• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dikker dan deze Civic Type R zul je ze niet vinden

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 24 mei 2019 om 09:04 – 18 Reacties

Dikker dan deze Civic Type R zul je ze niet vinden


Honda’s zijn niet alleen voor opa en oma.

Autosport zit Groot-Brittannië in het bloed. We staan er dus niet van te kijken dat precies in dit land recentelijk twee Honda’s Civic Type R op totaal verschillende manieren bij de haren zijn gegrepen. Deze week werden de auto’s voor het eerst getoond tijdens de zogenaamde SMMT Test Day.

De eerste van de twee auto’s is de versie uit de foto boven het artikel. De Civic Type R is gemaakt door Ralph Hosier Engineering en wordt door de maker toepasselijk ‘OveRland’ genoemd. Zijn naam slaat uiteraard op het feit dat hij met enig gemak over allerlei terreinen moet kunnen scheuren. De auto is geïnspireerd op de rallyauto’s van nu en dat is te zien; de OveRland heeft een zeer brede bodykit gekregen en staat hoog op zijn poten.

Dikker dan deze Civic Type R zul je ze niet vinden

Dit is te danken aan een speciale liftkit, die de auto verhoogt met 4 inch (iets meer dan 10 centimeter). Het bedrijf heeft de ophanging aan de voorzijde origineel gelaten, aan de achterzijde vinden we een ‘bespoke’ configuratie. Naar eigen zeggen wilde Ralph Hosier op dit gebied niet teveel met de fabrieksversie knoeien. Daarnaast rolt hij uiteraard op off-road rubber van BF Goodrich. Aan de motor heeft het bedrijf niets gedaan.

Waar bovenstaande Civic Type R het moet redden met de standaard 320 pk sterke viercilinder, kan de raceuitvoering van Team Dynamics Motorsport rekenen op 85 extra pk’s. Het team, dat opereert in het Britse Toerwagenkampioenschap, heeft de krachtigste Civic een totaal andere behandeling gegeven. Volgens het team is de auto opgewaardeerd met “off-the-shelf” componenten en een aantal op maat gemaakte onderdelen. Zo heeft de auto sportieve veren van Eibach gekregen, een verstelbare anti-rollbar, speciale remleidingen en 19″ lichtmetalen velgen.

Dikker dan deze Civic Type R zul je ze niet vinden

Ook interessant!

  • Koop de Honda Civic Type R van Max Verstappen
    Koop de Honda Civic Type R van Max Verstappen
  • Onopvallende Civic Type-R
    Onopvallende Civic Type-R in het echt is incognito
  • nieuwe Civic Type R
    Aankomende Civic Type-R wordt absolute verkoophit
  • Nieuwe Civic Type R
    Nieuwe Civic Type R wordt episch (en minder lelijk)

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

civic, Honda, offroad, Racing, rally, type-r

Vorig bericht: « Tesla’s geweldige verkopen hebben nare gevolgen
Volgend bericht: Austin Yellow op een nieuwe 7 Serie, kan dat wel? »

Lees Interacties

Reacties

  1. bmw2coupeeigenaar zegt

    24 mei 2019 om 09:17

    Ik verwacht dat dit Honda Civic model over 2 decennia behoorlijk in trek zal zijn bij de jongeren in omgeving Apeldoorn. Ik zie die jaren 90 bakken met enige regelmaat zodra ik door deze stad rijd.

    Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    24 mei 2019 om 09:19

    Al draagt een aap een gouden ring…

    Login om te reageren
    • goodfellar1 zegt

      24 mei 2019 om 09:36

      @dutchdriftking:.. Het maakt hem nog geen kingpin? Geeft hem geen betere verbeelding? Bling bling?

      Login om te reageren
      • renegade zegt

        25 mei 2019 om 23:47

        @goodfellar1: hij wordt getrolt door dutchdriftking

        Login om te reageren
  3. utregcity zegt

    24 mei 2019 om 09:23

    Zoals die vent (probeert een coole opa te zijn) in die gehoorapparaat reclame tegen z’n kleinzoon zegt: VET!

    Login om te reageren
  4. ff40 zegt

    24 mei 2019 om 09:27

    Zoooo lelijk

    Login om te reageren
  5. Jochempie zegt

    24 mei 2019 om 09:28

    Oh, wat heerlijk zeg. Lekker bruut racemonster! I like it!

    Login om te reageren
  6. reactief zegt

    24 mei 2019 om 09:29

    Op de header foto ziet het er erg tof uit, zo recht van voren… Maar dan scroll je door… en helaas, deze Civic gaat nooit mooi worden.

    Login om te reageren
  7. boomhauwer zegt

    24 mei 2019 om 09:39

    Mooi ding!

    Login om te reageren
  8. ghost zegt

    24 mei 2019 om 09:46

    Zal het vast goed doen bij een gemiddelde, lokale autocross.

    Login om te reageren
  9. goodfellar1 zegt

    24 mei 2019 om 10:32

    Nog een toffe livery erop en gaan!

    Login om te reageren
  10. danoontjepower zegt

    24 mei 2019 om 11:08

    Ik lees niets over een AWD/4WD conversie, dan heb je een nogal waardeloze “offroader”.

    Login om te reageren
    • tvr1974 zegt

      24 mei 2019 om 11:20

      @danoontjepower: exact dat is wat ik ook miste.. een auto die er uit ziet alsof je er Parijs – Dakar meer kan afleggen… Lijkt me niet verstandig met FWD.. Als je die woestijn in duikt dan lijkt mij 4wd wel zo verstandig..

      Login om te reageren
      • potver7 zegt

        24 mei 2019 om 11:51

        @tvr1974: er rijden genoeg 2WD’s rond in een Dakar-rallye hoor. Mini zet zelfs zowel 2WD als 4WD in, 2WD geeft namelijk reglementair wat meer vrijheden. Maar over het algemeen zijn dat dan wel RWD’s ipv FWD’s

        Login om te reageren
        • danoontjepower zegt

          24 mei 2019 om 13:24

          @potver7: Ja, maar 400 pk op de voorwielen op asfalt is al te veel van het goede. (Lees: meer dan bruikbaar, je hebt nooit tè veel vermogen). Dit ding komt zodra hij in de zandbak beland vast te zitten, want zelfs met de lichte aanpassingen aan de aandrijving gaan smalle offroad bandjes je niet redden. Een Qashqai heeft meer kans om naast de baan de race te winnen, die is ten minste al een kilo of 200 lichter en zal zich met zijn 115 pk op de voorwielen al een stuk minder snel zijn eigen graf graven.

          Dit is de ultieme versie van zo’n M badge op je 318d pakken, zo’n verwaande poging het te laten lijken op iets anders. Hij lijkt misschien een competente offroader maar het blijft een lelijke boodschappenauto met grootheidswaanzin.

          Login om te reageren
          • danoontjepower zegt

            24 mei 2019 om 13:27

            @danoontjepower: Ik heb een grafhekel aan Qashqais en al het andere crossover-gespuis maar zelfs hier komt zo’n voorwielaangedreven caravantrekker beter uit de verf.

            Login om te reageren
  11. gandini zegt

    24 mei 2019 om 11:53

    405 pk op de voorwielen dus? Is dat wel rijdbaar?

    Login om te reageren
    • emping zegt

      25 mei 2019 om 08:24

      @gandini: ja Honda heeft flink aan de torque steering gewerkt.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North