• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Porsche Taycan wordt lekkere dikkerd door sportpakket

Auteur: Loek, gepost 26 februari 2020 om 18:04 – 22 Reacties

Porsche Taycan Sport Design

Om de benadrukken dat de Porsche Taycan één van de snelste elektrische auto’s is.

De Porsche Taycan weet zich op vele manieren neer te zetten als een veelbesproken auto. De Porsche versus Tesla-discussie, het feit dat het de eerste elektrische Porsche is, het feit dat de auto vrij rap van zijn plek komt of dat voor de topversies de naam ‘Turbo’ gebruikt wordt. Als het aan Porsche ligt is iets anders belangrijker: namelijk dat het een echte Porsche wordt. De auto is niet bijzonderder dan een 911 of Cayenne.

Dus krijgt de auto ook exclusieve opties van de ‘bespoke’-afdeling van Porsche. Een paar voorbeelden daarvan wisten we je recent al mee te geven, nu wordt er ook een speciaal pakket getoond.

Sport Design

Voor de naamgeving koos Porsche voor ‘Sport Design’. En dat kennen we. De Porsche 911 (992) krijgt ook een Sport Design-pakket, waarmee de auto qua uitstraling ietsje verandert. Met name de voor- en achterbumper zien er dan iets afwijkend uit. Mooier is subjectief, maar het design van de standaard 911 is, nou ja, even wennen. Hieronder de toch iets minder omstreden Sport Design.

Sport Design

Voor de Taycan gebruikt Porsche dezelfde benaming. De verschillen zijn echter iets kleiner. Een kleine galerij vinden we op de Facebook-pagina van het merk.

https://www.facebook.com/porsche/posts/10158545507842668

Bij de Porsche Taycan gaat het om een nieuwe set splitters van koolstofvezel. Vooral die aan de achterkant is wat prominenter in beeld met de ‘vleugels’ aan de zijkant. Ook is er voor het getoonde model in Gentiaanblauw (toch? Of is het een iets lichtere tint?) gekozen voor lichtgevende treeplanken waar ‘Taycan Turbo’ te lezen is.

Een wat minder ingrijpende verandering dan bij de 911, maar goed, exclusief is exclusief. Voor verdere details over het Sport Design-pakket moet je de configurator induiken en/of contact opnemen met de exclusieve divisie van het merk.

Ook interessant!

  • Porsche Exclusive pakt Taycan Cross Turismo beet
  • Porsche Taycan RWD rijtest video
    Porsche Taycan RWD rijtest video
  • Koffiebruine Porsche Taycan
    Koffiebruine Porsche Taycan geeft lekkere opkikker
  • Porsche Taycan Cross Turismo rij-impressie

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, Porsche, porsche-exclusive, Taycan

Vorig bericht: « De tijden van de Formule 1 testdag
Volgend bericht: Dít is de Brabus G 800 Adventure XLP »

Lees Interacties

Reacties

  1. dracae zegt

    26 februari 2020 om 18:07

    Ik moet nog erg wennen aan EV’s, maar dit ziet er erg fraai uit.

    Nu nog een 6 cilinder boxer erin… ok.. misschien niet..

    Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    26 februari 2020 om 19:09

    De blauwe wielen zijn afschuwelijk, de rest is heerlijk.

    Login om te reageren
  3. piedlourd zegt

    26 februari 2020 om 19:19

    Het blijft jammer dat alles zo nodig op een 911 moet lijken. Het had veel mooier gekund.

    Ik ben benieuwd naar de audi versie en hopelijk is die ook een stuk lichter.

    In ieder geval geen rammelende ketting en olieverbruik. Jeej!

    Login om te reageren
    • wimof zegt

      26 februari 2020 om 19:37

      Wat gaan de onderhoud-herstellingskosten voor een EV op termijn zijn?

      Login om te reageren
      • dwfc zegt

        26 februari 2020 om 20:25

        Vraag dit eens aan een tesla rijder …. dan heb je een idee.
        Om het opheffen van deze kosten te compenseren zal de marge op verkoop omhoog moeten.
        De dealers hun inkomstenstroom zal wegvloeien.
        Ik vermoed dat de oplage per dealer sterk omhoog moet, met als resultaat een schraler dealer netwerk.

        Login om te reageren
        • laptom zegt

          26 februari 2020 om 21:35

          @dwfc: Dealers zoals vroeger in ieder dorp ga je inderdaad niet terug zien. Dat is ook niet erg, betaal liever niet voor al die overhead.

          Login om te reageren
      • stoker zegt

        26 februari 2020 om 20:35

        @wimof: Hahaha, laat het maar aan VAG over om je portemonnee te plunderen. Elke 1000km preventief de premium koolborstels vervangen?

        Login om te reageren
        • laptom zegt

          26 februari 2020 om 21:36

          @stoker: zit geen koolborstel in deze motoren.

          Login om te reageren
          • 993carrera4s zegt

            26 februari 2020 om 22:45

            @laptom: dat was een grapje. Maar even serieus: Porsche heeft al aangegeven dat het de doelstelling is om de omzet qwa service gelijk te maken met benzine modellen, waanzin natuurlijk. Tesla laat zien dat het ook anders kan gelukkig, met onderhoud elke 80K km.

            Login om te reageren
            • 87sandyd zegt

              27 februari 2020 om 09:38

              @993carrera4s: bron?

              Login om te reageren
              • 993carrera4s zegt

                28 februari 2020 om 10:41

                @87sandyd: Ik volg de mission E al vanaf het begin, had al een optie vanaf 2017. Ben afgehaakt oa door dit soort zaken. Te veel marketing, en veel te weinig value for money.

          • stoker zegt

            27 februari 2020 om 08:37

            @laptom: grapje jongen. De strekking lijkt me wel duidelijk of ontgaat die je ook?

            Login om te reageren
        • wimof zegt

          27 februari 2020 om 10:31

          Na 454600km heb ik 0 klagen over mijn Volkswagen.
          Terloops VAG bestaat al een eeuwigheid niet meer, Volkswagen ag is de juiste benaming.

          Login om te reageren
  4. soundgarden zegt

    26 februari 2020 om 19:52

    Haha, da word geen geen dagje weg! Dat word een nieuwe akku!

    Login om te reageren
    • BaRa zegt

      26 februari 2020 om 20:06

      Dagje weg? Als er wat mis is met een Porsche, ben je hem langer kwijt dan een dagje hoor. Dat geldt eigenlijk voor elke auto. En ja, Porsches falen net zo goed. Zelf zoiets stoms als een bout in een carterpan (in dit geval van de PDK) kan al voor gigantisch veel sores zorgen. Zeker als het losdraaien van de bout een scheur in de pan veroorzaakt. Maar één ding is zeker: als er wat mis is met de auto, EV of ICE, dan is het nooit Porsche’s fout.

      Login om te reageren
      • dwfc zegt

        26 februari 2020 om 20:30

        Mmmm ….dan ben je niet goed op de hoogte van het Porsche verleden.
        De eerste reeks 996 ( watergekoelde ) had heel veel motorische problemen..
        Twee van mijn kennis Porschisten hebben na 2.5 jaar een volledig nieuwe motor ontvangen,
        Kostprijs : nihil !
        Maar beide heren zijn reeds jaren Porsche klant en volgen het onderhoudsprogramma punctueel.

        Login om te reageren
      • 911targa zegt

        26 februari 2020 om 22:31

        Total BS. Tesla moet ook geregeld voor reparaties weg, net als Porker. Geen verschil en leg je erbij neer. Ik word er niet meer kwaad om.

        Login om te reageren
  5. baklava zegt

    26 februari 2020 om 19:54

    Zou daar een V8 in passen?

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      26 februari 2020 om 23:41

      Natuurlijk niet.

      Login om te reageren
  6. jelmer zegt

    26 februari 2020 om 20:14

    Niet Porsche’s mooiste, maar ben onder de indruk van de snelheid van het ding op het circuit. 01:17.6 op het TopGear-circuit, sneller dan een Nissan GT-R, Ferrari 458 en een Veyron.

    Login om te reageren
  7. rrk147 zegt

    26 februari 2020 om 22:02

    Ik heb ze nog niet zien rijden, hoe gaat het met de productie van de Taycan? Vind het wel echt een auto!

    Login om te reageren
    • ytrewq zegt

      26 februari 2020 om 23:08

      @rrk147: ik heb er vandaag eentje zien rijden, dus neem aan dat ze al geproduceerd worden?

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North