Ford trekt de EcoSport strak

Auteur: , 25 Reacties

Geen absolute verkooptopper in Nederland, maar wel het vermelden waard.

Het regent nieuws in de aanloop naar de IAA en zo ontvingen we vandaag een persbericht van Ford in de digitale brievenbus. De EcoSport is namelijk opnieuw bijgepunt (eerder gebeurde dat in 2015) en dus kan de compacte SUV er weer een poosje tegenaan. Voor het eerst wordt deze SUV uitgerust met Ford Intelligent AWD voor betere tractie en rijeigenschappen op het onverhard. Daarnaast is de komst van een 1.5 liter EcoBlue dieselmotor het grote nieuws. Deze krachtbron levert 125 pk.

Bij een facelift hoort een frisser uiterlijk en dus krijgt de in 2013 geïntroduceerde EcoSport een nieuw gezicht met een grotere grille en verse koplampen. De SUV kan in een two-tone jas worden besteld, waarbij het dak en de raamstijlen in een andere kleur worden gespoten dan de rest van de koets. In het interieur werd afscheid genomen van een groot deel van de knoppenwinkel. In plaats daarvan werd de boel ondergebracht in een 8-inch scherm dat compatible is met Android Auto en Apple CarPlay.

Dan nog even over die dieselmotor. Het blok levert zoals gezegd 125 pk bij een koppel van 300 Nm. Het verbruik bedroeg op de testcyclus 4,5 l/100 km en pas halverwege 2018 is de EcoSport daadwerkelijk met deze motor te bestellen. Datzelfde geldt voor de 1.0 EcoBoost met 140 pk. Bij de introductie van het nieuwe model kun je al wel de 1.5 TDCi met 100 pk bestellen, later dit jaar komt de nieuwe EcoSport bij de dealer te staan.



25 reacties

Tjezus wat een verschrikkelijk hok
@por100: kan ook niet anders met zo’n naam.
Hij is 10% mooier dan de vorige, maar nog steeds heel lelijk.
Strakgetrokken of niet…’t is nog steeds een lelijk karikatuur.
FakeNews auto.
EcoSport: Hij is niet Eco: benzine verbruikt >7 l/100km gemiddeld en de diesel rondom 6l/100km. Zelf Ford maakt auto’s die zuiniger zijn en niet ECO heten.
En hij is niet Sport. Hoeven we het niet over te hebben gok ik zo.
Kortom, Ford probeert je iets te verkopen wat het duidelijk niet is. Geen ideen, geen dromen (Galaxy), gewoon keiharde leugens.
@gregorius: Puur uit nieuwsgierigheid, waarom is ‘ie niet “Sport”?
En voordat gedacht wordt dat ik een fanboy of dergelijks ben, ik vind deze auto foeilelijk.
Dat vond ik al, toen dat ding stoer z’n reservewiel op z’n rug had, ook toen ze ‘m weglieten en ook nu ze ‘m “strak” getrokken hebben
@jetlag: Omdat ie hoog op z’n wielen staat, small is en met muesli-motoren geleverd wordt. Daarnaast is ie volledig afgesteld op 65+ers, van de versnellingsbak (veel te lange halen) tot het non-sportstuur en de hoge zitpositie. Op de achterspoiler na, is de bagageruimte waarin je ‘sportuitrusting’ kwijt kan het enige dat met sport te maken heeft ….
@dawwg: Ik was al bang dat dat je (enige) definitie van sport zou zijn; racesport.
Er zijn meer sporten, waaronder Offroad Chalenges, daarbij heb je geen enkele downforce genererende spoilers voor nodig, noch een lage zitpositie. Integendeel zelfs, een hoge zitpositie bevordert het overzicht.
Daarnaast kan de auto, of (met name) welke SUV uitermate geschikt zijn om je mountainbike mee te vervoeren, om ergens in de bossen van de Ardenne je fietssport te beoefenen.
Ik zeg niet dat je met deze auto successen in de Dakar Rally zult boeken, maar er is meer tussen hemel en aarde. Dat het jouw ding niet is, soit.
Maar je vooringenomenheid maakt je kortzichtig en laat je argumenten nog faker lijken, dan waar je Ford van beticht.
Dat ze dit lelijke hok maar blijven leveren… Ziet er niet uit, veel te duur, kwaliteit binnenin is om te huilen en schijnt (zeer) belabberd te rijden. Elke willekeurige concurrent is vele male beter.
@trustmeiamanengineer: kwaliteit word beter zeggen ze, ding werd gebouwd in india volgens mij, daar kijken ze niet zo nouw naar afwerking, nu gaat de productie over naar waar de b-max geproduceerd werd, dus dat zal wel beter worden, concurrentie is ook niet veel soeps
@gove: jij kijkt ook niet zo nouw ;-)
Mijn god wat een blokkendoos.
Jammer dat ze ‘m niet nog wat smaller en hoger hadden gemaakt, dat zou dit model echt goed doen.

/sarcasm
@escort77: Haha inderdaad. Dat verklaart de rijeigenschappen ook vermoed ik…
@escort77:

Die verhouding doet me altijd denken aan een Daihatsu Terios, die heeft ook van die gekke afmetingen.
@jack_abarth: dan ben je in een sympathieke bui, ik moest eigenlijk meer aan de Canta denken.
Als ik iets een lullig autootje vind dan is het dit ding wel, mijn god wat een treurnis.
-Edit: Gaarne op je taalgebruik letten. Dank.-
Ik heb dit jaar in april een ecosport meegekregen van de dealer toen mijn auto voor onderhoud moest.

Het ding ziet er echt niet uit. Ik vind bovenstaande al beter ogen.
De rijeigenschappen daarentegen zijn mij prima bevallen. Ik had veel slechter verwacht maar ook hiermee kon je hard door bochten.
Wel had ik de ST-line uitvoering.
Van de andere modellen zou ik niet durven zeggen hoe deze rijden.
@fordgt: Elke Ford rijdt goed, zelfs een ford ka
Tsja er was al vanaf het begin niet veel van te maken, dit helpt dan ook niet echt. Ford; geef het op en begin gewoon weer met een blank papier
Leuke auto…Zonder trekgewicht!
Zeldzaam lelijk. Bizarre move van Ford, en dan die naam..
Ze moeten de eco gewoon weglaten. Ook in de ecoboost motoren. Je verwachtingen op zuinig rijden komen daardoor hoger te liggen. Mijn ST met ecoboost rijdt gemiddeld 10.8 liter op 100 km. Niet bepaald zuinig. Desalniettemin wel genieten.
….lees je eerst voorgaand artikel over de Kia Picanto en zie je daarna deze…. bijna dezelfde smoel. Voor ieder mens boven de 1.70 meter te klein.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).