• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit betaal je voor de Seat Ibiza Cupra

Auteur: ricardo, gepost 30 november 2015 om 13:21 – 37 Reacties

Afbeelding Dit betaal je voor de Seat Ibiza CupraAfbeelding Dit betaal je voor de Seat Ibiza CupraAfbeelding Dit betaal je voor de Seat Ibiza CupraAfbeelding Dit betaal je voor de Seat Ibiza CupraAfbeelding Dit betaal je voor de Seat Ibiza CupraAfbeelding Dit betaal je voor de Seat Ibiza CupraAfbeelding Dit betaal je voor de Seat Ibiza CupraAfbeelding Dit betaal je voor de Seat Ibiza Cupra

Dit betaal je voor de Seat Ibiza Cupra
Mucho más caballos de fuerza voor relatief weinig euro’s. Seat heeft opnieuw een van de goedkoopste compacte hot hatches in het gamma.

De nieuwe Ibiza Cupra krijgt er, net als de Polo GTI, 400cc bij. Want ook de Spanjaarden nemen afscheid van de ietwat onderbemeten 1.4 TSI en leunen voortaan op de 1.8 TSI. Met meer vermogen -192 ipv 180 pk- en 320 Newtonmeter koppel, 70 Nm meer dan zijn voorganger. Daarmee zet je de Ibiza in 6,7 seconden op de 100 en stoom je door tot een topsnelheid van 235 km/u.

Seat meldt trots dat de Nederlandse prijs van de Ibiza Cupra bij €22.450 begint, maar de eerste afleveringen zijn pas in januari, tegen het dan geldende tarief van €23.950. Een subtiel verschilletje van 1500 euro.

Desalniettemin is de op 17-inch velgen geschoeide Ibiza Cupra als vanouds een van de goedkopere compactere hot hatches. Een Clio RS begint namelijk bij €26.990, de 208 GTI heb je vanaf €26.860 en de Fiesta ST zet je €26.015 terug. De krachtigere en wat rijker uitgeruste Corsa OPC (filmpje) begint bij €32.995. Dus kies maar!

Ook interessant!

  • Vernieuwde Ibiza en Arona
    De vernieuwde Seat Ibiza en Arona, dit kosten ze
  • Seat Ibiza Reference
    Seat Ibiza Reference nu eindelijk onder de 20 mille
  • Cupra wil in 2025 elektrische Ibiza* verkopen
  • Vernieuwde Seat Ibiza maakt Spaans feestje compleet

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

cupra, ibiza, Seat

Vorig bericht: « Bugatti maakt naam van Veyron-opvolger bekend
Volgend bericht: Betrapt: de Lamborghini Huracan Superleggera [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. W115 zegt

    30 november 2015 om 13:29

    Wat een gedateerd model is het geworden. Maak haast met de nieuwe model stelletje vaggers

    Login om te reageren
    • martinus zegt

      30 november 2015 om 14:00

      @w115: vooral het interieur. Spartaans verschraald om hem nog onder vw te plaatsen. Bij skoda doen ze ook al zoveel aan die verschraling.

      Login om te reageren
    • potver7 zegt

      30 november 2015 om 14:43

      @W115: Mja, dat is het risico van een ontwerp met heel erg trendgevoelige details, zoals die rare vouwen in de zijkanten. Het is namelijk een hele dure bezigheid om die bij een tussentijdse opfrisbeurt te veranderen. Ook die rare bolle neus om de vrij forse vooroverhang een beetje te verdoezelen helpt niet echt.

      Login om te reageren
  2. Jochempie zegt

    30 november 2015 om 13:31

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  3. viezefreddyw zegt

    30 november 2015 om 13:34

    Leuke prijs voor zo’n auto. Maar ik zou door sparen voor een Fiesta ST. Een veel betere auto met een mooier interieur. Het interieur van de Ibiza word ik zo droevig van..

    Login om te reageren
    • 87sandyd zegt

      30 november 2015 om 18:16

      @viezefreddyw: rij zelf een fiesta ST, maar dat interieur is ook niet top hoor. En voor het werk rij ik een fiesta diesel en daar geldt hetzelfde voor. Het kraakt behoorlijk, de materialen zijn echt niet top en de bediening behoorlijk omslachtig. Maar goed, heb m’n ST niet voor het interieur?

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        30 november 2015 om 18:18

        @87sandyd: Tof dat je een ST rijdt zeg, gezonde jaloezie. Ik heb het verder ook niet over de kwaliteit van het interieur, maar over hoe het er uit ziet. Dat van de Ibiza is gewoon te oud daar waar het interieur van de ST nog mooi bij de tijd is.

        Login om te reageren
  4. clarkson zegt

    30 november 2015 om 13:38

    Goed dat ze voor de 1.8 gaan. Maar het is dan nog steeds geen fiesta st.

    Misschien hadden ze wat meer aan de looks kunnen doen? Ik vind het me toch een saaie wagen. En dat interieur kan al helemaal niet meer.

    Login om te reageren
  5. norge zegt

    30 november 2015 om 13:39

    De prijs klinkt alvast vaag …

    Login om te reageren
  6. nvn1993 zegt

    30 november 2015 om 13:44

    Als ik in de markt zou zijn voor een dergelijke auto zou ik doorsparen voor de clio rs

    Login om te reageren
    • menaz zegt

      30 november 2015 om 14:19

      @nvn1993: alleen als ze die met handbak leveren. Anders de ST. ?

      Login om te reageren
  7. henkhupelschoten zegt

    30 november 2015 om 13:48

    Corsa OPC please, blijft voor mij het kanon onder de kleintjes.

    Login om te reageren
    • jobberns zegt

      30 november 2015 om 14:14

      @henkhupelschoten: jammer dat dat kanon wel een heel groot gat in je portemonnee schiet…

      Login om te reageren
    • maseratizzzzzzzz zegt

      30 november 2015 om 15:00

      @henkhupelschoten: Maar dat is een opel

      Login om te reageren
      • henkhupelschoten zegt

        30 november 2015 om 18:37

        @maseratizzzzzzzz: En dit een tweedehands polo? Opel please

        Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    30 november 2015 om 13:53

    Hij is goedkoop, maar het is eigenlijk ook de slechtste. De Fiesta ST zou mijn keuze zijn.

    Login om te reageren
  9. ghost zegt

    30 november 2015 om 13:58

    Waar is de achterspoiler??

    Login om te reageren
  10. knipperlichtje zegt

    30 november 2015 om 14:01

    De 1.8 is een mooie motor. Het zou me niets verbazen als de aandrijflijn van deze ibiza de beste is in dit segment van hot hatches. Helaas zit die aandrijflijn verpakt in een auto die saai en iel overkomt in vergelijking met zijn concurrentie, daar kan zelfs het belachelijk grote uitlaatsierstuk niets meer aan veranderen.

    Login om te reageren
  11. hammerman zegt

    30 november 2015 om 14:06

    Ik wilde ook reageren, maar ik zie dat de eerste vijf posts reeds alles gezegd hebben wat ik wilde opschrijven. Volledig mee eens heren!

    Login om te reageren
  12. gtwillem zegt

    30 november 2015 om 14:14

    Eigenlijk is het met snelle Seats net zo als met Mustangs en Alfa’s. Je koopt er een, en dan ga je hem zelf aankleden en oppeppen zoals je het zelf wilt. De aandrijflijn van de Ibiza vind ik veel beter dan die van de vorige. Die 1.4 TSI met DSG was technisch op papier best bijzonder, maar de uitwerking was alsof je in een huurauto zat.

    Dus zelf het onderstel aanpassen (Bilstein dempers, Eibach veren), kleverige Pirelli’s eronder, Milltek uitlaatje, 18″ OZ eronder, K&N 57i kit erop, even naar JD brengen voor een chipkuurtje en dan is ie af. Misschien nog een quaiffe sper erop.

    Van de concurrentie zou ik denk ik gaan voor de Fiesta ST: die is standaard al helemaal af. De 208 vind ik echt een chique modelletje in GTI uitvoering, dus die op twee. En dat Renault de Clio alleen aanbiedt met een flipperbak, zou voor mij een reden zijn om hem niet eens te overwegen.

    Login om te reageren
    • fmgarcia zegt

      30 november 2015 om 14:17

      @gtwillem: Al zijn het wel mooie flippers, heb weer eens niets toe te voegen.

      Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      30 november 2015 om 14:24

      @gtwillem: Zo maak je de Ibiza inderdaad een leukere auto, maar dat kost ook gelijk een klap geld. Dan kan je naar mijn mening beter gelijk gaan voor de Fiesta ST, of zelf nog iets meer door sparen voor een Megane RS als je zo veel geld wilt uitgeven aan een auto.

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        30 november 2015 om 18:37

        @viezefreddyw: Sowieso voor de ST gaan, dat is een echt pretpakketje! Daar hoef je niets meer aan te doen eigenlijk, die is al af. En slechts 2 mille meer.

        Login om te reageren
        • mcshine zegt

          30 november 2015 om 22:32

          @gtwillem: ook in 2016?

          Login om te reageren
  13. PeugeotGTI zegt

    30 november 2015 om 14:30

    Meh. Een Peugeot 208 GTI 30th edition graag. Dan maar niet zien hoeveel je te hard rijdt door die stomme tellers. De Clio niet want flippers.

    Login om te reageren
  14. miezemiez zegt

    30 november 2015 om 14:36

    Hij is snel, maar om even te vergelijken…. een DS4 doet 235 km per uur met een 1.6 vind dat VAG wel meer uit dat blok mag halen om het Cupra waardig te maken. OF misschien ze laten genoeg ruimte over om te chippen.

    Login om te reageren
    • Thomas20vt zegt

      30 november 2015 om 16:03

      @miezemiez: En hoelang heeft een DS4 daar voor nodig om dat te halen en een Ibiza? Van 0-100 scheelt het al bijna 2 seconde. Topsnelheid zegt ook helemaal niks… is gewoon een kwestie van de bakverhoudingen. 100kg zwaarder werkt ook niet mee aan de wendbaarheid.

      Login om te reageren
      • miezemiez zegt

        30 november 2015 om 18:17

        @thomas20vt: En hoeveel cc heeft de DS4 minder? Ojaa 200. Maar ff serieus, in geen enkele context heb ik verteld dat de DS4 sneller/wendbaarder is. Het was een lompe voorbeeld omdat ik ervan overtuigd ben dat je veel meer uit de 1.8 TSI kan halen. In mijn beleving moet een Cupra spectaculair zijn.

        Login om te reageren
  15. romeoalfa zegt

    30 november 2015 om 14:44

    Een blauwe met dsg aub

    Login om te reageren
  16. mgmgb zegt

    30 november 2015 om 14:54

    Jammer dat het model altijd al lelijk was en door de jaren heen ook niet echt beter op het netvlies is gaan liggen. Daarnaast vind ik die kleine VAGjes gewoon niet lekker rijden, al twijfel ik er niet aan dat ze de ophanging en het gevoel in de bediening voor de Cupra stevig hebben aangepakt.

    Login om te reageren
  17. lebeaunl zegt

    30 november 2015 om 14:58

    Groot gat voor de afneembare trekhaak.. Oh wacht..

    Login om te reageren
  18. lowlow zegt

    30 november 2015 om 15:44

    €1500 extra…. Ik heb medelijden met die Nederlanders, uitgezogen enzo

    Login om te reageren
  19. thomasthomas zegt

    30 november 2015 om 15:57

    Cupra maar waarom ziet ie eruit als een 1.2?

    Login om te reageren
  20. Pordon zegt

    30 november 2015 om 15:57

    Zo dat interieur… Daar ga je toch vreselikk depressief van worden als dit je daily driver is.

    Login om te reageren
  21. TDI-goeroe zegt

    30 november 2015 om 16:22

    zo, en nu rap de 2.0TDI er weer in!

    Login om te reageren
  22. bonzoo zegt

    30 november 2015 om 16:43

    Spaar door voor een Fiesta ST!
    Klaar!!

    Login om te reageren
  23. jeffreym3 zegt

    30 november 2015 om 18:33

    Wat een ge-napraat weer hier. Heb er zelf in proef gereden en inderdaad, het interieur is niet heel spannend. Maar dit geldt zo ongeveer voor iedere auto in sowieso dit segment. Polo is niks spannender, corsa is niks spannender. Interieur van een fiesta.. Dramatisch. Vol met hard plastic, waardeloos zittende stoelen en een zwaar verouderd 5″ display..

    Dan doet de ibiza het toch een stuk beter met het 6″ multimedia systeem. Evenals de stoelen in de FR versie die als gegoten zitten.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North