• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Seat Ibiza Cupra 2016: kakelverse Spaanse hot hatch

Auteur: sir_smokalot, gepost 1 september 2015 om 08:28 – 25 Reacties

Afbeelding Seat Ibiza Cupra 2016: kakelverse Spaanse hot hatchAfbeelding Seat Ibiza Cupra 2016: kakelverse Spaanse hot hatchAfbeelding Seat Ibiza Cupra 2016: kakelverse Spaanse hot hatchAfbeelding Seat Ibiza Cupra 2016: kakelverse Spaanse hot hatchAfbeelding Seat Ibiza Cupra 2016: kakelverse Spaanse hot hatchAfbeelding Seat Ibiza Cupra 2016: kakelverse Spaanse hot hatchAfbeelding Seat Ibiza Cupra 2016: kakelverse Spaanse hot hatchAfbeelding Seat Ibiza Cupra 2016: kakelverse Spaanse hot hatch

Nieuwe Seat Ibiza Cupra
Seat lanceert zijn nieuwe Ibiza Cupra, en iedereen die de Polo GTI heeft meegrekregen weet wat dat betekent: dááág 1.4 TSI, hallo 1.8 TSI!

De Ibiza Cupra levert 192 pk en 320 Nm, waar zijn voorganger 180 pk en 250 Nm in de schaal legde. Zo enthousiast als VAG het motorblok van de vorige generatie downsizete, zo hard wordt hij nu weer ge-upsized. Kennelijk vonden ze zelf ook dat ze een beetje doorgeschoten waren. De 400 cc extra laten zich vooral merken in het koppel, meer motorinhoud betekent dat je je draaimoment beter en constanter kunt uitsmeren over de toerenbereiken. De 320 maximale Newtonmeters zijn altijd beschikbaar tussen 1.450-4.200 tpm.

De 0-100 sprint gaat in 6,7 seconden, de topsnelheid bedraagt 235 km/u. We zien de auto op de foto’s als driedeurs en met een handbak, waarmee Seat tegen twee sterke trends in de autowereld ingaat (maar voor hoe lang nog?). Met name de handbak zal velen hier een plezier doen.

We onthouden ons van verder commentaar totdat we met de hete hatch gaan rijden. Maar voor die tijd is hij eerst op de IAA in Frankfurt te zien.

Ook interessant!

  • Vernieuwde Ibiza en Arona
    De vernieuwde Seat Ibiza en Arona, dit kosten ze
  • Seat Ibiza Reference
    Seat Ibiza Reference nu eindelijk onder de 20 mille
  • Cupra wil in 2025 elektrische Ibiza* verkopen
  • Vernieuwde Seat Ibiza maakt Spaans feestje compleet

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

cupra, iaa-2015, ibiza, Seat

Vorig bericht: « Tuner Topcar gaat helemaal Mansory op Porsche Cayenne
Volgend bericht: McLaren 650S „24h Nürburgring 2014“: mosterd na maaltijd »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jochempie zegt

    1 september 2015 om 08:35

    Ik heb er geen klik mee…

    Login om te reageren
  2. kimholland zegt

    1 september 2015 om 08:40

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
    • willempjuh zegt

      1 september 2015 om 08:43

      @kimholland: Ik ook, maar das wel een stukje duurder dan de Ibiza…..

      Login om te reageren
    • jaccovdzaag zegt

      1 september 2015 om 08:44

      @kimholland: Geef mij dan maar een Lamborghini Aventador SV Superleggera Balboni Special Edition #120. Als we toch gaan vergelijken…

      Login om te reageren
  3. scottishcarspotter2000 zegt

    1 september 2015 om 08:48

    Mooi, maar die uitlaat? Doe maar gewoon twee pijpjes aan een kant, staat n stuk beter

    Login om te reageren
  4. m-tfsi zegt

    1 september 2015 om 08:50

    Is de nieuwe/updatePolo GTI nu ook weer verkrijgbaar met een handbal of niet?
    De prefacelift sowieso niet.
    Leuke zaak dat ze het toch (nog even) blijven aanbieden!

    Login om te reageren
    • rs6issnel zegt

      1 september 2015 om 09:42

      @m-tfsi: De polo is alleen leverbaar met een voetbal.

      Login om te reageren
      • sanderm3 zegt

        1 september 2015 om 10:04

        @rs6issnel: En een petje..

        Login om te reageren
      • jobberns zegt

        1 september 2015 om 10:10

        @rs6issnel: nee hoor, de handbak is ook leverbaar

        Login om te reageren
    • ghost zegt

      1 september 2015 om 11:59

      @m-tfsi: ja die is er sinds kort met handbak

      Login om te reageren
  5. purepet9000 zegt

    1 september 2015 om 08:51

    Mooi wagentje.

    Login om te reageren
  6. paulaner zegt

    1 september 2015 om 08:54

    Mooi bakkie, imo mooier dan de Polo GTI. En rap genoeg.

    Login om te reageren
  7. trustmeiamanengineer zegt

    1 september 2015 om 09:07

    Leuk, zal vast rap gaan ook. Maar doet me helemaal niks. En hadden ze nog meer zwart kunnen gebruiken voor het interieur?!!

    Login om te reageren
  8. Flappie zegt

    1 september 2015 om 09:07

    Leuk bakkie! Persoonlijk vind ik deze ook mooier dan de polo!

    Login om te reageren
  9. porsche928 zegt

    1 september 2015 om 09:14

    Wat een lelijk dashboard, die luchtopeningen zien er niet uit!

    Login om te reageren
    • moveyourmind zegt

      1 september 2015 om 09:54

      @porsche928: Die luchtroosters zijn juist fraai. Simpel en doeltreffend!

      Mij doen ze denken aan de roosters die Alfa Romeo vroeger ook vaak gebruikte.

      Login om te reageren
    • turbobrick zegt

      1 september 2015 om 18:34

      @porsche928: Seat heeft nog NOOIT een fatsoenlijk dashboard weten te ontwerpen …
      Hun kwaliteiten op dit gebied zijn omgekeerd evenredig met bijvoorbeeld hun styling van de koets.

      Login om te reageren
  10. gregorius zegt

    1 september 2015 om 09:15

    Al draagt een aap een gouden ring…

    Het bakkie ziet er stoerder uit als zijn minder sterke broertjes.
    Maar nog altijd zijn die koplampen raar met die knik. Rare uitlaat die net op een info-port lijkt van een rare Chinese telefoon.
    Dashboard ziet er ook nog altijd goedkoop uit.
    En nog altijd lijkt het alsof je naar een Opel Corsa GSi kijkt: je kan wel sportief doen, maar het blijft op zo’n klein dingetje lijken.

    En dat terwijl de specs gewoon vrij snel zijn.

    Login om te reageren
  11. mcshine zegt

    1 september 2015 om 09:16

    Zelf roeren, ik vind het geen voordeel… Natuurlijk moet hier geen gezapige automaat inzitten, maar die DSG was toch wel fijn hoor.

    Login om te reageren
  12. danmar zegt

    1 september 2015 om 09:17

    Facelift is geslaagd bij de Ibiza, vind ik. Hij ziet er wat volwassener uit. En een handbak is altijd een dikke plus in een hothatch.

    Login om te reageren
  13. Dutchdriftking zegt

    1 september 2015 om 11:17

    Dit blok en de handbak zijn echt een joekel van een verbetering. Maar de Fiesta ST heb ik toch liever.

    Login om te reageren
  14. mightymike zegt

    1 september 2015 om 14:38

    Ff langs bij ziptuning en 250peekaas komen er uit. Niet geheel vervelend

    Login om te reageren
    • 87sandyd zegt

      1 september 2015 om 15:34

      @mightymike: ziptuning…breng em nou maar gewoon langs bij Jeroen Dik van JD.

      On: kek dingetje, maar hou het lekker bij mijn ST. Iets minder snel maar die eet de bochten gewoon op. Al moet ik zeggen dat het complete plaatje niet echt af is hoor. Van binnen vind ik mijn ST maar matig met ondoordachte knoppen enz. Maar daar merk ik dan weer niets van als ik door de bochten vlieg.

      Daarnaast, ik vind de 230 in mijn ST gewoon gevaarlijk. Het is(niet op een circuit) gewoon eng om met 1000 kilo langs vrachtwagens te scheuren op die snelheid (Duitsland, niet zo boos doen)

      Login om te reageren
  15. agera zegt

    1 september 2015 om 16:06

    Ik vind hem leuker dan de Leon Cupra

    Login om te reageren
  16. toyotafortuner zegt

    1 september 2015 om 22:14

    Zeker niet verkeerd. De oneindig veel leukere zusje van de Polo GTI

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North