• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de Irmscher 7 Selectra

Auteur: ricardo, gepost 26 februari 2011 om 10:57 – 11 Reacties

Irmscher 7 Selectra

Irmscher, het gekke tunertje uit Duitsland met een vreemde voorliefde voor Opels. Ook zij hebben plotseling last van de algehele elektrotiefus, en komen daarom met deze elektrisch aangedreven variant aanzetten. Hij is gebaseerd op de Irmscher Seven Turbo, die weer gebaseerd is op een Lotus Seven.

Lenen lichtgewicht auto’s als de Lotus Seven – wellicht beter bekend als Caterham – zich eigenlijk wel om er een EV van te maken? Het geringe gewicht is juist datgene wat deze wagentjes zo ontzettend leuk maakt. Zware accupakketen er aan toevoegen kan wellicht een domper op de feestvreugde zijn. Toch denkt Irmscher er mee weg te komen en stelt de 7 Selectra aan ons voor. Geheel verbrandingsmotorloos, en met een vermogen van 238 pk en een maximum koppel van 800 Nm.

Op het aanstaande autofeestje in Genève zal men deze conceptwagen onthullen. De auto moet zo’n 200 km ver kunnen komen en bovendien zijn de batterijen gemaakt van lithium iron phosphate, dit houdt in dat je amper vermogensverlies hebt bij koude temperaturen, en dat is natuurlijk een groot voordeel bij een roadster die gemaakt is voor mooi weer.

De accu’s en de 144V DC elektromotor zijn vloeistofgekoeld, en hierdoor is flink jagen op een circuit goed mogelijk, aldus Irmscher. Eens snellader kan de 7 Selectra in 60 minuten weer tot 80% opladen. Irmsher houdt een richtprijs van €90.000 aan, en aangezien de CO2-uitstoot van dit roadstertje aanzienlijk laag zal komen te liggen, hoeven we in Nederland vast en zeker geen BPM over de 7 Selectra te betalen.

Ook interessant!

  • Irmscher Opel Insignia iS3
    Irmscher Opel Insignia iS3 heeft bijzondere inspiratiebron
  • De Autoshow van Genève keert nu écht terug!
  • Deze Opel Corsa maakt zijn naam wél waar
  • Opel Mokka is eindelijk cool genoeg voor goede oude tuning

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, geneve-2011, irmscher, seven

Vorig bericht: « Koenigsegg Agera R – nu helemaal officieel
Volgend bericht: Seat IBx – nieuwe Spaanse SUV? »

Lees Interacties

Reacties

  1. realhustler zegt

    26 februari 2011 om 11:05

    Wat weegt ie?

    Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      26 februari 2011 om 11:49

      @realhustler: DE meest cruciale vraag in alles wat er over deze auto gezegd kan worden. Zie de opmerking van Ricardo..

      “Lenen lichtgewicht auto’s als de Lotus Seven – wellicht beter bekend als Caterham – zich eigenlijk wel om er een EV van te maken?”

      Dit zal het bepalen.

      Login om te reageren
      • ricardo zegt

        26 februari 2011 om 11:56

        @realhustler @Freewarefreak: Een vrij essentieel gegeven bij dit soort auto’s en toekomstplannen idd, maar ben de cijfers over het gewicht nog niet tegengekomen, helaasch…

        Login om te reageren
  2. Griffin zegt

    26 februari 2011 om 12:42

    Hoe verhoudt de massa van accu’s + electromotoren zich tot die van benzineblok + versnellingsbak + brandstof? Ik denk dat ’t wel meevalt eigenlijk… leuk dingetje dit om in de garage te hebben staan voor d’r bij.

    Login om te reageren
  3. mrB zegt

    26 februari 2011 om 13:06

    met 800 NM kun je die extra kilo’s ook nog wel mee slepen. Even de autowiki er bij zegt dat een normale superlight r300 slechts 176 NM heeft

    Login om te reageren
  4. besaram zegt

    26 februari 2011 om 13:59

    Geweldige bandjes met veel grip.
    Leuke kleurtje nu :D

    Login om te reageren
    • RickB zegt

      26 februari 2011 om 14:38

      @besaram: Jank er dan meteen Toyo R888 bandjes tegenaan!

      Login om te reageren
  5. promotieelektrischvervoernederland zegt

    26 februari 2011 om 18:36

    Elektrotiefus kun je beter omschrijven als doorontwikkelen en vooruitzien.Prima dat ook Irmscher met een elektrisch exemplaar komt. Zo zie je maar we gaan van benzine naar elektrisch!

    Login om te reageren
    • Laue zegt

      27 februari 2011 om 11:03

      @promotieelektrischvervoernederland:
      Mensen die op deze manier adverteren houden het meestal niet zo heel lang vol. http://www.motomedia.nl/producten.html

      Login om te reageren
  6. Nico94 zegt

    26 februari 2011 om 19:41

    Leuk!

    Login om te reageren
  7. Esprit_de_Flandre zegt

    26 februari 2011 om 21:19

    Denk wel dat ze het gewicht zullen drukken. Anders heeft het helemaal geen nut.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North