• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de auto die Tesla had moeten maken

Auteur: machielvdd, gepost 15 april 2024 om 19:57 – 12 Reacties

Denk er even een Tesla-neus bij en voila, je hebt de Model S Station die er nooit kwam.

Op een fatsoenlijke elektrische stationwagen hebben we heel lang moeten wachten, en dat is mede de schuld van Tesla. Zij weigerden namelijk een Model S Estate te maken. Elon Musk zal er vast goede redenen voor hebben, maar voor Nederland zou dit een hele interessante aanvulling zijn geweest.

Er rijdt weliswaar een Tesla Model S Stationwagen rond in Nederland, maar dat is een one-off ontworpen door Niels van Roij. En niets ten nadele van Niels van Roij, maar als Tesla zélf een Model S Station gemaakt zou hebben, zou die er toch strakker uitgezien hebben.

Hoe dan? Nou, ongeveer zoals de auto die je hier op de foto’s ziet, gokken we. De zijkant van deze auto doet namelijk heel erg denken aan een Tesla Model S. De neus en kont zijn anders, maar en profil had dit zomaar een Tesla kunnen zijn.

Het is echter geen Tesla. Je kijkt hier naar – je raadt het al – een Chinese EV. Het gaat om de Neta S Hunting. Er was al een Neta S sedan en die auto komt er dus wél als stationwagen. Voor de afwisseling heet deze station geen Shooting Brake, maar Hunting is daar natuurlijk wel een verwijzing naar.

De Neta S Hunting is overigens nog niet officieel, dit zijn de patentfoto’s van een Chinees ministerie. Dat verklaart de basic uitvoering op de headerfoto. Desondanks is het een fraai ding, we kunnen niet anders zeggen. We zien gewoon een hele gelikte stationwagen.

De Neta S komt er in twee varianten: een volledig elektrische versie én een versie met range extender. Die laatste variant heeft een 1.5 liter benzinemotor. Welke actieradius deze auto’s hebben is nog niet bekend.

Of deze Neta S Hunting ook naar Nederland komt? Dat is nog een groot vraagteken. Volgens de Power Ranking van Automotive Online behoort Neta tot de kansloze merken in Nederland. Maar wie weet kan deze auto daar verandering in brengen…

Via: CarNewsChina

Ook interessant!

  • Waarom je nú een Tesla Model Y moet kopen
  • Mijn Auto video: Tesla Model S Plaid van Pepijn
  • Wat is er zo bijzonder aan deze grijze Tesla Model Y?
  • Tesla verhoogt de prijzen

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, Hunting, Neta, Neta-S, Tesla

Vorig bericht: « Gespot – Ford GT ontketent chaos op de Königsallee
Volgend bericht: Maserati GranCabrio Folgore: elektrisch rijplezier voor vier »

Lees Interacties

Reacties

  1. Exit Luminar zegt

    15 april 2024 om 20:26

    Nu begint het welletjes te worden met die koplampen en achterlichten op electrische auto´ś. Auto´s beginnen langzaam aan op elkaar te lijken en dat is niet slecht. Weegt aan de zijde van differsiteit en show.

    Login om te reageren
    • baardmijt zegt

      15 april 2024 om 20:44

      Eh…?

      Login om te reageren
      • Exit Luminar zegt

        15 april 2024 om 22:43

        Wellicht zal al het nieuwe nieuws aan u voorbij zijn gegaan, maar ik zie niets nieuws.

        De mazzel

        Login om te reageren
  2. por100 zegt

    15 april 2024 om 21:48

    Ik heb liever dat ze een grand voyager bouwen. Beetje druppelvorm erin verwerken voor lage cw-waarde, 8 zitplaatsen waarvan 2e en 3e zitrij in bodem kan. Als autorijden tot een gebruiksmiddel wordt gedecimeerd, doe het dan goed.

    Login om te reageren
    • sizedoesmatter zegt

      16 april 2024 om 06:59

      Mee eens!

      Login om te reageren
  3. geenidee1975 zegt

    15 april 2024 om 22:48

    Even mijn protectionistisch statement maken: support die Chinese autoindustrie aub niet. Denk ff aan je eigen continent. Dank namens Europapa.

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      16 april 2024 om 08:36

      Zolang de overgrote meerderheid van Chinese EV’s hier nog als ‘kansloos’ wordt betiteld, heb ik er geen moeite mee.

      Waar we ons meer zorgen over moeten maken is het dedain waarmee deze Chinese auto’s worden benaderd, zeker vanuit Europa. Het doet sterk denken aan de manier waarop destijds ook de Japanse en naderhand de Koreaanse auto’s werden ontvangen: ze werden totaal niet serieus genomen. En kijk eens waar de Europese auto industrie nu staat: onderaan in de statistieken als het gaat om triviale zaken als betrouwbaarheid, tevredenheid en value-for-money.
      ‘Lekker premium’.

      Login om te reageren
  4. verdebosco zegt

    16 april 2024 om 04:04

    Een ‘shooting break’ is geweldig, maar neus en achterzijde is veel te inwisselbaar. Nio, Xpeng of deze Neta: ik kan ze nauwelijks onderscheiden. Dus deze Neta gaat inderdaad naar het vakje ‘kanslozen’.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      16 april 2024 om 08:50

      Mag je nog zeggen dat je het verschil tussen de Nio, Xpeng en Neta amper kan zien omdat ze allemaal van die zelfde speetjes als koplampen hebben?

      Login om te reageren
  5. William zegt

    16 april 2024 om 07:52

    Kopers willen SUVs en crossovers. Stationcars zijn in China en de VS sowieso niet populair. Tesla kan beter met een 3 rij SUV komen, dat segment is enorm populair in the USA.

    Login om te reageren
    • por100 zegt

      16 april 2024 om 11:08

      monovolume ook goed? kunnen ze meteen de markt van ev-bedrijfswagens aanboren

      Login om te reageren
  6. mc96 zegt

    16 april 2024 om 08:14

    Next

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North