• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit ben je kwijt voor de nieuwe BMW M8 Competition

Auteur: willeme, gepost 19 september 2019 om 14:53 – 64 Reacties

Afbeelding Dit ben je kwijt voor de nieuwe BMW M8 CompetitionAfbeelding Dit ben je kwijt voor de nieuwe BMW M8 CompetitionAfbeelding Dit ben je kwijt voor de nieuwe BMW M8 CompetitionAfbeelding Dit ben je kwijt voor de nieuwe BMW M8 CompetitionAfbeelding Dit ben je kwijt voor de nieuwe BMW M8 CompetitionAfbeelding Dit ben je kwijt voor de nieuwe BMW M8 CompetitionAfbeelding Dit ben je kwijt voor de nieuwe BMW M8 CompetitionAfbeelding Dit ben je kwijt voor de nieuwe BMW M8 Competition

BMW M8
We kijken meteen wat je voor dat bedrag krijgt bij de concurrentie.

Een van de meest schofterig snelle kanonnen in het BMW-gamma van dit moment is de nieuwe BMW M8, met de M8 Competition als overtreffende trap. Ja, de M8 is gelieerd aan de M5 (zo is de aandrijflijn identiek), maar is de M8 nog iets scherper, lichter en sneller. Nu weten we ook wat je ervoor kwijt bent als je ‘m op de oprit wil zetten.

Het begint met de BMW M8 Coupé met 600 pk. Deze kost 203.297 euro. De 625 pk sterke M8 Competition is de jouwe vanaf 220.297 euro. De M8 is ook leverbaar als Cabrio en kost 213.297 euro in standaarduitvoering en 230.297 euro als M8 Cabrio Competition. Met prinsjesdag in het achterhoofd is het goed om te weten dat ongeveer een kwart van de nieuwprijs van de M8 (een kleine 50 mille) als ‘BPM’ naar de staatskas gaat.

BMW M8

Competition
Het Competition-pakket behelst overigens niet alleen het extra vermogen. Je krijgt een M Sport uitlaatsysteem, 20″ lichtmetalen velgen (styling 813M), volleder Merino/alcantara bekleding en natuurlijk extra premium Shadowline-afwerking voor de raamstijlen. Om het geheel af te maken heeft de M8 Competition die kekke M-kleuren in de gordels verwerkt.

IAA Frankfurt
De productie van de M8 vangt aan in september 2019, inderdaad: nu dus. De M8 zal vanaf november 2019 bij de dealers staan. Wil je de M8 nu al aanschouwen, dan moet je naar Frankfurt rijden. Daar staat dit blauwe exemplaar mooi te zijn.

Concurrent M8 Coupé
De BMW M8 Coupé heeft niet heel erg veel directe concurrenten. De combinatie van 600 pk, vier zitplaatsen en vierwielaandrijving is vrij zeldzaam. De Nissan GT-R komt er gek genoeg het dichtst bij in de buurt. De GT-R Pure is er vanaf 173.900 euro. De qua uitrusting beter vergelijkbare GT-R Prestige kost 189.200 euro. De Nissan GT-R is goedkoper, maar behoorlijk op leeftijd als je hem vergelijkt met de M8.

Nissan GT-R (R35) '19

Concurrent M8 Cabrio Competition
De M8 Competition Cabriolet kun op papier redelijk goed vergelijken met de Ferrari Portofino. Dat is ook een 2+2 cabriolet met een enorm snelheidspotentieel. De Ferrari heeft enkel achterwielaandrijving. Ondanks dat de Portofino de goedkoopste Ferrari is van het moment, is deze met 249.639 euro aanzienlijk duurder dan de duurste M8 Cabrio Competition.

Ferrari Portofino '19

Koopje
De M8 lijkt dus relatief ‘concurrentieloos’ te zijn. Dat blijkt wel als we hem vergelijken met zijn allergrootste concurrent. Dat is namelijk de M850i. Deze is er als Coupé vanaf 171.635 euro. De andere BMW die je met de M8 kunt vergelijken, is de reeds genoemde M5. Die kost 161.780 euro.

Ook interessant!

  • Edition Pit Lane is 'racy' BMW M8 Gran Coupé
  • BMW M4 Competition klapt op vangrail in Amsterdam
  • Prijs M4 Cabrio xDrive
    Prijs M4 Cabrio xDrive Competition met 510 pk bekend
  • BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
    BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

8-serie, BMW, competition, F92, geld, m8, V8, xDrive

Vorig bericht: « Vanaf nu kun je milieuvriendelijk door het bos crossen
Volgend bericht: Robert Kubica exit bij Williams F1 »

Lees Interacties

Reacties

  1. loserboi932 zegt

    19 september 2019 om 15:02

    Voor dat geld zou ik door sparen voor de Ferrari. Die schrijft minder hard af dan een BMW.

    Login om te reageren
    • SanderB zegt

      19 september 2019 om 15:09

      @loserboi932: gek genoeg is in deze de ferrari inderdaad de verstandigste aankoop. De M8 schrijft in het eerste jaar zomer 50k af terwijl de ferrari nabij het zelfde bedrag zal blijven

      Login om te reageren
      • circlestorm69 zegt

        19 september 2019 om 15:45

        @sanderb: zomer?….dan zou ik voor de cabrio gaan.

        Login om te reageren
    • elemento zegt

      19 september 2019 om 15:24

      @loserboi932: alleen elke 10.000 onderhoud waar je u tegen zegt

      Login om te reageren
      • ottosk zegt

        19 september 2019 om 16:06

        @elemento: Bij Ferrari krijg je 7 jaar lang gratis onderhoud heb ik me laten vertellen.

        Login om te reageren
        • poeperman zegt

          19 september 2019 om 16:34

          @ottosk: bij Kiarri misschien

          Login om te reageren
        • bischero zegt

          19 september 2019 om 16:34

          @ottosk: maar geen 7 jaar garantie? ?

          Login om te reageren
          • larsyboy1997 zegt

            19 september 2019 om 17:45

            @bischero: Standaard 3 jaar garantie en 7 jaar gratis onderhoud, maar bij aankoop kun je de garantie verlengen tot 7 jaar. In totaal kun je de garantie verlengen tot 15 jaar. In Noorwegen worden ze standaard geleverd met 7 jaar garantie, maar ik heb geen idee wat de dealer in Nederland doet.

            Login om te reageren
            • bischero zegt

              19 september 2019 om 20:58

              @larsyboy1997: kijk, parate kennis waar we wat aan hebben ?

              Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      19 september 2019 om 15:33

      @loserboi932: De Ferrari heeft ook weer een hogere aanschafprijs. En daar moeten ook nog opties op. De kosten van de optie bij BMW zijn niet mals, maar bij Ferrari lopen die kosten pas echt hoog op. En dan komen de onderhoudsbeurtjes nog. Zal me niks verbazen als de Ferrari onder de streep toch nog duurder is.

      Login om te reageren
      • bmw2coupeeigenaar zegt

        19 september 2019 om 16:51

        @berlinetta: Totdat je afschrijving meeneemt. In dat geval is de Ferrari denk ik toch echt wel goedkoper.

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          19 september 2019 om 17:02

          @bmw2coupeeigenaar: Ja misschien heb je ook wel gelijk. Als je maar lang genoeg wacht, wordt die Ferrari misschien wel weer meer waard. Die BMW wordt dan allang gereden door schimmige figuren.

          Login om te reageren
          • jcjc zegt

            19 september 2019 om 23:16

            @berlinetta: maar geld ff daargelaten. Wat wil je rijden? M8 lijkt me beter inzetbaar als daily dan de Ferrari bijvoorbeeld. Het is maar net wat je zoekt in een auto.

            Login om te reageren
            • berlinetta zegt

              20 september 2019 om 09:10

              @jcjc: Dat zeker. Als daily zal de M8 zeker fijner zijn, alleen al vanwege de 4WD. Die Ferrari zal heel wat zenuwachtiger zijn om te rijden.

              Login om te reageren
    • s54s62 zegt

      19 september 2019 om 22:17

      @loserboi932: ja maar de Ferrari wordt pas geleverd tegen de tijd dat je je M8 alweer voor de faceliftversie kan inruilen

      Login om te reageren
  2. kniesoor zegt

    19 september 2019 om 15:02

    ’t Is een bak geld. Maar goed, beter duur dan niet te koop, nietwaar ?

    Login om te reageren
  3. str8six zegt

    19 september 2019 om 15:06

    Helder. De BMW dus. Wat een dikke bak!

    Login om te reageren
    • fendercd60 zegt

      19 september 2019 om 15:19

      @str8six: mooi, neem ik de Ferrari. ?

      Login om te reageren
  4. brera22 zegt

    19 september 2019 om 15:07

    Dit zijn afschrijvings kanonnen

    Hoeveel krijg je er nog voor als 4 jr oud is?

    Denk rond de 90K.

    Dus in 130 afschrijving in 4 jr.

    Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      19 september 2019 om 15:10

      @brera22: Zal een beetje van de kilometerstand afhangen. Maar vrees, dat je aardig in de buurt van de realiteit zit.

      Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      19 september 2019 om 15:14

      @brera22: Dit ding is al 20k minder waard zodra die de parkeerplaats bij de dealer verlaat.

      Login om te reageren
    • bsxc2 zegt

      19 september 2019 om 15:57

      @brera22: In DE staan al M6 Gran Coupes van 2013-2015 voor 45-55k.

      Login om te reageren
    • rutgerg zegt

      19 september 2019 om 16:04

      @brera22: maar bij de meeste auto’s schrijf je in 4 jaar meer dan de helft af… dus procentueel is t zo gek niet.

      Login om te reageren
  5. viezefreddyw zegt

    19 september 2019 om 15:15

    En de Mercedes AMG S63 Cabriolet is geen directe concurrent? Al is die wel een zwikkie duurder. Dik 260.000 Ekkermannen…

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      19 september 2019 om 15:22

      @viezefreddyw: Die is wel heel erg veel zwaarder en iets minder sportief qua karakter. Wel V8, biturbo, AWD, vierzits cabrio. En Duits.

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        19 september 2019 om 15:27

        @willeme: Denk je niet dat ze alsnog elkaars concurrent zijn, ondanks dat de ene wat langer en zwaarder is dan de ander? Als je een S63 overweegt, kijk je vast ook naar een M8.

        Laat ik het zo zeggen. Ik denk dat een potentiële koper van een M8 eerder een S63 koopt dan de hierboven genoemde Nissan GT-R.

        Login om te reageren
        • willeme zegt

          19 september 2019 om 16:09

          @viezefreddyw: Daar heb je zeker een punt. Beide zijn Duits en Dik. De M8 is echter een sportiever ingestelde Coupé op basis van een E-segment auto (de 5 Serie), terwijl de S63 een tweedeurs S-Klasse is die veel zwaarder en comfortabeler is.

          De S63 is meer een Bentley concurrent dan BMW concurrent, naar mijn mening. Wel leuk om urenlang over te ouwehoeren ;-)

          Login om te reageren
        • bischero zegt

          19 september 2019 om 21:01

          @viezefreddyw: ik volg je redenatie maar ik vermoed dat er maar weinig mensen zijn die een S63 én een M8 op de lijst zetten. Eerder óf. BMW en MB zijn weinig uitwisselbare merken imo.

          Net als MB vs Maserati, of BMW en Aston Martin

          Login om te reageren
          • bischero zegt

            19 september 2019 om 21:02

            @bischero: de klassieke Aston Martin wel te verstaan

            Login om te reageren
          • viezefreddyw zegt

            20 september 2019 om 07:28

            @bischero: Ik zou niet weten waarom niet. Als je in de markt bent voor een snelle, comfortabele vierzits coupé of cabriolet met luxe rondom en je bent niet merkgebonden…

            Laat ik mijn ouweheer benoemen. Niet dat hij er eentje wil of kan kopen, maar hem boeit het niet zo veel welk logo er op het stuur zit. Als hij in de markt zou zijn voor een auto als deze, dan bekijkt hij ze allemaal. Ik denk dat meer mensen dat doen.

            Login om te reageren
            • bischero zegt

              20 september 2019 om 07:45

              @viezefreddyw: en daar definieer je m.i. een groep die niet groot is. Het overgrote deel van de mensen die in de markt is voor deze auto’s zijn WEL merk gevoelig.
              Mijn ‘ouwe heer’ zou de Benz niet overwegen, de Bimmer wel (nu niet specifiek dit model, maar het merk).
              Zelf zou ik dit model nooit overwegen, maar een Alpina B5 Touring nemen, en als het dit segment moet zijn, doorsparen voor de Ferrari. ?

              Login om te reageren
              • viezefreddyw zegt

                20 september 2019 om 07:47

                @bischero: Ach ja, wat maakt het verder ook uit? Het is wel een fraai segment! Veel keuze uit diverse auto’s.

              • bischero zegt

                20 september 2019 om 07:48

                @viezefreddyw: haha inderdaad, máákte het maar wat uit, dan had ik een mooi cabrio weekend voor de boeg ?

        • TT225man zegt

          21 september 2019 om 16:56

          @viezefreddyw: Op papier lijken ze qua prijs een concurrent, maar (als S63 rijder) zie ik de M8/8-serie toch eerder als een E63/E-serie concurrent, aangezien de 8-serie feitelijk op de 5-serie gebaseerd is. Het feit dat dit “gewoon” een opvolger is van de M6/6-serie, maar de marketing afdeling van BMW het nodig vond het meer premium te laten lijken door het een 8-serie te noemen, daar trappen potentiele klanten natuurlijk niet in. De 6 serie was een heel stuk goedkoper, redenen om deze 8 serie zoveel duurder te maken dan een 5-serie (coupe/cabriolet) zijn er niet. Als er u eens echt een 7-serie coupe/cabriolet kwam, dan zou het wel de premium rechtvaardigen.

          BTW, het is een schitterende auto, dat dient gezegd, maar denk dat de doelgroep veel liever voor S63 gaat, of een DB11, Continental V8, etc.

          Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        19 september 2019 om 15:53

        @willeme: En de E53 AMG cabriolet? Er is momenteel helaas geen E63 AMG cabriolet leverbaar naar het lijkt. Anders is de SL63AMG natuurlijk dé concurent.

        Login om te reageren
      • Svenska_Aeroplan_AB zegt

        19 september 2019 om 17:08

        @willeme: Nieuwe Lexus LC 500 Cabriolet!

        Login om te reageren
    • sonnybonds zegt

      19 september 2019 om 15:22

      @viezefreddyw: Dacht hetzelfde

      Login om te reageren
      • maferick74 zegt

        19 september 2019 om 15:41

        @sonnybonds: sorry ik zat te kijken naar die blonde, die over de afdeling paradeert.

        Login om te reageren
  6. janmetdelangeachternaam zegt

    19 september 2019 om 15:16

    Wat dachten jullie van de Continental GT als concurrentie of de S klasse coupe?

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      19 september 2019 om 15:21

      @janmetdelangeachternaam: S-Klasse coupé is een maatje groter (en zwaarder). Zelfde geldt voor de Bentley, eigenlijk. Misschien de Continental GT V8. Maar die is aanzienlijk trager. De W12 is weer hel veel duurder. Het is, zoals gezegd, een beetje een concurrentieloze auto ;-)

      Login om te reageren
      • 991gt3rs zegt

        19 september 2019 om 20:22

        @willeme: lol scheelt 100kg.. de s63 heeft bovendien 150nm meer en gaat al wat jaren langer mee dan een M8. Wel degelijk een directe concurrent! Stiekem ben je hem gewoon vergeten?

        Login om te reageren
        • willeme zegt

          19 september 2019 om 21:20

          @991gt3rs: hahaha! Nee, niet vergeten. Ik vond ‘m eigenlijk er niet zo bij passen. Groot, log, comfortabel. Absoluut een gaaf ding en veel overeenkomsten. Maar de discussies erover zijn altijd welkom! En ik kan er ook weleens naast zitten ;)

          Login om te reageren
          • 991gt3rs zegt

            20 september 2019 om 06:53

            @willeme: i love (auto)discussies

            Login om te reageren
  7. alfapeter zegt

    19 september 2019 om 15:18

    Gek dat de Tesla model S P100 niet mee in de vergelijking zit, al was het maar op reacties te genereren.

    Login om te reageren
    • kobus1967 zegt

      19 september 2019 om 19:28

      @alfapeter: ik zou wachten op de Tesla Roadster, die word ook 4 zits en rijd deze BMW de moeder.

      Login om te reageren
  8. brera22 zegt

    19 september 2019 om 15:27

    Dus kopen als ie een jr of 5 is.

    Misschien dan rond de 70K.

    Login om te reageren
  9. berlinetta zegt

    19 september 2019 om 15:31

    Voor de coupe en de cabrio is het een ander verhaal inderdaad, maar voor de nog uit te komen M8 GC is een RS7 of een AMG GT 4-door een perfecte concurrent.

    Login om te reageren
  10. Ram-G-maN zegt

    19 september 2019 om 15:33

    Wat een afgrijselijk lelijke digitale display instrumentarium achter het stuurwiel trouwens. Ik snap dat zo’n digitale scherm nieuwe mogelijkheden biedt echter dit is het toch nét niet…

    Desniettemin, ik kijk wel uit naar de Alpina B8 Gran Coupé Allrad. Ben niet heel erg gecharmeerd van deze Duitse Mustang. De sedan daarentegen is wel heel smakelijk.

    Login om te reageren
    • poeperman zegt

      19 september 2019 om 16:37

      @AutomotiveDesigner: ik reed vandaag een blokkie om in een collega’s audi a5… lekker sturen deed het allerminst, maar gadverdamme die tellerpartij is mooi uitgevoerd

      Login om te reageren
  11. Dutchdriftking zegt

    19 september 2019 om 15:54

    Tja, ik hoop vooral dat er een Alpina op basis van de M850i komt…

    Login om te reageren
    • bmw2coupeeigenaar zegt

      19 september 2019 om 16:53

      @dutchdriftking: Met die lelijke ’tijdloze’ velgen? Nee dank je

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        19 september 2019 om 18:03

        @bmw2coupeeigenaar: haha sowieso.

        Login om te reageren
  12. ottosk zegt

    19 september 2019 om 16:08

    De M8 Gran Coupe lijkt me wel een zeer interessante auto, de M850i Gran Coupe is trouwens al leverbaar in Duitsland.

    Login om te reageren
  13. kempenaer zegt

    19 september 2019 om 16:17

    Ik vind het een hele prettige auto om te zien, deze BMW. De Ferrari is ook een stuk mooier geworden, wel buitencategorie natuurlijk, de Ferrari.
    Maw beide zeer de moeite waard. Jammer dat er tienduizenden euro’s naar de vierde macht moet vloeien, de maffia is er niks bij.

    Login om te reageren
  14. bmw2coupeeigenaar zegt

    19 september 2019 om 16:54

    Wat een schandalige prijzen zijn het toch. Ik kan mij niet herinneren dat BMW ooit z’on dure auto op de markt heeft gebracht.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      19 september 2019 om 17:04

      @bmw2coupeeigenaar: Een 760Li is volgens mij al jaren duurder.

      Login om te reageren
  15. bmw2coupeeigenaar zegt

    19 september 2019 om 16:57

    Ben trouwens ook benieuwd of je met een beetje normaal rijden ook gewoon 1 op 7 mee kan rijden.

    Login om te reageren
  16. fastforward zegt

    19 september 2019 om 17:22

    De M5 lijkt plotseling een koopje….

    Login om te reageren
  17. rensso zegt

    19 september 2019 om 18:04

    Waarom worden de AMG GT vierdeurs, en de panamera niet als concurrent gezien??

    Login om te reageren
    • 991gt3rs zegt

      19 september 2019 om 20:23

      @rensso: je zegt het zelf al… dat zijn 4 deurs

      Login om te reageren
  18. bpc zegt

    19 september 2019 om 18:25

    de s65amg coupe lijkt mij ook wel concurentie hiervoor, een brutaal snelle gigatische coupe met met meer luxe dn een klein jacht

    Login om te reageren
  19. rots zegt

    19 september 2019 om 21:11

    S63 cabriolet is toch wel een concurrent? Bentley continental? Ook 4 zitters toch?

    Login om te reageren
  20. jorden zegt

    20 september 2019 om 12:02

    Dan zeker de Ferrari, schrijft ook hard af, maar waarom zou je die ooit nog willen verkopen? Een Ferrari blijft sexy en tot de verbeelding spreken.
    Zo’n dikke Duitser wordt na 10 jaar gewoon oud en fout.

    Login om te reageren
    • maotje zegt

      20 september 2019 om 17:50

      @jorden: denk dat t wel meevalt met oud en fout.
      Overigens Zijn de running cost voor een ferrari wel een stuk hoger dan die van een dikke bmw. Een grote beurt a 10-15.000 eur is niks geks voor zo’n stijgerend paard. Reken alles door en de bmw kan best een flinke afschrijving hebben.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North