Dit doet de Bentayga met Bentley’s verkoopcijfers

Auteur: , 23 Reacties

Wil de wereld meer of minder Bentley's?

Bentayga Diesel

Productie van de Bentayga (rijtest) begon eind 2015, dus vorig jaar was het eerste volledige jaar dat de Bentayga mocht helpen de verkoopcijfers van de Edelbritten wat op te vijzelen. En de grote vraag is natuurlijk, is dat gelukt?

Mwoah.

Bentley heeft met 11.023 verkochte auto’s een verkooprecord gebroken, maar ten opzichte van de 11.020 verkochte auto’s in 2014 is dat wel een zeer mager nieuw record. Let wel, in dat jaar was de Bentayga nog toekomstmuziek en moesten de Conti, Flying Spur en Mulsanne het vuile werk opknappen. Ten opzichte van 2015 is de verkoop in 2016 met negen procent gestegen. In Europa gaat het goed met Bentley, daar groeiden ze met 56 procent, maar in de VS, Bentleys grootste afzetmarkt, was een kleine krimp. De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat de Bentayga daar pas halverwege het jaar geïntroduceerd werd. Ook in het Midden-Oosten, China, Korea en Japan wisten de Britten minder auto’s te verkopen dan in het voorgaande jaar.

Helaas geeft Bentley geen verkoopcijfers per model, maar vooralsnog lijkt de Bentayga -al dan niet als Diesel– niet voor het Cayenne-effect te zorgen, maar eerder de verkopen enigszins op peil te houden. Aangezien de auto het zonder directe concurrenten moet stellen valt daar niets weg te snoepen. Zijn de meeste Bentayga-klanten wellicht mensen die anders een Continental GT, Flying Spur of Mulsanne hadden gekocht?



23 reacties

Meer natuurlijk ..

Wil geen 5000 euro per Bentley betalen ..
Eentje kopen is goedkoper ..
Vind je het gek, je koopt 2 x een Porsche Cayenne voor de prijs van 1 Bentayga
@treinrukker: alleen is de cayenne 2 keer zo lelijk als de bentayga (en die is ook afschuwelijk)
Wat zijn eigenlijk de co2-uitstootcijfers van Bentley?
@john4545: Ohh. dat valt best mee, het is maar 0,02. De eenheid is “meter gestegen zeespiegel / gereden kilometer”.
Hij is ook niet mooi…..
Ik denk dat de bestaande klant die oude Continental GT wel gezien heeft en nu eerder bijvoorbeeld een Wraith of Dawn zal kiezen.
@brt: Wraiths en Dawns vallen in een andere prijscategorie
Of de verkopen van de andere modellen is enorm ingekakt en de Bentayga zorgt voor enige verkoop?
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Zou het gewoon niet zo kunnen zijn dat de meeste potentiële klanten het gewoon een lelijk hondenhok vinden en voor veel minder geld naar meer ogelijke alternatieven kijken?
“De eerlijkheid gebied te zeggen..” – Waar dan? Europa, Azië, Afrika? Amerika? ;-)
Diegenen die shoppen in dit segment kijken ook bij Range Rover. Een beetje uitvoering daarvan doet niet (veel) onder voor de Bentley en komt hoogstwaarschijnlijk in t terrein ook nog verder. Oh en dan houdt je ook nog wat “pocket money” in je zak voor zaken als benzine enz. Easy Choice lijkt mij. Zeker gezien het feit dat die er ook nog leuk uit ziet..
@tvr1974: zou dan inderdaad ook eerder voor de range rover sport svr gaan
@tvr1974: Het lijkt mij wel sterk dat kopers van dit soort auto’s het terrein in het gaan. Behalve dan een verdwaalde sjeik in de woestijn.
MINDER! MINDER! MINDER!
“OK, dan gaan we dat regelen”.
@leaper035t: @ redactie: dit moet een ongewilde copy-paste vergissing zijn.
Al was de Bentayga niet zo belachelijk lelijk en al had hij niet zo’n domme naam gehad dán was het succes waarschijnlijk groter geweest.
Eerlijk is eerlijk, hij is gewoon erg lelijk.
Gewoon een lelijk hok. Zou zelf voor een RR Autobiography gaan.
Minder Bentley Meer Aston Martin daar ga ik voor
Gek hè, raar hok.
Het is sowieso al knap als je dit ding 1x weet te verkopen!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).