Oké Serg. We nemen alles terug wat we over het gebrek aan nieuwe Alfa’s hebben gezegd in de afgelopen vier jaar. Want hoe konden wij weten dat je achter de schermen aan deze boemlauwe Mito Racer aan het sleutelen was?
Op de immer krimpende Alfa-stand in Genève staan dit jaar geen bunkerharde wereldprimeurs. Wel is de in Detroit onthulde 4C Spider present, evenals deze Racer-uitvoering van de MiTo.
We zijn nog even aan het uitzoeken waar het Racer-gedeelte precies op slaat, want het zijn voornamelijk cosmetische aanpassingen. De grootste wijzigingen zijn een nieuwe sportbumper achteraan, een spoiler en chromen uitlaatsierstukken. Verder monteert Alfa nieuwe 17-inch velgen en nieuwe spiegelkappen. Ook kregen de deurgrepen en de achterlichtframes een satijnchromen afwerking.
Van binnen is de MiTo Racer chic aangekleed, met bruin leer (eco-leahter, voor een ‘vintage look’) en Alfa Romeo-stiksels op de hoofdsteunen. De bruine stiksel komen terug in het stuur, pook en de handremcover. Alfa Romeo Nederland brengt de MiTo Racer hier eind juni op de markt. Vooralsnog enkel met de 105 pk sterke TwinAir 0,9-liter tweecilinder benzinemotor. Hoe racy.
Wachten we ondertussen rustig op de onthulling van de Giulia, op 24 juni.
Het ziet er geinig uit hoor maar wat heb je gesnoven als je bepaalt dat een 2cilinder koffiemolen de juiste motorisering is..
@tupperware: Paar turbootjes erop (als die er niet al op zitten), beetje tuning d.m.v. herschrijven ECU etc. en het kan best pittig zijn. Geen idee wat het ding weegt…
@tupperware: nou, er zat wel potentie in. Maar dan moet je het niet als een ‘premium’ auto in ee markt zetten, maar meer in de sfeer van de Peugeots Rallye van vroeger (of de Alfa’s Junior).
Alleen een handbediende airco, verder geen luxe erop. Stoffen sportstoelen erin, minder geluidsisolatie, plastic achterruiten, kleine 16″ lichtgewicht stalen velgjes met Michelin Exalto bandjes, motortje voorzien van groter luchtfilter tot 120pk, half open stalen sportuitlaat, hydraulische stuurbekrachtiginng met momo sportstuurtje, radio eruit en alleen airbags aan de voorkant. Prijs onder de 20k en je hebt een leuk trapkarretje dat, ehhh, tsja, alleen ik dus zo kopen…
@gtwillem:
Klinkt goed, we hebben dus al 2 potentiële kopers, zou Sergio nu om zijn….?
@jrk68: verdubbeling van Mito-verkopen in vier uur tijd, daar zal Ome Sergio erg blij mee zijn! Misschien nog wel een Q2 diff erbij trouwens.
Uhh volgens mij vergeten ze de dikke vette wielkasten te vermelden…
@piquet1986: En de wielen leken nog nooit zo klein daardoor. xD Wat een afgang, doet mij denken aan die bespoilerde brommobielen. :S
Net zo racing als een fiat seicento sporting abarth.
@xiran:
Toch werd die ooit bekroond met de meeste pret per gulden trofee door het toen nog gezaghebbende blad Autovisie..
Met een beetje werk aan het motortje kon je daar een heel geinig smijtijzer van maken.
@tupperware: er staan er veel op de sloop. Met een reden.
@xiran: en toch ben ik dankbaar voor de bandenmaat die exclusief voor deze auto gemaakt werd/wordt. 175/50 R14. Nergens anders onder te vonden en een fijne maat als vervanger voor zo ongeveer alles, Frans Duits of Japans wat in de jaren 80 nog op 13 inch ballonnetjes stond.
@stamp:
Wel stervensduur die bandjes, m’n ex reed haar Goodyears in 10k aan gort. Kostte destijds al snel 3,5 meier voor een paar nieuwe….
Leuke hobby, maar ik kan me voorstellen dat mensen dat iets te vinden voor een stadsrakker….
17″ is veel te klein voor die wielkasten. minstens 19″, dan lijkt het nog ergens naar.
En een fatsoenlijk blok dat de verwachtingen van de naam waar maakt.
All show, no go…
@awesome:
In 1 zin “all show no go” en een pleidooi voor 19″ velgen…
@subaru555: ja, want ik zei ook dat er een fatsoenlijk blok in moet…. Lezen kameraad, lezen.
@awesome: Soms…. Soms moet je de wielkasten gewoon negeren en rijden op rubber dat vergevingsgezind is, en velgen die geen twintig kilo per stuk wegen.
Styling van een auto kan je met een gerust hart aan de italianen overlaten
Dat ziet er smakelijk uit. Maareuh Alfa, moet daar niet en 1750 TBI in??
@PeugeotGTI:
Ik ben voor..
Leg er dan tenmiste nog het blok van de qv in, dan is er nog iets racer aan
Is dit serieus? Wtff
Mooi, dat interieur! Maar hoe kan je een auto “racer” noemen als er niks, maar dan ook helemaal niks aan de motor is gedaan (in de zin van meer “poweeeeeer”)? Gekke Italiaantjes.
Ziet er goed uit, absoluut. Maar dit is gewoon een actiemodelletje. Niets mis mee, maar volgens mij zijn er andere prioriteiten bij Alfa Romeo. Beter iets dan niets, maar als Ome Sergio ons allemaal de mond wilt snoeren laat hij Alfa de nieuwe Guilia zien op Geneve. Het begint nu wel een beetje schrijnend te worden voor het eens zo trotse Milanese merk.
en maar wachten op de 1750tbi in deze auto. Deze auto als GTA lijkt me zo geweldig!
900cc gekkenhuis
Tja ze moeten wat, ik vind het niet erg. Ik wacht geduldig op de Giulia en al het moois wat daarna nog gaat komen.
Link werkt niet helemaal… In ieder geval een mito qv , novitec getuned, verlaagd etc…..
Is dit om de tiende verjaardag van de Grande Punto te vieren waar deze MiTo een variatie van is? Man man man, de Giulia kan niet snel genoeg komen.
Ziet er goed uit!
Wat een lelijk karretje zo, maar daarentegen vind ik die eco leather bekleding wel heel mooi!
@styns: ik sluit me hierbij aan. De Mito wordt van deze velgen echt niet mooier. Maar het leer is wel erg mooi.
Ik denk dat je het ‘Race’ gedeelte moet zoeken op het dak…
Blijf t een geinig ding vinden met stijlloze portierramen, mooie velgen (vooral die van de 8C), leer erin, lekker eigenwijs en inmiddels dus gewoon tijdloos gestyld.
Lepel de 3.2 V6 van de 156/147 GTA erin en dan heb je pas een auto!!
@bofkont:
Nope, dan heb je een vreselijk onderstuurt hok….
Gelukkig heet het nog immer Alfa Romeo en geen Audi Romeo….
@jrk68: Dat was idd wel een beetje het probleem van de 147/GTA, zwaar in de neus, maar enkel als je het heel erg bont maakt.
Mijn beste kameraad heeft een 156 GTA, is toch wel een heel erg fijne wagen, en sturen gaat verrassend goed/scherp, en dat blok man man man wat is die gretig op het gas. Heerlijk.
Behoorlijk racing inderdaad met een fiat panda blok voorin..
De redline is 4500 toeren? Binnenkort leverbaar als diesel?
En ja wat bovenstaande vind hem erg leuk, maar een 0.9 met tweecilinder met 105PK geeft mij toch niet echt een racing gevoel.
Nou ja, ‘nieuw’? Dit is het strooien van een beetje peper op een bord spaghetti dat al volledig koud geworden was. Wanneer kookt de kok weer eens een echt nieuw gerecht?
Die grote overhang voor ziet er niet uit op de eerste foto. Daarnaast klinken die 2 cilinders voor geen meter, niks sport aan. Toch jammer van een ooit zo bejubeld merk.
Moest iemand na de 4c denken dat het nog goed kan komen bij Alfa of Sergio, dan is dat bij deze weer rechtgezet. Wat.een.faalhaas.
alfa romeo is zoals ze het noemen een “one trick pony” aan het worden
Zou hier echt markt voor zijn? En dan die TwinAir man man man.
Niks nieuws aan die velgen (behalve de kleur dan), heb die velgen namelijk al bijna een jaar op mijn Alfa 155 zitten. ;)
Ach het loopt harder dan een altijd kapotte polo