• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dít is de Brabus G 800 Adventure XLP

Auteur: willeme, gepost 26 februari 2020 om 18:58 – 19 Reacties

Wat moet het toch heerlijk cashen zijn als je producten als deze Brabus G 800 Adventure XLP kunt maken.

In tegenstelling tot diverse automerken is Brabus eigenlijk altijd aanwezig op autobeurzen. Met name Essen, Geneve en de IAA worden nooit overgeslagen. Speciaal voor Genève neemt Brabus de G 800 Adventure XLP mee.

Nein

Zoals gezegd: het moet toch heerlijk zijn voor Brabus dat je je met dit soort knotsgekke producten kunt bezig houden. Waarschijnlijk heeft Brabus best veel ‘Nein’ moeten verkopen op de vraag of er nog nieuwe 6×6’s of 4×4’s leverbaar zijn, als dan niet in Brabus-trim. Brabus is immers ook Mercedes-dealer. Dan doen ze het zelf maar.

800 pk en 1.000 Nm

De Brabus G 800 Adventure XLP is een soort kruising tussen de 4×4 en 6×6. Laten we beginnen bij de motor. Dat is de bekende 4.0 V8 met ‘hete V’ van AMG. De motor is door Brabus gekieteld naar 800 pk en 1.000 Nm. Daarmee is het mogelijk om in 4,8 seconden naar de 100 km.u te sprinten. De topsnelheid is begrensd op 210 km/u.

Brabus G Klase

325/55 R22

Voor een speciale Brabus zijn dat niet al te spannende waarden. Houdt er rekening mee dat de ‘XLP’ wel op alle ondergronden enorm hard zal kunnen. Dankzij andere assen staat de Brabus G-klasse namelijk veel hoger op zijn poten. De wielen zijn enorm, ondanks dat de band nog een behoorlijke rubberen wang heeft, meten de velgen 22″ in diameter. Voor wie de bandenmaat wil weten: 325/55 R22. Ze zijn bij de lokale fastfitter erg blij als je daar een setje van hebt besteld.

Brabus G Klasse

Gegroeid

De G-klasse is niet alleen in hoogte gegroeid, maar ook in de lengte namen de centimeters toe. De wielbasis is nu 50 centimeter langer. De totale lengte van de Brabus G 800 Adventure XLP is 5,31 meter. Piece de résistance is natuurlijk de pickup laadbak. Speciaal voor Geneve is de monster-SUV uitgerust met een soort roofrack. Hierin vind je de verplichte schijnwerpers. Ook kan de stellage gebruikt worden om een helipkopter-drone op te landen.

Brabus G Klasse

€ 666.386

Kortom, weer een lekker over-the-top project van Brabus dat ze waarschijnlijk niet snel genoeg kunnen bouwen, ondanks de prijs van 575.630 euro. Let wel, dat is zonder btw of BPM! Op geel kenteken wordt dit een heel prijzig speeltje. De versie op de foto’s (die ook in Genève zal staan) kost nog meer: 666.386 euro. Dan krijg je die Wingcopter er wel bij.

Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Manhart loopt flink achter met deze 800 pk sterke E 63
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!
  • Video: Het F1-geluid van de Merces-AMG One!
    Video: Het F1-geluid van de Mercedes-AMG One!

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

4matic, amg, brabus, g-klasse, g63, Genève 2020, Mercedes, mercedes-amg, pick-up

Vorig bericht: « Porsche Taycan wordt lekkere dikkerd door sportpakket
Volgend bericht: Fernando Alonso gaat wéér voor de Triple Crown »

Lees Interacties

Reacties

  1. brammetjedeb zegt

    26 februari 2020 om 19:07

    Daar heb je een tussenwoning in amsterdam voor. Doe toch maar die brabus dan…

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      26 februari 2020 om 19:11

      @brammetjedeb: Brabus zal wel wat meer vierkante meters bieden ;)

      Login om te reageren
      • brammetjedeb zegt

        26 februari 2020 om 19:49

        @willeme: en je krijgt er leren stoelen en een bank bij!

        Login om te reageren
        • tortuga zegt

          27 februari 2020 om 07:08

          @brammetjedeb: vergeet niet dat je een terras hebt met uitzicht

          Login om te reageren
    • goodolddays zegt

      27 februari 2020 om 09:47

      @brammetjedeb: exact, wilt nog niet dood gevonden worden in adam

      Login om te reageren
    • sanderm3 zegt

      28 februari 2020 om 20:37

      @brammetjedeb: direct naast Femke Halalsema?

      Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    26 februari 2020 om 19:53

    Kan Brabus niet zelf een 6×6 op basis van de nieuwe G maken? Moet te verkopen zijn.

    Login om te reageren
    • ghost zegt

      26 februari 2020 om 20:28

      @dutchdriftking: als je hem dan onder de 3500kg weet te houden heeft die ws ook meer succes.

      Login om te reageren
      • 991gt3rs zegt

        26 februari 2020 om 21:14

        @ghost: in welk opzichte meer succes?? meer succes hadden ze zich niet kunnen wensen met de 6×6.

        Login om te reageren
  3. unknown32 zegt

    26 februari 2020 om 20:16

    666… Hmm:-(

    Login om te reageren
  4. donaldjgarrison zegt

    26 februari 2020 om 21:14

    Ik zou in plaats van dit obsceen dure ding veel liever een mooie nieuwe Jeep Gladiator 3.6 kopen voor 70K. Daar een compressor op schroeven een 4.5 inch liftkit, grotere rem installatie, 37” banden, lier etc op monteren. Ben je voor een dikke ton klaar. Dat is toch snel 5 ton goedkoper. Voor die 5 ton zou ik dan 2 mooie appartementen kopen voor de verhuur..2500 euro pm…

    Login om te reageren
    • smoked zegt

      26 februari 2020 om 21:57

      @donaldjgarrison: of gewoon een F150 Raptor met een Shelby kuur.

      Login om te reageren
    • trust zegt

      26 februari 2020 om 23:24

      @donaldjgarrison: en wat als je dat allemaal al x10 hebt?

      Login om te reageren
    • krikke240z zegt

      27 februari 2020 om 01:41

      @donaldjgarrison: you read my mind!! Bezig met offertes.

      Login om te reageren
    • lowlow zegt

      27 februari 2020 om 10:02

      Donald, dit soort wagens zijn niet gemaakt voor arme stervelingen zoals jij die bij alles moeten zitten rekenen en tellen…. Bedoeling is dat je al een paar Bentleys, Ferrari’s, S-klasses (enz.) hebt voor je bij brabus gaat shoppen

      Login om te reageren
  5. rrk147 zegt

    26 februari 2020 om 21:59

    325/55 /22, das volgens mij dezelfde bandenmaat die bij mijn vrachtwagen op de trekas ligt. Ook iets van Mercedes, een Actros.

    Login om te reageren
    • tjorque zegt

      28 februari 2020 om 16:56

      Op jouw vrachtwagen zullen de banden wel een bar of 6 harder opgeblazen zijn en iets langere levensduur hebben ook denk ik ?

      Login om te reageren
  6. roberto zegt

    26 februari 2020 om 23:30

    Is dit nou op basis van een G63 AMG of een G500 4×4²? Wel een grof prijs verschil t.o.v. de ‘reguliere G800’ die toch wel voor +/- 300k ex./ex. te koop staan..

    Login om te reageren
    • rikv99 zegt

      27 februari 2020 om 07:03

      Dit is op basis van een G63.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North