• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de Ferrari 458 Italia!

Auteur: RubenBaeten, gepost 28 juli 2009 om 10:54 – 227 Reacties

Afbeelding Dit is de Ferrari 458 Italia!Afbeelding Dit is de Ferrari 458 Italia!Afbeelding Dit is de Ferrari 458 Italia!Afbeelding Dit is de Ferrari 458 Italia!

Ferrari 458 Italia
Jawel, de langverwachte opvolger van de F430 is hier! En waaaaah, wat lekker!

De looks zijn bijzonder bruut, met standaard booskijkers en drie uitlaten! Best raar voor een achtcilinder, maar het is wel Ferrari dus dan moet het kunnen. Dat is natuurlijk een knipoog naar de legendarische F40!

Die achtcilinder is trouwens een nieuwe 4.5 V8 met directe injectie. Een stuk zuiniger en schoner (13,7 liter per 100 km en een CO2-uitstoot van 320 g/km), maar bovendien erg krachtig: 570 pk bij 9.000 (!) toeren per minuut en 540 Nm bij 6.000 toeren. De 458 is vooralsnog voorzien van dezelfde gerobotiseerde versnellingsbak als de California, maar we verwachten dat er ook een handbak beschikbaar komt.

Andere cijfertjes? Een topsnelheid van 325 km/h en een 0-100-tijd van 3,4 seconden, wat dacht je daarvan. Hiermee steekt de standaardversie van deze 458 de uitgaande 430 Scuderia ruimschoots naar de kroon; die had slechts 503 pk en haalde 315 km/h. Bij een snelheid 200 km/h beleeft de 458 een goede 140 kg downforce.

De 458 Italia is geheel van aluminium en weegt 1.380 kg. Het model werd getekend door Pininfarina. Het interieur is van de hand van Ferrari’s eigen Chief of Design, Donato Coco. Op de IAA van Frankfurt in september kunnen we de nieuwe Ferrari met eigen ogen zien.

UPDATE 1: Namens autoblogger, de grote vraag…
UPDATE 2: We hebben wat bewegende beelden!

Ook interessant!

  • Video: Ferrari 458 flink beschadigd na crash
    Video: Ferrari 458 flink beschadigd na crash
  • Video: Nederlandse YouTuber Gio koopt Ferrari 458 Speciale
  • Video - personeel wasstraat geeft gas in Ferrari 458
  • Gratis Ferrari bij aankoop van villa in Nunspeet
    Gratis Ferrari bij aankoop van villa in Nunspeet

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

458, donato-coco, Ferrari, iaa-2009, italia

Vorig bericht: « Meest waardeloze facelift ooit? Fiat Grande Punto
Volgend bericht: Nieuw van Carlsson: RS-kit voor de Mercedes GL »

Lees Interacties

Reacties

  1. Kuukske zegt

    28 juli 2009 om 10:55

    Prachtig! Mooie lage auto, met prachtig lijnenspel!
    Maken!

    Login om te reageren
  2. ferrari599xx zegt

    28 juli 2009 om 10:55

    lekeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer !!!!!!!!!!!!!!!!!!

    hoeveel geld moet ik gaan lenen ?

    Login om te reageren
  3. Relief zegt

    28 juli 2009 om 10:55

    WAAAAAAAAAAAAAAAAA I KNEW IT!!!
    Damn wat een beauty! Heeft Ferrari toch weer het licht gezien??

    Login om te reageren
  4. micheloo0 zegt

    28 juli 2009 om 10:56

    Mamamia heerlijk zo hoort ferrari te zijn echt man en het geluid zal ook wel ok zijn alleen zijn die 3 uitlaatjes er een beetje over maar als ze meerwerken de sound is het ok :D

    Login om te reageren
  5. Neptukker zegt

    28 juli 2009 om 10:56

    Wow!!!! Eindelijk weer een mooie Ferrari.
    ** Rent naar Munsterhuis om een order te plaatsen **

    Login om te reageren
  6. Relief zegt

    28 juli 2009 om 10:56

    Pinninfarina! Het Walhalla van de Design wereld! Prachtige auto!

    Login om te reageren
  7. Bol zegt

    28 juli 2009 om 10:57

    Hi Res ;)

    http://www.lastampa.it/_web/CMSTP/tmplRubriche/Motori/animazioni/Ferrari_458Italia/index.html

    Login om te reageren
  8. Pjotr zegt

    28 juli 2009 om 10:57

    Wow…

    Login om te reageren
  9. Torro zegt

    28 juli 2009 om 10:57

    beetje erg veel raam/glas voor een sportwagen

    Login om te reageren
  10. DenM zegt

    28 juli 2009 om 10:57

    Wat een beauty!

    Login om te reageren
  11. Jeweetwelwie zegt

    28 juli 2009 om 10:57

    Gááf! (y)

    Wel logisch, met de komst van de California konden ze de 430 opvolger wat extremer maken. Maar dit had ik niet verwacht :)

    Ook een goede sneer naar de Gallardo trouwens. Die wordt direct gedegradeerd.

    Login om te reageren
  12. Neptukker zegt

    28 juli 2009 om 10:58

    Het belangrijkste nieuwtje ontbreekt in dit artikel. De hele wereld blijft nu gespannen wat de CO2 uitstoot zal zijn. ** milieufreak modus off **

    Login om te reageren
  13. Relief zegt

    28 juli 2009 om 10:58

    -edit: dank u, gallery is inmiddels toegevoegd-

    Login om te reageren
  14. bmw-e30-7bh zegt

    28 juli 2009 om 10:58

    Mmmm very nice!

    Login om te reageren
  15. Dude zegt

    28 juli 2009 om 10:59

    Gaaadverdamme. Ik ben best een Ferrari-fanaat maar dit is echt een foute bak. Die lijnen naast de koplampen zijn er niet uit…en 3 uitlaten?pff.

    Ik mag hopen dat dit een grap is.

    Login om te reageren
  16. mb zegt

    28 juli 2009 om 10:59

    Incl led verlichting.Schittrend model weer.Gaaf die drie uitlaatjes

    Login om te reageren
  17. Bol zegt

    28 juli 2009 om 11:00

    Hij is echt mooooooi

    Login om te reageren
  18. hynderman zegt

    28 juli 2009 om 11:01

    Prachtige bak, zeker met de lijnen over de zijkant als ware een X. Heb wel sterk m’n twijfels over de 3 uitlaten. Een beetje hoog PIMP gehalte wat mij betreft

    Login om te reageren
  19. Relief zegt

    28 juli 2009 om 11:02

    Dit is weer old school ferrari. Ik vroeg me af wanneer ze terug gingen naar de roots, maar het lijkt erop dat ze eindelijk hun weg terug hebben gevonden.

    Login om te reageren
  20. DenE zegt

    28 juli 2009 om 11:02

    SCHITTERENDE WAGEN !!..
    Maarja hadden we anders verwacht dan ? :D
    Echt weer mooie details en lijnen.

    Login om te reageren
  21. cheetacars zegt

    28 juli 2009 om 11:05

    Misschien is het wennen, maar hij geeft me toch niet het gevoel wat de F430 en de 599 deden. vooral die booskijker vind ik persoonlijk niet veel aan en de uitlaten zijn apart. Zelfs als Ferrari fan vind ik de LP560 mooier :? Ik hoop dat het alleen even wennen is… De het zij-perspectief is wel mooi :)

    Login om te reageren
  22. Merry zegt

    28 juli 2009 om 11:05

    Brand hij ook goed??? ;)

    Login om te reageren
  23. Maikel zegt

    28 juli 2009 om 11:05

    Jammer van de 3 uitlaten, en die California achterlichten vind ik ook niet zo mooi (misschien moet ik nog wennen) en ik vind het van de zijkant wel op een enzo lijken (het achterste gedeelte dan) Maar over het algemeen een hele mooie auto, vind de nieuwe koplampen erg mooi. Maar denk tot nu toe dat de Ferrari 430 Scuderia mijn favoriet blijft. maar wie weet over een week of 3 dat ik aan het nieuwe design ben gewend, of als ik hem een keer in het echt heb gezien, dat ik hem dan wel mooi vind

    Login om te reageren
  24. w0o0dy zegt

    28 juli 2009 om 11:05

    Ferrari is weer top of the hill met maar liefst 126pk perliter, pretty damm amazing! Ben zeer benieuwd naar de huil die deze motor voortbreng. Is er ook al iets bekend over het gewicht?

    Login om te reageren
  25. mhijnen zegt

    28 juli 2009 om 11:08

    @Torro

    Inderdaad! viel mij ook gelijk op.

    Achterkantje daarintegen, meesterwerk!

    Login om te reageren
  26. autoblogger zegt

    28 juli 2009 om 11:10

    LOL @ Merry :D

    Login om te reageren
  27. babbaloerie zegt

    28 juli 2009 om 11:11

    Best een mooie auto, alleen de zijkant (deur) vind ik er een beetje raar uitzien.

    Maar er rijst mij één vraag: Ik neem aan dat die motor in het midden zit en gekoeld moet worden, waar zijn de luchthappers?

    Login om te reageren
  28. Apache zegt

    28 juli 2009 om 11:11

    Zelfs zonder achterspoiler of lip zal dit ontwerp wel zo genoeg downforce genereren als in dat zo bekijk. Ik zie er wel die Pininfarina P4/5 in ergens…

    Ik zou hem persoonlijk verkiezen in targa uitvoering.

    Login om te reageren
  29. jan1666 zegt

    28 juli 2009 om 11:11

    BLOW ME AWAY!

    alleen de voorruit is erg groot en gaat erg stijl omhoog, en is ook hoog. de achterkant is zeker goed gelukt, dus..van mij een dikke 10.

    alleen benieuwd naar de prijs…rond de 250/300k?

    Login om te reageren
  30. Harry zegt

    28 juli 2009 om 11:12

    @ babbaloerie
    Kijk eens goed op het bovenaanzicht.

    Login om te reageren
  31. Majinstar zegt

    28 juli 2009 om 11:13

    Die 3 uitlaten staan er prima onder. Het enige minpuntje is dat 458 meer vrouwelijke accenten heeft. Blijkbaar is dat in net zoals BMW dat heeft met de Z4.

    @ Ruben Baeten. Je vergeet erbij te vermelden dat hij in 3.4 sec van 0 naar 100 gaat. ;)

    Login om te reageren
  32. BAAP zegt

    28 juli 2009 om 11:13

    in 2 woorden: Holy Smoke!!!

    570 pk uit een atmosferische 4,5 l V8!!! ongelofelijk!!!

    zal wel lekker klinken

    Login om te reageren
  33. Wessee zegt

    28 juli 2009 om 11:13

    Tenminste goed zicht rondom. Maar wat een mooi ontwerp. Dashboard is ook geslaagd vind ik.

    Login om te reageren
  34. jack zegt

    28 juli 2009 om 11:14

    Mooie auto, maar waarom moet tegenwoordig elke auto uitgevoerd worden met van die foute LED verlichting.

    Toen het net in kwam vond ik het nog wel mooi, maar nu ik onderhand elke golf 3 ermee zie rijden komt het m’n strot uit. Nu moet ik weer een aantal jaar wachten totdat die hype over is en ik het weer mooi vindt.

    Hetzelfde had ik toen ook met de Angel-eyes

    Login om te reageren
  35. Initial_D zegt

    28 juli 2009 om 11:14

    Dikke hoax IMO, Ferrari zal nooit zo’n auto tekenen. De auto houdt zich niet aan de tekenregels van het automerk. Maar goed ook, want deze bak is echt foeilelijk, net een japanse Ricer.

    Login om te reageren
  36. Apache zegt

    28 juli 2009 om 11:15

    DUS Lamborghini zal weer een Gallardo met 59o pk op de markt brengen zoals ze dat deden met de murcielago toen de fiorano op de markt kwam. Gewoon om “de krachtigste” te blijven. Zieligheid.

    Login om te reageren
  37. Joost1990_2 zegt

    28 juli 2009 om 11:15

    Mwah.. niet schitterend.

    Login om te reageren
  38. stijn zegt

    28 juli 2009 om 11:15

    Eerste reactie, erg mooi…. lijkt een beetje op een dino. Hou zelf wel meer van klassieke voor en achterlichten dan die te hoog opgetrokken koplampen en die uitstekende achterlichten. Als ik zowiezo het geld had voor de aanschaf zou ik dat laten veranderen. Maar heel evenwichtig en mooie lijnen!

    Login om te reageren
  39. Bobel zegt

    28 juli 2009 om 11:18

    owh dat is grappig, ik zag in de carros toch echt andere foto’s van de nieuwe Ferrari… ben benieuwd welke het nou wordt.

    Login om te reageren
  40. AlwinK zegt

    28 juli 2009 om 11:18

    Petjes-Auto, doe mij maar een Aston Martin of een spijker…

    Login om te reageren
  41. BAAP zegt

    28 juli 2009 om 11:18

    @ Initail_D

    Die vette bak is getekend door Pininfarina ouwe!!
    Pininfarina tekent wel meer auto’s voor Ferrari zoals je waarschijnlijk zelf ook wel weet!!

    Daarnaast heb je geen smaak!!

    Login om te reageren
  42. sacha zegt

    28 juli 2009 om 11:19

    Een beetje Enzo lijnen over de hele auto. Maar dan wel wat ronder (en beter).

    Login om te reageren
  43. addict zegt

    28 juli 2009 om 11:21

    je weet pas hoe ie er uit ziet als je hem in het echt ziet;)

    Login om te reageren
  44. Rsh zegt

    28 juli 2009 om 11:21

    Wat een gedrocht!

    Eerst het nieuws of de gefacelifte Grande Punto voor mijn kiezen en nu deze tekening van een 11 jarige.

    Wat een aanfluiting zeg. Kunnen ze na de wonderschone en tijdloze 430 zeker niet maken ten opzichte van Aziaten en Russen.
    Snel weer terug naar de tekentafel of achter het beeldschermpje kruipen.

    gatsiederrie!

    Login om te reageren
  45. Edwin zegt

    28 juli 2009 om 11:21

    @ Torro : je wil toch ook graag gezien worden als je zo’n wagen hebt…;-)

    Login om te reageren
  46. ZilverenTip zegt

    28 juli 2009 om 11:21

    Geniale auto zo op het eerste gezicht. Ramen lijken wat hoog, maar zal voornamelijk optisch bedrog zijn of voor neerwaartse druk zorgen, ach ja waarom ook niet? Uitlaat zou ik LP670 achtig maken, maar super!!! Niet verwacht wel gehoopt!

    Login om te reageren
  47. Rsimon zegt

    28 juli 2009 om 11:22

    heeet ding zeg

    schitterend,
    prachtig,
    formidabel,
    wereldklasse,
    geil,
    …

    Login om te reageren
  48. Henk zegt

    28 juli 2009 om 11:23

    Het lijkt er op dat ik de enige ben die hem niet mooi vind. Te veel lijnen, te veel glas, niet een echte agressieve uitstraling. Als klap op de vuurpijl: 3 uitlaten!? Debiel, idioot, niet mooi!

    Login om te reageren
  49. Ik zegt

    28 juli 2009 om 11:25

    @ BAAP

    O ja, omdat dat op het internet staat is het waar :S. Ik heb er ook heel erg mn vraagtekens bij dat dit een echt design is… maar ik moet zeggen dat ik hem wel erg mooi vind.

    Login om te reageren
  50. Nijntje_ zegt

    28 juli 2009 om 11:25

    Howw hier wordt ik warm van…
    Lekker Lekkerder Lekkerst!

    Login om te reageren
  51. Merry zegt

    28 juli 2009 om 11:26

    Initial_D, ik dacht ook gelijk aan de Honda NSX toen ik de foto’s zag.
    Alleen ik vind het geen slechte zaak.
    Leuk model maar zeker geen toppen, en de Gallardo blijft mooier.
    Tevens wacht ik nog steeds op een mid-engine auto met een V12 van Ferrari.
    Een echte opvolger van de Testarossa ofzo.

    Login om te reageren
  52. JPM zegt

    28 juli 2009 om 11:26

    @ Ruben

    Bron?

    Login om te reageren
  53. Initial_D zegt

    28 juli 2009 om 11:27

    @BAAP

    Hey ouwe! Pininfarina (die was toch failliet??!) mag de auto dan wel getekend hebben, Ferrari zal toch de eindregie hebben in het ontwerp. Als zij iets tekenen dat kut is, zoals nu, zal ferrari echt wel zeggen dat ze overnieuw mogen beginnen.

    Login om te reageren
  54. Donkervoort zegt

    28 juli 2009 om 11:27

    @Henk: Je bent niet de enige…

    Login om te reageren
  55. Laue zegt

    28 juli 2009 om 11:27

    gaan we tegenwoordig in op nieuws-posts-bezoekers-requesten?

    OT: Leuke wagen, heb alleen niets met ferrari.

    Login om te reageren
  56. robbie zegt

    28 juli 2009 om 11:28

    Profetische woorden van Robbie op 18 oktober 2008:

    Deze auto krijgt onder andere een nieuw aluminum chassis en een direct ingespoten motor mee (net als de California) die gekoppeld kan worden aan een 7-traps DSG versnellingsbak. Het is de verwachting dat de motor in de nieuwe F430 in plaats van 4,3 liter maar liefst 4,5 liter zal worden. En precies zo’n motor (4.5 V8, direct ingespoten) heeft Ferrari recent ontwikkeld voor de nieuwe A1GP auto. En die klinkt lekker! De A1GP motor levert 600 pk en voor de straatversie kunnen we dus wel rekenen op iets van 550 pk.

    http://www.autoblog.nl/archive/2008/10/18/welke-nieuwe-modellen-heeft-ferrari-in-de-pijplijn

    – Motorinhoud: check!
    – Directe injectie: check!
    – DSG transmissie: check!
    – Vermogen: (ongeveer) check!

    PS Het feit dat deze motor gebaseerd is op de A1GP motor zal ongetwijfeld uitgebreid aan bod gaan komen in het persbericht van 100.000 kantjes.

    Login om te reageren
  57. rvo zegt

    28 juli 2009 om 11:28

    wat een brede heupjes.. ;)
    niet mijn ding, maar zal er ‘in het echt’ een stuk beter uitzien.

    TOT ZIENS (om ook maar iets in CAPS te kunnen schrijven)

    Login om te reageren
  58. savipe zegt

    28 juli 2009 om 11:29

    zeer lekker maar toch liever 2 dan 3 uitlaten

    Login om te reageren
  59. Edge zegt

    28 juli 2009 om 11:29

    @ Initial_D: Waarom zou deze auto zich niet aan de designregels van Ferrari houden, maar de California wel?

    Over de auto: Lei è bella. Geweldige auto gewoon. En over de specificaties: Eat that Lamborghini!

    Login om te reageren
  60. Wessee zegt

    28 juli 2009 om 11:30

    @Robbie, hij klinkt idd erg lekker!

    Login om te reageren
  61. Susp1cious zegt

    28 juli 2009 om 11:30

    Ik denk dat de 3 uitlaten een verwijzing zijn naar de F40!

    De lijnen komen wel anders over op de foto. De foto van bovenaf laat hele andere lijnen zien. Het wordt dus nog even wachten tot dat de echte auto zijn opwachting maakt.

    Login om te reageren
  62. BAAP zegt

    28 juli 2009 om 11:30

    @ Initial_D

    Ow ouwe ;), dat is nieuw voor me, niet geweten dat P failliet is….en natuurlijk heeft Ferarri het laaste woord qua ontwerp etc…maar ik kan nu niet zeggen dat ie foei en foeilelijk is….

    vind um heerlijk….lekker rauw!!!

    Login om te reageren
  63. Rene zegt

    28 juli 2009 om 11:31

    hij heeft wel wat weg van de f40.

    hij is egt lelijk. maar hij is best snel:D

    Login om te reageren
  64. RubenBaeten zegt

    28 juli 2009 om 11:31

    @JPM: De bron? Ferrari.

    Login om te reageren
  65. jelmen zegt

    28 juli 2009 om 11:32

    3 uitlaten zijn geinspireerd op de f40… remember that ferrari?

    ook de luchtinlaten aan de achterkant bovenop waren aanwezig in de f40.

    ik zeg kruising enzo/f40

    Login om te reageren
  66. Wessee zegt

    28 juli 2009 om 11:32

    Idd, als iedereen met een grote bek die zegt dat dit hem niet is nou even de ferrari website checkt, dan kun je meteen het dashboard zien.

    Login om te reageren
  67. Wessee zegt

    28 juli 2009 om 11:33

    En het geluid horen

    Login om te reageren
  68. thijmen zegt

    28 juli 2009 om 11:34

    Zieeeeeeeeeeeeeeeek lekker!

    Login om te reageren
  69. robbie zegt

    28 juli 2009 om 11:34

    @Wessee, het geluid zal waarschijnlijk heel erg hier op lijken:
    http://www.autojunk.nl/clips/view/144007
    Maar dan met een straatvriendelijkere uitlaat erop ;)

    Login om te reageren
  70. maxie1996 zegt

    28 juli 2009 om 11:35

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  71. Wessee zegt

    28 juli 2009 om 11:35

    @Robbie: Je kan het geluid al horen op de Ferrari website. ;)

    Login om te reageren
  72. Ferrari Fanaat zegt

    28 juli 2009 om 11:37

    O HOT DAMN, THIS IS MY CAR :P
    hoeveel gaat ie kosten? weet iemand dat? dan kan ik gaan poetsen voor de 27.5 in de loterij :P

    Login om te reageren
  73. Marly zegt

    28 juli 2009 om 11:38

    Woow.
    Mooi hoor!!

    Login om te reageren
  74. Cynic zegt

    28 juli 2009 om 11:39

    Ik vind die achterkant echt lelijk, voor de rest ziet het er goed uit.

    Login om te reageren
  75. ruben zegt

    28 juli 2009 om 11:39

    een zeer mooie model. Ferrari staat bekent voor zijn innovatieve disign. Toen 9 jaar geleden de Ferrari 360 modena uitkwam vond ook niemand hem mooi en het is een van de bekendste ferrari ooit geworden. En een ferrari moet je in echt zien niet op fotos dan valt je mond wagen wijd open

    Login om te reageren
  76. Gijs zegt

    28 juli 2009 om 11:39

    Beetje een combi tussen de oude Dino en de jaren 80 wagens…. heeft wel wat. Maar wanneer wordt dat design eens wat minder druk…? imo zijn de 355/456/550 de laatste fatsoenlijke Ferrari’s.. simpel, strak, Italiaans en niet te veel van die overdadige Japanse origami opsmuk. Lambo doet het in dat opzicht een stuk beter….

    Login om te reageren
  77. Birdboy zegt

    28 juli 2009 om 11:40

    Ben er niet over uit. Hij is minder lelijk dan de California (bleh) maar om te zeggen dat ie moeder’s mooiste is…

    Voor mij is de laatste mooie ferrari de 360 Modena. Dat was het begin van de neerwaartse trend (de 355 was pure schoonheid). De 612 en 599 zijn in het echt wel okee, de 430 was een 360 met facelift, om maar niet over de California te spreken.

    Beetje jammer. Ik heb Ferrari altijd boven Lamborghini verkozen, maar puur op uiterlijk wint de LP560 (of LP550 Balboni Edition – hmmmmm) het…

    Login om te reageren
  78. luittinke zegt

    28 juli 2009 om 11:41

    Hmm, lijkt wel wat op de Spirra

    http://images.google.nl/images?hl=nl&q=spirra&btnG=Afbeeldingen+zoeken&gbv=2&aq=f&oq=

    En heeft ergens ook wel iets van de NSX.

    K vind m wel ok, maar mooi wil k m niet noemen.

    Login om te reageren
  79. SHFT zegt

    28 juli 2009 om 11:42

    Hier zijn geen woorden voor, na het California gedrocht komen ze met zo iets lekker af! Tot ik de achterkant zag, man die is lelijk!

    Leve de 360 Modena

    Login om te reageren
  80. Mairsil zegt

    28 juli 2009 om 11:43

    Poeh, die is behoorlijk mislukt. Weten we zeker dat het niet gewoon een Toyota Supra kitcar is?

    Maar ik had ook eigenlijk niet veel anders verwacht, in de afgelopen 20 jaar waren eigenlijk alle Ferrari’s hondslelijk, alleen de 360 en de 430 waren nog redelijk te pruimen.

    Login om te reageren
  81. SPK zegt

    28 juli 2009 om 11:43

    9000 toeren per minuut!!! wat een geluid moet dat geven!

    Login om te reageren
  82. ErwinLagcher zegt

    28 juli 2009 om 11:43

    Ziet er goed uit, alleen heb ik mijn twijfels.
    Hij mist iets. En ik vraag me af hoe lang het nog duurt voordat Ferrari ook zijn koplampen integreert in de voorruit.
    Ik denk dat ik hem in real life pas echt kan waarderen.

    Login om te reageren
  83. Kuukske zegt

    28 juli 2009 om 11:45

    Login om te reageren
  84. lodewijk zegt

    28 juli 2009 om 11:45

    @ Majinstar
    Je neemt me de woorden uit de mond!

    Login om te reageren
  85. deleteditem zegt

    28 juli 2009 om 11:46

    En wanneer kunnen we de weddenschappen inzetten op het tijdstip dat de eerste F458 in de fik vliegt??? ;-)
    Strakke bak.

    Login om te reageren
  86. Kuukske zegt

    28 juli 2009 om 11:47

    Login om te reageren
  87. racerx zegt

    28 juli 2009 om 11:47

    Het uiterlijk vind ik niet heel bijzonder (cockpit is wat te groot naar mijn mening), maar de techniek en de specs klinken veelbelovend!

    Nu nog hopen dat ie niet in de fik vliegt, hehehe.

    Login om te reageren
  88. ynnek04 zegt

    28 juli 2009 om 11:47

    ben ik de enige die er een mclaren f1 in ziet, vooral vanaf de zijkant. als je kijkt naar die lijnen zijn die vrij gelijk aan die van de mclaren f1. waarschijnlijk ook door de stijle voorruit.
    maar het is wel een gedrocht hoor en de prestaties zijn ook niet zoveel beter dan die van een lp560-4 , dus doe mij de lambo maar. veel mooier

    Login om te reageren
  89. dekster zegt

    28 juli 2009 om 11:48

    Wat een fucking lelijk hok.

    Login om te reageren
  90. Nickelson zegt

    28 juli 2009 om 11:49

    Mooiste Ferrari tot nu toe!!!

    nu maar even sparen

    Login om te reageren
  91. robbie zegt

    28 juli 2009 om 11:49

    @Kuukske, wat is je punt? Dat de 458 Italia en Enzo niet op elkaar lijken? Dat ziet zelfs een kind :D Of probeer je te benadrukken dat beide modellen in het rood leverbaar zijn en 4 wielen hebben?

    Login om te reageren
  92. robbertomartini zegt

    28 juli 2009 om 11:50

    Bella bella!

    Login om te reageren
  93. Serge zegt

    28 juli 2009 om 11:51

    @ Henk

    Eens, veels te chaotisch. Wat California invloeden (dat was een mooie nieuwe Ferrari) dus dat is positief, maar de rest is niet mijn stijl, dat soort makabere luchtinlaten en uitlaten zie je alleen op Lamborghini’s waar de sjeiks de gekste tunerbedrijven op los laten gaan. Straks krijgen we een Scuderia versie met vlammen striping…

    Opvallend, de hele raar gevormde deur, laag en breed, dat zullen de frequente bezoekers van de parkeergarage niet ideaal vinden.

    Ik dacht dat ze gingen richten op CO2, terwijl deze meer gram CO2 per km uitstoot dan de California, ondanks dat de Cali een complex opvouwbaar dak heeft en dus een stuk zwaarder is. En waar is KERS gebleven??

    Login om te reageren
  94. ynnek04 zegt

    28 juli 2009 om 11:51

    http://www.allfastcars.com/cars/mclarenf1side.jpg

    Login om te reageren
  95. maferick zegt

    28 juli 2009 om 11:51

    Ik wacht nu nog meer op die 27 miljoen die ik ga winnen, Order plaatsten voor een F458 scuderia.

    Login om te reageren
  96. Pieter zegt

    28 juli 2009 om 11:51

    Mijn god…..

    Novitec heeft niets meer aan te passen, er ligt al een “gouden rolex” bodykit onder….
    En de gemiddelde uitlaten boer kan zijn heil ook ergens ander gaan zoeken.

    Dat mensen zonder smaak geld hebben is een ding, dat ze dan ook nog eens mooie auto’s gaan kopen en ze zodoende degraderen tot een proleten speeltje is al om te janken, maar als ze bij bedrijven als Ferrari, waar toch een redelijk gevoel van trots en eer een rol speelt hun auto’s gaan ontwerpen om te voldoen aan de ridicule wensen van de omhooggetilde melvins van deze wereld, ben ik geneigd de hoop vroegtijdig op te geven…

    Login om te reageren
  97. hans zegt

    28 juli 2009 om 11:54

    Mooie auto en vooral de achter kant geen overdreven vier of meer uitlaat pijpen ,dat laten we wel over aan die namaak jongens.Beetje jammer die kerstversiering verlichting.

    Login om te reageren
  98. Wessee zegt

    28 juli 2009 om 11:55

    @Maferick: Helaas, die ben ik al van plan te winnen. :P

    Login om te reageren
  99. Henk zegt

    28 juli 2009 om 11:57

    hahaha @ Pieter! Ik heb een beetje de indruk dat de grote meute hier aanwezig graag schreeuwt dat het een ”geweldige auto is” omdat er Ferrari-logo’s rondom zijn. Was de titel van dit artikel geweest: “Nieuwe Tata doet zijn onthuld” dan waren de reacties van een ander soort kaliber geweest denk ik zo. Om nog maar te zwijgen over die 3 “rapper” uitlaten. Snoop Dogg, Yo!

    Login om te reageren
  100. Serge zegt

    28 juli 2009 om 11:57

    1380 kg is 20 kg minder dan de standaard 360 en 70 kg minder dan de 430. De R8 is 1560 kg en de V8 Vantage is 1570 kg. Het ligt dus niet aan de massa, maar de motorisering is niet bepaald afgestemd op de ambitie.

    Login om te reageren
  101. Henk zegt

    28 juli 2009 om 11:58

    “Nieuwe Tata onthuld” ;)

    Login om te reageren
  102. dekster zegt

    28 juli 2009 om 11:58

    Bah trouwens over die specs, ik vind het te overdreven.

    Geef mij maar deze.

    Login om te reageren
  103. Fre zegt

    28 juli 2009 om 12:00

    erg erg erg lelijk!

    Login om te reageren
  104. DRU zegt

    28 juli 2009 om 12:01

    Ik vind hem leuk. Die hoogopstaande cockpit is echt fantastisch. Een beetje de Le Mans look. Jammer dat ze die vervelende ronde achterlichten nog niet hebben geditcht, maar de uitvoering is hier best rustig met die begeleidende gaasvorm. Ik ben wel helemaal aan het stuiteren. Mijn dag staat wel een beetje in het teken van de nieuwe Ferrari.

    Hopelijk heeft Polyphony de geheime 3D modellen mogen ontvangen van Ferrari zodat wij eind van het jaar als Granturismo 5 uitkomt met deze mooie nieuwe telg mogen racen.

    Login om te reageren
  105. Tombnolz zegt

    28 juli 2009 om 12:04

    Op straat zal het ding wel indruk maken, maar op de plaatjes hierboven doet het me niet zoveel. Prachtige lijnen, dat wel, maar waarom mag het niet zoals vroeger? Alléén prachtige lijnen. Blijkbaar moeten de hedendaagse Ferrari’s altijd vergald worden door details, zoals nietszeggende velgen en een Mitsuoka-achtige neus & poep…

    Login om te reageren
  106. Wessee zegt

    28 juli 2009 om 12:06

    @Henk: ’t lijkt mij juist dat jij deze auto niks vind omdat er Ferrari-logo’s op zitten. En 3 rapper uitlaten. Beetje jammer dat je met zo’n uitspraak jezelf een beetje diskwalificeert.

    Login om te reageren
  107. Christiaan zegt

    28 juli 2009 om 12:06

    Raar om te zien dat zoveel mensen deze auto prachtig vinden. Net als de California lijkt dit weer een foute plastic tunerbak.

    Login om te reageren
  108. robbie zegt

    28 juli 2009 om 12:07

    Video: http://www.autojunk.nl/clips/view/161268

    Login om te reageren
  109. Laue zegt

    28 juli 2009 om 12:08

    -edit: even normaal doen-

    Login om te reageren
  110. KC zegt

    28 juli 2009 om 12:09

    Bah! De California is al geen schoonheid, maar dit? Het lijkt alsof de cabine in de ‘motorkap’ verdwijnt, en die drie uitlaten… Laat dit a.u.b. niet de opvolger van de F430 zijn!

    Login om te reageren
  111. Eric zegt

    28 juli 2009 om 12:09

    Is dit echt of een photoshop?????
    Ik hoop dat dit hem echt is!!!!!!!!!!!!

    Login om te reageren
  112. DenM zegt

    28 juli 2009 om 12:10

    @Jelmen, zou de middelste uitlaat dan ook dezelfde functie hebben als de middelste uitlaat bij de F40? ;)

    Login om te reageren
  113. Wessee zegt

    28 juli 2009 om 12:12

    Ja, voor een niet bestaande turbo:P

    Login om te reageren
  114. - kowalsk zegt

    28 juli 2009 om 12:12

    Mooi kan het het niet noemen… Die onderste lijn van de zijruiten wordt veel te hoog opgetrokken maar de koplampen storen me nog het meest…

    Login om te reageren
  115. dekster zegt

    28 juli 2009 om 12:12

    Wanneer het onmogelijk was om het nog erger te maken…

    Login om te reageren
  116. Ik zegt

    28 juli 2009 om 12:14

    Ik snap niet dat iedereen over die 3 uitlaten valt, dat had de F40 ook, en toen waren rappers nog niet in staat om dure auto’s te kopen.

    http://www.cleanyourcar.co.uk/generalImg/F40/PC080178.jpg .

    3 Uitlaten is cool. De lage neus met de hoge voorruit doet denken aan de Le Mans Ferrari’s van weleer.. ergens is het een beetje een moderne ingetogen versie van de 330 P4, met die mooie bolle lijn van de voorwielkasten.

    Login om te reageren
  117. Bob zegt

    28 juli 2009 om 12:14

    430 was mooier. Dit is te erg een soort weirde spacecar.

    Er zitten een paar designelementen in dat ik denk van…nee.

    Nja, als deze uitkomt voor de 430 tenminste weer goedkoper. Stapje dichterbij!

    Login om te reageren
  118. hp zegt

    28 juli 2009 om 12:14

    i’m lovin it!

    Login om te reageren
  119. DRU zegt

    28 juli 2009 om 12:15

    Het dashboard is geweldig! Ik ben verliefd op een Ferrari?

    Login om te reageren
  120. YK zegt

    28 juli 2009 om 12:18

    @dekster,

    Volgens mij willen ze een beetje de richting op van de Lambo Reventon. Die was ook al zo futuristisch qua in- en exterieur. Imo wel vet gedaan, maar of de massa het ook zo vind :roll:

    Login om te reageren
  121. Wessee zegt

    28 juli 2009 om 12:20

    Auto is ook niet voor de massa, YK.

    Login om te reageren
  122. Dreke zegt

    28 juli 2009 om 12:21

    @ Kuukske
    Misschien even je punt toelichten, je beelden zijn niet zo vanzelfsprekend als je had verwacht…

    OT:
    Dikke, strakke wagen. M.i. goede F430 opvolger.
    Bepaalde elementen vind ik minder geslaagd, maar het vormt wel een strak geheel.

    Chapeau Ferrari, je moet het maar durven.
    De mensen die vinden dat bijv. 3 uitlaten niet kunnen omdat de rest het ook niet doet, zul je toch blijven houden.

    Login om te reageren
  123. Evil_homer zegt

    28 juli 2009 om 12:22

    nu nog wachten op de echte foto’s!!

    Login om te reageren
  124. MDA zegt

    28 juli 2009 om 12:28

    Wow… gedurfd design… Bijzonder agressieve blik voor een Ferrari. Daar waar Lambo altijd extreem was, was Ferrari altijd wat klassieker, maar dit is ineens heel anders. Ik weet nog niet wat ik ervan moet vinden…

    Wat wel echt bijzonder is, is die motor: 9000 toeren en 570 pk… oh holy f*ck… dat moet goed gaan klinken…

    Login om te reageren
  125. Thomas Bol zegt

    28 juli 2009 om 12:30

    Gaaf ding. F430 vind ik niks, zelfde geldt voor alle andere Ferrari´s. Maar met uitzondering de F40, California en deze! Ferrari gaat de goede kant op qua design

    Login om te reageren
  126. Roelovic zegt

    28 juli 2009 om 12:31

    -edit: 1 woord en capslock = nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  127. Tarieg zegt

    28 juli 2009 om 12:32

    Wow…super superdik! Ben geen echte Ferrari fan omdat ze voor mijn gevoel kwa uiterlijk de draad een beetje kwijt waren ten opzichte van bijv Lambo, maar dit is wel eindelijk weer een echte ferrari mijn god wat een kanon, een echte nekkendraaier. Als ie stilstaat druipt de snelheid er al vanaf… beauty and beast in een!

    Login om te reageren
  128. Wessee zegt

    28 juli 2009 om 12:36

    @MDA: check de Ferrari website. Daar staan soundbites.

    Login om te reageren
  129. Oliver zegt

    28 juli 2009 om 12:36

    Eindelijk weer een mooie Ferrari!!! :D

    Login om te reageren
  130. Erik... zegt

    28 juli 2009 om 12:36

    Ik vind de achterkant overdreven en lelijk, de voorkant vind ik dan wel weer mooi. Doe mij toch maar de oude F430 of een 599.

    Login om te reageren
  131. bertuss zegt

    28 juli 2009 om 12:36

    Geweldig model zeg ! Alleen die uitlaat is wel erg fout. Zo’n mooie achterkant en en dan 3 pijpjes … vind ik meer werk van een foute tuner … niet van Ferrari. Maar goed misschien is dat gewoon wennen. Maar wat mij betreft maken ze daar een rechthoek van bijvoorbeeld, met afgeronde hoeken. Dan is ie perfect.

    Login om te reageren
  132. Wessee zegt

    28 juli 2009 om 12:39

    Nee, een Ferrari met 3 uitlaten KAN ECHT NIET. ;)

    Login om te reageren
  133. gogogomagazine.com zegt

    28 juli 2009 om 12:41

    Zo eindelijk weer een MOOIE Ferrari! En eentje die je niet alleen om de techniek zou kopen..

    Login om te reageren
  134. Pieter zegt

    28 juli 2009 om 12:42

    Heren, laten we even op de uitlaten terugkomen…

    Als een Rus met een kilo vodka in z’n mik drie goulashblikken achterop z’n 12 jaar oude lada plakt, kan ik daar nog wel in komen..
    Maar als er zoveel geld in een auto gestoken wordt, zou je verwachten dat ze wel wat verder dan een fles vodka en een goede pan goulash komen…

    Of mis ik iets?

    Login om te reageren
  135. Patrick zegt

    28 juli 2009 om 12:43

    Hmm, vind het niet zo’n geslaagd ontwerp…. achterkant ziet er niet uit en die voorkant had ook normaal gemogen.. Hopelijk zet Ferrari deze trend niet voort…

    Login om te reageren
  136. Wessee zegt

    28 juli 2009 om 12:44

    Ja daarom zeg ik, dat kan echt niet op een Ferrari. Welke vervloekte tuner heeft bijvoorbeeld dit gedaan:

    :P

    Login om te reageren
  137. Kuukske zegt

    28 juli 2009 om 12:44

    @Robbie
    Ja ze lijken veel op elkaar.
    Zonde.
    Want de Enzo is zeer exclusief, en nu is de exclusiviteit wat minder.

    Login om te reageren
  138. Ferraritje zegt

    28 juli 2009 om 12:47

    Wauw, dit is echt machtig!! Zijkant is wel erg Enzo… MAaaaaaaaaken!!

    Login om te reageren
  139. romanzy zegt

    28 juli 2009 om 12:47

    Waar zit het navigatiescherm?

    Login om te reageren
  140. bertuss zegt

    28 juli 2009 om 12:49

    Eeh Wessee meen je dit nu serieus ?

    Login om te reageren
  141. primramessar zegt

    28 juli 2009 om 12:50

    Lijkt wel hierop:

    http://photos.autoexpress.co.uk/images/front_picture_library_UK/dir_609/car_photo_304746_25.jpg

    Login om te reageren
  142. Wessee zegt

    28 juli 2009 om 12:50

    Wat denk je zelf?

    Login om te reageren
  143. Mr. V8 zegt

    28 juli 2009 om 12:51

    Net een kleine enzo, maar of ik hem mooi vind, hmmm weet ik nog niet, graag nog meer fotos vooral van de voorkant, die koplampen komen op deze foto er niet goed uit.

    Login om te reageren
  144. Chris zegt

    28 juli 2009 om 12:52

    Ik vind het hem echt vet. Zou alleen die achterste uitlaten veranderen en daar 1 grote trapeziumvormige van maken. Uiteraard de body bij de uitlaat ook in die vorm laten aflopen.

    Login om te reageren
  145. bertuss zegt

    28 juli 2009 om 12:52

    ow gelukkig …

    Login om te reageren
  146. bertuss zegt

    28 juli 2009 om 12:55

    Wat ik daar nog aan wil toevoegen … op de F40 kan je duidelijk zien welke functie het had … Daar zitten geen 3 pijpjes voor de sier … op deze 458 wel … en dat is wat de meeste mensen niet mooi vinden denk ik. Toch een wezenlijk verschil !

    Login om te reageren
  147. RubenBaeten zegt

    28 juli 2009 om 12:57

    De soundbites zijn aan het artikel toegevoegd!

    Login om te reageren
  148. Tedje de Haag zegt

    28 juli 2009 om 12:58

    Vet. Ik vind zelfs die 3 uitlaten mooi, nou dat zegt wat :)

    Login om te reageren
  149. Wessee zegt

    28 juli 2009 om 12:59

    @bertus: Ik geloof ook in functie boven vorm. Zijn die 3 uitlaten functioneel dan heb ik daar dus geen problemen mee en Ferrari is op dat gebied niet echt een knutselaar. Ik denk dus dat ze funtioneel zijn. Misschien net als bij de F40 voor warme lucht weg te leiden.

    Login om te reageren
  150. mastertjen zegt

    28 juli 2009 om 13:05

    Zotjes, hoe bruut! Prachtig lijnenspel idd. Hij droogt gewoon de scuderia af!

    Login om te reageren
  151. HDM zegt

    28 juli 2009 om 13:05

    Achterlichten, uitlaten en voorlichten mogen weg, dat lijkt allemaal echt nergens op. Algeheel, tis een welkome aanwinst t.o.v. de Kotsifornia.

    Maar die achter-, voorlichten en uitlaten vind ik echt helemaal neits…

    Login om te reageren
  152. RtB zegt

    28 juli 2009 om 13:06

    Knap staaltje design! Alleen vind ik op de eerste render wel de ramenpartij iets te groot, alsof ie een bolhoedje op heeft.

    Login om te reageren
  153. Remco zegt

    28 juli 2009 om 13:07

    Damn, Ferrari is echt de weg kwijt: al sinds het verscheiden van het laatste mooie model (de F355) overigens. De 599, 612 en California zijn al spuuglelijk, maar dit lijkt ook niet goed te komen.

    Login om te reageren
  154. AriM6 zegt

    28 juli 2009 om 13:14

    @ Initial_D
    Nee die is dood…

    OT:
    Er zijn weinig mensen die hem lelijk vinden, valt me wel op dat pas als 1 iemand zegt dat ie hem lelijk vind dan opeens meer mensen zeggen dat ie hem lelijk vind terwijl daarvoor iedereen hem schitterend vond.

    De voorkant is prachtig, achterkant kan mooier vind ik.
    Heeft te veel weg van de California en dat is niet bepaald moeders mooiste.

    @ Autoblogger
    Toen ik las van de nieuwe Ferrari dacht ik al , wat ga jij ervan zeggen.
    En toen las ik meteen of ie goed kan fikken, het is een Ferrari, die kan alles goed :P

    Login om te reageren
  155. jeanmarie zegt

    28 juli 2009 om 13:15

    Schitterende wagen! Van mij had alleen dat paardje helemaal voorop niet gehoeven.

    Login om te reageren
  156. MacReady zegt

    28 juli 2009 om 13:17

    Ik @ 28 July 2009 om 12:14

    Kijik, iemand die z’n klassiekers kent. Prachtbak met verwijzingen naar iconen van weleer.

    Login om te reageren
  157. Freewarefreak zegt

    28 juli 2009 om 13:21

    Redelijk mooi… of ik moet er nog aan wennen… vind de 3 pijpjes en de luchtroosters naast de achterlichten niet mooi. Had liever een dichte achterkant gezien. Ook is er weer geen rekening gehouden met een NL nummerplaat aan de voorkant… waar komt dat ding nou weer te zitten? Beetje lullig onder dat paardje hangen… is ie bij iedere drempel krom…

    Login om te reageren
  158. Ivo zegt

    28 juli 2009 om 13:29

    Eeuwig zonde van die achterlichten.

    De rest: hawt.

    Login om te reageren
  159. RA999 zegt

    28 juli 2009 om 13:34

    Het doet me een beetje denken aan een Pokemon, wat een vreselijk druk design zeg. Als ik ‘m in ’t echt zie vind ik ‘m vast mooier maar nu nog echt niet…

    Login om te reageren
  160. Eric zegt

    28 juli 2009 om 13:35

    Op een Duitse site staan nog meer foto’s. (auto-motor und sport) Schitterend, alhoewel de eerste exemplaren wel naar US of de Dubaï -regio gaat!!!
    De wachtlijst zal weer enkele jaren zijn. Tijd genoeg om een lottoformulier in te vullen!!!!!

    Login om te reageren
  161. Laurens zegt

    28 juli 2009 om 13:37

    Een pijpje voor de EU reglementen, twee pijpjes voor het vermogen :-)

    Login om te reageren
  162. Spiky zegt

    28 juli 2009 om 13:42

    3 uitlaten ? pfff vind ik maar niks, beter 1 brede uitlaat zoals lamborghini.

    Login om te reageren
  163. ferraririssimo zegt

    28 juli 2009 om 13:56

    Deze Ferrari lijkt optimaal op performance te zijn ontworpen.
    Ietwat “stealthy” gestyled zoals een Lambo, maar duidelijk meer vloeiende lijnen zodat het geheel meer op een Le Mans racer lijkt.

    Als ie zo goed rijdt als dat ie eruit ziet dan is heeft Ferrari weer een referentie op sportwagen gebied waar geen ander aan kan tippen.

    Login om te reageren
  164. Solstice zegt

    28 juli 2009 om 13:57

    Zo hoort Italiaans design te zijn: vernieuwend, uitdagend en vooral revolutionair. Betekenen de drie pijpen achter trouwens de terugkomst van turbo’s op de V8?

    Prachtig dashboard overigens. :D

    Login om te reageren
  165. rogue zegt

    28 juli 2009 om 13:57

    Zet maar in de garage!

    Login om te reageren
  166. Solstice zegt

    28 juli 2009 om 13:58

    @Spiky: die stortkoker op de Lambo is nep, er schuilen twee (eigenlijk maar hele kleine) uitlaatpijpjes achter. ;)

    Login om te reageren
  167. YK zegt

    28 juli 2009 om 14:03

    @Wessee,

    Duhhhh :P

    Login om te reageren
  168. jack zegt

    28 juli 2009 om 14:16

    @RA999

    Hoeveel heb jij gerookt om een pokemon in het echt te zien:)

    Login om te reageren
  169. Thijs zegt

    28 juli 2009 om 14:22

    Ik stoor me inderdaad het meest aan de achterkant, en dan met name aan de drie uitlaten. Ik vind hoe ze bijvoorbeeld de achterspoiler in de auto hebben verwerkt erg mooi. Ik ben ook niet helemaal onder de indruk van de lucht inlaten op de koplamp, maar ik ga er vanuit dat voor beide problemen wel opties op de markt komen om het op te lossen.

    Vind de California GT mooier moet ik zeggen.

    Login om te reageren
  170. dummy zegt

    28 juli 2009 om 14:26

    De ietwat vreemde verhouding tussen compacte neus en bolle voorruit/dakconstructie doet me twijfelen…. Waar ik echter niet aan twijfel is dat dit monster weer een pak sneller zal zijn dan z’n voorganger.
    Wat een evolutie op het vlak van prestaties. Ik kijk alvast uit naar de raceversie. (FIA GT2 uitvoering)

    Login om te reageren
  171. W1ck3D-78 zegt

    28 juli 2009 om 14:26

    Eerste gedachte: zijkant = McLaren F1 kloon, vleugje Enzo en F599.
    Uiteraard zijn die twee laatste geen verwijten want iedere wagen heeft gelijkenissen met types van hetzelfde merk. Mooi? Daarover spreek ik me nog niet uit. Eerst eens in het echt zien maar de eerste indruk is alvast positiever dan bij het gedrocht dat California heet.
    En ja, de laatste écht goed uitziende Ferrari imo is de 355.

    Login om te reageren
  172. vla zegt

    28 juli 2009 om 14:28

    168+ reacties en het merendeel is van het niveau “W00t”, “KIKKUH!!1” en “Hij lijkt op -“. :roll: That’s AB for you baby…

    De auto ziet er niet uit, maar één lichtpuntje: eens een Ferrari die er niet mooi uitziet in rood! :P Maar ik denk niet dat hij in gelijk welk kleur mooi zal zijn… Wel gedurfd, mss dat ik hem daarom wel leuk zal vinden. Maar de stance is wat afhangend, hij lijkt een beetje op een gesmolten residu van wat initieel bedoeld was…
    Prestaties zijn meer dan Ferrari-waardig, kan niet wachten op de eerste tests! :D

    @ dekster
    Deze keer geef ik je gelijk. ;)

    Login om te reageren
  173. Tombnolz zegt

    28 juli 2009 om 14:37

    @ primramessar

    Waar heb je die vandaan? Inderdaad zeer treffende gelijkenissen!

    Login om te reageren
  174. J. zegt

    28 juli 2009 om 14:37

    Ferrari blijft toch gewoon de mooiste auto’s ter wereld maken. De Enzo, California, 458, 599GTB… stuk voor stuk een schoonheid met toch allemaal hun eigen kenmerken en unieke uiterlijk.

    Login om te reageren
  175. Mika_Hakkinen zegt

    28 juli 2009 om 14:40

    Eindelijk weer een mooie Ferrari..
    de California, 599gtb, f430,612 zijn eigenlijk gewoon lelijk.. maar omdat het een ferrari is vind iedereen ze mooi.. nee het is tijd voor verandering en hopelijk zetten ze de lijn door met de nieuwe 458

    Login om te reageren
  176. stradale zegt

    28 juli 2009 om 14:45

    @ wessee:

    Bij de F40 is de middelste pijp voor de wastegate van de turbo’s. In het geval van de 458 zal dat anders zijn, aangezien het hier om een atmosferische motor gaat.

    Ik moet nog even wennen aan de ‘heupen’, maar ik vind het nu al een geslaagd ontwerp! Goed om te zien dat vloeiende lijnen weer terug zijn bij Ferrari. Volgens mij heeft Glickenhaus’ P4/5 hier en daar toch wat in gang gezet, of Ferrari het wil toegeven of niet.

    Login om te reageren
  177. Wessee zegt

    28 juli 2009 om 14:59

    Ja dat bedoelde ik ook, maar misschien dat het bij de 458 is voor warme lucht ofzo. Het lijkt mij iig heel sterk dat Ferrari dit alleen voor cosmetische redenen doet.

    Login om te reageren
  178. Dreke zegt

    28 juli 2009 om 15:18

    @Spiky
    “1 brede uitlaat zoals lamborghini”

    En als ze dat doen, roepen 24 mensen in koor; “kunnen ze nou nix zelf verzinnen, i.p.v. schaamteloos kopiëren?”.

    Liever goed bedacht als slecht gejat! :)

    Login om te reageren
  179. primramessar zegt

    28 juli 2009 om 15:19

    Tombnolz:

    foto is al meer dan een jaar oud.

    Kijk op google afbeeldingen onder: Ferrari f50 render.

    Login om te reageren
  180. Ferdinand1 zegt

    28 juli 2009 om 15:21

    @ wOoOdy
    Wat dacht je dan van de 911 GT2: 139 pk/L :D ;)
    Oké oké….die heeft turbokracht….maar wel een 6-cilinder.
    En echt mooi vind ik deze Ferrari niet. Maar lekker klinken doet het wel. En dan nog een hele grote vraag: gaat hij de GT-R op de Nürburgring verslaan??

    Login om te reageren
  181. BmwMPower zegt

    28 juli 2009 om 15:24

    Lijkt erg veel op de Enzo, qua zijkant!
    En dat is altijd positief, het is ook een prachtige wagen!

    Login om te reageren
  182. primramessar zegt

    28 juli 2009 om 15:28

    Tombnolz:

    Foutje. Foto waarnaar ik verwijs is geen jaar oud maar iig twee maanden oud.

    Login om te reageren
  183. ferrari zegt

    28 juli 2009 om 15:31

    eindelijk een ferrari die gelijk erg mooi is. wat een design en wat een motor! 9000tpm en dik over de 550pk en dan ook nog eens een heel fatsoenlijk koppel! ze hebben de enzo duidelijk als inspiratiebron genomen. je kunt het slechter treffen zou ik zeggen.

    Login om te reageren
  184. primramessar zegt

    28 juli 2009 om 15:43

    Tombnolz:

    Weer een foutje. Kijk op google afbeeldingen onder ferrari f450

    http://www.autoexpress.co.uk/front_website/gallery.php?id=304744

    Login om te reageren
  185. w0o0dy zegt

    28 juli 2009 om 15:43

    @Ferdinand1: volgens mij is het feit dat een 997 een 6-boxer heeft juist een voordeel bij het halen van hoge vermogens ivm minder massa(traagheid). Dat maakt deze motor nog een stuk specialer dan de 3,6 uit de vorige 997gt3 (de nieuwe heeft wel meer vermogen maar dat is een 3,8 dus per liter heeft die minder pk’s dan de mk1)
    126pk per liter voor een v8 van deze grootte is uitzonderlijk hoog.
    Tijd op de Ring schat ik op 7:28 of meer

    Login om te reageren
  186. CSL zegt

    28 juli 2009 om 15:49

    De prestaties zijn te lekker voor woorden.
    Maar zo op de foto zou ik hem niet durven te kopen. Hij is hier zeer lelijk, netals die naam, 458 Italia. Alsof we niet weten uit welke land ferrari komt.
    Ik hoop dat die in het echt in het zwart/wit/dolfijn-grijs meevalt. De Gallardo heeft die helaas zeker niet overtroffen.

    Login om te reageren
  187. Theagle11 zegt

    28 juli 2009 om 15:51

    Wat is dit een lelijke auto zeg. Van de 430 ben ik echt fan maar dit slaat bijna alles. Die ramen zijn echt buiten proportie en de lijn naar achteren toe slaat al helemaal nergens op. Ik had toch stiekum wel wat beters verwacht. Hij heeft wel een scherp neusje.

    Login om te reageren
  188. Klassiekerrally zegt

    28 juli 2009 om 16:12

    Gemengde gevoelens:
    1e indruk: Mooi!
    Maar bij nader inzien… Dit lijkt op veel van de mooiere coachbuild-carrosseriën op Corvette basis.

    Beter -veel beter!- dan de California, dus juich ik dit model toch toe.

    Login om te reageren
  189. micheloo0 zegt

    28 juli 2009 om 16:20

    @Ferdinand1:Maar die gt2 is niet atmosferisch.

    Login om te reageren
  190. Edge zegt

    28 juli 2009 om 16:27

    Ik hoop dat de Nederlandse overheid met deze beauty inziet dat alleen kentekenplaten achterop ook volstaan. Je gaat hier toch geen kenteken aan hangen

    Login om te reageren
  191. Klassiekerrally zegt

    28 juli 2009 om 16:32

    @ Edge: ik ben bang dat dat ijdele hoop is…
    @ Nederlandse regering: Wanneer kunnen we eens overschakelen naar wat meer high-tech oplossingen? Zo’n kentekenplaat is toch zooooooo 1950!
    ;)

    Login om te reageren
  192. Mootjuh03 zegt

    28 juli 2009 om 16:51

    Zie ik daar voor een beetje een lambo Gallardo vorm??

    Login om te reageren
  193. Klassiekerrally zegt

    28 juli 2009 om 16:54

    @ Mootjuh03: Nee.

    Login om te reageren
  194. Tommy zegt

    28 juli 2009 om 17:08

    Damn wat een motorblok! Pas bij 9.000 tpm z’n topvermogen, hoeveel kan die max dan wel niet draaien? O.O En 570 pk uit 4,5 liter zonder drukvulling is waanzin…

    Alleen de naam is wel wat verwarrend, noem het dan gewoon F450-8 ofzo.

    Login om te reageren
  195. Wessee zegt

    28 juli 2009 om 17:13

    Naam is helemaal niet verwarrend, maar juist heel duidelijk. Vooral voor Ferrari-fans.

    Login om te reageren
  196. graaf willem zegt

    28 juli 2009 om 17:24

    Wat een kritiek op dit pracht model.

    Allemaal kritiek van lieden die hem toch niet kunnen kopen.

    Login om te reageren
  197. Nick zegt

    28 juli 2009 om 17:29

    Ik had toch wel iets heel anders verwacht, doe mij maar een 430 Scuderia ;)

    Login om te reageren
  198. Ferdinand1 zegt

    28 juli 2009 om 17:33

    @ wOoOdy
    Ik had het over de GT2, maar het was meer een grap, omdat de motoren niet vergelijkbaar zijn. Maar een feit is ook wel hoe meer cilinders, hoe meer vermogen. Ik ga nu niet moeilijk lopen doen, maar meer verbranding is meer vermogen. Maak bv een 8-cilinder variant van de 997 GT2 motor, je zult dan meer vermogen krijgen. Maar 126 pk/L uit een V8 is idd netjes.

    @ micheloo0
    Dat zeg ik toch ook!!

    Login om te reageren
  199. KippieKnaus zegt

    28 juli 2009 om 17:35



    De achterkant is een combinatie van de Lexus LF-A en de Enzo.

    Login om te reageren
  200. micheloo0 zegt

    28 juli 2009 om 17:41

    @Ferdinand1: Sorry te snel gelezen :D :D

    Login om te reageren
  201. Guido zegt

    28 juli 2009 om 17:52

    Prachtig! 1 woord is genoeg.

    Login om te reageren
  202. Pilz zegt

    28 juli 2009 om 19:17

    YES YES YES! :D

    Het is Ferrari weer gelukt een onderscheidende auto te bouwen. Hier zou naar mijn mening geen enkele andere badge op passen.

    Ps.: Ik stel een GeenStijl-achtige klopjacht voor om diegene te achterhalen die het aan heeft gedurft om Ferrari te vergelijken met Mitsuoka ;)

    Login om te reageren
  203. primramessar zegt

    28 juli 2009 om 19:53

    Pilz jongen, je zit echt op het verkeerde spoor.

    Toen ferrari uitkwam met de 260 modena, daarna de 360 enz, hadden ze de lat zo hoog gelegd dat het de maatstaf was waar iedereen aan probeerde te tippen.

    Die wagen had alles. Maar nu hebben ze zichzelf een beetje in de vingers gesneden. Want alles wat daarna kwam, moest dezelfde emotie oproepen als de modena. Want elke nog uit te brengen ferrari werd nu met die auto vergeleken.

    Maar als je eenmaal op de top zit is er meestal maar een manier verder en dat is weer naar beneden. Er zijn maar weinig modellen die op de top blijven wat ontwerp betreft.

    Dus als ferrari met iets komt wat niet zo mooi is als de modena destijds, dan kun je commentaar verwachten. Niet zozeer omdat mensen willen kankeren, maar meer omdat mensen graag de droom van ferrari als het ultiem in leven willen houden.

    En de ontwerpers bij pininfarina rouleren ook, dus degene die dromen tekent die hoeft niet meer bij pininfarina te zitten. En met andere ontwerpers krijg je andere ontwerpen.

    Dus als iemand de ferrari met een mitsuoka associeerd wil dat niet zeggen dat hij de ferrari hier mee vergelijkt, maar dat het ontwerp van de ferrari in zijn ogen niet meer de simpele, slanke, vrouwelijke vormen heeft.

    Laten we hopen voor ferrari dat het de top blijft.

    Login om te reageren
  204. tom zegt

    28 juli 2009 om 19:58

    @wessee “Naam is helemaal niet verwarrend, maar juist heel duidelijk. Vooral voor Ferrari-fans.”

    wat wil 458 dan zeggen?

    Login om te reageren
  205. Wouter zegt

    28 juli 2009 om 20:01

    Prachtige lijnen!
    Denk niet dat Ferrari voor de show een extra uitlaatje gaat plaatsen…

    Login om te reageren
  206. AriM6 zegt

    28 juli 2009 om 20:02

    @ Wouter
    3 is toch genoeg ?
    Ik vind 3 al te veel voor het midden…
    Zet er gewoon 2.

    Login om te reageren
  207. Quivis zegt

    28 juli 2009 om 20:15

    Ziet er niet uit,,,, behoorlijk Japans!

    Is dit een nieuwe Nissan ?

    Slordig dat paardje 2 keer op de voorkant…blehhhhhhhhhh

    sorry geen goed woord voor over

    Login om te reageren
  208. Wessee zegt

    28 juli 2009 om 20:23

    @primramessar: 260 Modena?

    Login om te reageren
  209. primramessar zegt

    28 juli 2009 om 20:46

    Wessee:

    volgens mij was dit de volgorde: 260 -360 -430.

    Ik dacht dat de 260 ook de productiefase heeft gehaald. Uiterlijk is gelijk aan de 360.

    Login om te reageren
  210. MS zegt

    28 juli 2009 om 21:01

    260??? bestaat dus niet

    348 die later als grote facelift werd vervangen door de prachtige 355
    daarna 360 die werd opgewaardeerd naar de F430.

    458 staat natuurlijk voor 4,5 liter 8 cylinder

    Login om te reageren
  211. Wessee zegt

    28 juli 2009 om 21:54

    Nee 260 bestaat idd niet. Er is de F131 (360) en dan de F131 Evo (430)

    Login om te reageren
  212. Yeelen zegt

    28 juli 2009 om 22:55

    even wennen aan het design, zal wel loslopen :) maar ik vind ook dat het dak (en dus de ramen) te hoog zijn (in verhouding). en de koplampen zijn te lang uitgerekt. en de pijpjes zijn vreemd, de knipoog naar de f40 had anders gemogen. voor de rest is-ie ok, vooral de specs :D

    Login om te reageren
  213. EnzoR zegt

    28 juli 2009 om 23:08

    Het is wel ff wennen.. had m iets anders verwacht. En 3 uitlaten vind ik ook net niet

    Login om te reageren
  214. Eric zegt

    29 juli 2009 om 10:08

    Aan al degene die hem lelijk vinden, zou ik wel een willen weten hoe hun ontwerp eruit zou zien als opvolger voor de 430?
    Hier kun je niet zeggen zoals de AM dat de hele reeks op elkaar lijkt en je kan van km-ver zien dat het toch één familie is!
    Volgend jaar zullen de spotters onder ons hun handen vol hebben aan deze wagen in Londen en Cannes!!

    Login om te reageren
  215. primramessar zegt

    29 juli 2009 om 12:44

    wessee:

    sorry, mijn fout.

    Login om te reageren
  216. chris zegt

    29 juli 2009 om 15:44

    ik vind het een raar ding, die 3 uitlaten vind ik dan weer wel oke, maar voor de rest heb ik liever gewoon een f430 of voor de nog rijkeren een 599..
    misschien dat ik idd ook gewoon nog ff moet wennen, wil hem wel eens in het echt zien

    Login om te reageren
  217. audilemans zegt

    29 juli 2009 om 23:25

    wel mooi, maar doe mij tochmaar een scuderia!

    Login om te reageren
  218. BananaFlip zegt

    30 juli 2009 om 15:59

    Wauw, die ziet er goed uit zeg.
    Geweldige opvolger, dat wordt een feestje!
    Wel heel erg chique trouwens, maar toch erg sportief en gewoon fenomenaal verschrikkelijk übercool enzo.

    Login om te reageren
  219. Eric zegt

    31 juli 2009 om 07:36

    260 hahahaha

    Login om te reageren
  220. PAN zegt

    1 augustus 2009 om 21:02

    schitterende wagen. Touwens sommig vergelijkend commentaar hierboven wordt ik niet helemaal goed.

    Login om te reageren
  221. Dan zegt

    4 augustus 2009 om 18:31

    Vind hem hier wel erg op lijken:
    )

    Login om te reageren
  222. Dan zegt

    4 augustus 2009 om 18:35

    De Saleen Raptor

    Login om te reageren
  223. Frank van Putten zegt

    9 augustus 2009 om 23:14

    gisteren heb ik drie pre-pro’s zien rijden op de A22 tussen Modena en Carpi.

    we hebben foto’s en een korte film gemaakt. waren twee gele en een zwarte met lichte camoflage. er werd duidelijk getest. licht snelwegwerk (140-150 kmh) en af en toe een korte sprint.

    artist impressions komen aardig overeen! koplampen en uitlaten waren gelijk (zo even uit het hoofd)

    ik verwacht het materiaal morgen te kunnen upen, [email protected]?

    Login om te reageren
  224. vla zegt

    9 augustus 2009 om 23:15

    @ Frank van Putten
    Account aanmaken op Autojunk.nl of mailen naar [email protected] . ;)

    Login om te reageren
  225. Citrofiel zegt

    14 augustus 2009 om 17:53

    Weer een controversieel uiterlijk dat niet iedereen gelijk zal kunnen waarderen. Zoals Ferrari wel vaker doet. Maar na verloop van tijd ga je het vanzelf prachtig vinden, wacht maar af!

    Login om te reageren
  226. will430 zegt

    17 augustus 2009 om 23:28

    mooie auto
    de voorkant kan mooier maar de achterkant is echt prachtig
    ferrari blijft de beste

    Login om te reageren
  227. LambertFransz zegt

    25 augustus 2009 om 21:16

    moooii! Alleen die achterlichtjes hadden er voor mijn gevoel helemaal anders uit moeten zien. Misschien moet ik wennen?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North