Dit is de goedkoopste Nissan GT-R op Autotrack

Auteur: , 53 Reacties

Supercars pesten hoeft qua aanschaf geen vermogen te kosten.

Nissan

Sinds de introductie van de Nissan GT-R is ‘Godzilla’ een gevreesde kandidaat voor autofabrikanten met een supercar. De krachtige Japanner weet de huidige top onder de supercars in een rechte lijn eenvoudig bij te benen en dat maakt deze Nissan nog steeds een zeer indrukwekkende auto.

GT-R

Het is inmiddels meer dan 10 jaar geleden dat Nissan de GT-R presenteerde. Het uiterlijk kan nog redelijk mee, mede omdat Nissan de modeljaar updates altijd bescheiden heeft gehouden als het gaat om cosmetische ingrepen. De goedkoopste GT-R van Autotrack komt uit 2010 en is niet helemaal standaard meer.

GT-R

Zoals het een Japanse sportwagen betaamd, is de GT-R eenvoudig te kietelen. In dit geval heeft de GT-R een vermoedelijke ECU tuning ondergaan en ligt er een Milltek sportuitlaat onder. Het witte monster is goed voor 600 pk. De auto heeft ruim 60.000 kilometer gelopen en staat te koop voor 53.500 euro. Noem eens een andere auto die voor dit geld in drie tellen op de honderd zit. Met alleen de aanschaf ben je er nog niet. De GT-R kent dure onderdelen en als je aan de beurt bent, dan mag de portemonnee getrokken worden. Wie zich niet uit het veld laat slaan door pittige onderhoudsprijzen kan de advertentie op Autotrack bekijken.



53 reacties

Toch mijn GTI maar eens inruilen…
@joostie: en je hoeft maar een klein gedeelte van de sticker op de zijkant aan te passen. Ook leuk.
Toch mijn vriendin maar eens inruilen…
@berlinetta: Heb ik niet, dat scheelt al een bak geld!
@joostie: Hoeren kosten ook geld. Of heb jij één heel gespierde arm?
@berlinetta: tussen ‘geen vriendin’ en ‘hoeren’ zitten nog de nodige opties…
@brutaalaapje: Nooit geweten ;)
@BrutaalAapje: fleshlight?
@robin2: Dit moest ik gewoon even googlen..
@BrutaalAapje: Tinder! ;)
@BrutaalAapje: vrouw/echtgenote?
via iPhone app
@BrutaalAapje: opties in die straat wat Reguliers “Dwars”straat heet in Amsterdam?
Toch mijn nieren maar eens inruilen… :-)
@barchettadriver: BMW verkopen?
Overigens; https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=266915912&cn=DE&cn=DE&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=135&makeModelVariant1.modelId=3&pageNumber=2&scopeId=C&sfmr=false&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING&searchId=22cfb5a4-bf04-8e7f-99dc-f8cbe0c3c230

Vrijwel net zo snel, praktischer en in het gebruik een stuk voordeliger.
@barchettadriver: Een hard core GTR of een Tesla. Goed vergelijk…..NOT
@basfransencarphotography: Waarom niet, kun je van het geld wat je in de praktijk overhoudt nog een Alfa Spider kopen.
@barchettadriver: really?
@suheyl: Why not, heb je iets om snoeihard rechtdoor te gaan naar de bouwmarkt, en je hebt een leuke cabrio om te flaneren. De meesten van ons zien doorgaans toch geen racetrack.
@barchettadriver: Als alternatief voor een echte GT-R aankomen met een Tesla…. Ga je mond spoelen!
@melv: Vond m wel crea. GT-R doet mij persoonlijk niet zo veel, vandaar dat ik vrij makkelijk zo’n zijstap kan nemen.
@barchettadriver: Want een Tesla doet je veel?
@barchettadriver: Dat is ook precies de rede waarvoor jij voor een Tesla moet gaan. Of het OV
@barchettadriver: dan moet je eens in een GTR proefrijden, dan zeg je echt niet meer, doet me niks.

Overigens heb ik ook in een tesla P100d gereden, doet me ook wel wat:)

Maar om eerlijk te zijn, dat gebrul van die GTR icm met looks , wint het van de tesla, voor mij althans
@barchettadriver: en veel goedkoper om te rijden. ofwel onderhoud al brandstof.
Hele gave auto, technisch waanzinnig knap. Echter word ik er niet warm van. Voor dat geld zou ik eerder een Aston Martin V8 Vantage kopen, of een luchtgekoelde 911.
Fantastische techniek, maar het model is toch wel oud geworden de laatste jaren. Vooral het interieur, vind ik persoonlijk, om een traantje van te laten.

Nee, dan maar iets langzamer spul voor die 60k, maar wel bij de tijd. :)
Ik weet niet zeker wat de 0-100 tijd is, maar zo’n Caterham heeft me altijd wel aangesproken. Hij is goedkoper en ik vermoed dat hij eveneens wat betaalbaarder is in onderhoud: https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/caterham-superlight-r500-special-edition-f1-team-lotus-rare-benzine-groen-7533b567-c7ff-6c20-e053-e250040a86b0

Akkoord, dagelijkse bruikbaarheid is er niet.
@benvan: who cares, je hebt een caterham.
@benvan: potverdorie, een Superlight… Caterhams zijn al niet dik gezaaid, maar deze versie kom je echt niet vaak tegen. 0 tot 100 is redelijk irrelevant in een Caterham, het is gevoelsmatig altijd “shiiiiiiiiiitditgaathaaaard”. Wat de prijs betreft: het hangt er maar niet vanaf wat er stuk zou gaan. Er zit bijvoorbeeld links en rechts wat carbon aan een Superlight, dat herstel je niet bij de lokale alleskunner. Maar het is zeker goedkoper dan een GT-R, no doubt.
@BaRa: dat carbon op een Seven kost niet de hoofdprijs. Bijvoorbeeld een nieuwe carbon neus kost 555 pond. Een beetje lakschade is vaak duurder.
http://www.carbonmods.co.uk/Products/carbon-fibre-nosecone-for-caterham-s3.aspx
Het leuke aan een Seven rijden is dat het niet gek duur is. De aanschaf is even slikken maar ze schrijven ook nauwelijks af. Aan de andere kant, als je hem zelf bouwt in een aantal jaren dan kost ie minder dan sigaretten roken.
Ergo, iedereen kan roken, eh… ik bedoel Caterham rijden.
@janjansen: Dat valt me bijzonder goed mee. De dag dat ik geen daily meer nodig heb (hopelijk snel!) is de kans dat dit de nieuwe kar wordt toch nog altijd heel erg groot. Niet de Superlight, een meer entry-levelexemplaar is meer dan goed genoeg :-)
@BaRa: deze uit de link heeft enige tijd geleden meegedaan aan “mijn auto” (of hoe heet die rubriek waar wouter met een eigenaar zn auto rijdt).
@benvan: 0-100 tijd staat erbij. 3 seconden. Wat zeg maar ongeveer in principe eigenlijk zeg maar gewoon best wel supersnel is.
Toch m’n kind, vrouw, 3 cavia’s, 2 egels, 12 ratten en 6 dolfijnen inruilen.
@rikus: ik heb wel interesse in 1 cavia en de 6 dolfijnen, ruilen voor een hond en een tweeling?
@bierbuik: is de tweeling van de eerste eigenaar? En geen achterstallig onderhoud of gebreken?
@rikus: de tweeling is geïmporteerd, maar volgens de handelaar waren ze van een oud vrouwtje geweest. Verder zo goed als nieuw. De hond daarin tegen heeft al een tijd geen beurt gehad dus dat mag wel een keertje
@bierbuik: seems legit.. Gelijk oversteken.
Ik vind die GTR wel heel snel oud worden en dat is naar mijn mening niet echt in zijn voordeel.
@rhellema: in 365 dagen wordt hij één jaar ouder dus dat valt wel mee.
@schreute01: tenzij ie op 364 dagen zit, dán niet.
@drdre1: en over 2 jaar weer een schrikkeljaar!
Deze GT-R lijkt heel erg op 1tje die in Oudenbosch rond reed.De verhalen die over die auto verteld worden zijn niet positief.Maar dat hoeft deze niet te zijn
Mmm…
Gezien de GTR niet meer std is;
RS3 8P met wat mods
Subaru impreza met wat mods
Lancer EVO met wat mods
Lijstje is nog lang niet af,
Maar goed, wat boeit die 0-100 tegenwoordig nog. Staat er zo’n tesla naast je, wordt je toch eruit gereden door een leasende manager.
Shiro Nakamura: held
Zou wel een gtr willen moest ik het geld hebben. Maar niet die
Dus 50k voor een compleet vernachelde Lamborghini, of voor 3,5k meer een van de snelste sportwagens met een enorm potentieel doe mij deze maar!
@rubenpriest: ” Noem eens een andere auto die voor dit geld in drie tellen op de honderd zit. ” Wat denk je van de Tesla Roadster Sport :D
@991gt3rs: ja maar je kan toch geen elektrische auto’s vergelijken met een gtr? Ik ben een tesla fan en een gtr fanboy maar dat kan toch niet? Een gtr vergelijk je toch met een gt3? Of turbo?
@rolov: Daar ging het mij ook niet om. Zoals je kunt lezen doel ik puur op de 0-100 tijd ;)
Nou doe maar hoor!
Gisteren heb ik op mp wat GT-R Nissans bekeken. De prijs wat hoog nog.
Daarna wat Corvettes bekeken, en net onder de €30.000 een paar C6 generaties.
Uiteindelijk een interessant alternatief tegengekomen. Wel geen sportwagens, maar ik kwam uit op een BMW 3 serie cabrio 335i en 335i sedans. De 335i staat nu op mijn spotlijst.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).