Dit is de instapprijs van de nieuwe BMW 5-serie

Auteur: , 44 Reacties

De Duitse autofabrikant heeft de eerste vanafprijzen bekendgemaakt.

We weten al een hoop over de nieuwe zakensedan van BMW, maar de Nederlandse instapprijzen waren toch nog toe onbekend. Vandaag is dan eindelijk duidelijk geworden wat ‘ie moet gaan kosten. Voor een deel dan.

BMW heeft namelijk niet de prijzen van alle modellen gecommuniceerd. Wel is bekend dat de 520i vanaf 55.299 euro leverbaar zal zijn en de 190 pk sterke 520d gaat 57.299 euro kosten. Dit is inclusief afleverkosten. Prijzen voor de 530i, 540i, 530d en de M550i zijn nog steeds niet bekend.

De nieuwe 5-serie staat vanaf 11 februari bij de dealer. De 530e, 520d EDE en de M550i zijn vanaf maart leverbaar. De G30 5-serie kan vanaf half november worden besteld.



44 reacties

De laatste brandstofpas van 3.500 euro wordt nu geveild Bepaal zelf wat je betaalt!.
Gaat wel om executive uitvoeringen.
@kraakensmaak: mag ik hopen ja
@kraakensmaak: dat is dan ook wel het minste wat je moet aanvinken als je een BMW koopt. Zo’n beetje 99% van de klandizie kiest hiervoor. In het verkleden toen in m’n e39 bestelde, omvatte de standaarduitrusting nog niet eens een automatisch airco. Dat zat ondermeer in het executive pakket.
@cpp1: E39 is ook wel wat jaartjes terug. Bij de nieuwe zal je heus wel automatische airconditioning als standaard krijge
@ko4n: pas nog een e60 gehad en die had geen climate control
@siemi: climate control is wat anders dan airco
@ko4n: maar dan waarschijnlijk wel met maar 1 zone of handbediening
Godsodechristus, een galerij van 158 foto’s!?
OT: Mooie bak, waarvoor je inderdaad wel wat voor mag aftikken!
So what je hoeft ze niet te zien.. Ik heb ze wel bekeken laatste zijn best interessant. Ik stoor me meer aan dat er altijd maar 5 foto’s zijn. @denniss00:
Het vorige model begon toch een stukje lager?
@cla220: zie hierboven ^^
@cla220:
Van wat ik me kan herinneren, was de vanaf prijs de F10 5-serie EUR 49.995,-
@bennyweisz: voor een 518d waarschijnlijk
158 foto’s. Echt?
@peug206: na de tweede foto van het dashboard haakte ik af. Weer typisch BMW: functioneel, strak, zakelijk, liefdeloos, steriel. Je moet er van houden.

Ze moeten maar eens bij Audi en Mercedes kijken hoe je een interieur ook “een hart” geven kan.
@fijnkonijn: Sterker nog…ik zei laatst al dat het interieur van de nieuwe insignia er zelfs beter uit zag
@fijnkonijn:bij audi ziet het dashboard er goedkoop en simpel uit,mercedes daarintegen het nieuwe knight rider met een tft scherm van 1 bij 1 meter en zonder versnellings pook?! Bmw doet het met dit interieur en dashboard het gewoon veel beter vind ik.
11 februari. Is op die datum toen de huidige 3-serie ook niet uitgekomen?
Met M sport pakket ziet het er wel weer lekker strak uit allemaal.
@Rick-dos: Ja maar da’s de buitenkant…interieur is om te huilen
@redbeams: overdrijven is ook een kunst…jij zal het interieur van de insignia wel top vinden.Je lijkt wel Vettel fan
@mpowerm3: Precies maar da’s ook mijn mening en daaruit kan jij nooit concluderen dat iets overdreven is.Ik vind dat het interieur van de nieuwe 5 bmw onwaardig is.
Is dat een beetje vergelijkbaar met huidige prijzen, en met bijvoorbeeld de nieuwe E?
Dit lijken me niet de instapprijzen. Dan is ie namelijk een goeie 10k duurder geworden dan de F11. En dat lijkt me sterk.
@e34m5touring: Dat dacht ik ook al. Zijn forse prijzen. Het zal dan inderdaad wel gaan om Executive-uitvoeringen zoals hierboven is geopperd.
Ach, bij elk Duits premium merk komen er nog verplicht een aantal opties bij, omdat je anders een vrij kale auto hebt. Bijbetalen voor (goede) navi, LED-verlichting, goede airco, elektrische spiegels en zonder Pro Line en Executive heb je lekker een basic ding qua uiterlijk.
Wat worden auto’s toch lelijk, de nieren zijn echt belachelijk. Wat is het volgende model, zo groot als de audi gril, maar dan met een verticale scheiding? En die vinnen achter de vooras, het is toch een zaken sedan, wat moet er bewezen worden. En de functie van de beugels voor de kofferklep in combinatie met de niet vlakke vloer; er gaan vast 500+ pakken melk in, maar hoe hier de linker en rechterzijde zijn opgelost is toch geen vooruitgang.
@creaminator: geloof het of niet, maar 95% daarvan draagt bij aan een goede aerodynamica, deze 5 heeft een hele goede cw waarde

De achterbak, ja, het nadeel van RWD, het neemt helaas ruimte in beslag
@lekkaah: bewonderingswaardig dat de G30 Cw 0,22 weet te behalen, en de grille van de S klasse (0,24) is ook al zo buitensporig groot. De CLA (0,22) valt dan weer wat mee. Wat betreft de kofferruimte is een RWD altijd benadeeld inderdaad, maar vind het jammer dat de grote beugels tegenwoordig meestal als oplossing gekozen worden. Waarschijnlijk voor kosten en betrouwbaarheid t.o.v. gasveren.
Wat is ie toch mooi he!
Veel te duur
55k voor een priemijum passaat. Er lopen genoeg mafkezen rond dus dit wordt ern succes!
@taxman: en wat is een passat dan? premium octavia…. oops
Op foto 129 lijkt het wel een tuningsobject
Ik vind de binnenkant van Audi en Mercedes mooier. Ik weet het, het is smaak maar vooral Audi heeft wat dat betreft wel een grote stap gemaakt met de laatste modellen
Is ie zeker waard. Bmw staat toch voor ECHTE premium samen met Mercedes. VAG-producten bungelen eronder.
@dillinger2016:
Is premium een ander woord voor bluf dan?
Mooi hoor die ledjes van de Halfords in de voorbumper
Nah… Niet mijn ding. Ik blijf wel Japans kiezen in dit segment
Serieus 158 foto’s? Whuhaha..
Wat een prachtige machine! wel erg duur helaas. Scheelt dat ik er niet wakker van hoef te liggen omdat dit toch ver boven mijn budget is :)
@desjonnies BLUF …BLUF..man dat kan je beter tegen de Vag-concern zeggen. Ze werken met vergroot en verkleinglazen. Elk groep is x1, x1.5, x3 etc genomen. En fa nou niet zeggen dat elke bmw hetzelfde is want dan moeten we langs Hans Anders
Ik vind t echt gaaf dat ze bij bmw nog gewoon ‘echte’ tellers gebruiken, al is een groot deel ervan digitaal. Dat wat ze bij audi doen met dat enorme scherm en bij mercedes met die breedbeeld tv op je dashboard vind ik echt spuuglelijk. Wel apart het hele oude ontgrendel scherm van de iphone in de middenconsole, maar dat terzijde

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).