Dit betaal je nog voor een Maybach 57 dezer dagen

Auteur: , 80 Reacties

Ik zet even de Mindfuck-modus aan. Neem een bedrag in je hoofd...

*Maakt wilde gebaren*…Je dacht aan…*kijkt een paar keer indringend* 77.500 Euro…*trekt wenkbrauw op*…niet?

Dat is in ieder geval wel wat de verkoper van deze Maybach 57 uit 2006 wil hebben. Hoewel, dat is niet het hele verhaal, want de genoemde prijs is namelijk exclusief BTW. Als je de auto gewoon privé voor de deur wil zetten in je VINEX-wijk, kom je dus uit op een kleine ton in Euro’s.

Geen peanuts, maar bedenk wel dat je een dikke tien jaar geleden alleen al aan BPM (flink) meer betaalde voor dit indrukwekkende apparaat. Dat een aanzienlijk deel van de catalogusprijzen van auto’s in Nederland bestaat uit belasting is overigens bekend, doch de RDW overdrijft het in geval van deze auto wel een klein beetje.

RDW-wut

Enfin, deze Maybach 57 staat bij een bedrijf in Velddriel dat zich naar het schijnt specialiseert in dikke tweedehands producten van Das Haus. De auto heeft 252.133 kilometer gelopen. De geblazen V12 is dus net ingereden. Het is volgens de verkoper één van de zestien soortgelijke auto’s die op Nederlands kenteken staan.

De kritiek op de deze Maybach was altijd dat ‘ie teveel op de W220 en W221 S Klasses lijkt. Klopt ook wel, maar toch heeft de inmiddels wat gedateerde weelde van dik tien jaar geleden wat. De Rolls-Royce Phantom mag dan de strijd met deze Maybach gewonnen hebben, maar juist daardoor is dit over 20 jaar misschien wel de meer bijzondere auto. In dat geval kan je ‘m beter nu maar vast kopen…

Bedankt Sweder voor de tip!



80 reacties

Ik dacht aan 40.000 euro. Beter dan een nieuwe C-Klasse met Airmatic zal deze oude sloep niet zijn.
@goed_koopman: Velddriel. Keurige autohandelaren, stuk voor stuk. Spietboten en Duitse Deuken.
@goed_koopman: tja, dit was, is en blijft een vreselijk lelijk ding in mijn ogen. Desalnietteplus geloof ik meteen dat een netjes onderhouden Maybach ook na 15 jaar nog steeds tot de top behoort (even los van de gedateerde telefoons en beeldschermen).
@roppp: 2006….. Dan izzie nog maar 11. Kun je nagaan. Was al bejaard bij introductie dus.
Die jaren 90 telefoons erin, nee, ik vind dit over een jaar of 10 pas wat hebben denk ik.
@danmar: jaren ’90 telefoons. Ik heb ze gehad. Nee, deze zien er een stuk beter uit
@JanC: die hadden in de kofferbak gelegen.
@janc: ja ik ook, o.a. een Panasonic waarbij het geheugen na 3 smsjes al vol zat… akkoord het ziet er iets beter uit, maar veel scheelt het niet voor zo’n high end state of the art posh bak.
@danmar: een Panasonic met keuze uit 6 kleuren voor de achtergrond?
@awesome: jaaaa. Die waren awesome.
Een twee nou nee.
Met andere woorden, dit of een jong gebruikte C63 S met weinig km’s… tja…
@jobberns: is toch een compleet andere auto? Een c of een Maybach wat dus eigenlijk een lange s is.
@rolov: gaat erom wat je voor dat geld kan krijgen denk ik…. ik snap zijn redenatie wel!
@spykerboy: ja maar als je zo gaat denken… gaat nergens over. Ehm 77k of een huis in de Flevopolder of deze Maybach. 77k of een behoorlijk snelle rib of deze Maybach. 77k of een 2ehands GT-R of deze Maybach . Complete onzin.
@spykerboy: dit is nou íedere keer op íeder artikel dat talloze mensen zeggen wat ze wél zouden kopen, met dat geld. Ik ben het een beetje moe. Zo gigantisch off-topic. Met dit geld koop je waarschijnlijk ook een keuken, 4 kamelen, een gitaar en een dildo, maar who gives a shit?
@breakingpoint: hehehe dildo hehe
@2wheeler: hue hue hue 😏😉
@breakingpoint: als ik het geld van een gitaar en een dildo had kocht ik een peugeot 406… oke ik ben nu af zeker 😉.

Nee ik vind dat je gelijk hebt. Elke keer, als ik het geld zou hebben dan…
@potjak: zeg, gaan we op de man spelen…?
@dizono: is het de 406 of toch de dildo die je pijn doet? 😜
@mashell: ligt eraan op welke hij is gaan zitten ;)
@dizono: je zou het bijna denken hé … wees gerust want dan had er gele 406 coupe gestaan 😉
@breakingpoint: waarom mag je niet onderbouwen dat je voor dit ENORME bedrag voor een 11 jaar oude, 250 ton afgelikte (alleen snelweg kms, meneertje!) en afgeschreven elektronica ingerichte limo veel leukere dingen kan kopen? Zoals bijvoorbeeld 3500 dildo’s. Maar aangezien dit een autoblog is kan je misschien beter een alternatief leuke automobiel voorstellen om de prijs te relativeren.
@michaelknight: onderbouwen zeg je..
@michaelknight:
Niet om anderen de mond te snoeren, want je mening moet je altijd kunne geven, maar het gaat erom dat het nogal irrelevant is om een totaal andere auto als vergelijk op te geven. Roep dan iets uit een vergelijkbare klasse, of zeg dat je niks hebt met dit soort auto’s en dus ook het geld er niet aan gaat uitgeven.

Maar het roepen van willekeurige alternatieven is inderdaad, zoals hierboven al gesteld wordt, nogal onzinnig. Het voegt niks toe, want JA je kunt voor dit geld een tweedehands 911 kopen, of een duur horloge, of een huis in Hongarije.
@rolov: In een C63 kun je lekker knallen, dit rijdt meer als een bejaardenmobiel.
@alcantara: ik denk dat dat ook de bedoeling is geweest. Dat je in alle comfort van a naar b kunt zonder dat je passagiers in hun zetel plekken.
@alcantara: dat zeg ik. Compleet andere auto dus is het de vergelijking niet eens waard.
Die mooie tijd, dat je nog mocht bellen…
@spykerboy: mag nog steeds als he achterin zit.
In Duitsland zijn ze goedkoper en heeft de goedkoopste bijna 200.000 minder gelopen.

Lekker laten staan dit.
Geen geld dit! Ideaal als autootje voor erbij, om ff bij de Lidl om de hoek wat boodschapjes te gaan doen of lekker die euroknaller oppikken bij de McDrive
Toevallig heeft Doug DeMuro hier 2 dagen geleden een video over gemaakt. Heel toevallig verschijnt er nu een item over op AB…heel toevallig…
@cpp1: die ‘toevalligheid’ doemt de laatste tijd wel vaker op..
Vraag is, is dat erg?
@ukbob: getuigd van weinig creativiteit. Dus ja, ik vind het storend.
@cpp1: nieuwsmedia die inspelen op dingen die via andere media op hun radar verschijnen. En dat stoort je nu pas. Volgende week gaat het je storen dat gras groen is wellicht?
@ukbob: het stoort mij ook. Een youtuber maakt een vermakelijk filmpje en een paar dagen later verschijnt de vernederlandste versie op AB… alsof wij niet dezelfde bronnen hebben.
@cpp1: Niks geks aan. Als je wilt weten wat er morgen op AB staat, moet je vandaag Jalopnik lezen.
@jaapiyo klopt, RR heeft de slag gewonnen, echter was de Maybach qua comfort vele malen beter dan de RR, alleen deze auto kwam uit in de tijd dat de materialen van Mercedes van bedenkelijke kwaliteit waren en de marketing heeft de plank volledig misgeslagen… Gemiste kans
@scooper: het design zal er daarnaast ook wel wat mee te maken hebben gehad. Ziet er uit als een lelijk gemaakte S-classe, een ultra exclusieve uitstraling heeft deze nooit gehad.
@scooper:
Dat was de 600 “grosser” in de zestiger jaren ook, evenals de 540K uit de dertiger jaren.
En toch. Rolls Royce.
Duitsers zijn gruwelijk slechte verkoperts, de enige reden dat je iets Duits koopt is omdat je overtuigd bent dat je kwaliteit koopt.
Als Leyland destijds Duits was geweest hadden de klanten het management vermoord!
Tuurlijk. 77.500 ex BTW voor een verStellarde Mercedes met 2,5 ton op de teller. Dit heet, beste mensen, “gevoel voor humor”.
Zeuren over de prijs, prima. Maar welk interieur ziet er na dik 2,5 ton nog zo piekfijn uit? Rijdt ‘m naar de vijf ton en je ziet geen verschil.

Ergo: die prijs is fors, maar je ziet wel dat je kwaliteit koopt. Ik ben héél benieuwd hoe dit rijdt…
@volvo-s60-adept: jij snapt het.

En ik denk dat als je hem eens een keertje een week aan de Mercedes dealer wilt afstaan, hij best bereid is om de gedateerde ICT in het interieur te upgraden naar 2017 niveau. Tegen een Maybach-waardig bedrag, natuurlijk. Dat dan weer wel.
Dug demuro
Ik had eerlijk gezegt 25k geschat of vooruit ietsjes meer dan, maar een s63 of s8 of bmw 760i schrijft dat ook af in zo’n periode met zo’n kilometer stand. En zo groot is het verschil ook niet, behalve zogenaamde status dan!
Ruim 90k incl resterende belastingen op een nieuwprijs van pakweg 600k. Da’s na 11 jaar niet bepaald een koopje.
Wat is het toch een lelijk hok…
@sander1980: jeeez nou. De leek denkt dat je in een ouwe taxi komt voorrijden, die zien echt het verschil niet… Dit type auto is over 15 jaar wel weer leuk, nu een gedateerd vadsig ding…
@sander1980: amen, echt een koreaans ogende lelijke stinksloep.
@sander1980: 1. En wat een vreselijke kleurencombinatie van exterieur en interieur. Koop je een auto waarbij the sky the limit is, bestel je deze smakeloze prut.
Eerlijk gezegd kan ik zo’n binnenvaartschip wel waarderen. Geeft je wel het gevoel met iets serieus onderweg te zijn. Tuurlijk koop je voor dat geld nieuwere en snellere wagens. Maar ja, daar zit geen enkele absolute topklasse mobiel bij..
@forza: niet? Ik kan zo een paar dik aangeklede S500’s uit 2014 met aanzienlijk minder km’s vinden. Er zit zelfs een Lang uitvoering tussen. En dat alles voor om en nabij de euroton. Een stuk moderner en wat mij betreft de betere deal…
Wie koopt dit?
@balboni: fout volk vermoed ik. Ik zag paar jaar geleden zo een Maybach vreselijk knallen over de linkerbaan op de a27 . Duwen gas kleven. Dat hadden ze niet in gedachten vlg mij bij het ontwerpen van de auto. ;)
@balboni: dat vind ik toch wel een interessante vraag: wie en waarom? De gizmo’s zijn hopeloos gedateerd, het uiterlijk van de auto is niet fijn oud geworden dus enkel voor het comfort is deze auto interessant. Maar dan nog. Ik zie gewoon geen enkele doelgroep voor dit ding. Nooit gezien ook overigens.
@pomoek: met alle mensenkennis die ik over de jaren heen heb vergaard, past er niemand in het hokje eigenaar van een tien jaar oude Maybach voor 75k
@balboni: een excentriekeling met geld te veel en verstand te weinig is denk ik de enige mogelijkheid…
@2wheeler: drugsdealers meer.
Dan had ik toch liever die S600 lang die daar ook te koop staat.
Met 28750 Iets meer als 1/3 van de prijs van de Maybach en 100k minder op de klok.
Die vind ik ook een stuk mooier want deze Maybach is toch wel erg over de top kitscherig.
Deze auto wordt niet mooi oud…
Dit is eigenlijk het meest trieste deel van het hele Maybach verhaal. Daar staat ie dan. Het paradepaardje van Mercedes-Benz. Ooit was ie voor iemand 6 ton waard. Nu is het ding volkomen irrelevant. De prijs lijkt me, nogal, een slag in de lucht. De verkoper zal denk ik ook blij zijn als hij een gek vindt die ‘m wil overnemen. Dat is toch anders dan bij bijvoorbeeld een Phaeton. Daar zijn nog steeds mensen erg enthousiast over (ik ben er daar een van). Is een auto met een vergelijkbaar verhaal. Was het paradepaardje en is roemloos uit de line-up gehaald. Maar een veel leukere auto. Die de tand des tijds goed heeft doorstaan. En vooral goedkoper dan dit ding.
Ik ben wel fan van grote Mercedessen/achtigen maar dit model heeft mij nooit kunnen pakken. Aan alles kun je zien dat dit een voorproefje was op de Mercedes W221 en die auto is gewoon op alle vlakken beter gelukt behalve het ultieme jetset gevoel. Ik zie dit als een soort Apple concept, ouwe meuk, opgeleukt design, gigantische prijs. Doe mij maar een W221. Altijd al veel gaver gevonden. En goedkoper.
Waarom zou je dit kopen voor zoveel geld als je voor hetzefde bedrag een bijna nieuwe siebener of E kunt kopen…. plaats het over 10 jaar nog maar eens en dan voor 7500€
Met de wielen van de s600 Pullman van van de week zou het er al een heel stuk beter uit zien. Dit lijkt wel een winter set
Probleem is dat deze een mishmash van stijlinvloeden heeft.
De wagen in tot stand gekomen door 3678 ingenieurs samen te laten werken en dan krijg je dit.
Beter één man met een klein team carte blanche geven dan een soap opera van 7 ton te bouwen.
Doen ze bij Bugatti beter.
Deze Maybach was van meet af aan een karikatuur van zichzelf, perfectie is deaudelijk saai.
Zoals de Jag rijder ooit antwoordde waarom ‘ie zo’n onbetrouwbaar kreng van een auto reed:
‘Maar als’ie het doet dan rijdt het zo prettig ‘
@desjonnies: die laatste zin! En dan maak het niet uit of dat iemand 3/4 ton voor een Maybach uitgeeft, of iemand 3 rooitjes voor een Honda Civic.
@desjonnies: Amen. Dit ding is in alles de Cadillac Fleetwood DeVille van Mercedes-Benz. Te groot. Te duur. Te conservatief. En reeds tijdens de introductie hopeloos achterhaald. Een wanhopige daad om mee te kunnen doen met RR en Bentley. Ze hadden het bij de conceptcar moeten laten. Maar daar zijn Duitsers te hoogmoedig voor. En dan krijg je dus dit: een technokermis waar niemand op zit/zat te wachten.
Lijkt op die van de keuken man uit Kaatsheuvel
Wat een verschikkelijk gedateerde oude sloep met houten caravan meubeltjes er in
Ik vond hem destijds wel gaaf. De lijnen (mits de 57) kloppen. Nu oogt t gedateerd, hoewel de foto’s wat bleek zijn. Strak in de was bij schemering voor een casino, dat zou hem goed doen. Alleen dat hout blijft niet te pruimen natuurlijk.
De Maybach 57 en 62 kwamen in 2003 op de markt met als enige concurrent de Rolls Royce Phantom. Het vergelijk tussen de Maybach en de Rolls Royce is een kwestie van smaak, Duits versus Engels, alhoewel de Rolls veel techniek uit Duitsland heeft.
De Mercedes S-klasse, 7-serie, VW Pheaton etc. uit 2003 zijn absoluut niet te vergelijken met deze 2 en zitten duidelijk in een lager segment.

De waarde van deze Maybach`s blijft al jaren stabiel, het verbruik is acceptabel en de onderhoudskosten zijn laag t.o.v. de Rolls Royce Phantom. Voor wie het zich permitteren kan: KOPEN!
Je zou er maar mee opgescheept zitten als verkoper, met zo’n Maybach, dat wens je je ergste vijand nog niet toe.
Laten we eerlijk wezen, wie wil dit nou nog kopen anno nu? Geen hond toch, en al zeker niet voor zóveel geld?!
Bovendien heb je (als je deze koopt) waarschijnlijk afschrijving waar je helemaal gek van wordt, wie wil dit kreng nou nog van je overnemen na een jaar of 4/5? Tegen die tijd staat er 3,5 ton op de teller (als het niet meer is) en is hij nog meer verouderd dan hij nu al is. Dan hebben we het nog niet eens gehad over het onderhoud, dat zal ook wel niet voor een schappelijk prijsje gebeuren.
Dan koop ik nog liever een daf dan deze lelijke mercedes
Nou mensen ik heb een doelgroep gevonden, ik zie Kees Jansma hierin rijden!
Wat is . dit lelijk zeg …
Ik heb net op youtube een filmpje van doug demuro gezien waar hij toevallig een maybach bekijkt die ook zoveel waarde is verloren. Toeval?
Jaapiyo, vergeet je niet de Dougscore toe te voegen?
Dit is meer een auto voor een bedrijf zoals een trouw service of huur een limo met chauffeur voor een weekend.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).