• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit betaal je voor de Volkswagen ID.7 Tourer

Auteur: machielvdd, gepost 7 maart 2024 om 15:57 – 10 Reacties

De Volkswagen ID.7 Tourer heeft een prijs

De Volkswagen ID.7 Tourer heeft nu ook een prijs. Die is niet mals, maar toch is ‘ie niet eens zoveel duurder dan de Passat.

Het zag er even somber uit voor de stationwagen, maar gelukkig is dit type auto toch nog niet dood. Er beginnen nu eindelijk elektrische stationwagens op de markt te komen. Na Opel, Peugeot en BMW is het nu de beurt aan Volkswagen. Zij presenteerden vorige maand de ID.7 Tourer.

De eerste indruk van deze auto was niet slecht: de ID.7 Tourer biedt een zee van ruimte en oogt ook niet verkeerd (voor ID-begrippen in ieder geval). Het is alleen de vraag hoe interessant deze auto nog is als we de prijslijst onder ogen krijgen.

Die vraag kunnen we nu beantwoorden, want Volkswagen maakt vandaag de prijs van de ID.7 Tourer bekend. De nieuwe elektrische station is er vanaf €58.990. Daarmee is ‘ie precies €1.000 duurder dan de liftback, die ook meteen in prijs verlaagd is.

De Volkswagen ID.7 Tourer heeft een prijs
De Volkswagen ID.7 Tourer heeft een prijs
De Volkswagen ID.7 Tourer heeft een prijs
De Volkswagen ID.7 Tourer heeft een prijs

Voor dit bedrag krijg je een nette actieradius, want de ID.7 heeft standaard de 77 kWh accu. In de Tourer kom je daarmee 607 km ver volgens de WLTP-cijfers. Snelladen kan met 175 kW en het vermogen bedraagt 286 pk. Prima cijfers.

Bijna 60 mille is natuurlijk een hoop geld voor een Volkswagen, maar vergeet niet dat je voor de nieuwe Passat Variant ook minstens €51.990 betaalt. En dan heb je maar een eenvoudige 1.5 met 150 pk. De Passat is een stuk ruimer, dat wel. Dat komt omdat het stiekem gewoon een Skoda Superb is.

Echte concurrenten van de Volkswagen ID.7 Tourer zijn er nog niet zo veel. Sterker nog: er is momenteel maar één andere elektrische stationwagen in het D-segment en dat is de NIO ET5 Touring. Deze is weliswaar goedkoper (€51.900), maar ook een maatje kleiner, met een stuk minder bagageruimte. Eigenlijk kun je die dus ook niet als een directe rivaal zien.

De Volkswagen ID.7 Tourer is per direct te configureren en staat deze zomer bij de dealers.

Ook interessant!

  • Volkswagen ID.7 Tourer
    Volkswagen ID.7 Tourer is heerlijk herfstig
  • Nieuwe Volkswagen Passat moet Nederlander weer overtuigen
  • De Volkswagen ID.7 Tourer is hier, met meer ruimte dan de i5
  • Volkswagen ID.Buzz Pro komt broer aflossen

Nieuwste artikelen

  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, geld, ID7, Prijzen, tourer, Volkswagen

Vorig bericht: « Lezersvraag: Vertel ons jouw sterkste autoverhaal
Volgend bericht: Gespot – Range Rover SVR heeft een lange rit achter de rug »

Lees Interacties

Reacties

  1. tjorque zegt

    7 maart 2024 om 16:12

    Ik ben dinsdag naar de garage geweest voor een offerte. (🇧🇪)

    Met volgende uitvoering:
    – pro business premium 77 kWh
    – kleur blauw
    – soul black interieur
    – trekhaak
    – tourer
    – design plus pak zonder glazen dak
    – 20” Montréal velgen
    – warmtepomp

    Kom ik aan 64,6k incl btw na kortingen (77,6 catalogus)

    Helaas hadden ze de tourer nog niet in de showroom.

    Als zelfstandige kijk ik wel naar de prijs ex btw en na overname van m’n huidige wagen.
    Dan land ik op ongeveer 43k.

    Nog steeds een lap geld maar het wordt wel haalbaarder dan :)

    Login om te reageren
    • superflip zegt

      7 maart 2024 om 16:27

      Die van mij is besteld, alle opties aangevinkt behalve trekhaak en ik kwam maar op 71K catalogus prijs (BE). Je kan dus onmogelijk aan 77,6K komen.

      Levering trouwens in Augustus 🎉

      Login om te reageren
      • tjorque zegt

        7 maart 2024 om 17:38

        De catalogusprijs is idd 69,9k de opgegeven waarde is 77 idd

        Login om te reageren
  2. gilettelubbers zegt

    7 maart 2024 om 17:33

    De Passat is dus (alweer) duurder dan Wouter verkondigde in de Autoblog video?

    Login om te reageren
  3. MarcoM zegt

    7 maart 2024 om 18:40

    Ik ben benieuwd wat de ID.10 gaat kosten.

    Login om te reageren
  4. lekkerlinksrijden zegt

    7 maart 2024 om 18:44

    Ik vind het echt een mooie auto om te zien, zeker het zijaanzicht is goed gedaan. En ja auto’s zijn duur, maar het is wel een hele ruime auto aan alle kanten en op iedere plek.

    Login om te reageren
  5. vetnek zegt

    7 maart 2024 om 20:00

    Als de leaseprijs goed is verkoopt ‘ie wel.

    Login om te reageren
  6. Snelle zegt

    7 maart 2024 om 23:01

    Ik snap echt niet dat mensen dit kopen.
    Heel kort door de bocht blikt dit ding in niks uit in vergelijking met de andere ev’s. Heb zelf het idee dat VW niet de beste techniek aanbied en daar gewoon VW prijzen voor vraagt.. terwijl je bij de concurrentie technisch betere deals krijgt. Maar goed mensen blijven geloven in het merk..

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      8 maart 2024 om 07:56

      Niet iedereen zoekt zijn auto uit op technische specificaties. Deze blinkt wel degelijk in een paar dingen uit. Het is een elektrische grote stationwagen. Hoewel de Kia EV6 technisch de beste EV in deze klasse is, dat is geen stationwagen. Het is een VW, dat betekent een dealer die je al kent om de hoek. De Tesla Model Y biedt een veel betere prijs prestatieverhouding maar dat ding is wel oogbalverschroeiend lelijk en de service is tja lastig.

      Login om te reageren
    • Flutterbear zegt

      8 maart 2024 om 14:33

      Puur op basis van onze eGolf durf ik wel te stellen dat VW wel weet hoe het moet. Touch knoppen op het stuur en geen aparte knoppen voor de ramen achter is voor mij echter een dealbreker. Al helpt de prijs ook niet echt mee van de niet-opvolger van de Passat.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North