• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dikke reet: Nieuwe Renault Megane CC

Auteur: robbie, gepost 5 januari 2010 om 12:46 – 49 Reacties

Renault Megane CC kont teaser


Gisteren konden we jullie al blij maken met de daklijn van de nieuwe Renault Megane CC en vroegen we ons tevens af hoe het kontje eruit zou gaan zien. Vandaag komt Renault zelf met het antwoord.

Heel veel wil Renault nog niet kwijt over hun klapdak cabrio, behalve dat de onthulling zal plaatsvinden op 2 maart tijdens de autosalon van Geneve. En ze wilden ook nog het volgende even kwijt:

New Renault Mégane Coupe-Cabriolet’s head-turning looks combine the elegance of a coupe with the enjoyment of wind-in-the-hair motoring thanks to its foldaway glass roof.

PS Klik op bovenstaande foto voor een nog grotere foto!

Ook interessant!

  • Dít wordt de nieuwe Renault Megane!
  • Volledig elektrische Renault Mégane ziet er zo uit
  • Mijn Auto: Renault Mégane RS van Thom
    Mijn Auto: Renault Mégane RS van Thom
  • scherm in Mégane
    Scherm in Mégane VEEL beter dan iPad!

Nieuwste artikelen

  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
FacebookTweetPinLinkedIn

Cabrio, geneve-2010, megane, megane-cc, Renault, teaser

Vorig bericht: « Goedkope Yaris: Toyota Etios
Volgend bericht: Waalse flitscamera’s worden niet gebruikt »

Lees Interacties

Reacties

  1. SHFT zegt

    5 januari 2010 om 12:49

    Ik verwacht er niet veel van, je kan ook mooie foto’s van lelijke wagens trekken!

    Login om te reageren
  2. Thomas zegt

    5 januari 2010 om 12:52

    Serieussssss lekker kontje :)

    Login om te reageren
  3. Laue zegt

    5 januari 2010 om 12:54

    iets beter als wat ik vewacht had, maar iets wat beroerd is iets beter maken heeft niet veel zin. snap je?

    Login om te reageren
    • NLBUURMAN zegt

      5 januari 2010 om 17:31

      @Laue: I understand, het is zoals mnr Eurlings doet: het brommerrijbewijs examen (praktijk) in kosten verlagen, slechts 95 ipv 99 euro… hoe slecht is dat?!

      Login om te reageren
  4. Bob zegt

    5 januari 2010 om 12:54

    Tis ook nooit goed met jullie, wacht nu maar eerst voor dat je je muil open trekt.
    Denk wel dat het een leuk bak is, beter dan die grijze Duitse meuk, op enkele na dan.
    Het type hier voor was niet echt mooi ja…

    Login om te reageren
  5. Citrofiel zegt

    5 januari 2010 om 12:54

    Ik heb een beetje een Focus CC-gevoel bij die achterkant. Recht en hoekig… Ik weet niet hoe dat gaat werken in het geheel. :?

    Login om te reageren
  6. astra zegt

    5 januari 2010 om 12:59

    Ik weet het niet.. maar volgens mij wordt de achterkant weer veel te groot ten opzichte van de voorkant. Terwijl het wel kan, een klapdak-cabrio juiste proporties geven, kijk maar naar de Astra TwinTop en de BMW 3-serie klapdak…

    Login om te reageren
  7. seeq zegt

    5 januari 2010 om 13:03

    Een CC met een neergeklapt dak ziet er wel vaker aardig uit. Met het dak erop komt de ware lelijkheid van dit soort wagens boven.

    Login om te reageren
  8. GTRSPEED zegt

    5 januari 2010 om 13:06

    De voorkant gaat bagger uit zien zo’n uitgerekte “grill” zoals bij de Megane RS

    Login om te reageren
  9. Bazzl zegt

    5 januari 2010 om 13:09

    Tja…wat zal ik ervan zeggen.
    Ik heb die Renault Megane RS gezien bij de Nürburgring, die is wel echt dik!

    Login om te reageren
  10. Cantago zegt

    5 januari 2010 om 13:19

    Weinig zeggende teaser, maar als ik deze combineer met die van gister dan ontstaat er geen positief beeld in mn hoofd… Even afwachten tot wat betere foto’s;)

    Login om te reageren
  11. York zegt

    5 januari 2010 om 13:24

    Hopelijk beter dan de Peugeot 308cc. Okay, dat is niet moeilijk, maar toch.

    Login om te reageren
  12. Henk_he zegt

    5 januari 2010 om 13:35

    Kan me niet bekoren… helaas zijn er maar weinig mooie CC’s (met het stalen klapdak dicht althans) gemaakt:
    Zoals:



    Jammer dat o.a. Ford, Renault en Peugeot met het design niet meer aandacht besteden aan hoe de auto er uitziet met het dak dicht.

    Login om te reageren
    • 911GT2 zegt

      5 januari 2010 om 13:38

      @Henk_he: Dit is een voorbeeld van niet mooie dakken toch?

      Login om te reageren
      • Henk_he zegt

        5 januari 2010 om 14:57

        @911GT2: 1 dak, 2 daken…

        Login om te reageren
    • TJ_1987 zegt

      6 januari 2010 om 10:41

      @Henk_he: (@foto’s) Je vergelijkt 2-zitter cabrio’s met 4-zitter cabrio’s.. Of te wel appels met peren.. kom eerst maar eens met een goede vergelijking.

      Login om te reageren
  13. Ferdinand1 zegt

    5 januari 2010 om 13:45

    “foldaway glass roof”…. Dat heeft de Eos toch al jaren?
    Nee, ik heb er niet veel vertrouwen in. De meeste Franse CC’s hebben een te dikke kont.

    Login om te reageren
    • AutomotivePassionNL zegt

      5 januari 2010 om 15:45

      @Ferdinand1:
      Renault was met de Mégane II CC de eerste met een volledig glazen klapdak hoor, echt niet de Eos ;)

      Mijn ticket voor Genéve is geboekt, ben nu al benieuwd. Eerste indruk is niet verkeerd in ieder geval :D

      Login om te reageren
      • sabberjoch zegt

        5 januari 2010 om 16:03

        @adinsx:
        Volkswagen heeft niet alleen een volledig glazen klapdak, hij is ook nog eens 3-delig. Die van Renault is 2-delig. Daarom heeft de Eos ook nog een zonnedakje, voor als het net te fris is om open te rijden. PS: mijn moeder heeft nu sinds een half jaar een Eos, en hij rijdt goed, en ik vind het de enige CC waarvan de kont nog meevalt.

        Login om te reageren
  14. go zegt

    5 januari 2010 om 13:57

    och och..
    het is renault dus het zal wel niks zijn zoals altijd hier!
    als je het niet mooi WILT vinden zal het ook zeker nooit mooi worden..
    kijk eens naar het design zoals het is, en niet met zo’n negatief vooroordeel over dit betreffende merk!

    Login om te reageren
  15. GOD zegt

    5 januari 2010 om 14:01

    Valt niet echt wat te zien dus ik wacht met me mening.

    Login om te reageren
  16. Megakix zegt

    5 januari 2010 om 14:22

    De huidige CC van Renault is een ‘uit balans wagen’; te plomp ogend. Hopelijk hebben ze bij het nieuwe ontwerp dan ook betere balansen aangebracht, waaronder een klapdak dat ‘in lijn is’ met de carrosserie. Het is wel een betaalbare cabrio, dus het zal wel goed aanslaan.

    Login om te reageren
  17. Megakix zegt

    5 januari 2010 om 14:23

    @GOD: ik heb GOD wat hóger aangeslagen dan jouw opmerking….jij weet NIET alles ? ;-)

    Login om te reageren
  18. Palla zegt

    5 januari 2010 om 14:27

    het enige positieve wat je over deze teaser kunt zeggen is dat er gelukkig niet meer te zien is van weeer een lelijk frans hok.

    Login om te reageren
  19. HDM zegt

    5 januari 2010 om 14:37

    Headturning, omdat je het NIET wil zien.

    Login om te reageren
  20. getl4id zegt

    5 januari 2010 om 14:38

    was iedereen niet gister al tot de conclusie gekomen dat het eigenlijk gewoon een redelijk lelijke auto is. net als het vorige model en net als alle andere ccc modelen (focus astra etc.)

    Login om te reageren
  21. Vincenzo zegt

    5 januari 2010 om 14:51

    tjsa frans en dan ook nog cc dak. Dat kan nooit goed gaan, kijk ook eens naar die verschrikkelijke vag met cc…brrr.

    Alleen Ferrari kan het op een nette manier.

    Login om te reageren
  22. Mr. Dj M. zegt

    5 januari 2010 om 14:53

    In ieder geval een lekker kontje dus!
    Ben nog wel steeds erg benieuwd naar de daklijn en het echte zijaanzicht. Dat ziet er onder het doek niet heel slecht uit, maar inderdaad, in het algemeen mag er meer aandacht zijn voor de daklijn als het dak is gesloten. Die wordt tevaak het ondergeschoven kindje en al helemaal bij de vierzitters al is dat ook wel weer begrijpelijk.

    Login om te reageren
  23. Jesper zegt

    5 januari 2010 om 15:03

    Modellen afzeiken is makkelijk, maar ik denk dat niet veel mensen begrijpen hoe lastig het is om een vloeiende daklijn te creeën die óók nog eens practisch op te vouwen is. Mensen die een dergelijke auto kopen, namelijk vrouwen, en mannen die golf spelen, eisen naast een (enigzins) mooie CC ook nog eens een sloot kofferruimte. Een vloeiendere daklijn zou grotere delen betekenen, en dus vele liters minder inhoud. Van hetgeen ontwerpers tekenen (de concepts die altijd wél in de smaak vallen) blijft na goedkeuring van de technici maar weinig over. Al met al vond ik de vorige lichting CC’s dus niet verkeerd m.u.v. de Micra, en aangezien de nieuwe Megane veel mooier is geworden zal ook de CC een verbetering zijn.

    Login om te reageren
  24. Jesper zegt

    5 januari 2010 om 15:09

    *tikt zichzelf op de vingers* practisch = praktisch :oops:

    Login om te reageren
  25. Headhunterz zegt

    5 januari 2010 om 15:11

    Ziet er toch lekker uit of niet dan? :D

    Login om te reageren
  26. Timmie zegt

    5 januari 2010 om 15:17

    Tuurlijk willen ze nog niets meer vrijgeven. Als men de spanning niet opbouwt (én niet onderhoudt…), kraait er toch geen haan naar. Marketing is hier alles dus…

    Login om te reageren
  27. franse auto zegt

    5 januari 2010 om 15:20

    @ Palla
    fijn dat jij je nietsbetekenende mening ook geeft.

    Login om te reageren
  28. NN zegt

    5 januari 2010 om 15:22

    ik vind het knap dat jullie nu al kunnen zien dat het een lelijke auto word, zijn 2 hele onduidelijke foto’s getoond en de meeste “mensen” vinden het gelijk lelijk….Vind NN erg knap.

    Kleuters!

    Login om te reageren
  29. Ahura zegt

    5 januari 2010 om 15:27

    Tja een echte vent koopt toch wel een MX-5… zou wel komisch zijn als deze Megane uiteindelijk toch geslaagd zal zijn.. kan je die mensen hierboven ook weer eens uitlachen met hun mening gebaseerd op vooroordelen en twee onduidelijke teasers ;)

    Login om te reageren
  30. Pantoffeldier zegt

    5 januari 2010 om 16:27

    Ik heb een hekel aan Franse auto’s , en dus ook aan deze..
    sorry, maar ik vind het echt een wannabe merk.

    Login om te reageren
  31. Davidov zegt

    5 januari 2010 om 16:30

    Nog meer Viper-achtige acherlichten? Maar goed, het ziet er beter uit dan bij de Z4, lol.

    @ Henk_he & 911GT2:

    Kom van dat dak af =|

    Login om te reageren
  32. 8C_Competizione zegt

    5 januari 2010 om 16:32

    Het is erg moeilijk denk ik om een echte mooie volwaardige 4zitter CC te maken(VW eos/Volvo C70 ook niet moeders mooiste), want er zijn altijd compromis die gemaakt moeten worden met een vauwdak denk ik? Maar los daar van maakt deze foto mij wel erg benieuwd! Wel vind ik jammer dat hij er wat rechttoe rechtaan uit ziet op deze teaser…

    Login om te reageren
  33. EJS zegt

    5 januari 2010 om 17:05

    Hopelijk wordt de kont minder dik t.o.v. de rest van de auto als bij de vorige megane cc. Kan bes\t een mooie auto worden!

    Login om te reageren
  34. Roy zegt

    5 januari 2010 om 17:07

    Hier de volledige plaatjes.

    Open

    Dicht

    Login om te reageren
  35. 8C_Competizione zegt

    5 januari 2010 om 17:35

    Wauw als hij er zo uit komt te zien als de foto’s die Roy gepost heeft vind ik hem zeker wel geslaagd! Alleen de ruimte achterin?:S

    Login om te reageren
  36. Guan zegt

    5 januari 2010 om 18:23

    LOL @ de foto’s van Roy. Deze zijn precies uit die hoek gemaakt waar vandaan je de te lompe kont niet kunt zien, voorspelbaar :-)

    Login om te reageren
  37. BananaFlip zegt

    5 januari 2010 om 18:52

    Ik zou het erg jammer vinden als de nieuwe Megane (die overigens erg mooi is) zo’n lelijke cabrioversie krijgt, met net zo’n dikke ass als z’n voorganger.

    Login om te reageren
  38. carpicture555 zegt

    5 januari 2010 om 18:52

    de vorige vond ik er ook eigenlijk wel op een chinees lijken, maar deze verwacht ik meer van

    Login om te reageren
  39. Powerbrake zegt

    5 januari 2010 om 21:54

    Noemen jullie een open auto waarbij je onder de voorruit zit ook een cabrio?

    Ik stel voor, rij eens met een open auto met een stoffen dak en daarna een met een stalen/glazen klapdak hierna noem je een auto met een klapdak nooit meer een cabrio.
    Zelfs een smart cabrio is als cabrio 10 maal beter als al die kapdaken, een hype niets meer.

    Login om te reageren
  40. Ahura zegt

    6 januari 2010 om 00:29

    Nieuwe spy shots: http://www.leftlanenews.com/renault-megane-coupe-cabriolet.html

    Login om te reageren
  41. Roy zegt

    6 januari 2010 om 15:32

    Hierbij de achterkant dan!

    Login om te reageren
  42. Ahura zegt

    6 januari 2010 om 21:08

    Slechte photoshop..

    Login om te reageren
  43. jhon zegt

    25 augustus 2010 om 09:15

    ik zou eens willen weten met wat voor wagens de meerderheid
    van dit forum rijd ! om zo een negatief oordeel te vellen
    van dit model , moeten ze volgens mij allemaal met een Rolls
    rijden !!!!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North