• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit deed Lamborghini met een oude 350 GT

Auteur: RubenPriest, gepost 14 oktober 2016 om 11:01 – 24 Reacties

Afbeelding Dit deed Lamborghini met een oude 350 GTAfbeelding Dit deed Lamborghini met een oude 350 GTAfbeelding Dit deed Lamborghini met een oude 350 GTAfbeelding Dit deed Lamborghini met een oude 350 GTAfbeelding Dit deed Lamborghini met een oude 350 GTAfbeelding Dit deed Lamborghini met een oude 350 GTAfbeelding Dit deed Lamborghini met een oude 350 GTAfbeelding Dit deed Lamborghini met een oude 350 GT

350 GT
Dit witte pareltje schittert als nooit tevoren.

PoloStorico, het restauratieteam van Lamborghini, boog zich de afgelopen tijd over een klassieke 350 GT. Ze zijn er naar eigen zeggen een jaar mee bezig geweest. Meer dan 1150 uur zijn de specialisten met de body en het interieur bezig geweest. Daarnaast werd er nog eens 780 uur besteed aan mechanische klussen en het werkend krijgen van alle onderdelen waar elektronica bij komt kijken.

De klassieker werd in opdracht van een klant opgeknapt door PoloStorico. Uiteraard werd er uitsluitend gebruik gemaakt van originele onderdelen. De eerste testkilometers met de opgeknapte Lamborghini werden gereden op Autodromo di Modena. Er werd gekeken hoe de motor en remmen presteerden bij circuitgebruik.

De opgeknapte 350 GT met chassisnummer #0121 behoorde bij de eerste vijftien 350 GT’s die van de band rolden in de jaren zestig. Het was voor de eigenaar belangrijk dat de auto zou worden teruggebracht in diens originele staat. Daar zijn ze bij PoloStorico in geslaagd en de 350 GT-rijder kan weer ouderwets genieten van zijn prachtbak.

Ook interessant!

  • Beer sloopt deur van Lamborghini
    Video: beer sloopt deur Lamborghini
  • Lamborghini kondigt tweemaal V12 geweld aan
  • onderzoek coronasteunpakket
    Onderzoek coronasteunpakket voor Lamborghini-koper
  • Wat moeten we van deze Lamborghini Urus maken?!
    Wat moeten we van deze Lamborghini Urus maken?!

Nieuwste artikelen

  • Dit Italiaanse bedrijf is niet langer in handen van Audi
  • Aankoopadvies: elektrische stadsauto voor 15.000 euro
  • Geen hond koopt een Nissan Ariya, dus flinke prijsverlaging
  • Is de EV nu echt dood? Mensen kiezen aantoonbaar liever voor verbrandingsmotoren
FacebookTweetPinLinkedIn

350gt, Lamborghini, polo-storico, restauratie, wit

Vorig bericht: « Alles over de verkeersplannen van minister Schultz
Volgend bericht: Nico Hulkenberg tekent bij Renault »

Lees Interacties

Reacties

  1. martinus zegt

    14 oktober 2016 om 11:03

    Prima investering.

    Login om te reageren
  2. GerbenN zegt

    14 oktober 2016 om 11:05

    Zoiets moet een vermogen kosten! 1150 uur tegen een behoorlijk hoog tarief en dan nog de onderdelen die erbij komen kijken. Wel een prachtige auto!

    Login om te reageren
    • Stefje zegt

      14 oktober 2016 om 11:31

      @breitling1993: reken op 100-140€ per uur ex btw. Onderdelen geen idee maar dat zal snel nog eens anderhalf tot 2 keer de kosten van manuren zijn. Maar dan heb je wel een GT zoals ie nieuw hoort te zijn.

      Jammer eigenlijk dat fabrieken dit soort pareltjes nooit meer in gelimiteerde series (enigszins aangepast aan de tijd) opnieuw de markt op brengt, zoals de Miura concept…

      Login om te reageren
      • tvklarenbosch zegt

        14 oktober 2016 om 12:03

        @stefje: dus zo’n €300.000 aan manuren en daarnaast zo’n €500.000 aan onderdelen? Dan zitten we er niet ver naast denk ik.

        Login om te reageren
        • mrB zegt

          14 oktober 2016 om 12:36

          @tvklarenbosch: Rekenwonder. 1150*100 a 140 is nog altijd 115.000 tot 161.000. Scheelt alweer de helft in de kosten. Al denk ik dat gezien de verkoop prijs van 6 a 7 ton, deze reparatie niet veel meer dan 2 ton gekost zal hebben.

          Prachtig ding btw.

          Login om te reageren
          • tvklarenbosch zegt

            14 oktober 2016 om 12:50

            @mrB: rekenwonder. Zat ook nog 780 uur mechanisch werk in.

            Login om te reageren
            • pexers zegt

              14 oktober 2016 om 13:04

              @tvklarenbosch: badum tsss ;)

              Login om te reageren
            • mrB zegt

              14 oktober 2016 om 15:14

              @tvklarenbosch: Touche, die had ik even over het hoofd gezien. Maar dan nog, 8 ton is niet reëel, tenzij dat ding van total loss naar concours staat is gebracht.

              Login om te reageren
  3. 87sandyd zegt

    14 oktober 2016 om 11:09

    “De eigenaar kan nu de auto over 10 jaar voor veel geld verkopen.”

    Denk dat dit een betere laatste zin is ;)

    Login om te reageren
  4. jbowe zegt

    14 oktober 2016 om 11:14

    Prachtig!

    Login om te reageren
  5. berlinetta zegt

    14 oktober 2016 om 11:14

    Erg fraai gerestaureerd. Het interieur ziet er schitterend uit. Het witte kleurtje vind ik iets minder, maar de auto kan het hebben.

    Ik vraag me alleen af hoe die stoelen zitten. Ik krijg het idee dat ze hemels zitten of het zit juist voor geen meter.

    Login om te reageren
  6. tenaci zegt

    14 oktober 2016 om 11:22

    WheelerDealers maar dan echt goed. Wat een geweldige auto! Alleen originele onderdelen is misschien wat overdreven. De koplampen kwamen toen al van een Mercedes vrachtwagen (en werden ook door NSU gebruikt) en dus niet origineel Lambo

    Login om te reageren
  7. Dutchdriftking zegt

    14 oktober 2016 om 11:40

    Fantastisch!

    Login om te reageren
  8. LaLancia zegt

    14 oktober 2016 om 12:13

    Dat is nog eens een (echte) Lamborghini. Schitterend!

    Login om te reageren
  9. adyton zegt

    14 oktober 2016 om 12:14

    Wat is die gegraveerde naam in het stuur? Is dat van de klant of heeft die naam mss meer betekenis?
    Prachtig werk geleverd.

    Login om te reageren
    • oxymoron zegt

      14 oktober 2016 om 14:06

      @adyton: Google even op Gaetano Giunta. Schrift is oud. En anders is het de eigenaar; die is welvarend genoeg.

      Login om te reageren
  10. jeroenwz zegt

    14 oktober 2016 om 13:04

    Prachtige wagen, één van de mooiste Lamborghinis ooit (naar mijn mening dan).
    En deze wagen was al zo veel meer vooruitstrevend dan vergelijkbare Ferrari’s: 4 bovenliggende nokkenassen (2 in de Ferrari), 5 versnellingen (4 in de Ferrari) en onafhankelijke achterwielophanging (starre as onder de Ferrari).
    Niets ten nadele van Ferrari, maar deze auto deed Enzo wel een wenkbrauw optrekken. En 4 jaar daarna was daar de Miura…

    Login om te reageren
  11. eaudi zegt

    14 oktober 2016 om 13:52

    Prachtig. En toch, waar zit de ‘ziel’ van zo’n auto? In de zichtbare sporen. Van het feit dat je weet dat iemand, zoveel jaar geleden, op hetzelfde leer heeft gezeten. Hetzelfde gaspedaal heeft beroerd. Dat stuur, met war sporen van gebruik. Net niet helemaal regelmatig. Een krasje op de bumper heeft gekregen. Patina dus. En dat krijg je niet met een ‘mooier dan nieuw’ restauratie.

    Login om te reageren
  12. oxymoron zegt

    14 oktober 2016 om 14:08

    “Het was voor de eigenaar belangrijk dat de auto zou worden teruggebracht in diens originele staat.”
    Was de eigenaar zo krakkemikkig? Leer nou toch eens Nederlands.

    Login om te reageren
  13. scalemaster zegt

    14 oktober 2016 om 17:29

    Een plaatje van een een pareltje (plareltje?)
    Het blijft toch mijn favoriete ”era” de jaren 60 met als hoogtepunt de Aston Martin DB4 GT/Z en Ferrari 275gtb/gts.

    Login om te reageren
  14. spartannl zegt

    14 oktober 2016 om 17:33

    Wat een plaatje…van buiten en vooral ook van binnen. Zwaar smullen.

    Login om te reageren
  15. desjonnies zegt

    14 oktober 2016 om 18:22

    Ford Taunus koplampen en nee, tienduizend keer nee, pour moi la Iso Grifo 7 litres.
    Hier mag dan wel Lamborghini opstaan, maar dat maakt het nog geen schoonheid.
    Lancia’s en Alfa’s uit deze periode vind ik 10 keer meer charme hebben.

    Login om te reageren
    • seicilindri zegt

      15 oktober 2016 om 22:05

      @desjonnies: niet mee eens hoor zie hieronder

      Login om te reageren
  16. seicilindri zegt

    15 oktober 2016 om 22:04

    @de sjonnies. Heb al een Grifo en wat ander spul maar trek hier bepaald mijn neus niet voor op . Absolute schoonheid !

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North