• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Koenigsegg Agera R – nu helemaal officieel

Auteur: ricardo, gepost 26 februari 2011 om 09:56 – 38 Reacties

Koenigsegg Agera R

De nieuwste telg aan de Koenigsegg-stam is ook meteen het krachtigste powerhouse dat de Zweedse hypercarbouwer ooit heeft voortgebracht. Maak kennis met de Agera R, 1130 pk in een lichtgewicht jasje.

Agera R, kennen we die naam al niet ergens van? Jazeker van wel, want begin dit jaar schotelden we jullie namelijk dit bloedrode exemplaar voor. Het eerste teken van leven van deze gepeperde Agera. Nu de Autosalon van Genève op het punt staat om los te barsten komen de eerste beelden en specs van deze geweldenaar naar buiten rollen.

Het is officieel: de twinturbo 5L V8 uit de Agera R levert een niet onaardig vermogen van 1115 bhp, in Europese normen komt dat uit op zo’n 1130 pk. En dan het mooie, de Zweed hoeft niet meer dan een drooggewicht van 1330 kg mee te sleuren. Jep, dit zijn waarden die Bugatti slapeloze nachten bezorgd. Helaas heeft de hypercar-toko van Christian von Koenigsegg nog niet bekend gemaakt hoe snel deze naar de 100, 200 of 300 km/u rolt. Ook de Vmax moeten we jullie dus nog schuldig blijven.

Precies één jaar na de onthulling van de Agera zal over enkele dagen de eerste Agera R worden onthuld in Zwitserland. Het gaat om een wit exemplaar voor een Noorse klant, die is uitgerust met een freakin’s dakkoffer. Hoe cool is dat? een praktische optie voor omgerekend 30.000 euro, een schijntje vergeleken met de aanschafprijs van maar liefst 1.177.000 euro, en dan krijg je er ook nog eens een setje hippe Koenigsegg-ski’s bij.

Mocht u ons in Genève even kwijt zijn, grote kans dat we een lange tijd over de carbonfiber body van deze bruut staan te kwijlen. Foto’s! (bron: Evo)

Ook interessant!

  • Wachten is voorbij met de Koenigsegg Jesko productiestart
    Wachten is voorbij met de Koenigsegg Jesko productiestart
  • De voormalige snelste productieauto krijgt een make-over
  • Wordt de nieuwe Koenigsegg minder spectaculair?
  • Koenigsegg Gemera
    Elektromotoren Koenigsegg Gemera zijn ook kleine reuzen

Nieuwste artikelen

  • Heeft Ford alle interesse in Europa verloren?!
  • Deze dure Chinees verkoopt beter dan BMW en Mercedes
  • Fastned installeert snelste lader van Nederland langs de A6
  • Waarom je auto slecht start als het koud is (en wat het écht oplost)
FacebookTweetPinLinkedIn

agera, agera-r, geneve-2011, koenigsegg, Supercars, wit

Vorig bericht: « 380km/u vlammen in een Mercedes SL600 op aardgas?
Volgend bericht: Dit is de Irmscher 7 Selectra »

Lees Interacties

Reacties

  1. rotarypowah zegt

    26 februari 2011 om 09:59

    En het schijnt dat je met die skibox alsnog 300km/u kunt aantikken.

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      26 februari 2011 om 10:27

      @rotarypowah: vermoedelijk ontworpen zodat de downforce toeneemt !

      Login om te reageren
    • boxster zegt

      26 februari 2011 om 10:36

      @rotarypowah:
      Het schijnt dat je met die dakkoffer ook je schoonmoeder een onvergetelijke rit kunt bezorgen.

      Login om te reageren
      • As_long_as_it_is_fast zegt

        26 februari 2011 om 19:07

        @boxster: Als je haar erin krijgt, in die dakkoffer. ;)

        Login om te reageren
    • hammer zegt

      26 februari 2011 om 11:07

      @rotarypowah:

      En het schijnt dat er helemaal niks in de dakkoffer past.

      Login om te reageren
    • technopatat zegt

      26 februari 2011 om 11:44

      @rotarypowah: de zon schijnt ook, allemaal niet teveel van geloven ;)!

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        26 februari 2011 om 21:20

        @technopatat: Geloof jij de zon niet?

        Login om te reageren
  2. autobandventieldopgroef zegt

    26 februari 2011 om 10:05

    De ideale auto auto om te gaan skien zou ik zeggen, 1130 pk en achterwielaandrijving. En als het even kan nog semi-slicks.

    Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      26 februari 2011 om 11:53

      @autobandventieldopgroef: Hahaha :) Ik dacht het meteen. “..wat een auto om mee naar een ski-oord te rijden.. da’s de laatste auto die ik hier voor zou kiezen..” En jij zegt het!

      OT: Het blijft natuurlijk een niet te versmaden AutoMobiel Kunstwerk (ik vind dat het zelfs met hoofdletters mag) zelfs met lattendoos op het dak.

      Login om te reageren
  3. Pixed zegt

    26 februari 2011 om 10:10

    Benieuwd of deze ook de 400 km/u kan aantikken, en hoe het in dat geval dan zit met de banden.

    Login om te reageren
  4. Megakix zegt

    26 februari 2011 om 10:27

    Zulks wrede en mooie auto !! Banzai !!! Het heeft geen 4WD denk ik, dus het blijft een giga-kluif om de Veyron te verschalken…

    Login om te reageren
  5. The360box zegt

    26 februari 2011 om 10:58

    Koenig R, nu de F, ik kan niet wachten op de C12S en de HH, en wanneer komt de Cinque?

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      26 februari 2011 om 11:18

      @The360box: …dit bedrijf is minder zielig dan Zonda…

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        26 februari 2011 om 21:29

        @Megakix: Vind je? Vergeet niet dat dit in feite gewoon een zoveelste doorontwikkeling is van de CC uit ’98.

        Het hele rijtje:

        * CC
        * CC8S
        * CCR
        * CCGT
        * CCX
        * CCXR
        * CCX Edition
        * CCXR Edition
        * Trevita
        * Agera

        En nu ook nog de Agera R. Ik zie geen verschil met wat Pagani gedaan heeft met de Zonda, behalve dat voor de laatste ‘nieuwe’ Koenigseggs de naam CC weggevallen is…

        Login om te reageren
    • JamesBond007 zegt

      26 februari 2011 om 12:40

      @The360box:
      Koenigsegg is toch wel net een stap verder dan Pagani. Die leveren alleen maar autotjes onder de 750pk.

      Login om te reageren
      • The360box zegt

        26 februari 2011 om 14:41

        @JamesBond007: Maar koenig gebruikt 2 dikke turbo’s, zonder die turbo’s komt die er ook nie.

        Login om te reageren
        • JamesBond007 zegt

          26 februari 2011 om 19:43

          @The360box: Kijk nou ga je dingen zeggen die er niet zijn. Voorlopig heeft de koenigsegg turbo’s en is hij dus een klasse hoger dan de pagani. Anders kan ik ook wel zeggen dat bijvoorbeeld een bentley CGT zonder motor en interieur niet veel verschilt qua gewicht met een Lotus..

          Login om te reageren
  6. TDI-goeroe zegt

    26 februari 2011 om 11:02

    leuk, zo’n skikoffer op je dak, maar als er meer dan 5cm sneeuw ligt, kun je thuisblijven met je Koningsei :D

    Login om te reageren
  7. Orichy zegt

    26 februari 2011 om 11:07

    Ik vind het bloedrode exemplaar heel wat mooier om te zien. En een dakkoffer? koop dan een Cayenne voor erbij, of als het wat extremer moet, een Dartz!

    Login om te reageren
    • hammer zegt

      26 februari 2011 om 11:10

      @Orichy:

      Een dakkoffer op de auto is de nieuwe shit, ja. Dig it?

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        26 februari 2011 om 21:30

        @hammer: Voor je Uzi’s…?

        Login om te reageren
  8. Pixed zegt

    26 februari 2011 om 11:21

    En zeggen dat deze mensen hun roots bij Tuning liggen, iets waar vele bloggers hier een broertje dood aan hebben. Het kan verkeren…

    Login om te reageren
  9. HDM zegt

    26 februari 2011 om 11:22

    Laat maar komen, dit vind ik er heel goed uit zien! (zonder die dakkoffers al zijn die ook niet lelijk)

    Login om te reageren
  10. zeevink zegt

    26 februari 2011 om 11:47

    Eerste wat bij opkomt is de freestyle skier Jon Olsson.
    De man van de Lambo en GTR met dakkoffers.

    Verder een mooie auto, naar mijn mening mooier dan een Bugatti.

    Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      26 februari 2011 om 12:01

      @zeevink: Ahh.. DANK! Zat al helemaal “mijn hoofd te kraken” over het vreselijke dejavu gevoel dat het mij gaf. Tuurlijk! Die Lambo van Jon.. :)

      Login om te reageren
  11. Atenza zegt

    26 februari 2011 om 11:48

    Prrrrrrrachtig! :D Zo hoort het! Niet zo’n walgelijk lomp ding als de Veyron

    Login om te reageren
  12. Freude_am_Fahren zegt

    26 februari 2011 om 12:31

    Haha, de nachtmerrie van elke veyron bezitter…

    Login om te reageren
  13. Freude_am_Fahren zegt

    26 februari 2011 om 12:32

    dat gewicht van 1330 kg is echt wel ongelooflijk! De veyron weegt twee ton ofzo…

    Login om te reageren
  14. mrB zegt

    26 februari 2011 om 13:02

    heb nog maar is even opgezocht waar die jon Olsson vandaan komt, maar dat is een zweed. Welke noor kan er zoveel geld uitgeven voor zo’n auto en ook nog heel goed skien?

    Login om te reageren
    • norge zegt

      26 februari 2011 om 21:49

      @mrB:Elke Noor kan goed skieen. ;)

      Login om te reageren
  15. GeoBem007 zegt

    26 februari 2011 om 13:02

    Olson is een zweed en heeft op zijn website gereageerd over deze Koenigsegg.

    PS: Als extra optie is er voor zo’n 12.500 euro een winterbanden/velgen setje beschikbaar.. Om dan wél te kunnen gaan skiën ;)

    bron: http://www.gtspirit.com/2011/02/25/official-koenigsegg-agera-r-with-ski-box/
    en de blog van Jon Olsson: http://www.jon-olsson.com/?p=4044

    Login om te reageren
  16. lambo4all zegt

    26 februari 2011 om 13:46

    …wouw… dit is echt een idootgave wagen, doe mij deze maar in plaats van een Bugatti SS!

    Login om te reageren
  17. clubbtraxx zegt

    26 februari 2011 om 14:15

    Brute bak, en ik vind ‘m eigenlijk erg gaaf in het wit!

    Van die gewichtsverhouding gaan de Bugatti SS eigenaren niet blij worden, zoveel is wel zeker.

    Login om te reageren
  18. As_long_as_it_is_fast zegt

    26 februari 2011 om 19:11

    En nu zit iedereen te wachten op een dragrace tussen de Veyron en dit beest. Ben benieuwd in elk geval. Ziet er ook veel beter uit als die kikker-veyron. :D

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      26 februari 2011 om 21:32

      @As_long_as_it_is_fast: Dragrace, maar dan wel MET dakkoffer…

      Of zou dat niet mogen, wegens aan te merken als ’tuning’…

      Login om te reageren
    • SpeedGeek zegt

      27 februari 2011 om 19:47

      @As_long_as_it_is_fast: denk dat de veyron wint qua acceleratie. 4WD hè ;) maar de koenigseggggggg is zoals je al zegt vele male vetter

      Login om te reageren
  19. Dimglor zegt

    27 februari 2011 om 12:21

    Wat een dik ding zeg… En dan nog eens met een dakkoffer… Deed mij meteen aan die skiër denken met zijn Lamborghini :-)

    Login om te reageren
  20. xilver zegt

    27 februari 2011 om 22:59

    Oei, zou dit dan wel een Veyron-killer worden? Is een hele opgave maar dat gun ik Koenigsegg wel!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North