Officieel: BMW M8 (Competition) Coupé & Cabrio

Auteur: , 54 Reacties

Eindelijk is 'ie officieel en wat een bruut apparaat is dit geworden.

We wisten al héél lang dat de BMW M8 zou komen. Aan de hand van diverse lekken, maar ook aan de hand van door BMW gedeelde spyshots. Het geheimzinnige gedoe is voorbij en hier is dan eindelijk de M8 als Coupé en als Cabrio.

Officieel: BMW M8 (Competition) Coupé & Cabrio

Het recept van de M8 doet denken aan de M5. Zo komt de heetste 8 Serie met een 4.4-liter V8, goed voor 600 pk en 750 Nm koppel. De M8 komt er ook als Competition, met 625 pk. De Coupé weet het sprintje naar de honderd in slechts 3,3 seconden af te leggen en de Cabrio is 0,1 tel langzamer. De M8 Coupé Competition doet 3,2 naar de honderd of 3,3 als Cabrio. Met het M Drivers Package bedraagt de topsnelheid 305 km/u.

Officieel: BMW M8 (Competition) Coupé & Cabrio

De snelle sprint naar 100 km/u is te danken aan de 8-traps M Steptronic automaat en M xDrive vierwielaandrijving. Net als bij de M5, kan gekozen worden voor 4WD, 4WD Sport en 2WD met achterwielaandrijving, waarbij DSC uitgeschakeld wordt. Ook van de M5 meegenomen zijn de rode elementen in het interieur. De startknop en de schakelflippers zien er opvallend uit.

De M8 beschikt over een nieuw remsysteem met M specifieke instellingsmogelijkheden. Dit betekent dat je kunt kiezen voor normaal remgedrag, maar ook voor een fellere stand. Hier reageert het pedaal een stuk gevoeliger op aanraking.

Officieel: BMW M8 (Competition) Coupé & Cabrio

Het exterieur oogt enorm dik. De M8 heeft een uitlaatsysteem met vier sierstukken, een subtiele achterspoiler en agressievere bumpers in vergelijking met de reguliere 8 Serie. De M8 Competition is wat dat betreft de allerdikste. Met de kleur Frozen Marina Bay Blue, het optionele M carbon package en de Competition-velgen staat er een Coupé (of Cabrio) waar je u tegen zegt.

BMW onthult de nieuwe M8 op het BMW Group #NextGen evenement in München van 25-27 juni. De marktintroductie is in september. Prijzen zijn op dit moment nog niet bekend.



54 reacties

Wie wordt er Vakantieauto van het jaar in de FUN categorie, bekijk het HIER!
Sorry, ik moet ‘m weer maken: you got a new BMW, M8?
@Jochempie: I wouldn’t know, bruh. For all I know it could be something Korean. But it’s fast! Bonkers it’s fast! Not tesla fast, but quick enough for my taste. And it makes a hell of a noise, so that’s a plus! Ah hell, I love it!
@Jochempie: fancy a pint m8?
@Jochempie: of gewoon in het Nederlands: wat een M8ige bak!
Hier klopt iets niet vermoed ik : https://static.autoblog.nl/images/wp2019/M8-cabrio-coupe-00011.jpg vlak na de intro alinea. De 850 ondertussen al vaak gezien. Kan niet w8ten om deze te horen/zien
@tortuga: Ja lap in de comment creëert het gewoon een foto link 🤦‍♂️
Nee bedankt, liever een e31 850 csi met handbak…
@johnhert: bij deze een virtuele high five.
Had toch meer pk dan n m6 moeten hebben? Nu is t geen overtreffende trap meer eigenlijk. Zelfde blok maar de auto is groter en zwaarder. (Dat laatste is n aanname)
@s62b50:
Auto is kleiner…
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
De coupé lijkt zo enorm op een Ford Mustang, bizar. Misschien wil Ford nog geld zien hiervoor van BMW. Cabrio is een stuk meer ‘premium’ naar mijn idee.
@intimrasiert: heb je ooit een mustang gezien?
@gwnbmw: In het echt valt het reuze mee. De 8 is sowieso een stuk groter en dikker in voorkomen. Je hebt het echt het gevoel dat er iets speciaal staat en dat heb ik bij een Mustang echt helemaal niet.
@skinny058: ik heb juist het tegenover gestelde, ik rij dagelijks langs een bmw dealer met een 8 serie voor de deur maar ik kies veel liever voor een Mustang
@arnoldh: En waarom dan precies? Want ik kan genoeg redenen verzinnen waarom ik voor de 8 zou kiezen, uitgezonderd de prijs natuurlijk. Maar daar heb je dan ook een bak meer auto voor dan een Mustang, uitgezonderd de extreme versies natuurlijk.
Heb v/d week voor het eerst een 8-serie van alle kanten kunnen bekijken. Was volledig blacked-out uitgevoerd. Vond het echt een onwijs dikke wagen! Op de foto’s en filmpjes was ik niet echt overtuigd maar nu absoluut! Wat een brute machine!
@str8six: Mijn baas heeft een M850i dus ik kan hem iedere dag bewonderen. Hoewel hij de zijne niet heel mooi heeft uitgevoerd (grijs met zwarte raamomlijstingen en grille), vind ik het wel een enorm brute wagen. Daarentegen kan hij ook heel stijlvol zijn als je het chromeline pakket aanvinkt met een chique kleurtje.
@berlinetta: Een auto in die uitvoering heb ik een paar maanden geleden regelmatig aan een kade in Amsterdam zien staan, dat was bepaald geen eyecandy.
625 pk…lijkt me waanzinnig om een keer mee te rijden met de kap open.
@graafke: want dat scheelt een ritje naar de kapper?
Blijf het dashboard verouderd vinden
@g60gti: dat is altijd bij BMW. Zeker als je dat vergelijkt met Mercedes.
@dromedaris: Wat is dan precies zoveel nieuwer aan het interieur van Mercedes? In plaats van 2 schermen zoals bij BMW heeft Mercedes één groot scherm. Verder is er volgens mij weinig verschil.
@berlinetta: simpel: gewaagder, extraverter. BMW is eenvoud en monotoon. Voor ieder wat wils dus.
@g60gti: Ook nog iets positiefs i.p.v. altijd dat negatieve gezeik?
Op het randje van pauper…
@p1m: Vooral door all die zwarte meuk er op.
Wat een droombak is dit geworden zeg.
Een van de eerste moderne auto’s die ik als cabrio mooier vind dan de dichte variant..
nu hopen dat de M8GC net zo word als de concept!
Hmm ik zou hem wel op mn oprit willen hebben m8
Poeh , eindelijk mooi BMW nieuws. Werd namelijk toch wel gek van al die kritische (volgens sommige zelfs zeikende) berichten over de nieuwe 1 serie. Ik verwacht dat de BMW M8 een kneiterdikke auto wordt. Maak voor de gein eens proefrit in de 8 serie; zwaar maar toch agile. Je ziet daarnaast dat steeds meer M-modellen worden voorzien van 4WD. Wellicht gaat dat ook nog gebeuren met de nieuwe generatie M3/M4.
@bmw2coupeeigenaar: Huh, dat snap ik even niet. Je wordt gek van de kritische berichten over BMW (en de 1-serie), maar je deed er zelf net zo hard aan mee. En je viel mij aan terwijl ik juist positief was over de nieuwe 1-serie. Hebben we elkaar dan verkeerd begrepen?
@berlinetta: dat heet pathologische leugenaar syndroom… gelooft in zijn eigen positieve berichtgeving…
@berlinetta: Ik ben het grotendeels eens met de negatieve berichten van de nieuwe 1serie. Daar word ik inderdaad gek van. Negativiteit kost nou eenmaal energie.

Ik sprak met een kritische toon richting jou in een voorgaand artikel omdat ik vind dat je te kort door de bocht schoot toen je aangaf dat er een trend gaande lijkt te zijn om BMW af te zeiken. Goed, niet meegaan in ongefundeerde meningen kan ik nog wel in meegaan. Maar je lijkt alles teniet te doen door uiteindelijk alles te rationaliseren.

Wat is volgens jou dan de kernwaarde van BMW? In mijn ogen lijk je namelijk nog steeds geen liefhebber. Maar misschien heb ik het wel verkeerd.
@bmw2coupeeigenaar: In mijn ogen is er inderdaad een trend ontstaan om BMW af te kraken. Sommige auteurs van AB doen daar zelfs aan mee. Hoewel iedereen uiteraard vrij is om zijn mening te geven, vind ik het wel jammer als iedereen maar lukraak dingen roept als ‘lelijk’ of ‘verouderd’ of ‘slechte afwerking’ etc. Dat geldt overigens niet alleen voor BMW, maar ik word ook moe van al die VAG-haters die VAG per definitie kut vinden of de Tesla-fanboys die Tesla bij elk artikel komen ophemelen. Daar wordt het in mijn ogen hier niet gezelliger van.

Of ik een BMW-liefhebber ben? Ik ben een liefhebber van heerlijk rijdende auto’s. Daardoor heb ik wel een voorkeur gekregen voor BMW (onder andere), want ik kon hun filosofie altijd erg waarderen. Ik ben het verder helemaal met je eens dat BMW die filosofie steeds meer overboord gooit en dat vind ik heel jammer. Maar ben ik dan gelijk geen liefhebber meer als ik toegeef dat ik hun keuze kan begrijpen?
@berlinetta: Kan zijn dat je veel van de kritiek inderdaad zo ervaart. Heldere verklaring in ieder geval.
3,3 seconde 0-100 voor de cabrio. Dat maakt deze volgens mij de snelst sprintende 4-zits cabrio..
@srthellcat: en bmw kennende zal hij in het echt nog wat sneller zijn
Ok die Blauwe is best wel lekker..
Een hele gave bahnstormer!
En gaan we nu voor deze, of wachten we tot Alpina met hun variant van de 840i komt?
@dutchdriftking: Dit type auto lijkt mij geschikter als Alpina dan als hardcore-M.
@berlinetta: Beiden zullen fantastisch zijn, de Alpina’s vind ik vooral veel mooier.
@dutchdriftking: Alleen wel saaie inspiratieloze velgen
@dutchdriftking: Denk je overigens dat Alpina hun variant op de 40i zal baseren? De 50i zou ook nog kunnen. Moeten ze wel eerst even het bumperpakketje wisselen.
@berlinetta: Moeilijk, bij de 5 serie doen ze het wel op basis van de 550i, maar dat is geen ‘M’ model. Moeilijke dus.
Heul ordinair.
Dit zijn de persplaten. Wat vreselijk lelijk uitgevoerd. Ik hoop dat het ook anders kan, maar vrees het ergste.
Foto 615 is wel mooi
Coupe is prachtig, maar wat super lelijk is, is dat klein stukje privacy glass bij het achterruitje. Niet alleen bij deze auto overigens, staat op geen een auto.
2000kg…

Ik dacht dat we de laatste jaren de goede kant op gingen. Door de crisis gingen de kilo’s eraf. Het lijkt er nu op dat alle kilo’s er weer aan gaan.

Ik wil de crisis terug
Very nice, hebben, hebben, hebben!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).