• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dikke VW Atlas heeft gepeperd motortje en 22 inch wielen

Auteur: willeme, gepost 23 juli 2021 om 11:01 – 11 Reacties

Dikke VW Atlas

Volkswagen is lekker bezig met deze dikke VW Atlas. Alleen die motor had van ons niet gehoeven.

Volkswagen doet altijd leuke dingen met zo’n auto’s. Omdat hun huis-, tuin- en keukenmodellen veelal prima verkopen zijn er vaak ook snellere en leuke versies van. Denk bijvoorbeeld aan de GTI’s en R-varianten.

Misschien net zo leuk zijn de Enthousiast Builds van Volkswagen. Dat zijn auto’s die achteraf een beetje zijn aangepast. In 9 van de 10 keer zijn ze aanzienlijk sportiever gemaakt. Kijk, dat kunnen e altijd wel waarderen. Denk bijvoorbeeld aan die geweldige blauwe Volkswagen Jetta of de Arteon op Rotiform-patta’s.

Cross Sport GT Concept

Vandaag hebben we weer zo’n project voor je. Ditmaal is de auto gebaseerd een dikke VW Atlas. Om precies te zijn gaat het om de (adem in) Volkswagen Atlas Cross Sport GT Concept (Adem uit). De Atlas is een crossover die tussen de Tiguan Allspace en Touareg inzit. De basis is het MQB-platform (van de eerste generatie). De Atlas is er ook als ‘vijfdeurs coupé SUV’, een telkens populairder wordende carrosserievariant.

Dikke VW Atlas

Volkswagen heeft vervolgens de auto onder handen genomen. Zo is de auto voorzien van een instalbare schroefset van ST. Mocht je ST niet kennen, dat is een zustermerk van KW Suspensions. Prima spul, dus. De velgen van deze dikke VW Atlas komen bij ABT vandaan. Subtiel zijn ze niet, maar met deze 22″ ABT Sport HR Aerowheels val je in elk geval goed op.

  • Dikke VW Atlas
  • Dikke VW Atlas

Dikke VW Atlas, dikke remmen

Achter de velgen zie je niet de kleine remmetjes, maar een flinke upgrade in de vorm Tarox-schijven en klauwen met maar liefst 8 zuigers. Speciaal voor de gelegenheid is deze Dikke VW Atlas gespoten in ‘Kingfisher Blue’, een kleur die normaal gesproken is voorbehouden is aan Europese Arteons en Transporters.

  • Dikke VW Atlas
  • Dikke VW Atlas

Dan de motor. Het gaafste van de Volkswagen Atlas is namelijk dat ‘ie leverbaar is met een dikke 3.6 liter VR6. Hoe gaaf is dat? Precies! Het probleem is dat deze een 2.0 TSI heeft. Deze is standaard goed voor 235 pk en 350 Nm.

  • Dikke VW Atlas
  • Dikke VW Atlas
  • Dikke VW Atlas

Deze motor is voorzien van een turbo-upgrade en grotere radiateur. Het vermogen is daardoor nu iets meer dan 305 pk die via een zeventraps DSG-automaat worden afgegeven aan alle vier de wielen. Daarmee komt de dikke VW Atlas waarschijnlijk prima van zijn plek (prestatiecijfers zijn niet vrijgegeven.

  • Dikke VW Atlas
  • Dikke VW Atlas
  • Dikke VW Atlas
  • Dikke VW Atlas
  • Dikke VW Atlas

In tegenstelling tot veel van dit soort projecten is het interieur flink onder handen genomen. De voorstoelen zijn vervangen door heuse Recaro’s. Nu is dat op zich niet heel erg bijzonder, maar wel dat ook de achterbank óó is vervangen door tweemaal een Recaro-stoel. In dit geval betreft het de Recaro Sportster CS-stoel. Gek genoeg is het niet de Recaro Cross Sportster CS stoel met lagere wangen (en betere instap). Toch een beetje puristisch dus!

Ook interessant!

  • Volkswagen Lamando L
    Volkswagen Lamando L is de mooiste VW van 2022
  • Rechtszaak Sjoemelschandaal
    Rechtszaak Sjoemelschandaal VW nu in Amsterdam
  • Nieuwe VW Amarok
    Nieuwe VW Amarok lijkt totaal niet op een Ford
  • prijs Volkswagen Multivan
    Prijs nieuwe VW Multivan is verrassend laag!

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

abt, atlas, blauw, cross-sport, KW-suspension, tuning, velgen, verlaagd, Volkswagen

Vorig bericht: « Vierwielbesturing moet je bij Mercedes EQS per jaar huren!
Volgend bericht: Ford zet bedrijfswagens in om Duitsers hulp te bieden »

Lees Interacties

Reacties

  1. mashell zegt

    23 juli 2021 om 11:21

    Dat is een smaakvol gebakje, maar dat verwacht je ook wel met de handtekening van Jamie Oliver op de pook…

    Login om te reageren
  2. Edge zegt

    23 juli 2021 om 11:28

    Gemiste kans om het ding de Volkswagen Abtlas te noemen… Overigens, staat de Atlas echt tussen de Tiguan Allspace en Touareg? Ik dacht dat de Atlas nog een maatje groter was dan de Touareg, maar dan wel weer goedkoper en minder priemiejum.

    Login om te reageren
    • Arno's zegt

      23 juli 2021 om 12:25

      Een Volkswagen premium?

      Login om te reageren
    • slowland zegt

      25 juli 2021 om 04:54

      Klopt. Maar is de Touareg uberhaupt nog wel leverbaar???

      The 2017 VW Touareg is 188.8 inches long and is classified as a midsize crossover. … The 2018 VW Atlas, on the other hand, is much longer at 198.3 inches. As a full size crossover.

      Ik heb zelf een 7-zits Atlas, en naar mijn weten is dit de grootste VW personenauto die er is….

      Login om te reageren
  3. fmgarcia zegt

    23 juli 2021 om 12:24

    305 pk en dan goed van zn plek komen?! Ja het komt vooruit, maar 100 paarden extra verwacht je wel als je blauwe wielen hebt.

    Login om te reageren
  4. tinnemans zegt

    23 juli 2021 om 13:46

    De tint blauw vind ik heel erg mooi, maar dat is ook echt het enige positieve wat ik over dit ding kan zeggen.

    Login om te reageren
  5. Instyle zegt

    23 juli 2021 om 14:19

    Deze Atlas is wat groter dan Touareg, maar heeft geen ‘premium-pretenties’. Waar de Touareg op het MLB-platform van onder meer de Audi Q7 staat, is de Atlas allergrootste product op welbekende MQB-platform.

    Aan de buitenkant veel overeenkomsten met de Tiguan Allspace, al is hij zichtbaar groter en door zijn giga-grille en uitgeklopte wielkasten stoerder. Hij biedt standaard drie zitrijen heleboel ruimte en luxe. Concurrenten Ford Explorer, Kia Telluride en Toyota Highlander.

    Login om te reageren
  6. goodvibrations zegt

    23 juli 2021 om 14:34

    Als je zulke stoelen achterin monteert verwacht ik wel dat je 0-100 <5sec doet..
    Beetje te schreeuwerig dit.. en als het dan toch in Amerika is.. waarom een 2 liter blok?

    Login om te reageren
  7. HZW zegt

    23 juli 2021 om 17:05

    Geweldige Recaro stoelen, achterin wel Recaro Cross Sportster CS stoelen, met lage wang.

    Login om te reageren
  8. MarcoM zegt

    24 juli 2021 om 00:19

    Prachtig VW, stoere wagen.

    Login om te reageren
  9. slowland zegt

    25 juli 2021 om 04:57

    Jaa… Die 2.0L is het helemaal bij VW
    Toch hou ik het lekker bij mijn 3.6L VR6, wat een heerlijke rustige motor is dat, en zonder turbos, heerlijk in de -30 graden winters….

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North