamo een nieuwe mercedes CLK gezien ( afgeplakt enzo dus testfase) en die had overgens 2 dikke vierkante pijpen en er zat een groote brembo sticker op en er ree een S600 of 500 achteraan met dezelfde Brembo sticker

    Login om te reageren
  4. René zegt

    29 oktober 2008 om 17:56

    wat een gigantisch lelijke wagen

    heeft mercedes een blinde ontwerper? er zit totaal geen passie in het ontwerp niks nieuws …

    Login om te reageren
  5. ripjans zegt

    29 oktober 2008 om 18:17

    Hoe kun je dat nu al beoordelen?

    Login om te reageren
  6. Breinstein zegt

    29 oktober 2008 om 18:23

    Hou hier nou eens een foto van de C124 cabrio naast en je zult zien dat het best wel mee valt met die dikke kont.

    Login om te reageren
  7. Bertuss zegt

    29 oktober 2008 om 18:23

    eeeh ik denk dat hier nog wel wat schaafwerk nodig is … even het eindresultaat afwachten, maar dit beloofd niet veel goeds …

    Login om te reageren
  8. H zegt

    29 oktober 2008 om 18:31

    Hij wordt lelijk.

    Net als de drie coupé. Heel dat gedeelte achter het portier en onder het “achterruitje” lijkt zo vaag en inspitatieloos. En de lijn bovenkant koffer tot bovenkant neus loopt schuin af, niet zo schuin als de 307CC waar citrofiel het over heeft, maar al die dingen doen de achterkant er in profiel banaal uit zien. En het achterwiel ziet er 3 inch kleiner uit dan het voorwiel. In tegenstelling tot de A5 die dat allemaal niet heeft alsook de 6 serie, de RR coupe enz. De CL ziet er dan ook weer zo ongemakkelijk uitgerekt uit.

    Het zijn toch dingen die je ziet als ontwerper en waarvan je weet dat het op niets trekt. best voor hen dat het logo die fouten wat verbergt.

    Login om te reageren
  9. DTR zegt

    29 oktober 2008 om 18:42

    We zullen wel zien, zei de blinde…

    Login om te reageren
  10. Fortuna zegt

    29 oktober 2008 om 18:42

    Die lelijke kont is gewoon ’n stuk camouflage, ter afleiding.

    Login om te reageren
  11. Rutger zegt

    29 oktober 2008 om 18:46

    De nieuwe CLK heet e-klasse coupé.

    Login om te reageren
  12. Een betere ontwerper zegt

    29 oktober 2008 om 18:57

    Ik heb meerdere foto’s gezien in de Autobild Erlkönig gallerijen en ik denk dat ik de cabrio niets ga vinden. De daklijn lijkt wat te bol en smal te zijn bij de achterruit. De coupe lijkt mij een aardige bak te worden.

    Login om te reageren
  13. Rob USA zegt

    29 oktober 2008 om 19:00

    CLK=2 deurs hyundai sonate cabrio! Word die nog steeds gemaakt??

    Login om te reageren
  14. Tommy zegt

    29 oktober 2008 om 19:01

    “E-Klasse coupé” op basis van de C-Klasse, misschien heb ik het mis maar ik denk dat hij dan C-Klasse coupé gaat heten? Net zoiets als de coupé versie van de 3-serie “5-serie coupé” noemen, beetje verwarrend op z’n zachtst gezegd.

    Login om te reageren
  15. autoblogger zegt

    29 oktober 2008 om 19:43

    @Tommy: http://www.autoblog.nl/archive/2008/09/10/mercedes-wil-minder-modelnamen

    Login om te reageren
  16. Tommy zegt

    29 oktober 2008 om 20:18

    @autoblogger: Had’t toen gelezen ja, maar E-Klasse coupé kan toch niet, dan wordt het nog veel verwarrender dan het nu al is, ik denk eerder dat de CLS en de SL dan omgedoopt worden tot E-Klasse coupé. Die staan op het platform van de E. Noem deze gewoon C coupé naast de C sportcoupé (CLC).

    Login om te reageren
  17. citrofreak zegt

    29 oktober 2008 om 20:30

    Heeft die 2 verschillende velgen??

    Login om te reageren
  18. JOnas zegt

    29 oktober 2008 om 20:45

    Wat een gezeur toch hé, waarom zijn er mensen die nu al oordelen we krijgen hier amper iets te zien….

    Login om te reageren
  19. lincoln zegt

    29 oktober 2008 om 20:46

    hup .. een paar grote achterlampen en je hebt weer slanke billen ..

    man man man .. lijkt hier soms wel rtl boulevard ..

    Login om te reageren
  20. DennieFR zegt

    29 oktober 2008 om 20:51

    Hahaha…
    De een roept mooi,de ander vind hem lelijk.
    Dat ding is zo ingepakt dat de gehele belijning en vorm verneukt is,juist voor de spotters.
    Dus oordeel even als je hem straks in real life ziet…

    Login om te reageren
  21. marruk zegt

    29 oktober 2008 om 22:39

    E coupé? Dan wordt het ELC ofzo?

    Login om te reageren
  22. Kleinetechno zegt

    30 oktober 2008 om 02:07

    Kijk eens op http://www.jesmb.de en dan kijken naar nieuwe E klasse W212 dan wordt je een foto getoond van het verwachte uiterlijk. Zowel van de Coupe en Cabrio, en ja ze gaan E coupe en Cabrio heten.

    Login om te reageren
  23. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    30 oktober 2008 om 12:44

    Duidelijk, ze kunnen nog steeds geen mooie CC maken
    Blijven dikke-billen-auto’s met dikke zwarte naden over het dak…
    Vraag me bij liefhebbers van dit soort fat ass auto’s altijd af hoe hun vrouw eruit ziet…
    :D

    Login om te reageren
  24. Mercedes zegt

    30 oktober 2008 om 12:46

    Boys wat een speculaties toch! Niemand weet hoe de wagen eruit komt te zien maar toch je oordeel klaar hebben, dat vind ik knap!

    Login om te reageren
  25. ivo zegt

    30 oktober 2008 om 17:23

    Ik vind een BMW 3 Serie Cabrio anders een zeer geslaagde lijn hebben. Eigenlijk is dat momenteel de enige cabrio met een metalen dak waarvan de ranke slanke vormen van een coupe behouden zijn gebleven. Nadeel is dat je bijna geen kofferbak meer overhoudt, maar dat boeit in deze klasse niet echt. Bij deze Mercedes moeten we nog even wachten tot de camo eraf gaat denk ik…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North