Dit is de duurste Lamborghini Countach LP400 ooit

Auteur: , 34 Reacties

Dit. Of een Porsche 918 Spyder en wat kleingeld overhouden. Wat zou je kiezen?

Afgelopen weekend ging deze Lamborghini Countach LP400 Persicopa onder de hamer bij Bonhams. Hoewel het geen Lamborghini is met matching numbers – het serienummer op de 4.0 V12 wijkt af van de ‘bak en chassis – kwam de prijs na een felle biedingsoorlog uit op 1,21 miljoen dollar, zo’n 880.000 euro. Fors meer dan de rode LP400 Periscopa die Bonhams vorig jaar voor $836,000 (€613,680) afhamerde.

Zijn Countach-exemplaren opeens zoveel gewilder geworden? Het is immers niet alsof dit exemplaar de meest puntgave ter wereld is, aangezien de Italiaan ongerestaureerd is en een defecte kilometerteller heeft. Het zal wellicht de vraag naar de Periscopica-exemplaren zijn. Een naam die de eerste 150 Countachs kregen omdat ze een klein kijkraam naar achteren hebben.

Dit is de duurste Lamborghini Countach LP400 ooit

Maar om op de vraag terug te komen: dit, of een 918 Spyder met Weissach pakket?



34 reacties

WauwWauwWauw! De 918 is wreed en mooi, maar dit! Kunst!
Dit, ten eerste omdat het een echte Lambo is, ten tweede heb ik het niet op digitale auto’s.
Porsche is mooier en goedkoper maar dit is exclusief!
Nee dank u :) Doe de 918 Spyder maar…
Niet slecht voor een auto zonder matching numbers. Je kunt voor dit geld natuurlijk ook gewoon een Miura kopen.
Akelig veel geld, maar dit is wel de mooiste Countach versie van allemaal, en daarmee ook meteen een van de mooiste auto’s ooit.
via Android app
Het is een geweldige kleur, maar die kan ik via Porsche exclusive ook wel op een 918 krijgen. Ik heb gewoon meer met een 918 en hij zal in de toekomst vast net zo’n status krijgen als de Countach
Prachtige wagen, maar om er zo veel aan uit te geven, als je mooiere exemplaren voor minder kan krijgen..
De 918 Spyder natuurlijk
918
En als keuze ga ik toch voor de Countach, paar jaartjes in de stalling houden en daarna met winst verkopen.
de lamborghini countach. porsche 918 ziet er niet uit maar dit is gewoon kunst.
918 en dit = appels en peren
Dit. Ik heb veel liever de lekkere oude rauwe techniek!
De Porsche is ook fantastisch maar dat oude doet het hem voor mij!
Ik kan de countach zeker waarderen maar toch zou ik voor de 918 gaan.
Deze nu en over 5 jaar verkoop ik hem en koop een 918 en een vrijstaand huis met een garage voor 8 auto’s
Ik vind hem geweldig, zeker in deze kleuren, maar bijna negen ton vind ik wel aan de hoge kant. Ik was al onder de indruk van de 120.000-160.000 pond die men voor een ’82’er vraagt.

Mag ik overigens wijzen op het feit dat “Persicopa”, “Periscopa”, en “Periscopica” allemaal worden genoemd in dit artikel, terwijl het alleen om de laatste “Periscopica” gaat?
Countach. Tenminste niet zo’n verwende Arabierenbak :)
Lambo is een leuke auto om te zien alleen krijg je een dubbele hernia van het instappen en jammer dat het dashboard door een kleuter is ontworpen
Wauw! Hoe mooi slank de Countach is in vergelijking met de 25th Anniversary of een Aventador..
Zou ik hier met mijn 1.87 inpassen. 8k weet uit ervaring dat ik niet in oude Maserati’s pas. Niet dat ik het mij kan veroorloven, maar toch
Blijft gewoon een lekker ding!
De 918 is een schoonheid, maar deze Countach overtreft het sowieso! Damn heerlijk!
De porsche.
Een originele Countach is toch wel zoooooooveel mooier dan die latere met veel plastic uitgebouwde uitvoeringen……
Rationeel gezien, is zo’n Porsche anno 2014 echt een betere keuze als je er ook serieus mee wilt rijden.
Met afstand de mooiste Countach als je ’t mij vraagt. De naam is overigens ‘periscopo’ (niet persicopa) vanwege de achteruitkijkspiegel die dankzij het kleine ruitje in het dak als een soort periscoop fungeert. Kan niet kiezen tussen dit of de 918, vind ze allebei fantastisch. Terecht overigens dat vroege Countachs meer waard worden, was een kwestie van tijd.
Het schijnt verschrikkelijk te rijden, zo’n Countach, maar ik zou er toch eerder voor gaan dan een Porsche. Die is geweldig, tot de versie verschijnt die nog beter is.
Nou ja de waardes van die klassiekers gaan nergens meer over dezer dagen, maar ondanks dat en ondanks dat ik er eigenlijk niet fatsoenlijk in pas toch liever de Countach.

Ik heb de orginele Countach zonder de uitgeklopte spatborden altijd al de mooiste gevonden. Wat veel mensen niet weten is dat latere versies (ik weet niet precies vanaf welk jaar) een iets andere daklijn hebben met een wat minder vlak liggende voorruit omdat toen al veel mensen te weinig ruimte hadden om goed (of nou ja…acceptabel) te kunnen zitten in de auto. Het valt niet op, zeker niet op foto’s of als ze niet naast elkaar staan, maar het helpt stiekem toch mee om de eerdere versies die net wat mooiere, nog wat extra dramatische ‘wedge shape’ te geven. Volgens mij staat er in Sant’Agata een groen exemplaar in het museum…die moet ik nog een keer stelen ;).

Overigens slaat het periscopo zoals fisto al zegt op het ruitje in het dak. Bij de orginele concept (die overigens nog mooier was IMO) was die nog wat prominenter aanwezig:

http://fourtitude.com/emAlbum/albums/Design/Independent%20Design%20%28Firms%29/Bertone/Lamborghini%20Countach%20LP%20400%20Periscopo%20Prototype/lamborghini_countach_periscopo_prototype_stile_bertone_001.jpg

http://25.media.tumblr.com/tumblr_mb2685YqOi1r2dcdfo1_1280.png

De latere Isdera Imperator had ook een dergelijke oplossing, alleen dan wat extremer uitgewerkt:

http://media-cache-ak0.pinimg.com/736x/9f/7b/f7/9f7bf79b1a6b3bf79abc5aecff882706.jpg
@jaapiyo: *spiegel.
Dan nog kort de 918, ik vind het wel een mooie auto, maar wat ik me afvraag is of het niet heel snel een achterhaald ding gaat worden met die 100-en kilo’s aan accu’s aan boord. Wat als over 5-10 jaar in elke Golf efficientere en lichtere accu’s liggen dan in de 918, of de techniek anderzijds voortschreidt. De P1 en LaF gebruiken de electrotechniek vooral als booster van de verbrandingsmotor (bij lage toeren etc), maar de 918 is een echte hybride. Hoewel het een technologisch hoogstandje is nu weet ik niet of het een echte klassieker gaat worden en ik zou zelf altijd voor de Carrera GT gaan in dat opzicht…vergelijkbare looks, lichter, puurder, minder computer gedoe wat in de toekomst op zijn best aandoenlijk gevonden gaat worden (en op zijn slechtst ongewilde verouderde troep die je niet wilt hebben) en dan nog die magistraal huilende V10 als kers op de taart. No brainer IMO.
@jaapiyo: ok mss niet heel kort.
De Countach.Zuipt als een gek,verbruik 1;2 geloof ik.Gewoon prachtig.Heb er nog foto’s van met krantenartikel in fotoalbum.Stond er 1 bij de Alfadealer toen Christenhuis in Enschede.Ben ik natuurlijk als jochie gaan kijken.Ben nu 48 dus da’s al heel lang geleden.
Ondanks dat ik gek ben op de Lambo’s en destijds ook van de Countach vind ik dit nu best een lelijk gedrocht

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).