• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de elektrische BMW i3 Concept

Auteur: robbie, gepost 29 juli 2011 om 12:34 – 41 Reacties

BMW i3 Concept
Dames en heren, dit is em dan! De eerste volledig elektrische BMW die jij en ik straks ook kunnen kopen! Wat we hier zien is een elektrische stadsauto met 170 pk, achterwielaandrijving en suicide doors. Wat wil je als BMW liefhebber nog meer?

Tijdens de IAA in september zal BMW deze i3 Concept onthullen en in 2013 zal de productieversie te koop (of te huur) zijn. De i3 is 3,84 meter lang, 1,54 meter hoog en 2,01 meter breed. Het gewicht van deze elektrische BMW is dankzij het gebruik van carbonfiber slechts 1.250 kilo en dat zorgt er voor dat deze elektrowaggie met een vermogen van 170 pk/250 Nm in 7,9 seconden naar de 100 sprint. Het sprintje van 0 naar 60 km/u duurt 3,9 seconden en 80 – 120 km/u gaat in 6,0 seconden. De topsnelheid ligt op 150 km/u.

De range tijdens “normaal” gebruik zal volgens BMW zo’n 130 tot 160 kilometer zijn en in theorie is het zelfs 225 kilometer. Opladen duurt zo’n 6 uur of 1 uur (tot 80%) met een snellader.

UPDATE: De eerste videobeelden van de i3 zijn binnen. Bekijk op Autojunk hoe zo’n milieuridder in elkaar zit. Meer beelden van de aandrijving vind je DAAR.

Ook interessant!

  • BREEK: BMW i3 wordt elektrische 3 Serie!
  • BMW zet eindelijk een punt achter de i3
  • Deze BMW kende je gegarandeerd nog niet
  • Gelekt: BMW i4 M50 wordt de eerste elektrische M!

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, concept, Elektrisch, i3, iaa-2011

Vorig bericht: « Mercedes B-Klasse krijgt een net interieur [updated]
Volgend bericht: BMW i8 Concept – Lekker zuinige plug-in hybrid »

Lees Interacties

Reacties

  1. undifined1 zegt

    29 juli 2011 om 12:37

    best een leuk karretje, beter dan die nissan leaf

    Login om te reageren
  2. C220AMG zegt

    29 juli 2011 om 12:41

    Ik ben benieuwd naar de prijzen, als je kijkt naar bijvoorbeeld Peugeot, die de iOn aanbieden voor dik 35K.

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      29 juli 2011 om 16:00

      @C220AMG: er gaan geruchten over 25.000 euro, maar of dat waar is…
      http://www.autoblog.nl/archive/2011/05/17/zou-jij-25-000-euro-betalen-voor-een-elektro-bmw

      Login om te reageren
      • C220AMG zegt

        29 juli 2011 om 18:26

        @robbie: Bedankt voor de update! Dat bericht heb ik gemist. Ik kan het me overigens moeilijk voorstellen, maar wie weet!

        Login om te reageren
  3. bempi zegt

    29 juli 2011 om 12:41

    Niet slecht en zeer handig voor de mensen die een korte afstand moeten overbruggen. Alleen waar deze mensen voordelig denken uit te komen, zullen ze nog voor een onaangename verrassing staan.
    De i8 moet ergens in 2014 rond de $350.000 tot $400.000 kosten. Wat zal dit wagentje dan moeten kosten ?

    Login om te reageren
  4. dennisr zegt

    29 juli 2011 om 12:42

    wat een lelijk ding, maar de range is wel aardig ver met dit karretje.

    Login om te reageren
  5. raoulkroes zegt

    29 juli 2011 om 12:49

    Erg leuke concept!

    Login om te reageren
  6. laurensje zegt

    29 juli 2011 om 12:54

    (Betaalbare) technieken om autogewicht te verlagen, dat is altijd positief!

    Login om te reageren
  7. trisx zegt

    29 juli 2011 om 12:58

    Zozo die is mooi

    Login om te reageren
  8. dotternetta zegt

    29 juli 2011 om 12:58

    goeie specs, laat maar komen!

    Login om te reageren
  9. w0o0dy zegt

    29 juli 2011 om 13:12

    HAHAHAHA 11cm BREDER dan de huidige 7 serie, somehow this sounds unrealitic.

    Login om te reageren
  10. fwdsucks zegt

    29 juli 2011 om 13:13

    Weer zo’n drama bak met een stekker… bah.

    Login om te reageren
  11. Tommy2 zegt

    29 juli 2011 om 13:21

    -edit: check!-

    Eigenlijk moet BMW hier een submerk voor bedenken, want ‘BMW’ is niet het eerst wat ik dacht toen ik de foto’s zag.

    Login om te reageren
    • eddygolf zegt

      29 juli 2011 om 13:39

      @Tommy2: BMW ‘i’ is net zoiets als BMW M. (toch?)

      Login om te reageren
      • eddygolf zegt

        29 juli 2011 om 13:40

        @eddygolf: http://www.bmw.nl/nl/nl/general/webspecials/mcv/bmw-i.html ‘het nieuwe submerk’

        Login om te reageren
    • robbie zegt

      29 juli 2011 om 16:07

      @Tommy2: nog nooit van BMW i gehoord zeker…

      Login om te reageren
      • Tommy2 zegt

        30 juli 2011 om 11:17

        @robbie: Tis nogsteeds een BMW…

        Login om te reageren
  12. Jantje_555 zegt

    29 juli 2011 om 13:49

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  13. rotarypowah zegt

    29 juli 2011 om 13:56

    “De eerste volledig elektrische BMW die jij en ik straks ook kunnen kopen! ”

    Nee hoor, het is een concept, die zijn niet zo snel te koop voor iedereen.
    En het is ook niet de eerste volledig elektrische BMW (concept): http://www.autoblog.nl/archive/2009/06/28/elektrische-bmws-door-de-jaren-heen

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      29 juli 2011 om 16:07

      @rotarypowah: die je STRAKS kan kopen. De productieversie van de i3 zal je toch echt kunnen kopen in 2013.

      En dat het niet de eerste elektrische concept is weet ik ook nog wel, daarom zeg ik ook dat dit de eerste is die je straks daadwerkelijk kan kopen. Denk de concept details weg en je hebt de productieversie van de i3 die in 2013 gewoon bij de dealer staat.

      Login om te reageren
      • Freewarefreak zegt

        30 juli 2011 om 17:59

        @robbie: “..Denk de concept details weg en je hebt de productieversie van de i3 die in 2013 gewoon bij de dealer staat..”

        Qua vorm best een heel gaaf bakkie. Ik mag toch aannemen dat onder concept die glazen deuren vallen? Want daar zit toch denk ik niemand op te wachten. Zo is je privacy ook ver te zoeken.

        Login om te reageren
  14. gerard1710 zegt

    29 juli 2011 om 14:28

    Ik denk echt dat we er als mensheid op achteruit gaan als we massaal overstappen naar elektrische auto’s. De enorme beperkingen die het je oplegt wegen niet op tegen de voordelen, aangezien de elektriciteit die je tankt nog steeds van kolencentrales/kerncentrales/niet rendabele windmolens komt. Voordat men volledig groene stroom op een rendabele manier kan leveren, zijn elektrische auto’s geen oplossing imo. Volgens mij moet men veel meer gaan investeren in waterstofauto’s.

    Login om te reageren
    • sergeklapwijk zegt

      29 juli 2011 om 18:40

      @gerard1710: Ga jij eens uitzoeken hoe rendabel waterstof auto’s zijn (well-to-wheel), kom je bedrogen uit. Als BMW van de i3 een brandstofcelauto had gemaakt, was hij minimaal factor 3 duurder.

      Login om te reageren
    • erwh zegt

      29 juli 2011 om 18:46

      @gerard1710: En waar denk jij dat die waterstof dan vandaan gaat komen? Het is geen energiebron, maar een zeer matige energiedrager. Opwekking van waterstof is zeer ineffecient en opslaan is al helemaal lastig. De huidige tanks zijn na een week al de helft van hun inhoud kwijt omdat het kleine waterstofmolecuul door elk materiaal heen gaat. Nee, waterstof is absoluut geen optie, ook niet als de technieken beter worden De efficiency kwa CO2 uitstoot is vergelijkbaar met de dikste sportauto’s of zelfs slechter. Water uit de uitlaat is een leuke illusie..

      Login om te reageren
      • gerard1710 zegt

        29 juli 2011 om 20:08

        @erwh: en @sergeklapwijk: Waterstofauto nog niet ver genoeg ontwikkeld? No shit… Ik zeg toch dat men moet investeren in technieken om de waterstofauto en de productie van pure waterstof moet doorontwikkelen. Ik denk dat waterstofauto’s na verloop van tijd zeker rendabel kunnen worden, wie dacht 100 jaar geleden dat je een V8 1/10 kon laten rijden? Niemand inderdaad…

        Login om te reageren
        • sergeklapwijk zegt

          30 juli 2011 om 00:15

          @gerard1710: Voor de kosten van een waterstof auto (brandstofcel) tegenwoordig kan men een batterij elektrische auto maken die even ver kan. Dit is bedoeld als een MegaCity voertuig, voor woon-werk-supermarkt verkeer (90+% van verkeer). Men vergeet dat als je uitzonderlijke verre ritten buiten beschouwing laat, 160 km je zeer ruim voorziet aangezien je eenmaal weer thuis (wellicht ook op werk en supermarkt binnenkort!) kan opladen. Het is een verschil in mindset die er is ingebakken in de 100 jaar dat de benzinemotor op de markt is. Voor de lange ritten zou ik van het geld dat gerard uitgeeft aan waterstoftechniek, investeren in veel betere en betaalbaardere treinsystemen en ultra-zuinige vliegtuigen. Door weerstandverminderende technieken radicaler toe te passen (uiteraard zonder praktisch nut te belemmeren) in BEV’s zullen uiteindelijk totale kosten gedrukt worden.

          Login om te reageren
          • gerard1710 zegt

            30 juli 2011 om 00:24

            @sergeklapwijk: Openbaar vervoer is mooi, maar geeft je niet de vrijheid die een auto je geeft. Bovendien lopen treinen op diesel of elektriciteit (mijn punt in mijn oorspronkelijke comment). Waterstof is de meest voorkomende stof op aarde, daar moeten we toch gebruik van maken?

            Login om te reageren
            • sergeklapwijk zegt

              30 juli 2011 om 01:34

              @gerard1710: Daar lopen de treinen nu grotendeels op, maar hun aard van rijden leent ze uitstekend voor elektrische aandrijving. Absoluut mee eens over de vrijheid, hoewel daar nog wat oplossingen voor zijn. Denk aan carsharing op bestemming, maar ook vervoer meer demand based te maken. In het algemeen slimmer en coöperatief te werk gaan. Nogmaals, vele weerstand hiertegen komt door de algemene mindset die individuele vrijheid eist terwijl het feit is dat het grotendeels niet nodig is.

              Waterstof het meest voorkomend is zo’n verwarrend middelbare school natuurkunde feitje van waterstof voorstanders. Het feit is dat waterstof gewonnen moet worden uit fossiele brandstoffen of door een zeer inefficient elektrisch proces met water. Tevens bestaan de brandstofcellen uit zeer kostbare en zeldzame materialen, probeer maar eens op te zoeken wat de FCX Clarity in aanschaf kost.

              Login om te reageren
            • sergeklapwijk zegt

              30 juli 2011 om 01:38

              @gerard1710: O ja als laatste vraag: De huidige wind- en zonne-energie kunnen de huidige, zeer intensief consumerende bevolking dagelijks zeer ruim van energie voorzien, daar moeten we toch al helemaal iets mee doen?

              Login om te reageren
        • erwh zegt

          30 juli 2011 om 02:06

          @gerard1710: Water is in overvloed aanwezig op onze blauwe planeet, waterstof in vrije vorm echter niet! Waterstof kunnen we alleen ´losweken´ door middel van electrolyse of een chemische reactie, beide zijn zeer energie intensieve processen met een lage efficiency.

          Login om te reageren
  15. ericc zegt

    29 juli 2011 om 15:37

    Mooie wagen als 2′ auto van het gezin. Als hoofdauto wens ik een auto met de afmetingen van een 3-serie en een afstand halen van + 700 km met 1 laadbeurt. Dit laatste enkel te halen met combinatie licht verbrandingsmotor om de batterijen op te laden.
    BMW doe zo voort!

    Login om te reageren
  16. norge zegt

    29 juli 2011 om 16:50

    Het ziet er toch niet uit!
    Doe dan maar een Lupo met dieseltorretje ,veul mooier.

    Login om te reageren
    • bohica zegt

      29 juli 2011 om 17:38

      @norge:
      Alleen door die laatste zin weet ik al dat je totaal geen verstand van auto’s heb.

      Login om te reageren
      • norge zegt

        29 juli 2011 om 18:11

        @bohica:dat zeggen er wel meer hier ;),probeerde een karretje te vinden dat net zo zuinig was en bijna net zo lelijk als dit hier

        Login om te reageren
  17. sergeklapwijk zegt

    29 juli 2011 om 17:34

    1250kg valt me erg tegen, ondanks gebruik van koolstofvezel is de iMiev is lichter en haalt ook 160km! Hoe kan dit zwaarder zijn dan een Audi A2. Trouwens robbie, je vergeet te melden dat er een range extended versie (de Volt killer?) komt.

    Login om te reageren
  18. Edge zegt

    29 juli 2011 om 19:09

    Ik vind een range van 160km toch nog erg weinig. Tot er een accutechnologie is die een range van een kilometertje of 500-600 zonder het meteen een auto van 2500kg te maken is, kunnen ze toch echt beter een range extender in de vorm van een benzinemotortje erbij doen

    Login om te reageren
  19. w0o0dy zegt

    29 juli 2011 om 22:09

    Hele lijst aan cgi-“video’s” op
    http://www.youtube.com/user/BMWi

    Login om te reageren
  20. w0o0dy zegt

    29 juli 2011 om 22:11

    ANNOYING!
    op de één of andere manier verschijnt er spontaan een v in de link… die moet je dus maar ff weghalen na het kopïeren en plakken in een nieuwe browser

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      29 juli 2011 om 23:30

      @w0o0dy: die vids staan ook allemaal op Autojunk hoor ;)

      Login om te reageren
  21. kowalsk zegt

    29 juli 2011 om 22:34

    Mmm lelijk.

    Login om te reageren
  22. drivingpleasure zegt

    30 juli 2011 om 15:53

    mooi wagen hoor, top!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North