Dit ben je kwijt voor de nieuwe BMW M8 Competition

Auteur: , 64 Reacties

We kijken meteen wat je voor dat bedrag krijgt bij de concurrentie.

Een van de meest schofterig snelle kanonnen in het BMW-gamma van dit moment is de nieuwe BMW M8, met de M8 Competition als overtreffende trap. Ja, de M8 is gelieerd aan de M5 (zo is de aandrijflijn identiek), maar is de M8 nog iets scherper, lichter en sneller. Nu weten we ook wat je ervoor kwijt bent als je ‘m op de oprit wil zetten.

Het begint met de BMW M8 Coupé met 600 pk. Deze kost 203.297 euro. De 625 pk sterke M8 Competition is de jouwe vanaf 220.297 euro. De M8 is ook leverbaar als Cabrio en kost 213.297 euro in standaarduitvoering en 230.297 euro als M8 Cabrio Competition. Met prinsjesdag in het achterhoofd is het goed om te weten dat ongeveer een kwart van de nieuwprijs van de M8 (een kleine 50 mille) als ‘BPM’ naar de staatskas gaat.

BMW M8

Competition
Het Competition-pakket behelst overigens niet alleen het extra vermogen. Je krijgt een M Sport uitlaatsysteem, 20″ lichtmetalen velgen (styling 813M), volleder Merino/alcantara bekleding en natuurlijk extra premium Shadowline-afwerking voor de raamstijlen. Om het geheel af te maken heeft de M8 Competition die kekke M-kleuren in de gordels verwerkt.

IAA Frankfurt
De productie van de M8 vangt aan in september 2019, inderdaad: nu dus. De M8 zal vanaf november 2019 bij de dealers staan. Wil je de M8 nu al aanschouwen, dan moet je naar Frankfurt rijden. Daar staat dit blauwe exemplaar mooi te zijn.

Concurrent M8 Coupé
De BMW M8 Coupé heeft niet heel erg veel directe concurrenten. De combinatie van 600 pk, vier zitplaatsen en vierwielaandrijving is vrij zeldzaam. De Nissan GT-R komt er gek genoeg het dichtst bij in de buurt. De GT-R Pure is er vanaf 173.900 euro. De qua uitrusting beter vergelijkbare GT-R Prestige kost 189.200 euro. De Nissan GT-R is goedkoper, maar behoorlijk op leeftijd als je hem vergelijkt met de M8.

Nissan GT-R (R35) '19

Concurrent M8 Cabrio Competition
De M8 Competition Cabriolet kun op papier redelijk goed vergelijken met de Ferrari Portofino. Dat is ook een 2+2 cabriolet met een enorm snelheidspotentieel. De Ferrari heeft enkel achterwielaandrijving. Ondanks dat de Portofino de goedkoopste Ferrari is van het moment, is deze met 249.639 euro aanzienlijk duurder dan de duurste M8 Cabrio Competition.

Ferrari Portofino '19

Koopje
De M8 lijkt dus relatief ‘concurrentieloos’ te zijn. Dat blijkt wel als we hem vergelijken met zijn allergrootste concurrent. Dat is namelijk de M850i. Deze is er als Coupé vanaf 171.635 euro. De andere BMW die je met de M8 kunt vergelijken, is de reeds genoemde M5. Die kost 161.780 euro.



64 reacties

Voor dat geld zou ik door sparen voor de Ferrari. Die schrijft minder hard af dan een BMW.
@loserboi932: gek genoeg is in deze de ferrari inderdaad de verstandigste aankoop. De M8 schrijft in het eerste jaar zomer 50k af terwijl de ferrari nabij het zelfde bedrag zal blijven
@sanderb: zomer?….dan zou ik voor de cabrio gaan.
@loserboi932: alleen elke 10.000 onderhoud waar je u tegen zegt
@elemento: Bij Ferrari krijg je 7 jaar lang gratis onderhoud heb ik me laten vertellen.
@ottosk: bij Kiarri misschien
@ottosk: maar geen 7 jaar garantie? 🧐
@bischero: Standaard 3 jaar garantie en 7 jaar gratis onderhoud, maar bij aankoop kun je de garantie verlengen tot 7 jaar. In totaal kun je de garantie verlengen tot 15 jaar. In Noorwegen worden ze standaard geleverd met 7 jaar garantie, maar ik heb geen idee wat de dealer in Nederland doet.
@larsyboy1997: kijk, parate kennis waar we wat aan hebben 👍
@loserboi932: De Ferrari heeft ook weer een hogere aanschafprijs. En daar moeten ook nog opties op. De kosten van de optie bij BMW zijn niet mals, maar bij Ferrari lopen die kosten pas echt hoog op. En dan komen de onderhoudsbeurtjes nog. Zal me niks verbazen als de Ferrari onder de streep toch nog duurder is.
@berlinetta: Totdat je afschrijving meeneemt. In dat geval is de Ferrari denk ik toch echt wel goedkoper.
@bmw2coupeeigenaar: Ja misschien heb je ook wel gelijk. Als je maar lang genoeg wacht, wordt die Ferrari misschien wel weer meer waard. Die BMW wordt dan allang gereden door schimmige figuren.
@berlinetta: maar geld ff daargelaten. Wat wil je rijden? M8 lijkt me beter inzetbaar als daily dan de Ferrari bijvoorbeeld. Het is maar net wat je zoekt in een auto.
@jcjc: Dat zeker. Als daily zal de M8 zeker fijner zijn, alleen al vanwege de 4WD. Die Ferrari zal heel wat zenuwachtiger zijn om te rijden.
@loserboi932: ja maar de Ferrari wordt pas geleverd tegen de tijd dat je je M8 alweer voor de faceliftversie kan inruilen
’t Is een bak geld. Maar goed, beter duur dan niet te koop, nietwaar ?
Helder. De BMW dus. Wat een dikke bak!
@str8six: mooi, neem ik de Ferrari. 🙂
Dit zijn afschrijvings kanonnen

Hoeveel krijg je er nog voor als 4 jr oud is?

Denk rond de 90K.

Dus in 130 afschrijving in 4 jr.
@brera22: Zal een beetje van de kilometerstand afhangen. Maar vrees, dat je aardig in de buurt van de realiteit zit.
@brera22: Dit ding is al 20k minder waard zodra die de parkeerplaats bij de dealer verlaat.
@brera22: In DE staan al M6 Gran Coupes van 2013-2015 voor 45-55k.
@brera22: maar bij de meeste auto’s schrijf je in 4 jaar meer dan de helft af… dus procentueel is t zo gek niet.
En de Mercedes AMG S63 Cabriolet is geen directe concurrent? Al is die wel een zwikkie duurder. Dik 260.000 Ekkermannen…
@viezefreddyw: Die is wel heel erg veel zwaarder en iets minder sportief qua karakter. Wel V8, biturbo, AWD, vierzits cabrio. En Duits.
@willeme: Denk je niet dat ze alsnog elkaars concurrent zijn, ondanks dat de ene wat langer en zwaarder is dan de ander? Als je een S63 overweegt, kijk je vast ook naar een M8.

Laat ik het zo zeggen. Ik denk dat een potentiële koper van een M8 eerder een S63 koopt dan de hierboven genoemde Nissan GT-R.
@viezefreddyw: Daar heb je zeker een punt. Beide zijn Duits en Dik. De M8 is echter een sportiever ingestelde Coupé op basis van een E-segment auto (de 5 Serie), terwijl de S63 een tweedeurs S-Klasse is die veel zwaarder en comfortabeler is.

De S63 is meer een Bentley concurrent dan BMW concurrent, naar mijn mening. Wel leuk om urenlang over te ouwehoeren ;-)
@viezefreddyw: ik volg je redenatie maar ik vermoed dat er maar weinig mensen zijn die een S63 én een M8 op de lijst zetten. Eerder óf. BMW en MB zijn weinig uitwisselbare merken imo.

Net als MB vs Maserati, of BMW en Aston Martin
@bischero: de klassieke Aston Martin wel te verstaan
@bischero: Ik zou niet weten waarom niet. Als je in de markt bent voor een snelle, comfortabele vierzits coupé of cabriolet met luxe rondom en je bent niet merkgebonden…

Laat ik mijn ouweheer benoemen. Niet dat hij er eentje wil of kan kopen, maar hem boeit het niet zo veel welk logo er op het stuur zit. Als hij in de markt zou zijn voor een auto als deze, dan bekijkt hij ze allemaal. Ik denk dat meer mensen dat doen.
@viezefreddyw: en daar definieer je m.i. een groep die niet groot is. Het overgrote deel van de mensen die in de markt is voor deze auto’s zijn WEL merk gevoelig.
Mijn ‘ouwe heer’ zou de Benz niet overwegen, de Bimmer wel (nu niet specifiek dit model, maar het merk).
Zelf zou ik dit model nooit overwegen, maar een Alpina B5 Touring nemen, en als het dit segment moet zijn, doorsparen voor de Ferrari. 😎
@bischero: Ach ja, wat maakt het verder ook uit? Het is wel een fraai segment! Veel keuze uit diverse auto’s.
@viezefreddyw: haha inderdaad, máákte het maar wat uit, dan had ik een mooi cabrio weekend voor de boeg 😂
@viezefreddyw: Op papier lijken ze qua prijs een concurrent, maar (als S63 rijder) zie ik de M8/8-serie toch eerder als een E63/E-serie concurrent, aangezien de 8-serie feitelijk op de 5-serie gebaseerd is. Het feit dat dit “gewoon” een opvolger is van de M6/6-serie, maar de marketing afdeling van BMW het nodig vond het meer premium te laten lijken door het een 8-serie te noemen, daar trappen potentiele klanten natuurlijk niet in. De 6 serie was een heel stuk goedkoper, redenen om deze 8 serie zoveel duurder te maken dan een 5-serie (coupe/cabriolet) zijn er niet. Als er u eens echt een 7-serie coupe/cabriolet kwam, dan zou het wel de premium rechtvaardigen.

BTW, het is een schitterende auto, dat dient gezegd, maar denk dat de doelgroep veel liever voor S63 gaat, of een DB11, Continental V8, etc.
@willeme: En de E53 AMG cabriolet? Er is momenteel helaas geen E63 AMG cabriolet leverbaar naar het lijkt. Anders is de SL63AMG natuurlijk dé concurent.
@willeme: Nieuwe Lexus LC 500 Cabriolet!
@viezefreddyw: Dacht hetzelfde
@sonnybonds: sorry ik zat te kijken naar die blonde, die over de afdeling paradeert.
Wat dachten jullie van de Continental GT als concurrentie of de S klasse coupe?
@janmetdelangeachternaam: S-Klasse coupé is een maatje groter (en zwaarder). Zelfde geldt voor de Bentley, eigenlijk. Misschien de Continental GT V8. Maar die is aanzienlijk trager. De W12 is weer hel veel duurder. Het is, zoals gezegd, een beetje een concurrentieloze auto ;-)
@willeme: lol scheelt 100kg.. de s63 heeft bovendien 150nm meer en gaat al wat jaren langer mee dan een M8. Wel degelijk een directe concurrent! Stiekem ben je hem gewoon vergeten😉
@991gt3rs: hahaha! Nee, niet vergeten. Ik vond ‘m eigenlijk er niet zo bij passen. Groot, log, comfortabel. Absoluut een gaaf ding en veel overeenkomsten. Maar de discussies erover zijn altijd welkom! En ik kan er ook weleens naast zitten ;)
@willeme: i love (auto)discussies
Gek dat de Tesla model S P100 niet mee in de vergelijking zit, al was het maar op reacties te genereren.
@alfapeter: ik zou wachten op de Tesla Roadster, die word ook 4 zits en rijd deze BMW de moeder.
Dus kopen als ie een jr of 5 is.

Misschien dan rond de 70K.
Voor de coupe en de cabrio is het een ander verhaal inderdaad, maar voor de nog uit te komen M8 GC is een RS7 of een AMG GT 4-door een perfecte concurrent.
Wat een afgrijselijk lelijke digitale display instrumentarium achter het stuurwiel trouwens. Ik snap dat zo’n digitale scherm nieuwe mogelijkheden biedt echter dit is het toch nét niet…

Desniettemin, ik kijk wel uit naar de Alpina B8 Gran Coupé Allrad. Ben niet heel erg gecharmeerd van deze Duitse Mustang. De sedan daarentegen is wel heel smakelijk.
@AutomotiveDesigner: ik reed vandaag een blokkie om in een collega’s audi a5… lekker sturen deed het allerminst, maar gadverdamme die tellerpartij is mooi uitgevoerd
Tja, ik hoop vooral dat er een Alpina op basis van de M850i komt…
@dutchdriftking: Met die lelijke ‘tijdloze’ velgen? Nee dank je
@bmw2coupeeigenaar: haha sowieso.
De M8 Gran Coupe lijkt me wel een zeer interessante auto, de M850i Gran Coupe is trouwens al leverbaar in Duitsland.
Ik vind het een hele prettige auto om te zien, deze BMW. De Ferrari is ook een stuk mooier geworden, wel buitencategorie natuurlijk, de Ferrari.
Maw beide zeer de moeite waard. Jammer dat er tienduizenden euro’s naar de vierde macht moet vloeien, de maffia is er niks bij.
Wat een schandalige prijzen zijn het toch. Ik kan mij niet herinneren dat BMW ooit z’on dure auto op de markt heeft gebracht.
@bmw2coupeeigenaar: Een 760Li is volgens mij al jaren duurder.
Ben trouwens ook benieuwd of je met een beetje normaal rijden ook gewoon 1 op 7 mee kan rijden.
De M5 lijkt plotseling een koopje….
Waarom worden de AMG GT vierdeurs, en de panamera niet als concurrent gezien??
@rensso: je zegt het zelf al… dat zijn 4 deurs
de s65amg coupe lijkt mij ook wel concurentie hiervoor, een brutaal snelle gigatische coupe met met meer luxe dn een klein jacht
S63 cabriolet is toch wel een concurrent? Bentley continental? Ook 4 zitters toch?
Dan zeker de Ferrari, schrijft ook hard af, maar waarom zou je die ooit nog willen verkopen? Een Ferrari blijft sexy en tot de verbeelding spreken.
Zo’n dikke Duitser wordt na 10 jaar gewoon oud en fout.
@jorden: denk dat t wel meevalt met oud en fout.
Overigens Zijn de running cost voor een ferrari wel een stuk hoger dan die van een dikke bmw. Een grote beurt a 10-15.000 eur is niks geks voor zo’n stijgerend paard. Reken alles door en de bmw kan best een flinke afschrijving hebben.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).