• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officieel: BMW M8 (Competition) Coupé & Cabrio

Auteur: RubenPriest, gepost 5 juni 2019 om 07:01 – 54 Reacties

Afbeelding Officieel: BMW M8 (Competition) Coupé & CabrioAfbeelding Officieel: BMW M8 (Competition) Coupé & CabrioAfbeelding Officieel: BMW M8 (Competition) Coupé & CabrioAfbeelding Officieel: BMW M8 (Competition) Coupé & CabrioAfbeelding Officieel: BMW M8 (Competition) Coupé & CabrioAfbeelding Officieel: BMW M8 (Competition) Coupé & CabrioAfbeelding Officieel: BMW M8 (Competition) Coupé & CabrioAfbeelding Officieel: BMW M8 (Competition) Coupé & Cabrio

Officieel: BMW M8 (Competition) Coupé & Cabrio
Eindelijk is ‘ie officieel en wat een bruut apparaat is dit geworden.

We wisten al héél lang dat de BMW M8 zou komen. Aan de hand van diverse lekken, maar ook aan de hand van door BMW gedeelde spyshots. Het geheimzinnige gedoe is voorbij en hier is dan eindelijk de M8 als Coupé en als Cabrio.

Officieel: BMW M8 (Competition) Coupé & Cabrio

Het recept van de M8 doet denken aan de M5. Zo komt de heetste 8 Serie met een 4.4-liter V8, goed voor 600 pk en 750 Nm koppel. De M8 komt er ook als Competition, met 625 pk. De Coupé weet het sprintje naar de honderd in slechts 3,3 seconden af te leggen en de Cabrio is 0,1 tel langzamer. De M8 Coupé Competition doet 3,2 naar de honderd of 3,3 als Cabrio. Met het M Drivers Package bedraagt de topsnelheid 305 km/u.

Officieel: BMW M8 (Competition) Coupé & Cabrio

De snelle sprint naar 100 km/u is te danken aan de 8-traps M Steptronic automaat en M xDrive vierwielaandrijving. Net als bij de M5, kan gekozen worden voor 4WD, 4WD Sport en 2WD met achterwielaandrijving, waarbij DSC uitgeschakeld wordt. Ook van de M5 meegenomen zijn de rode elementen in het interieur. De startknop en de schakelflippers zien er opvallend uit.

De M8 beschikt over een nieuw remsysteem met M specifieke instellingsmogelijkheden. Dit betekent dat je kunt kiezen voor normaal remgedrag, maar ook voor een fellere stand. Hier reageert het pedaal een stuk gevoeliger op aanraking.

Officieel: BMW M8 (Competition) Coupé & Cabrio

Het exterieur oogt enorm dik. De M8 heeft een uitlaatsysteem met vier sierstukken, een subtiele achterspoiler en agressievere bumpers in vergelijking met de reguliere 8 Serie. De M8 Competition is wat dat betreft de allerdikste. Met de kleur Frozen Marina Bay Blue, het optionele M carbon package en de Competition-velgen staat er een Coupé (of Cabrio) waar je u tegen zegt.

BMW onthult de nieuwe M8 op het BMW Group #NextGen evenement in München van 25-27 juni. De marktintroductie is in september. Prijzen zijn op dit moment nog niet bekend.

Ook interessant!

  • Edition Pit Lane is 'racy' BMW M8 Gran Coupé
  • BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
    BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
  • Officieel: BMW M4 Competition Cabrio mist iets
  • BMW 8-serie en M8 facelift is verrassend
    BMW 8 Serie en M8 facelift is verrassend

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

8-serie, BMW, Cabrio, Coupe, m8, m8-competition

Vorig bericht: « Koop Freddy Heineken’s Mercedes 300SE voor 300K euro’s
Volgend bericht: Hier, de Audi A6 Avant als allroad »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jochempie zegt

    5 juni 2019 om 07:06

    Sorry, ik moet ‘m weer maken: you got a new BMW, M8?

    Login om te reageren
    • n0zem zegt

      5 juni 2019 om 07:26

      @Jochempie: I wouldn’t know, bruh. For all I know it could be something Korean. But it’s fast! Bonkers it’s fast! Not tesla fast, but quick enough for my taste. And it makes a hell of a noise, so that’s a plus! Ah hell, I love it!

      Login om te reageren
    • vetnek zegt

      5 juni 2019 om 07:35

      @Jochempie: fancy a pint m8?

      Login om te reageren
    • beefcake zegt

      5 juni 2019 om 11:23

      @Jochempie: of gewoon in het Nederlands: wat een M8ige bak!

      Login om te reageren
  2. tortuga zegt

    5 juni 2019 om 07:14

    Hier klopt iets niet vermoed ik : vlak na de intro alinea. De 850 ondertussen al vaak gezien. Kan niet w8ten om deze te horen/zien

    Login om te reageren
    • tortuga zegt

      5 juni 2019 om 07:14

      @tortuga: Ja lap in de comment creëert het gewoon een foto link ?‍♂️

      Login om te reageren
  3. johnhert zegt

    5 juni 2019 om 07:15

    Nee bedankt, liever een e31 850 csi met handbak…

    Login om te reageren
    • benvan zegt

      5 juni 2019 om 08:43

      @johnhert: bij deze een virtuele high five.

      Login om te reageren
  4. s62b50 zegt

    5 juni 2019 om 07:15

    Had toch meer pk dan n m6 moeten hebben? Nu is t geen overtreffende trap meer eigenlijk. Zelfde blok maar de auto is groter en zwaarder. (Dat laatste is n aanname)

    Login om te reageren
    • StijnB zegt

      5 juni 2019 om 09:51

      @s62b50:
      Auto is kleiner…

      Login om te reageren
  5. kogando zegt

    5 juni 2019 om 07:16

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  6. intimrasiert zegt

    5 juni 2019 om 07:17

    De coupé lijkt zo enorm op een Ford Mustang, bizar. Misschien wil Ford nog geld zien hiervoor van BMW. Cabrio is een stuk meer ‘premium’ naar mijn idee.

    Login om te reageren
    • gwnbmw zegt

      5 juni 2019 om 08:18

      @intimrasiert: heb je ooit een mustang gezien?

      Login om te reageren
      • skinny058 zegt

        5 juni 2019 om 09:14

        @gwnbmw: In het echt valt het reuze mee. De 8 is sowieso een stuk groter en dikker in voorkomen. Je hebt het echt het gevoel dat er iets speciaal staat en dat heb ik bij een Mustang echt helemaal niet.

        Login om te reageren
        • ArnoldH zegt

          5 juni 2019 om 09:31

          @skinny058: ik heb juist het tegenover gestelde, ik rij dagelijks langs een bmw dealer met een 8 serie voor de deur maar ik kies veel liever voor een Mustang

          Login om te reageren
          • skinny058 zegt

            5 juni 2019 om 20:11

            @arnoldh: En waarom dan precies? Want ik kan genoeg redenen verzinnen waarom ik voor de 8 zou kiezen, uitgezonderd de prijs natuurlijk. Maar daar heb je dan ook een bak meer auto voor dan een Mustang, uitgezonderd de extreme versies natuurlijk.

            Login om te reageren
  7. str8six zegt

    5 juni 2019 om 07:23

    Heb v/d week voor het eerst een 8-serie van alle kanten kunnen bekijken. Was volledig blacked-out uitgevoerd. Vond het echt een onwijs dikke wagen! Op de foto’s en filmpjes was ik niet echt overtuigd maar nu absoluut! Wat een brute machine!

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      5 juni 2019 om 09:23

      @str8six: Mijn baas heeft een M850i dus ik kan hem iedere dag bewonderen. Hoewel hij de zijne niet heel mooi heeft uitgevoerd (grijs met zwarte raamomlijstingen en grille), vind ik het wel een enorm brute wagen. Daarentegen kan hij ook heel stijlvol zijn als je het chromeline pakket aanvinkt met een chique kleurtje.

      Login om te reageren
      • vaakbenjetebang zegt

        5 juni 2019 om 11:24

        @berlinetta: Een auto in die uitvoering heb ik een paar maanden geleden regelmatig aan een kade in Amsterdam zien staan, dat was bepaald geen eyecandy.

        Login om te reageren
  8. Graafke zegt

    5 juni 2019 om 07:24

    625 pk…lijkt me waanzinnig om een keer mee te rijden met de kap open.

    Login om te reageren
    • taeke2k zegt

      5 juni 2019 om 12:04

      @graafke: want dat scheelt een ritje naar de kapper?

      Login om te reageren
  9. g60gti zegt

    5 juni 2019 om 07:36

    Blijf het dashboard verouderd vinden

    Login om te reageren
    • dromedaris zegt

      5 juni 2019 om 08:15

      @g60gti: dat is altijd bij BMW. Zeker als je dat vergelijkt met Mercedes.

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        5 juni 2019 om 09:28

        @dromedaris: Wat is dan precies zoveel nieuwer aan het interieur van Mercedes? In plaats van 2 schermen zoals bij BMW heeft Mercedes één groot scherm. Verder is er volgens mij weinig verschil.

        Login om te reageren
        • dromedaris zegt

          5 juni 2019 om 18:46

          @berlinetta: simpel: gewaagder, extraverter. BMW is eenvoud en monotoon. Voor ieder wat wils dus.

          Login om te reageren
    • skinny058 zegt

      5 juni 2019 om 09:15

      @g60gti: Ook nog iets positiefs i.p.v. altijd dat negatieve gezeik?

      Login om te reageren
  10. P1m zegt

    5 juni 2019 om 07:54

    Op het randje van pauper…

    Login om te reageren
    • bizzarrini zegt

      5 juni 2019 om 12:06

      @p1m: Vooral door all die zwarte meuk er op.

      Login om te reageren
  11. tanzanitef30n zegt

    5 juni 2019 om 08:15

    Wat een droombak is dit geworden zeg.

    Login om te reageren
  12. 1audi1 zegt

    5 juni 2019 om 08:51

    Een van de eerste moderne auto’s die ik als cabrio mooier vind dan de dichte variant..

    Login om te reageren
  13. spykerboy zegt

    5 juni 2019 om 08:58

    nu hopen dat de M8GC net zo word als de concept!

    Login om te reageren
  14. elemento zegt

    5 juni 2019 om 09:00

    Hmm ik zou hem wel op mn oprit willen hebben m8

    Login om te reageren
  15. bmw2coupeeigenaar zegt

    5 juni 2019 om 09:01

    Poeh , eindelijk mooi BMW nieuws. Werd namelijk toch wel gek van al die kritische (volgens sommige zelfs zeikende) berichten over de nieuwe 1 serie. Ik verwacht dat de BMW M8 een kneiterdikke auto wordt. Maak voor de gein eens proefrit in de 8 serie; zwaar maar toch agile. Je ziet daarnaast dat steeds meer M-modellen worden voorzien van 4WD. Wellicht gaat dat ook nog gebeuren met de nieuwe generatie M3/M4.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      5 juni 2019 om 09:25

      @bmw2coupeeigenaar: Huh, dat snap ik even niet. Je wordt gek van de kritische berichten over BMW (en de 1-serie), maar je deed er zelf net zo hard aan mee. En je viel mij aan terwijl ik juist positief was over de nieuwe 1-serie. Hebben we elkaar dan verkeerd begrepen?

      Login om te reageren
      • tanzanitef30n zegt

        5 juni 2019 om 10:04

        @berlinetta: dat heet pathologische leugenaar syndroom… gelooft in zijn eigen positieve berichtgeving…

        Login om te reageren
      • bmw2coupeeigenaar zegt

        5 juni 2019 om 13:26

        @berlinetta: Ik ben het grotendeels eens met de negatieve berichten van de nieuwe 1serie. Daar word ik inderdaad gek van. Negativiteit kost nou eenmaal energie.

        Ik sprak met een kritische toon richting jou in een voorgaand artikel omdat ik vind dat je te kort door de bocht schoot toen je aangaf dat er een trend gaande lijkt te zijn om BMW af te zeiken. Goed, niet meegaan in ongefundeerde meningen kan ik nog wel in meegaan. Maar je lijkt alles teniet te doen door uiteindelijk alles te rationaliseren.

        Wat is volgens jou dan de kernwaarde van BMW? In mijn ogen lijk je namelijk nog steeds geen liefhebber. Maar misschien heb ik het wel verkeerd.

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          5 juni 2019 om 13:44

          @bmw2coupeeigenaar: In mijn ogen is er inderdaad een trend ontstaan om BMW af te kraken. Sommige auteurs van AB doen daar zelfs aan mee. Hoewel iedereen uiteraard vrij is om zijn mening te geven, vind ik het wel jammer als iedereen maar lukraak dingen roept als ‘lelijk’ of ‘verouderd’ of ‘slechte afwerking’ etc. Dat geldt overigens niet alleen voor BMW, maar ik word ook moe van al die VAG-haters die VAG per definitie kut vinden of de Tesla-fanboys die Tesla bij elk artikel komen ophemelen. Daar wordt het in mijn ogen hier niet gezelliger van.

          Of ik een BMW-liefhebber ben? Ik ben een liefhebber van heerlijk rijdende auto’s. Daardoor heb ik wel een voorkeur gekregen voor BMW (onder andere), want ik kon hun filosofie altijd erg waarderen. Ik ben het verder helemaal met je eens dat BMW die filosofie steeds meer overboord gooit en dat vind ik heel jammer. Maar ben ik dan gelijk geen liefhebber meer als ik toegeef dat ik hun keuze kan begrijpen?

          Login om te reageren
          • bmw2coupeeigenaar zegt

            6 juni 2019 om 11:01

            @berlinetta: Kan zijn dat je veel van de kritiek inderdaad zo ervaart. Heldere verklaring in ieder geval.

            Login om te reageren
  16. Sir_Vmax zegt

    5 juni 2019 om 09:09

    3,3 seconde 0-100 voor de cabrio. Dat maakt deze volgens mij de snelst sprintende 4-zits cabrio..

    Login om te reageren
    • qwerty1234 zegt

      5 juni 2019 om 10:58

      @srthellcat: en bmw kennende zal hij in het echt nog wat sneller zijn

      Login om te reageren
  17. acakoning zegt

    5 juni 2019 om 09:22

    Ok die Blauwe is best wel lekker..

    Login om te reageren
  18. EnthousiaST220 zegt

    5 juni 2019 om 09:30

    Een hele gave bahnstormer!

    Login om te reageren
  19. Dutchdriftking zegt

    5 juni 2019 om 10:57

    En gaan we nu voor deze, of wachten we tot Alpina met hun variant van de 840i komt?

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      5 juni 2019 om 12:27

      @dutchdriftking: Dit type auto lijkt mij geschikter als Alpina dan als hardcore-M.

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        5 juni 2019 om 13:02

        @berlinetta: Beiden zullen fantastisch zijn, de Alpina’s vind ik vooral veel mooier.

        Login om te reageren
        • bmw2coupeeigenaar zegt

          5 juni 2019 om 13:30

          @dutchdriftking: Alleen wel saaie inspiratieloze velgen

          Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      5 juni 2019 om 13:37

      @dutchdriftking: Denk je overigens dat Alpina hun variant op de 40i zal baseren? De 50i zou ook nog kunnen. Moeten ze wel eerst even het bumperpakketje wisselen.

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        5 juni 2019 om 14:25

        @berlinetta: Moeilijk, bij de 5 serie doen ze het wel op basis van de 550i, maar dat is geen ‘M’ model. Moeilijke dus.

        Login om te reageren
  20. cazzo046 zegt

    5 juni 2019 om 13:22

    Heul ordinair.

    Login om te reageren
  21. fastforward zegt

    5 juni 2019 om 18:20

    Dit zijn de persplaten. Wat vreselijk lelijk uitgevoerd. Ik hoop dat het ook anders kan, maar vrees het ergste.

    Login om te reageren
  22. topgear250 zegt

    5 juni 2019 om 18:29

    Foto 615 is wel mooi

    Login om te reageren
  23. s2khonda zegt

    5 juni 2019 om 18:33

    Coupe is prachtig, maar wat super lelijk is, is dat klein stukje privacy glass bij het achterruitje. Niet alleen bij deze auto overigens, staat op geen een auto.

    Login om te reageren
  24. 87sandyd zegt

    5 juni 2019 om 19:19

    2000kg…

    Ik dacht dat we de laatste jaren de goede kant op gingen. Door de crisis gingen de kilo’s eraf. Het lijkt er nu op dat alle kilo’s er weer aan gaan.

    Ik wil de crisis terug

    Login om te reageren
  25. mpgc zegt

    5 juni 2019 om 20:15

    Very nice, hebben, hebben, hebben!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North