• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de Alfa Romeo MiTo Racer

Auteur: ricardo, gepost 24 februari 2015 om 18:08 – 45 Reacties

Afbeelding Dit is de Alfa Romeo MiTo RacerAfbeelding Dit is de Alfa Romeo MiTo RacerAfbeelding Dit is de Alfa Romeo MiTo RacerAfbeelding Dit is de Alfa Romeo MiTo RacerAfbeelding Dit is de Alfa Romeo MiTo Racer

Alfa Romeo MiTo Racer
Oké Serg. We nemen alles terug wat we over het gebrek aan nieuwe Alfa’s hebben gezegd in de afgelopen vier jaar. Want hoe konden wij weten dat je achter de schermen aan deze boemlauwe Mito Racer aan het sleutelen was?

Op de immer krimpende Alfa-stand in Genève staan dit jaar geen bunkerharde wereldprimeurs. Wel is de in Detroit onthulde 4C Spider present, evenals deze Racer-uitvoering van de MiTo.

We zijn nog even aan het uitzoeken waar het Racer-gedeelte precies op slaat, want het zijn voornamelijk cosmetische aanpassingen. De grootste wijzigingen zijn een nieuwe sportbumper achteraan, een spoiler en chromen uitlaatsierstukken. Verder monteert Alfa nieuwe 17-inch velgen en nieuwe spiegelkappen. Ook kregen de deurgrepen en de achterlichtframes een satijnchromen afwerking.

Van binnen is de MiTo Racer chic aangekleed, met bruin leer (eco-leahter, voor een ‘vintage look’) en Alfa Romeo-stiksels op de hoofdsteunen. De bruine stiksel komen terug in het stuur, pook en de handremcover. Alfa Romeo Nederland brengt de MiTo Racer hier eind juni op de markt. Vooralsnog enkel met de 105 pk sterke TwinAir 0,9-liter tweecilinder benzinemotor. Hoe racy.

Wachten we ondertussen rustig op de onthulling van de Giulia, op 24 juni.

Ook interessant!

  • Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
    Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
  • Alfa Romeo draait de boel om met de C41
  • collectables alfa romeo gt
    Alfa Romeo GT 3.2 V6
  • De Alfa Romeo Giulia GTA is goedkoper geworden

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

Alfa Romeo, geneve-2015, Mito, wit

Vorig bericht: « Schokkend: James Bond rijdt niet zelf in Aston Martin DB10
Volgend bericht: Serie van minimalistische autoposters op Kickstarter »

Lees Interacties

Reacties

  1. tupperware zegt

    24 februari 2015 om 18:12

    Het ziet er geinig uit hoor maar wat heb je gesnoven als je bepaalt dat een 2cilinder koffiemolen de juiste motorisering is..

    Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      24 februari 2015 om 19:42

      @tupperware: Paar turbootjes erop (als die er niet al op zitten), beetje tuning d.m.v. herschrijven ECU etc. en het kan best pittig zijn. Geen idee wat het ding weegt…

      Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      24 februari 2015 om 20:13

      @tupperware: nou, er zat wel potentie in. Maar dan moet je het niet als een ‘premium’ auto in ee markt zetten, maar meer in de sfeer van de Peugeots Rallye van vroeger (of de Alfa’s Junior).

      Alleen een handbediende airco, verder geen luxe erop. Stoffen sportstoelen erin, minder geluidsisolatie, plastic achterruiten, kleine 16″ lichtgewicht stalen velgjes met Michelin Exalto bandjes, motortje voorzien van groter luchtfilter tot 120pk, half open stalen sportuitlaat, hydraulische stuurbekrachtiginng met momo sportstuurtje, radio eruit en alleen airbags aan de voorkant. Prijs onder de 20k en je hebt een leuk trapkarretje dat, ehhh, tsja, alleen ik dus zo kopen…

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        24 februari 2015 om 22:33

        @gtwillem:
        Klinkt goed, we hebben dus al 2 potentiële kopers, zou Sergio nu om zijn….?

        Login om te reageren
        • gtwillem zegt

          24 februari 2015 om 23:32

          @jrk68: verdubbeling van Mito-verkopen in vier uur tijd, daar zal Ome Sergio erg blij mee zijn! Misschien nog wel een Q2 diff erbij trouwens.

          Login om te reageren
  2. piquet1986 zegt

    24 februari 2015 om 18:12

    Uhh volgens mij vergeten ze de dikke vette wielkasten te vermelden…

    Login om te reageren
    • Ram-G-maN zegt

      24 februari 2015 om 18:29

      @piquet1986: En de wielen leken nog nooit zo klein daardoor. xD Wat een afgang, doet mij denken aan die bespoilerde brommobielen. :S

      Login om te reageren
  3. xiran zegt

    24 februari 2015 om 18:14

    Net zo racing als een fiat seicento sporting abarth.

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      24 februari 2015 om 18:45

      @xiran:
      Toch werd die ooit bekroond met de meeste pret per gulden trofee door het toen nog gezaghebbende blad Autovisie..
      Met een beetje werk aan het motortje kon je daar een heel geinig smijtijzer van maken.

      Login om te reageren
      • xiran zegt

        28 februari 2015 om 20:23

        @tupperware: er staan er veel op de sloop. Met een reden.

        Login om te reageren
    • stamp zegt

      24 februari 2015 om 19:08

      @xiran: en toch ben ik dankbaar voor de bandenmaat die exclusief voor deze auto gemaakt werd/wordt. 175/50 R14. Nergens anders onder te vonden en een fijne maat als vervanger voor zo ongeveer alles, Frans Duits of Japans wat in de jaren 80 nog op 13 inch ballonnetjes stond.

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        24 februari 2015 om 19:42

        @stamp:
        Wel stervensduur die bandjes, m’n ex reed haar Goodyears in 10k aan gort. Kostte destijds al snel 3,5 meier voor een paar nieuwe….
        Leuke hobby, maar ik kan me voorstellen dat mensen dat iets te vinden voor een stadsrakker….

        Login om te reageren
  4. awesome zegt

    24 februari 2015 om 18:15

    17″ is veel te klein voor die wielkasten. minstens 19″, dan lijkt het nog ergens naar.

    En een fatsoenlijk blok dat de verwachtingen van de naam waar maakt.
    All show, no go…

    Login om te reageren
    • subaru555 zegt

      24 februari 2015 om 18:34

      @awesome:
      In 1 zin “all show no go” en een pleidooi voor 19″ velgen…

      Login om te reageren
      • awesome zegt

        24 februari 2015 om 19:15

        @subaru555: ja, want ik zei ook dat er een fatsoenlijk blok in moet…. Lezen kameraad, lezen.

        Login om te reageren
        • Jochempie zegt

          24 februari 2015 om 20:20

          @awesome: Soms…. Soms moet je de wielkasten gewoon negeren en rijden op rubber dat vergevingsgezind is, en velgen die geen twintig kilo per stuk wegen.

          Login om te reageren
  5. KEV9 zegt

    24 februari 2015 om 18:15

    Styling van een auto kan je met een gerust hart aan de italianen overlaten

    Login om te reageren
  6. PeugeotGTI zegt

    24 februari 2015 om 18:15

    Dat ziet er smakelijk uit. Maareuh Alfa, moet daar niet en 1750 TBI in??

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      24 februari 2015 om 18:48

      @PeugeotGTI:
      Ik ben voor..

      Login om te reageren
  7. rimls zegt

    24 februari 2015 om 18:24

    Leg er dan tenmiste nog het blok van de qv in, dan is er nog iets racer aan

    Login om te reageren
  8. alfaitak zegt

    24 februari 2015 om 18:31

    Is dit serieus? Wtff

    Login om te reageren
  9. krokant zegt

    24 februari 2015 om 18:32

    Mooi, dat interieur! Maar hoe kan je een auto “racer” noemen als er niks, maar dan ook helemaal niks aan de motor is gedaan (in de zin van meer “poweeeeeer”)? Gekke Italiaantjes.

    Login om te reageren
  10. gtwillem zegt

    24 februari 2015 om 18:32

    Ziet er goed uit, absoluut. Maar dit is gewoon een actiemodelletje. Niets mis mee, maar volgens mij zijn er andere prioriteiten bij Alfa Romeo. Beter iets dan niets, maar als Ome Sergio ons allemaal de mond wilt snoeren laat hij Alfa de nieuwe Guilia zien op Geneve. Het begint nu wel een beetje schrijnend te worden voor het eens zo trotse Milanese merk.

    Login om te reageren
  11. Dutchdriftking zegt

    24 februari 2015 om 18:33

    en maar wachten op de 1750tbi in deze auto. Deze auto als GTA lijkt me zo geweldig!

    Login om te reageren
  12. hillegaar zegt

    24 februari 2015 om 18:34

    900cc gekkenhuis

    Login om te reageren
  13. trustmeiamanengineer zegt

    24 februari 2015 om 18:34

    Tja ze moeten wat, ik vind het niet erg. Ik wacht geduldig op de Giulia en al het moois wat daarna nog gaat komen.

    Login om te reageren
  14. raymond_mertens zegt

    24 februari 2015 om 18:35

    Link werkt niet helemaal… In ieder geval een mito qv , novitec getuned, verlaagd etc…..

    Login om te reageren
  15. knipperlichtje zegt

    24 februari 2015 om 18:55

    Is dit om de tiende verjaardag van de Grande Punto te vieren waar deze MiTo een variatie van is? Man man man, de Giulia kan niet snel genoeg komen.

    Login om te reageren
  16. rufctr01 zegt

    24 februari 2015 om 19:10

    Ziet er goed uit!

    Login om te reageren
  17. styns zegt

    24 februari 2015 om 19:11

    Wat een lelijk karretje zo, maar daarentegen vind ik die eco leather bekleding wel heel mooi!

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      24 februari 2015 om 19:40

      @styns: ik sluit me hierbij aan. De Mito wordt van deze velgen echt niet mooier. Maar het leer is wel erg mooi.

      Login om te reageren
  18. valentinorossi zegt

    24 februari 2015 om 19:34

    Ik denk dat je het ‘Race’ gedeelte moet zoeken op het dak…

    Login om te reageren
  19. alfablog zegt

    24 februari 2015 om 19:43

    Blijf t een geinig ding vinden met stijlloze portierramen, mooie velgen (vooral die van de 8C), leer erin, lekker eigenwijs en inmiddels dus gewoon tijdloos gestyld.

    Login om te reageren
  20. bofkont zegt

    24 februari 2015 om 19:50

    Lepel de 3.2 V6 van de 156/147 GTA erin en dan heb je pas een auto!!

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      24 februari 2015 om 19:54

      @bofkont:
      Nope, dan heb je een vreselijk onderstuurt hok….
      Gelukkig heet het nog immer Alfa Romeo en geen Audi Romeo….

      Login om te reageren
      • bofkont zegt

        24 februari 2015 om 21:10

        @jrk68: Dat was idd wel een beetje het probleem van de 147/GTA, zwaar in de neus, maar enkel als je het heel erg bont maakt.
        Mijn beste kameraad heeft een 156 GTA, is toch wel een heel erg fijne wagen, en sturen gaat verrassend goed/scherp, en dat blok man man man wat is die gretig op het gas. Heerlijk.

        Login om te reageren
  21. bierbuik zegt

    24 februari 2015 om 20:11

    Behoorlijk racing inderdaad met een fiat panda blok voorin..

    Login om te reageren
  22. reistje zegt

    24 februari 2015 om 20:49

    De redline is 4500 toeren? Binnenkort leverbaar als diesel?

    En ja wat bovenstaande vind hem erg leuk, maar een 0.9 met tweecilinder met 105PK geeft mij toch niet echt een racing gevoel.

    Login om te reageren
  23. donvincenzo zegt

    24 februari 2015 om 20:53

    Nou ja, ‘nieuw’? Dit is het strooien van een beetje peper op een bord spaghetti dat al volledig koud geworden was. Wanneer kookt de kok weer eens een echt nieuw gerecht?

    Login om te reageren
  24. pier zegt

    24 februari 2015 om 21:53

    Die grote overhang voor ziet er niet uit op de eerste foto. Daarnaast klinken die 2 cilinders voor geen meter, niks sport aan. Toch jammer van een ooit zo bejubeld merk.

    Login om te reageren
  25. heidekonijn zegt

    24 februari 2015 om 22:06

    Moest iemand na de 4c denken dat het nog goed kan komen bij Alfa of Sergio, dan is dat bij deze weer rechtgezet. Wat.een.faalhaas.

    Login om te reageren
  26. st33fie zegt

    24 februari 2015 om 22:18

    alfa romeo is zoals ze het noemen een “one trick pony” aan het worden

    Login om te reageren
  27. mrrallycross zegt

    25 februari 2015 om 01:04

    Zou hier echt markt voor zijn? En dan die TwinAir man man man.

    Login om te reageren
  28. Specht zegt

    25 februari 2015 om 01:06

    Niks nieuws aan die velgen (behalve de kleur dan), heb die velgen namelijk al bijna een jaar op mijn Alfa 155 zitten. ;)

    Login om te reageren
  29. deboes zegt

    25 februari 2015 om 19:44

    Ach het loopt harder dan een altijd kapotte polo

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North