• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de BMW X5 E53 die je wél wil hebben

Auteur: rynnus, gepost 20 maart 2016 om 14:59 – 22 Reacties

Afbeelding Dit is de BMW X5 E53 die je wél wil hebbenAfbeelding Dit is de BMW X5 E53 die je wél wil hebbenAfbeelding Dit is de BMW X5 E53 die je wél wil hebbenAfbeelding Dit is de BMW X5 E53 die je wél wil hebbenAfbeelding Dit is de BMW X5 E53 die je wél wil hebbenAfbeelding Dit is de BMW X5 E53 die je wél wil hebbenAfbeelding Dit is de BMW X5 E53 die je wél wil hebben

Dikke BMW
Want de normale E53 X5 krijgt doorgaans al knikkende knieën bij alleen al het zien van een nat grasveldje, denkend aan de vieze opspattende polletjes die hij zal moeten incasseren. Iew.

Nee, de BMW X5 -en zeker de eerste generatie- is nooit echt een held geweest. Op de verharde weg is het vooral een relaxte cruiser die er redelijk lelijk uitziet, offroad is er voor de SUV uit München helaas niets relaxt meer aan. Behalve dat je heel relaxt op hulptroepen kunt gaan wachten, wanneer je weer eens een molshoop trachtte te overstijgen. Deze tegenstrijdigheid viel rallycrosser en X5 eigenaar Brian Foster (check plaatje hieronder) niet lekker op de maag, en besloot zijn ‘SUV’ om te toveren tot een rallymonster.

Lig je dan

En dat is me een projectje geworden. Dit haast Dakar-klare monster is uitgerust met zeer serieuze equipment. Hij is omgebouwd tot sneeuw- en gravel-specialist. Brian vertelt dat de auto geschikt is om ‘m als een idioot in z’n nekvel te grijpen en er meedogenloos mee te boenderen, maar tegelijkertijd in staat is om je de volgende dag rustig naar je werk te brengen. Hoe cool is dat? 40 werkuren per week gedurende een heel jaar, is de tijd die Foster er aan heeft lopen sleutelen. Zo lepelde hij een 4.8 liter Chevy V8 in het vooronder, installeerde een gigantische intercooler en uiteraard een huge-mf turbo die iedereen de moeder blaast.

De volledige uitrusting check je hier. Mocht je geïnteresseerd zijn ben je helaas net te laat. Brain had het project te koop staan voor achtduizend dollar, maar heeft inmiddels al kopers gevonden. Bummer.

Ook interessant!

  • Video: BMW X5 geeft Mégane te weinig ruimte
  • Video: BMW X5 M50d kan Audi A7 niet bijhouden
  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder
  • altijd weer die BMW-rijders
    Video: altijd weer die BMW-rijders

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, e53, offroad, rally, sneeuw, tuning, X5

Vorig bericht: « Jeugdliefde: de Honda Prelude
Volgend bericht: Dit zijn de 10 slechtste auto’s van 2016 »

Lees Interacties

Reacties

  1. mikkeloentje zegt

    20 maart 2016 om 15:02

    Logisch dat dat ding voor $8000 zo weg is.

    Login om te reageren
  2. Jochempie zegt

    20 maart 2016 om 15:03

    8000 euro voor 2000+ uur werk en een gratis auto is geen gekke deal.

    Login om te reageren
  3. wildewesten zegt

    20 maart 2016 om 15:04

    Een heel jaar werken en het dan voo $8000 verkopen…

    Login om te reageren
  4. bofkont zegt

    20 maart 2016 om 15:08

    Nou nee hoor, doe mij maar een orginele 4.6 IS dan.

    Login om te reageren
  5. viezefreddyw zegt

    20 maart 2016 om 15:12

    Ja, weer nieuw materiaal voor een gangsta-topic!!

    http://www.autoblog.nl/nieuws/gangsta-fotos-zijn-het-helemaal-deel-6-76570

    Login om te reageren
  6. scottishcarspotter2000 zegt

    20 maart 2016 om 15:12

    ‘Je kunt er mee naar het werk rijden’

    Login om te reageren
    • g40freak zegt

      20 maart 2016 om 17:58

      @scottishcarspotter2000: kan je ooket een kruiwagen, of het fijn is is een tweede

      Login om te reageren
  7. spykerboy zegt

    20 maart 2016 om 15:16

    Voor dat geld had ik hem ook direct gekocht…

    Login om te reageren
  8. raver1991 zegt

    20 maart 2016 om 15:20

    Die turbo is groter dan het gehele motorblok in de gemiddelde b segmenter

    Login om te reageren
  9. allesmetturbo zegt

    20 maart 2016 om 15:23

    Voor 8k had ik m zelfs in onderdelen gekocht!

    Login om te reageren
  10. spykerboy zegt

    20 maart 2016 om 15:34

    Voor 8000 dollar had k hem ook direct gekocht!

    Login om te reageren
  11. Dutchdriftking zegt

    20 maart 2016 om 15:39

    Hmm, ik sla even over.

    Login om te reageren
  12. JanJansen zegt

    20 maart 2016 om 15:47

    Via Jalopnik
    Soms denk ik wel eens dat alle autosites hetzelfde nieuws brengen of kopieëren.
    Misschien moet ik hier tzt zelf maar eens wat aan gaan doen. Maar waarschijnlijk is dat niet zo makkelijk als het lijkt.

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      20 maart 2016 om 17:24

      @JanJansen: Klopt, en blogs denken dat we de die van de concurrent niet lezen..

      Login om te reageren
    • pomoek zegt

      20 maart 2016 om 20:34

      @JanJansen: Road & track hebben ook leuke verhalen http://www.roadandtrack.com/car-culture/a28379/porsche-and-chevrolet-answer-the-purity-test-differently/

      Dit verhaal van Jalopnik zie ik hier ook nog wel verschijnen: http://truckyeah.jalopnik.com/you-will-be-shocked-by-how-this-dodge-durango-handles-a-1765761189

      Login om te reageren
      • lekbak zegt

        21 maart 2016 om 07:33

        @pomoek: grappig. Die hele voorkant wijst inmiddels naar boven zulke klappen heeft dat ding gehad!

        Login om te reageren
  13. Svensson zegt

    20 maart 2016 om 15:47

    Doe mij deze maar: https://www.youtube.com/watch?v=V5HZ7AEG0TQ

    Login om te reageren
  14. frederik zegt

    20 maart 2016 om 16:04

    Die motor had ik laten zitten. Weinig mis met de BMW V8. Maar de rest is wel vet!

    Login om te reageren
    • tjorque zegt

      20 maart 2016 om 16:30

      @frederik: er lag misschien geen V8 in?

      Login om te reageren
  15. meneermandjegtav zegt

    20 maart 2016 om 16:38

    Nee dank je!

    Login om te reageren
  16. tstile zegt

    21 maart 2016 om 10:06

    Zinloos project, maarja als ‘ie maar lol heeft gehad!

    Want wat is de reden om voor de X5 te kiezen… Het uiterlijk? Daar is weinig orgineels van over. Misschien was ‘ie dan gek op het interieur? Redelijk verpest zo….

    De X5 is de duurste auto waarin ik ooit heb gereden een paar keer, zowel de benzine als diesel was erg lekker rijden. Gewoon een dijk van een auto, jammer van het imago. Dat ging van cool, naar fout en nu is het bijna zielig.

    Login om te reageren
  17. Esprit_de_Flandre zegt

    21 maart 2016 om 12:38

    Dit is een rally-chassis met een X5-koetswerk op gezet. Heeft verder niets te maken met een X5, dus noem het dan ook niet zo…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North