• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW i8 Concept – Lekker zuinige plug-in hybrid

Auteur: robbie, gepost 29 juli 2011 om 13:02 – 71 Reacties

BMW i8 Concept
In Frankfurt zal BMW niet alleen de i3 Concept laten zien, maar ook de conceptversie van de toekomstige i8. En zoals je kan zien is de i8 Concept eigenlijk een doorontwikkeling van de Vision EfficientDynamics concept uit 2009. Er is echter 1 heel groot verschil! De Vision ED was voorzien van een driecilinder dieselmotor, maar de i8 Concept heeft gewoon een benzinemotor.

Die benzinemotor is 1.5 liter groot, telt 3 cilinders en heeft een vermogen van 223 pk en 300 Nm. Daarnaast is er nog een elektromotor aanwezig die 130 pk/250 Nm oplevert. Als we dat combineren komt BMW uit op een totaal vermogen van 353 pk/550 Nm.

En dat zorgt ervoor dat deze 1.480 kilo zware 2 + (2) sportauto in 4,6 seconden naar de 100 km/u sprint en het sprintje van 80 naar 120 km/u gaat in 4 seconden. Bij 250 km/u is het afgelopen met de pret, want dan grijpt de begrenzer in. Overigens drijft de benzinemotor de achterwielen aan en de elektrmotor de voorwielen. Dit is dus een sportauto van BMW met AWD.

Door al die hybridemeuk is het gemiddelde verbruik van de i8 Concept slechts 2,7 l/100 km en dat zorgt voor een gemiddelde Co2 uitstoot van slechts 66 gram. 14% bijtelling here we come! De i8 Concept is 4,63 meter lang, 1,28 meter hoog en 1,95 meter breed. Of die kinky vleugeldeuren het productiestadium gaan halen weet ik niet, maar het zou wel tof zijn!

Overigens kan je volgens BMW maar liefst 35 kilometer puur elektrisch rijden voordat de benzinemotor iets hoeft te doen. Het opladen van de accu’s neemt 1 uur en drie kwartier in beslag.

UPDATE: En we hebben beeld. Op Autojunk staan inmiddels twee video’s van deze toekomstige toekomstbak. Een video van de BMW i8 in detail en HIER een filmpje met algemene info. Beelden van hoe de aandrijving werkt staan HIER.

Ook interessant!

  • Video: politieachtervolging met een BMW i8
    Video: politieachtervolging met een BMW i8
  • BMW XM is hier en de krachtigste M ooit
    BMW XM is hier en is de krachtigste M ooit Concept
  • BMW X3 xDrive30e rijtest
  • Dit is de goedkoopste BMW i8 van Marktplaats

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, concept, Hybride, i8, iaa-2011, plug-in

Vorig bericht: « Dit is de elektrische BMW i3 Concept
Volgend bericht: Formule 1 verdwijnt voor de helft van de BBC »

Lees Interacties

Reacties

  1. flutterby zegt

    29 juli 2011 om 13:05

    Zal wel een prijzig ding gaan worden :(

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      29 juli 2011 om 13:24

      @flutterby: onwijs goedkoop juist, geen BPM enzo ;) En allerlei muesli subsidie :D

      Login om te reageren
  2. bempi zegt

    29 juli 2011 om 13:07

    Zonder al teveel spot. Je moet dus straks en nog steeds tanken + ongeveer 2 uur wachten voordat je kan rijden ? Wederom prijskaartje zal er niet om liegen.
    ff denken in 2014 komt hij uit en ergens in 2020 is het rendabel genoeg om er 1 aan te schaffen.

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      29 juli 2011 om 13:22

      @bempi: je kan ook rijden zonder je accu’s te laden. Dat is bij een Prius ook zo of een Ampera.

      Login om te reageren
      • bempi zegt

        29 juli 2011 om 13:37

        @robbie:

        Dat snap ik. Het probleem is als je de volledige capaciteit van wat de auto biedt wilt gebruiken dus wel moet wachten. Op basis daarvan koop je ook logischerwijs een hybride in eerste instantie.

        Login om te reageren
        • robbie zegt

          29 juli 2011 om 13:41

          @bempi: hangt er vanaf wat je met “capaciteit” bedoelt. Als je doelt op vermogen dan heb je dat altijd tot je beschikkig. Of die accu nou vol is of leeg. Als je doelt op “zuinigheid” dan heb je wel gelijk, maar dat geldt voor alle auto’s met een accusysteem.

          Login om te reageren
          • bempi zegt

            29 juli 2011 om 14:42

            @robbie:

            Ik ging inderdaad uit van het laatste. ;)

            Login om te reageren
          • w0o0dy zegt

            29 juli 2011 om 14:45

            @robbie: onmogelijk 335pk all the time..
            Als de accu’s leeg zijn heb je maximaal het vermogen van de benzine motor. Aangezien die vrij veel vermogen levrt voor een 1,5l zal het turbo-gat aanzienlijk zijn. Piekvermogen is wel genoeg, maar bij 3000 toeren zal er nog niet de helft beschikbaar zijn en zoals we weten zijn de gegevens over de koppelkromme ook mislidend doordat fabrikanten alleen gegevens publiceren over het kaximaal mogelijke koppel bij een bepaald toerenta Kook als het bij wijze van spreken een minuut duurt voordat de turbo op snelheid is en die waarde uiteindelijk gehaad wordt. Ga je echt rijden dan is de snelheid waarmee de turbo-druk opgebouwd wordt cruciaal maar dat zie je niet terug in de plots die fabrikanten publiceren.

            Login om te reageren
            • huge zegt

              29 juli 2011 om 15:42

              @w0o0dy: de nieuwe 3 cilinder N37 is gebasseerd op de nieuwe 4-cilinder N13 (met twin-scroll, directe injectie, etc.) en die heeft zijn maximale koppel tussen 1500 en 4500 toeren/min. Het is feitelijk een afstamming van de huidige Mini Cooper motor en daar heeft tot nu toe niemand over het koppelverloop geklaagd…

              Login om te reageren
              • w0o0dy zegt

                29 juli 2011 om 22:03

                @huge: lezen…. die vlakke koppelkromme haal je alleen als je bij ieder toerental wacht op de maximale turbo-druk bij dat toerental… in de praktijk dus niet.
                Deze motor is afgeleid van de 2.0 twinpower (dat zou zo moeten zijn, volgens de pr-machine van BMW) en niet van de 1.6 mini motor. Door één cilinder minder kom je op 1,5liter en daar moet dan een behoorlijk grote turbo op omdat je anders NOOIT 223pk haalt. Dus ja ik reken op een fors bereik waarin de turbo nog weinig druk levert. Op zich niet erg als de electromotoren helpen, maar doen ze dat niet dan valt de auto terug op een off-boost 1,5 benzineblokje van pak em beet 60pk bij <2500 toeren (zal niet veel meer leveren dan dat…)

                Kortom het is niet alles goud dat er blinkt… al is het wel een interessant stukkie techniek.

            • robbie zegt

              29 juli 2011 om 15:47

              @w0o0dy: een normale motor levert toch ook niet altijd het maximale vermogen? Dus wat is je punt precies? Als die accu’s leeg zijn zal er kracht van de motor gebruikt worden om de elektromotor aan te drijven, gok ik zo. Weet ook nog niet exact hoe dat systeem werkt. Dan is het namelijk een “gewone” hybride zoals een Prius. Of zijn die ook niet optimaal volgens jou?

              Login om te reageren
              • w0o0dy zegt

                29 juli 2011 om 16:50

                @robbie: bij lege accu’s kan er Onmogelijk meer vermogen beschikbaar zijn dan de motor kan leveren. Dus dan is 226pk max, maar aangezien het een kleine motor is zal het gat in het vermogen aanzienlijk zijn en dit ding weegt 1250kg minimaal…. da’s genoeg om serieus traag te zijn off-boost. Accu’s opladen of electro motor van stroom voorzien, maakt allemaal niet uit, die benzine motor levert NOOIT MEER DAN 226pk en meestal (veel) minder.

              • robbie zegt

                29 juli 2011 om 23:32

                @w0o0dy: het gewicht is 1.480 kilo, staat gewoon in het artikel. We zullen zien hoe “traag” deze hybride straks in de praktijk is.

              • robbie zegt

                29 juli 2011 om 23:39

                @w0o0dy: PS Zou je misschien in al je wijsheid nog even kunnen uitleggen hoe een “normale” hybride (zoals een Prius) wel in staat is om méér vermogen te leveren dan alleen de benzinemotor levert? Dat komt uiteraard door de elektromotor en het regeneratiesysteem met accu’s etc. Oftewel precies hetzelfde systeem wat in deze BMW (en andere plug-in’s zit).

                Met opgeladen accu’s is deze BMW (en andere plug-in’s) extra zuinig en als die 35 km op zijn heb je nog steeds de voordelen die een normale hybride ook heeft. Je hebt dan gewoon de extra kracht van de elektromotor.

              • w0o0dy zegt

                30 juli 2011 om 01:17

                @robbie: lezen… “als de accu’s leeg zijn” en ja dat geldt ook voor een Prius dan hou je alleen de kracht vd motor over (dus 98pk vd Prius max en 223pk voor deze). De extra kracht vd electomotoren is alleen beschikbaar als er stroom is, dus niet als de accu ’s leeg zijn. En BMW kan verzinnen wat het wil maar OF de elctromotor trekt stroom uit een accu OF van de Dynamo (en dat zal niet al teveel zijn). De prestaties klinken leuk maar in de praktijk kan/zal het nogal eens tegnvallen.

  3. Emerald_Green_Jag zegt

    29 juli 2011 om 13:11

    Ik vraag me af hoeveel BMW fanboys/girls nu ineens wel een mueslikar appreciëren.

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      29 juli 2011 om 13:28

      @Emerald_Green_Jag: Yep 226 pk, 4,6 seconde naar de 100 en een top van 250.

      Dat is gewoon een zuinige sportwagen.

      Login om te reageren
      • Emerald_Green_Jag zegt

        29 juli 2011 om 13:41

        @flutterby: ja? …en? Is het nu ineens wel toegestaan om je aan de zijde van boomknuffelaars, hippies en ander verguisd volk te scharen? Omdat het een BMW is?

        Login om te reageren
        • fwdsucks zegt

          29 juli 2011 om 14:12

          @Emerald_Green_Jag: humor :) Op merken als Audi en BMW moet je niet al te veel commentaar hebben wil je hier (en op sommige andere podia) welkom blijven ;)

          Login om te reageren
          • Emerald_Green_Jag zegt

            30 juli 2011 om 14:26

            @fwdsucks: Audi en BMW zijn goede auto’s hoor (ik vind Audi ontzettend mooi afgewerkt) maar het *VOLK* dat erin rijdt… zucht.
            Ik merk soms hier hetzelfde gedrag: kort lontje, intolerant als de pest en iedereen moet zich maar aan hun gedrag aanpassen.

            Login om te reageren
        • flutterby zegt

          29 juli 2011 om 14:13

          @Emerald_Green_Jag: Niet omdat het een BMW is, wel omdat niet zuinig is door de auto zo te maken dat die amper voorruit komt. Als het een Merc/Audi/Hyundai\Fiat\Ferrari was dan was het precies hetzelfde geweest.

          Login om te reageren
          • Emerald_Green_Jag zegt

            30 juli 2011 om 14:33

            @flutterby: …. en Dacia? :-D

            Login om te reageren
  4. laurensl zegt

    29 juli 2011 om 13:14

    Wauw 35km op de elektromoter

    Login om te reageren
  5. warhel zegt

    29 juli 2011 om 13:16

    mijn GOD wat een auto.
    ik krijg mijn hart ritme niet meer onder controle:o

    eat your heart out VAG!!!

    Login om te reageren
    • gerard1710 zegt

      29 juli 2011 om 14:13

      @warhel: haha, hoezo begin je nu ineens over VAG, voel je je bedreigt ofzo?

      Login om te reageren
  6. trisx zegt

    29 juli 2011 om 13:19

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      29 juli 2011 om 13:41

      @trisx: lol, altijd -nutteloze bijdrage-….

      Login om te reageren
      • Emerald_Green_Jag zegt

        30 juli 2011 om 14:32

        @dennisr: volgens mij is dit – net als Punk – een spammer. Als contentbeheerder van andere sites merk ik dat ook: ze schrijven zich in en/of weten de antispamcode (je weet wel: zo’n wiebeltekst met puntjes) te omzeilen waardoor je om de zoveel tijd nonsens in je blogs krijgt.

        Login om te reageren
  7. SNDR zegt

    29 juli 2011 om 13:20

    Dit is dus de benzinemotor die ook in de New Mini III gaat komen volgens Autoweek. Daar hadden ze het over een Mini Cooper met ruim 200 pk…

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      29 juli 2011 om 13:23

      @SNDR: lees jij autoblog nooit? Wij hebben al zo vaak over die nieuwe driecilinder geschreven dat het bijna niet leuk meer is. Niet alleen MINI zal die motor gaan gebruiken, maar ook diverse BMW modellen (1 Serie, 3 Serie, nieuwe FWD modellen).

      Login om te reageren
  8. Jochempie zegt

    29 juli 2011 om 13:22

    De layout van de componenten en de fabricagetechnieken zijn werkelijk vooruitstrevend. Alleen die verdomde toeleveranciers benen de boel gewoon niet bij met die waardeloze batterijen. Kom op, wetenschappers, doorontwikkelen!!

    Login om te reageren
  9. raoulkroes zegt

    29 juli 2011 om 13:28

    Wat een geweldig mooie wagen!!! Heerlijk om te zien! Alleen aan de velgen moet ik nog een beetje wennen. Ook best goede prestaties voor een hybride sportauto! Het zou leuk zijn als de M divisie van BMW er een V8 biturbo van de nieuwe M5 in legt! Dan heb je pas een monster. En als je dan de elektro motor er ook in laat heb je nog steeds een hybride! ;)

    Login om te reageren
  10. Punk zegt

    29 juli 2011 om 13:29

    Damnn dikke R8 diss gewoon no comment!

    Login om te reageren
    • Emerald_Green_Jag zegt

      29 juli 2011 om 13:41

      @Punk: .. en nu in gewoon Nederlands?

      Login om te reageren
  11. dennisr zegt

    29 juli 2011 om 13:37

    wat een lelijk ding weer, net als de i3 van eerder.. moet er niks van hebben :) electrische auto’s mogen ze van mij best maken maar waarom moet dat direct zo lelijk..

    Login om te reageren
  12. MLTB zegt

    29 juli 2011 om 13:43

    Ik zal ‘m maar weer even posten:

    Zou vet zijn als deze ook nog een keer ongewijzigd in produktie gaat, dat zal dan echt een R8 killer worden.

    Ontopic:

    Ben aangenaam verrast door het ding! Als je dan toch hybride moet, dan zou ik graag deze willen rijden. Maar liever niet natuurlijk.

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      29 juli 2011 om 13:50

      @MLTB: kijk dat is nou wel een hele mooie auto! als dat nou een hybride was werd het al een stuk aantrekkelijker.. maar dat rare futuristische ding genoemd ”i8” hoeft van mij nooit gemaakt te worden. hoe heet die bmw op je plaatje ? :mrgreen:

      Login om te reageren
      • Freewarefreak zegt

        30 juli 2011 om 18:26

        @dennisr: Als je de afbeeldingslocatie kopieert in een nieuw tabblad zie je in de adresregel: “BMW M1, prototype, groot.jpg”. Ik neem aan dat dit dus een artists impression is van een nieuwe M1. Ik denk dat deze er nooit gaat komen.

        Deze i8 van dit topic is “de nieuwe M1” om het zo maar eens te zeggen. BMW profileert zichzelf in de markt als DE “groene fabrikant” bij uitstek. Dus denk niet dat er nog in de toekomst een hybrideloze dikke CO2 knallende M1 zal komen.

        Er zwerft hier ook een artists impression van hoe de i8 er in productietrim uit zal zien. Dat is echt een dikke sportwagen. Volgens mij gaan we die M1 helemaal niet missen.

        Login om te reageren
        • dennisr zegt

          30 juli 2011 om 18:30

          @Freewarefreak: dat is de 18 in productie ? dan neem ik mijn woorden terug en is het een hele mooie sportwagen :O

          Login om te reageren
    • flutterby zegt

      29 juli 2011 om 14:56

      @MLTB: Lijkt een beetje 6 serie achtig

      Login om te reageren
  13. MLTB zegt

    29 juli 2011 om 13:55

    @dennisr

    True, maarja het gebeurd helaas toch wel. Dus als je zou moeten kiezen, vind ik deze nog altijd het best geslaagd.
    Auto is trouwens de (nieuwe) M1-concept, maar niet officieel van BMW hoor. Is door iemand zelf gemaakt. Ze zouden er een voorbeeld aan moeten nemen!

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      29 juli 2011 om 14:43

      @MLTB: Zou bmw zeker een voorbeeld aan moeten nemen! erg mooie bak! ben met je eens dat deze bmw wel beter is als al die concepts die renault voorbij laat komen.. maar van mij hoeft het nog niet.. over 20 jaar misschien :mrgreen:

      Login om te reageren
    • dennisr zegt

      29 juli 2011 om 14:47

      @MLTB: zit even google plaatjes te kijken van die concept, krijg voornamelijk het oranje exemplaar te zien, als dat de zelfde is.. is de achterkant iets minder mooi, die aanpassen en hij is perfect :D iets meer ”gewoon” maken :)

      Login om te reageren
    • robbie zegt

      29 juli 2011 om 15:53

      @MLTB: Die auto is door niemand “gemaakt” het is alleen maar een computer rendering/photoshop.

      Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      30 juli 2011 om 18:30

      @MLTB: Oke, hier staat je bevestiging. Ik had al zo’n vermoeden dat het een thuisstudie van een photoshopper was. Zeker geen slechte poging, maar je ziet wel meteen dat de designrichting afwijkt van BMW.

      Login om te reageren
  14. marbre zegt

    29 juli 2011 om 14:42

    @robbie
    Het is niet echt waarheidsgetrouw om het vermogen en koppel van een verbrandings- en elektromotor op te tellen, omdat ze niet tegelijkertijd pieken.

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      29 juli 2011 om 15:48

      @marbre: dat heb ik ook niet gedaan :D Deze informatie komt rechtstreeks uit het persbericht van BMW…

      Login om te reageren
  15. erwh zegt

    29 juli 2011 om 14:49

    Wat een prachtige wagen!!

    Login om te reageren
  16. geengehoorisrechtdoor zegt

    29 juli 2011 om 15:22

    Geile batterij op wielen, dat is het!!!

    Login om te reageren
  17. snelwin zegt

    29 juli 2011 om 15:43

    Innovatieve R8 vervanger. Hoezo Audi voorsprong door techniek? ;)

    Ben hier erg blij mee al wordt het Q3 volgend jaar gewoon de nieuwe 3 serie voor mij.

    Login om te reageren
  18. ericc zegt

    29 juli 2011 om 15:44

    Schitterende wagen! Als hij zo op de markt komt ,ontstaat er een gigantische wachtlijst.
    Ben vorige week bij BMW geweest voor een X3. Als ik hem nu bestel heb ik hem in maart!!! Voor de i8 wordt het 2 jaar als je niet tijdig intekent.

    Login om te reageren
    • jensdm zegt

      29 juli 2011 om 16:00

      @ericc: in maart? Da’s 8 maand wachttijd?!

      Login om te reageren
  19. norge zegt

    29 juli 2011 om 18:07

    ziet er in ieder geval beter uit als dat andere elmormel.

    Login om te reageren
  20. Edge zegt

    29 juli 2011 om 19:05

    Prachtige auto, maar ik vrees echt dat die vleugeldeuren (of in ieder geval het uit één stuk glas zijnde ervan) het niet gaat halen. Je moet immers wel een raampje open kunnen doen als je je parkeerkaartje wilt pakken. Anderzijds is het natuurlijk ook wel een goed idee, raampje open is toch niet helemaal goed voor de luchtweerstand

    Login om te reageren
  21. adyton zegt

    30 juli 2011 om 00:28

    Ik vind het wel leuk dat ze dit durven uitbrengen. Het is toch een hele stap vooruit in de conservatieve auto design sector. Maar dit design is nu wel niet echt mijn ding. Mooie neus, maar dat achterste… nog niet overtuigd.

    Login om te reageren
  22. speedlimit zegt

    30 juli 2011 om 01:23

    Dakhoogte is al vrij laag en door de aflopende daklijn zal t niet prettig zijn om achter te zitten.
    Komt nog eens bij dat ze de hoofdsteunen zijn vergeten achterin…meer dan n 2 zitter kan t niet worden denk ik.
    En ik dacht toch echt dat t benzine en elektro vermogen niet zomaar opgeteld kon worden bij n hybride.

    Login om te reageren
    • 454ssV8 zegt

      30 juli 2011 om 07:52

      @speedlimit: over dat tweezitter: lees het artikel eens!

      Login om te reageren
      • speedlimit zegt

        30 juli 2011 om 19:22

        @454ssV8:

        Heb ik gedaan,jij ook?
        En wat begrijp jij niet uit mijn reactie?

        Login om te reageren
  23. xilver zegt

    30 juli 2011 om 03:28

    Yup, ziet er goed uit. Mits enige gymnastieklessen, parkeer hem maar voor de deur!

    Login om te reageren
  24. drivingpleasure zegt

    30 juli 2011 om 15:57

    Hele dikke wagen! nu nog een supercar ontwikkelen met een dikke benzine motor erin.

    Login om te reageren
  25. BrutaalAapje zegt

    30 juli 2011 om 16:33

    Ok, dit model is zo mooi en futuristisch dat het eigenlijk meer zou moeten kunnen dan alleen rijden. Wanneer dit model niet gewoon kan opstijgen en wegvliegen ben ik een beetje teleurgesteld… ;-)

    Login om te reageren
  26. Freewarefreak zegt

    30 juli 2011 om 18:33

    Valt jullie trouwens niks op? Dat geldt zowel voor dit topic als voor het topic van de i3. Kijk eens naar die technische filmpjes. Die nieuwe i modellen van BMW zijn helemaal niet meer zelfdragend. Dus back to the good old chassis. Dat biedt in de toekomst leuke mogelijkheden voor coachbuilders. Leuk voor individualisten!

    Login om te reageren
  27. circlestorm69 zegt

    30 juli 2011 om 18:54

    Die benzinemotor is 1.5 liter groot, telt 3 cilinders en heeft een vermogen van 223 pk en 300 Nm. Daarnaast is er nog een elektromotor aanwezig die 130 pk/250 Nm oplevert. Als we dat combineren komt BMW uit op een totaal vermogen van 353 pk/550 Nm.

    Ik dacht dat ik laatst las dat je die cijfers van een hybride niet mocht combineren.
    Waarom weet ik niet meer.

    Iemand?

    Ga ik nog ff graven waar ik dat ook alweer gelezen heb!

    Login om te reageren
    • speedlimit zegt

      30 juli 2011 om 19:24

      @circlestorm69:

      Precies dat dacht ik nou ook ;)

      Login om te reageren
  28. quasimodo zegt

    30 juli 2011 om 22:17

    Wat een geweldige prachtige wagen!
    Geweldig van BMW, die acceleratie en dan toch zo’n laag verbruik. Daarmee zou deze BMW een Prius met gemak verslaan.

    Alleen zo jammer.
    Deze BMW is nog niet op de markt.
    En tegen de tijd dat ie dat wel komt, ik schat zo over 15 jaar, dan is Toyota al zoveel verder.
    Dan is deze BMW slomer en on-zuiniger dan de Prius die er dan rondrijd.
    Mooier vind ik de Prius 3 nu trouwens al, maar dat is maar een mening hoor.

    Login om te reageren
  29. 9000cse zegt

    31 juli 2011 om 04:04

    Ik moet gewoon kwijt, dat ik mijn petje moet afdoen voor de manier, waarop BMW bezig is met deze electro-techniek. (Is eigenlijk wel een beetje een grapje, want ik draag helemaal geen petje! :roll:)
    Nee, wat ik bedoel is, dat andere fabrikanten wel een poging doen om “iets electrisch” in de markt te zetten, maar dat BMW er echt werk van maakt. Ik vind hun concept-cars realistischer. Futuristisch, uiterst modern qua design, zowel vwb de carrosserie als ook het interieur en uiteraard de aandrijftechniek.
    Ze zijn met de huidige techniek knap aan het downsizen, maar ik heb het idee, dat ze ook een voortrekkersrol op het gebied van de toekomstige technieken aan het innemen zijn. Over goed twee maanden staan hun conceptcars live op de IAA in Frankfurt. Waar blijven Mercedes en VAG/Audi?

    Login om te reageren
    • ronald zegt

      31 juli 2011 om 11:55

      @9000cse: Helemaal met je eens want ze investeren niet allen op een goede manier in de techniek maar ze nemen ook Ing Car Lease over voor +/- 700 miljoen.

      Om de toekomstige electro auto`s in een lease consept aan de man te brengen. In Europa.

      Login om te reageren
    • quasimodo zegt

      31 juli 2011 om 20:07

      @9000cse: Inderdaad, petje af voor BMW, grapje ook want ik draag ook geen petje.
      Maar verder geen grapjes meer!
      Geweldig hun voortrekkersrol!
      Slechts 11 jaar na Toyota komen ze met iets dat over een paar jaar al op de markt zal komen. (Hopelijk tenminste).

      Login om te reageren
      • 9000cse zegt

        1 augustus 2011 om 02:14

        @quasimodo: Natuurlijk heb je gelijk. Toyota heeft met de Prius de leiding genomen en natuurlijk een langere ervaring met hybride-techniek. Ik vind echter, dat de andere en nieuwere modellen met die techniek (Auris/Lexus?) maar weinig succes hebben in Europa. Misschien niet de juiste marktsegmenetn aangesproken?
        Maar je hebt gelijk! Ik had in mijn comment moeten aangeven, dat ik me beperkte tot de Europese merken.

        Login om te reageren
        • quasimodo zegt

          1 augustus 2011 om 09:52

          @9000cse: Maar ook wanneer je alleen naar de Europese merken beperkt, loopt BMW niet echt voorop, volgens mij.
          In ieder geval VW, Mercedes, Citroen, Peugeot en Fiat maar ook Rolls Royce en Bentley hebben al hybrides of zijn er mee bezig.

          Login om te reageren
          • 9000cse zegt

            1 augustus 2011 om 12:50

            Daarover zou je van mening kunnen verschillen. In 2013 zal de i3 bij de dealers staan en ik vind, dat het hierbij over een volumemodel gaat. En dat vind ik nog niet het geval met de door jou genoemde merken.@quasimodo:

            Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North