• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de Kia Picanto X-Line

Auteur: Author, gepost 5 september 2017 om 10:27 – 21 Reacties

Afbeelding Dit is de Kia Picanto X-LineAfbeelding Dit is de Kia Picanto X-LineAfbeelding Dit is de Kia Picanto X-Line

Dit is de Kia Picanto X-Line
Uitbreiding voor de Picanto-familie!

SUV’s en crossovers verkopen als een trein en met de X-Line probeert Kia daar een graantje van mee te pikken. De populaire A-segmenter die hoog op de pootjes staat heeft 15 millimeter extra bodemvrijheid. Om het avontuurlijke karakter te onderstrepen krijgt deze editie skidplates, sportieve 16 inchers en lime green elementen rond de befaamde tiger nose grille.

Verder is deze versie nagenoeg gelijk aan de standaard Picanto. De bagageruimte meet 255 tot 1.010 liter en kan de achterbank in delen worden neergeklapt. MAar er is meer! De X-Line wordt namelijk de eerste Picanto die leverbaar is met de 1.0 T-GDI benzinemotor. Deze driecilinder is goed voor 100 k en 172 Nm. De standaardsprint zit er in 10,1 seconden op, wat behoorlijk netjes is in deze klasse.

Standaard is de X-Line voorzien van LED-dagrijverlichting, mistpitten, keyless entry en een afgeplat stuur. Het infotainmentsysteem is ondergebracht in een 7 inch touchscreen met 3D kaarten en ondersteuning voor Apple CarPlay en Android Auto. Je smartphone opladen kan draadloos of via de USB-poort en parkeerschades behoren dankzij de achteruitrijcamera tot het verleden.

De verkoop van deze nieuweling start in Q4 van dit jaar.

Ook interessant!

  • Kia EV6 rijtest: de leukste Kia in jaren
    Kia EV6 rijtest: de leukste Kia in jaren
  • Video: Kia Soul verliest heftige strijd tegen boom
  • Kia K8 is een gigantische Kia met BMW neus?
  • Wouter maakt kennis met de gloednieuwe Kia EV6
    Wouter maakt kennis met de gloednieuwe Kia EV6

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

iaa-2017, Kia, picanto, SUV

Vorig bericht: « Wat je moet weten over de Honda CR-V Hybrid
Volgend bericht: Ford trekt de EcoSport strak »

Lees Interacties

Reacties

  1. dawwg zegt

    5 september 2017 om 10:35

    Nog 15mm hoger; rijdt dus nog slechter dan de normale Picanto ? Ik zal wel oud worden, maar de auto doet met denken aan 80s cartoons waar mens & machine muteerde tot freakshow door radio-actief afval; een beetje zoals De Hulk. Die koplampen-ogen helpen niet mee in dat opzicht. Maar goed; in ieder geval niet saai zullen we maar zeggen …

    Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      5 september 2017 om 11:04

      @dawwg: Als je NOG ouder word, val je precies in de doelgroep van dit ding ;)

      Login om te reageren
      • dawwg zegt

        5 september 2017 om 11:27

        @svenska_aeroplan_ab: Dat duurt nog bijna 30 jaar hoor :)

        Login om te reageren
  2. Forza zegt

    5 september 2017 om 10:50

    Eigenlijk zijn het enige mooie hiervan de foto’s zelf. Maar in semi-avontuurlijk en sterk vergrijzend Nederland zal ie wel lekker gaan verkopen.

    Login om te reageren
  3. berlinetta zegt

    5 september 2017 om 10:54

    Het nut achter deze versie ontgaat mij volledig. Die 15 mm extra bodemvrijheid heeft geen enkele toegevoegde waarde. Het zorgt er nauwelijks voor dat het instappen gemakkelijker gaat. Als je je reet vanwege je broze botjes niet kan parkeren in een normale Picanto, dan zul je hier ook moeite mee hebben. Daarnaast zorgt de bodemvrijheid ook niet voor betere rijeigenschappen. Die worden er alleen maar slechter van.

    Login om te reageren
  4. janmetdelangeachternaam zegt

    5 september 2017 om 11:12

    Natuurlijk…

    Login om te reageren
  5. Onehp zegt

    5 september 2017 om 12:08

    Licht en monter driecilindertje, lijkt me een leuk karrertje om mee te gaan scheuren op krappe boerenwegjes :)

    Login om te reageren
  6. jaso013 zegt

    5 september 2017 om 12:12

    En de prijs is??? Zeker rond de 16k… dan laat maar zitten.

    Login om te reageren
    • El-Loco zegt

      5 september 2017 om 12:55

      @jaso013: ik dacht exact hetzelfde. Met een kleurtje, trekhaak en afleverkosten zal het apparaat vast in de buurt van de 20 komen

      Login om te reageren
      • noosaheads zegt

        5 september 2017 om 13:11

        @el-loco: De rijklaarmaakkosten zitten alweer een tijdje wettelijk verplicht in de vanafprijs.En ik heb veel picanto’s verkocht maar onder geen een zat een trekhaak.

        Login om te reageren
  7. poes zegt

    5 september 2017 om 12:13

    Wat een negativiteit hier zeg…

    Lekker boeiend dat ‘ie 15mm verhoogd is. Alsof je dat direct merkt. Dat zou ook inhouden dat je door puur het verlagen van je auto met 15mm een veel betere wegligging krijgt. Onzin natuurlijk.

    Verder vind ik het een – voor het segment – leuk wagentje. Het heeft gewoon net iets meer body gekregen. Iets dat al deze autootjes goed kunnen gebruiken, ze zijn immers van nature vrij klein.

    Login om te reageren
    • dawwg zegt

      5 september 2017 om 14:05

      @poes: Een lagere auto betekent een lager zwaartepunt; dat doet best veel op de wegligging im bochten (bij een sportauto); niet bij deze auto die toch al hoog op de poten staat en op comfort & voorspelbaarheid afgesteld is …

      Login om te reageren
      • dawwg zegt

        5 september 2017 om 14:07

        @dawwg: Nu vergeet ik punt 2 nog: een iets lagere afstelling (mijn auto gaat b.v. vanzelf 15mm omlaag op snelwegen snelheid) zorgt ook voor een lagere luchtweerstand; dat tikt bij 100+ km/u best aan; in stadsverkeer doet het eigenlijk niets…

        Login om te reageren
      • poes zegt

        5 september 2017 om 14:17

        @dawwg: 15mm zonder verdere aanpassing doet echt bijna niets. Niet bij een Picanto, niet bij een Golf, niet bij 911, etc.

        Andere banden, een ander onderstel, een andere gewichtsverdeling (!), zulk soort zaken hebben veel meer invloed dan puur 15mm verhoging of verlaging.

        Login om te reageren
  8. 2wheeler zegt

    5 september 2017 om 12:41

    Prima karretje, voor iemand anders.

    Login om te reageren
  9. davelepeef zegt

    5 september 2017 om 12:49

    Standaard voorzien van een afgeplat stuur… Eeh… Is dat anders een optie? Wat moet ik ermee? Heeft het nu?? Meer ruimte voor dikke poten??

    Login om te reageren
    • dawwg zegt

      5 september 2017 om 14:09

      @davelepeef: Ja, de zitpositie is zo hoog dat het vermoedelijk (!) zo ongeveer een vereiste is. Kweenie of het stuur zelf ook in hoogte verstelbaar is, maar anders is dit een goedkoop alternatief :)

      Login om te reageren
      • knapzuur zegt

        5 september 2017 om 16:31

        @dawwg: vind je het gek met de adviesprijs die (jullie?) Kia hanteren voor een afneembare trekhaak én kabelset want die zijn blijkbaar seperaat te bestellen.

        Overigens is dit hele pakket ‘nodig’ om te verdoezelen dat het stiekem toch best een vies motortje is en dan in de prijs van een hoog plastic opsmuk nog goed te praten valt.

        De huidige ongeblazen 3-cilinder is in de test dan nog wel aardig maar een geblazen Clio 3-cilinder verbruikt echt beduidend minder wanneer de snelheid de 70 km/h overschrijd.

        Login om te reageren
  10. kilum zegt

    5 september 2017 om 14:20

    Ik vind hem wel grappig. In deze klasse ziet het er goed uit. Ik zou niet zo snel iets uit dit segment weten wat ik liever in plaats van deze zou kopen.

    Login om te reageren
  11. Dutchdriftking zegt

    5 september 2017 om 17:15

    Picanto X-line, je verzint het toch niet….

    Login om te reageren
  12. david36254 zegt

    6 september 2017 om 07:26

    I’m driving in a lime-greeeeeen kia!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North