• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de dikste dikke station van vandaag

Auteur: willeme, gepost 27 november 2021 om 15:02 – 25 Reacties

dikste dikke station

De dikste dikke station is een lekker dikkerd.

Het is een categorie auto’s waar ondergetekende een zwak voor heeft: een dikke stationwagon. Een ruime en bruikbare familieauto, maar dan met een hele krachtige motor erin. Het is in principe kinderachtig en een basismotor voldoet ook. Maar de combinatie is gewoon oh zo leuk.

Veel dikker dan deze BMW 5 Serie worden ze niet. De oplettende kijker zal namelijk gezien hebben dat het om de oude 5 Serie gaat, de pre-facelift (LCI) van de huidige generatie (G31). Dat is in dit geval maar goed ook, want de pre-facelift versie heeft niet die donkere achterlichten. Maar er is nog een goede reden: het is de M550d! Dat was dikste dikke station die je bij BMW kon bestellen.

dikste dikke station

Dikste dikke stationwagon (nog wat dikker)

In dit geval is de M550d (Azuritschwarz Metallic Individual) onder handen genomen door de firma MD Exclusive Cardesign. Dat is een Duits bedrijf gevestigd in Dinslaken. Mensen die geregeld lunchen in Hünxe (of naar Porsche meetings gaan) zullen het kennen.

Ze zijn heel erg subtiel te werk gegaan, dus de veranderingen springen niet direct in het oog. De auto is voorzien van een een extra splitter en sideskirts. Aan de achterzijde zien we eveneens wat extra kunststof onder de bumper.

dikste dikke station

Matgoud

De velgen zijn matgouden ‘flowformed‘ Z-Performance ZP2.1 patta’s. Voor zijn ze 9X20 (met 245/35 20 banden) en achter zijn de wielen 10,5×20 (met 275/30 20 banden). Verder is te zien dat de BMW lager op zijn buik ligt. Dat komt door verlagingskit van H&R. Deze zijn alleen voor de voorzijde. BMW 5 Serie Tourings hebben sinds jaar en dag luchtvering op de achteras. Dankzij twee koppelstangetjes hebben ze die weten te verlagen bij deze M550d.

Dan de motor, aan de B57 is in dit geval niets veranderd. Dat is in principe ook niet nodig. De huidige sterkste 5 Serie is de 540d Touring met 340 pk. Deze M550d heeft maar liefst 400 pk en 760 Nm (bij 2.000 toeren). Daarmee knal je al in 4,6 naar de 100 km/u en vlieg je met kinderlijk gemak de begrenzer in.

Alle onderdelen zijn per direct bij MD Exclusive Cardesign te bestellen.

Ook interessant!

  • Video: dikke BMW ontmoet dikke BMW
  • Shooting BREEK
    Shooting BREEK! Dit is de dikste station van vandaag!
  • BMW M3 xDrive
    BMW blijft stug dikke benzine- en dieselmotoren bouwen
  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

5-serie, BMW, Diesel, h-r, m550d, station, tuning, velgen, verlaagd

Vorig bericht: « Originele PHEV crossover voor de familie voor 40.000
Volgend bericht: Mijn Auto: Renault Mégane RS van Thom »

Lees Interacties

Reacties

  1. mark997gt3 zegt

    27 november 2021 om 15:28

    Heerlijke velgen!!!

    Login om te reageren
    • ffw88 zegt

      27 november 2021 om 16:03

      Klopt, de rest is “meh”.

      Login om te reageren
    • mark997gt3 zegt

      27 november 2021 om 18:26

      @mark997gt3: Nederlands spul zo te zien!

      Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      28 november 2021 om 10:29

      @mark997gt3: die vind ik juist afschuwelijk.

      Login om te reageren
  2. katoenboer zegt

    27 november 2021 om 16:13

    Toch benieuwd, waarom wil je je auto verlagen? Los van het feit dat het op het circuit sneller is.

    Login om te reageren
    • denx zegt

      27 november 2021 om 17:25

      @katoenboer: Voor de looks?

      Login om te reageren
      • vondick zegt

        28 november 2021 om 10:16

        Ja, maar waarom zou je hem lelijker willen maken? Nu lopen de spatborden niet meer parallel aan de band. Ziet er uit alsof hij kapot is.

        Login om te reageren
    • fisto zegt

      27 november 2021 om 17:36

      Omdat het er beter uitziet natuurlijk

      Login om te reageren
    • krankjorem zegt

      27 november 2021 om 17:40

      probeer het eens bij je fiets en ervaar het zelf.

      Login om te reageren
      • V8achter zegt

        27 november 2021 om 21:18

        @krankjorem: hahaha

        Login om te reageren
    • jochem99 zegt

      27 november 2021 om 17:46

      @katoenboer: looks

      Login om te reageren
    • cloverleaf zegt

      27 november 2021 om 17:59

      @katoenboer: voor de looks. Waarom neemt men carbon spiegelbehuizing? Ook niet vanwege gewichtbesparibg

      Login om te reageren
      • katoenboer zegt

        27 november 2021 om 18:14

        @cloverleaf: Het is toch alleen maar onhandig met hobbels en zo?

        Login om te reageren
    • willeme zegt

      27 november 2021 om 19:30

      @katoenboer: betere looks en betere wegligging. Als je van comfort houdt en wil verlagen, ga voor een goede schroefset van Ohlins, KW, AST of Bilstein.

      Login om te reageren
    • rotjeknor66 zegt

      28 november 2021 om 12:29

      @katoenboer: ik snap dat ook nooit, vind het zelf niet mooier staan eerder minder mooi, vaak vind ik persoonlijk hoe de fabrikant het bedoelt heeft het mooist, en verder al dat geknutsel aan een auto eerder er afbraak er aan doen.
      Plus het feit dat alle comfort weg is en het een stuiterbak word, ik persoonlijk heb liever comfort dan gestuiter….

      Login om te reageren
  3. mark383 zegt

    27 november 2021 om 19:31

    Dik hoor! Die treeplankjes onder de deuren hoeven van mij niet zo, maar die velgen vind ik super gaaf!

    Login om te reageren
  4. erik_kramer zegt

    27 november 2021 om 20:10

    Doe mij maar de Alpina B5 Touring, das pas een dikke.

    Login om te reageren
  5. Bastiaan Williams zegt

    27 november 2021 om 20:37

    Ja en dik belast door onze roverheid.

    Login om te reageren
  6. 560pk zegt

    27 november 2021 om 23:10

    Ik vind het geen verbetering. Verre van.

    Login om te reageren
  7. superfunky zegt

    28 november 2021 om 01:17

    Nou, die dikste dikke station heb ik als 2e auto, maar ik vind er één ding heel erg lelijk aan en dat is de achter diffuser, of beter, het ontbreken daarvan. Daar had ik nou net wel een foto van willen zien, maar die ontbreekt. Zonde.

    Het rijdt overigens fantastisch, maar niet zo fijn als de enige echte dikste dikke station; de Panamera Turbo S Hybrid ST! He, verrek, die heb ik toevallig ook 🤣🤣🤣🙈

    Login om te reageren
    • JW zegt

      28 november 2021 om 08:11

      @superfunky: foei dat is echt mijn droomauto

      Login om te reageren
      • superfunky zegt

        28 november 2021 om 20:49

        @jwst1979: en terecht 🤣, het is werkelijk een hemelse voiture. Nooit meer iets anders!

        Login om te reageren
  8. JW zegt

    28 november 2021 om 08:10

    Tering🤤🤤😍

    Login om te reageren
  9. Dutchdriftking zegt

    28 november 2021 om 10:30

    Wat is er mis met een Alpina D5 touring? Maargoed dat zal wel aan mij liggen. Bleh wat een wielen.

    Login om te reageren
  10. f31bmw320d zegt

    29 november 2021 om 11:50

    M550d wil je toch alleen rijden zolang je service inclusive/garantie hebt. Anders loop je potentieel tegen flinke facturen aan

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North