• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de Lamborghini Sesto Elemento Concept

Auteur: Dennis, gepost 28 september 2010 om 21:01 – 64 Reacties

Lamborghini Sesto Elemento


Lamborghini had met een reeks teasers fijntjes naar de onthulling van hun concept toegewerkt, maar kon niet voorkomen dat het hele plaatje eerder dan in Parijs uitlekte.

Informatie over het concept hebben we nog niet, maar het Franse blogautomobile speculeert dat het concept 999 kilo weegt en uitgerust is met een V10 motor die garant staat voor een topsnelheid van minimaal 350 km/u. De acceleratie naar 100 km/u zou niet langer dan 2,5 seconde duren. Morgen of uiterlijk overmorgen weten alles. Wordt vervolgd…

Ook interessant!

  • Genesis X Concept is woestaantrekkelijk
  • Beer sloopt deur van Lamborghini
    Video: beer sloopt deur Lamborghini
  • Lamborghini kondigt tweemaal V12 geweld aan
  • onderzoek coronasteunpakket
    Onderzoek coronasteunpakket voor Lamborghini-koper

Nieuwste artikelen

  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, Lamborghini, Parijs-2010, sesto-elemento

Vorig bericht: « Huh wat!? Winterbanden zijn nu al schaars?
Volgend bericht: Slechte speekseltest + bonnenquota = foute combinatie »

Lees Interacties

Reacties

  1. Barnato zegt

    28 september 2010 om 21:02

    Gallardo Reventon dus.

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      29 september 2010 om 10:48

      @Barnato:

      qua design wel ja, en het heeft ook wel weg van bovenstaande italdesign

      Mare onderhuids zal er denk ik toch wel heel wat veranderd zijn, ze spreken over een 1000 kg!!

      Login om te reageren
      • ardonjr zegt

        29 september 2010 om 16:27

        @Hupke: Mja, die 1000kg is ook maar natte vinger werk natuurlijk. We zullen het niet eerder weten dan Parijs.. ik wacht geduldig af op echt mooie foto’s..

        Login om te reageren
  2. jp zegt

    28 september 2010 om 21:06

    impressive stats, maar dat uiterlijk….

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      29 september 2010 om 08:58

      @jp: inderdaad, WOUW! te bruut!

      Login om te reageren
  3. Bol zegt

    28 september 2010 om 21:07

    @ Barnato, welnee, een Reventon is een Murcielago in een duur maatpak.. Dit is de toekomst ;)

    Ik hoorde trouwens ergens dat er niet 1 maar 2 nieuwe Lambo’s in Parijs staan..

    Login om te reageren
  4. edgar zegt

    28 september 2010 om 21:08

    beetje jammer van die buitenkant ik had het toch wel wat spectaculairder verwacht dan…

    Login om te reageren
  5. Bol zegt

    28 september 2010 om 21:09

    Spectaculairder..?!

    Wedden dat je kin op de grond ligt als je oog in oog staat met deze beuker ;)

    Login om te reageren
  6. Jipp zegt

    28 september 2010 om 21:10

    ziet er goed uit! alleen had ik iets meer boosm kijkende ogen verwacht, of te wel, grotere lichten,….

    Login om te reageren
  7. Diederik zegt

    28 september 2010 om 21:10

    Tsja… Hier doen ze dan al die tijd zo spannend over. Ben echt een lambo-fan, maar ik vind dit toch wat simpel. Een gallardo met een wat hoekiger uiterlijk. Laat die teasers dan zitten.

    Login om te reageren
  8. Atenza zegt

    28 september 2010 om 21:12

    Weer een bewijs dat bijna alle nieuwe auto’s er niet mooier op worden.. alles moet zo overdreven en overstyled

    Login om te reageren
    • YouRockMyWorld zegt

      29 september 2010 om 00:12

      @Atenza: Ja ik ben het met je eens maar, voordat je het weet krijgt een automerk alweer de stempel ”Saai”

      Login om te reageren
      • Atenza zegt

        29 september 2010 om 00:18

        @YouRockMyWorld: ja klopt. tegenwoordig vind men alles wat strak is al snel saai :S En ondertussen willen de mensen wel een behoudende auto.. typisch..

        Login om te reageren
  9. robbie zegt

    28 september 2010 om 21:17

    <1.000 kilo 'wisten' we al, dus die 999 kilo zal wel kloppen
    Die V10 was ook al duidelijk te zien
    Dus de specs zullen ongetwijfeld ook wel redelijk kloppen. Gok iets van 600+ pk? En hopelijk RWD ipv AWD.

    PS De naam Sesto Elemento betekend Sixth Element.

    Login om te reageren
  10. Pieter-Jan zegt

    28 september 2010 om 21:19

    Opwarmer voor de Murcie vervanger in Genéve? Ik zie elementen van de prototypes in deze wagen.

    Login om te reageren
  11. BananaFlip zegt

    28 september 2010 om 21:21

    Dat ziet eruit als een Gallardo met een Reventon-sausje. Ik kan er wel om lachen.

    Login om te reageren
  12. Bol zegt

    28 september 2010 om 21:27

    @Robbie:, carbon/ koolstof is in de scheikunde het zesde atoom.

    Ik ken geen stier die zo heet ;)

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      28 september 2010 om 21:52

      @Bol: heb je idd helemaal gelijk in.
      “Carbon, of koolstof, is het zesde van de meest voorkomende elementen.”

      Login om te reageren
  13. Jokkebrok zegt

    28 september 2010 om 21:31

    Ziet er prima uit!

    Login om te reageren
  14. jasje zegt

    28 september 2010 om 21:32

    Volgens mij gaan die velgen dus echt carbon zijn. Da’s niet ideaal

    Login om te reageren
  15. primramessar zegt

    28 september 2010 om 21:32

    Lamborgini’s van tegenwoordig.. Nog zoiets :(

    http://www.youtube.com/watch?v=ZW9Zs0pwidQ&feature=player_embedded#!

    Login om te reageren
  16. Eric zegt

    28 september 2010 om 21:34

    Bouwen dat ding. Mooi stiertje, de Arabieren zijn hun garagisten al aan het bellen!!!!!!!

    Login om te reageren
  17. Bumer zegt

    28 september 2010 om 21:35

    Kijk hier kunnen we tenminste wat mee :P

    Login om te reageren
  18. janklaassen zegt

    28 september 2010 om 21:37

    Het is ook nog is een concept. dit ding gaat over 14 jaar misschien een keer in productie.

    hebben ze me hier nou warm voor gemaakt?

    Login om te reageren
  19. tvrspeedsix zegt

    28 september 2010 om 21:37

    Overdone, ik had een cleaner ontwerp verwacht. Niet op ieder randje een figuurtje/snee.

    Neeh lambo breng die Miura Concept van een paar jaartjes geleden maar in productie, met een beetje carbon omdat jullie daar zo fan van zijn.

    Login om te reageren
    • Pressman zegt

      28 september 2010 om 23:41

      @tvrspeedsix: maken graag 8)

      Login om te reageren
  20. VDS20 zegt

    28 september 2010 om 21:44

    Holy shit wat een specs. Qua uiterlijk loop ik er niet warm van, het is gewoon de looks van de Reventon toegepast op een Gallardo, had liever iets originelers verwacht.

    Maar 999 kg en een V10, zeer netjes.

    Login om te reageren
  21. Vanquish zegt

    28 september 2010 om 21:44

    Hij doet me weinig moet ik zeggen..

    Login om te reageren
  22. robbie zegt

    28 september 2010 om 21:45

    Mensen, deze auto staat niet in Parijs vanwege zijn design (ok, misschien een beetje), maar het belangrijkste reden waarom deze auto daar staat is: “Kijk een hoe goed we zijn met carbonfiber”.

    En: “Dankzij dat geweldige lichte carbonfiber kunnen we in de toekomst snelle auto’s blijven bouwen met een V10 die minder vermogen nodig hebben en toch heel snel zijn”

    Kortom: het is een toekomstvisie die laat zien dat carbonfiber een prima oplossing is om het zwaarder worden van auto’s tegen te gaan. En op die manier kunnen hybride fratsen ook gelijk buiten de deur gehouden worden.

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      29 september 2010 om 10:02

      @robbie: idd, of zoals de nieuwe motoren van Mercedes die zo’n lage uitsttot hebben, dat hybride-techniek weer ingehaald wordt !! Geweldige progressie.

      Login om te reageren
  23. Orichy zegt

    28 september 2010 om 21:46

    Heel mooi deze Lamborghini, eigenlijk zoals ik het een beetje gehoopt had.
    Lijkt mij een slangenkop, als je hem van de voorkant bekijkt, mooi gedaan. Giftige wagen als de specs kloppen.

    Login om te reageren
  24. Johan-SV zegt

    28 september 2010 om 21:51

    lijkt een beetje op zo’n matchbox/hotwheels autootje
    maar hij ziet er wel bijzonder uit nu nog wachten op de foto’s

    Login om te reageren
  25. Bol zegt

    28 september 2010 om 21:52

    @ philipzuiddijk,

    Een week geleden lekte er een (amerikaans) document uit waarin ze het hadden over de LB715-5, die overigens fors duurder wordt dan de Murcielago nu.
    Ook hadden ze het over de ’83X’. Een vage code, mogelijk duidend op iets helemaal nieuws.
    Het document (voor Amerikaanse dealers) meldt dat er presentaties over het productieproces en commerciële informatie zullen zijn. Zouden ze dat doen voor een concept die over 14 jaar in productie gaat?

    PS

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      28 september 2010 om 21:57

      @Bol: er staat nergens dat de auto’s die tijdens die presentie getoond worden ook op de autoshow van Parijs staan! Het enige dat we weten is dat er een week voor de autoshow van Parijs 2 auto’s worden getoond aan Amerikaanse dealers. That’s it!

      In Parijs laat Lambo alleen maar deze carbonfiber conceptcar zien (die nooit in productie zal gaan) en de Gallardo LP570-4 Blancpain. De opvolger van de Murcielago (LB715-5?) zal pas te zien zijn in Geneve (maart 2011).

      Login om te reageren
    • Jurrian zegt

      29 september 2010 om 09:51

      @Bol: de lambo LB715-5? dat is vet, 715 pk en 5 wielaandrijving!! Whooot, ook het reserve wiel word aangedreven. :P

      Login om te reageren
  26. Bobbertje zegt

    28 september 2010 om 22:01

    Oh. Is dat alles?

    Login om te reageren
  27. Laurensel zegt

    28 september 2010 om 22:10

    Dat is een mooie auto zeg!

    Login om te reageren
  28. Bol zegt

    28 september 2010 om 22:25

    @ Robbie; toevallige timing zo’n presentatie een week voor Parijs ;)

    En waarom zouden ze de Sesto Elemento niet in een kleine oplage bouwen?

    Login om te reageren
  29. Osca zegt

    28 september 2010 om 22:29

    SOOOOOOW dies lekka :P

    Login om te reageren
  30. fant zegt

    28 september 2010 om 22:31

    2,5 seconden? Dragrace met veyron bitte :D

    Login om te reageren
  31. jer-ome zegt

    28 september 2010 om 22:38

    mooi laat maar komen
    en ik ben het wel met barnato eens v/d eerste reactie
    het is een beetje een gallardo reventon

    Login om te reageren
  32. Daveee zegt

    28 september 2010 om 22:39

    Lamborghini gaat zn eigen wagens tunen met een bodykitje ofzeu..

    Login om te reageren
  33. Jochempie zegt

    28 september 2010 om 22:50

    Lache, dit schreef ik een week geleden:

    “@saba,…: Hmm ik dacht wat kleine verschillen te zien zoals de dikte van het spijltje… maar misschien is het inderdaad gewoon een Gallardo van 999 kg..”

    lol :)

    Login om te reageren
  34. racerx zegt

    28 september 2010 om 22:52

    Hmm, echt heel mooi vind ik het niet, maar als het gewicht inderdaad rond de 1000kg blijft hangen vind ik het een prima prestatie en een vette bak.

    Login om te reageren
  35. Cantago zegt

    28 september 2010 om 23:01

    Niet mooi (zoals ik al vermoedde), maar wel snel!

    Login om te reageren
  36. sarcast zegt

    28 september 2010 om 23:14

    Lambo mag wel eens met een NIEUW design komen, altijd maar die zelfde grote lijnen

    Login om te reageren
  37. VQ35HRTT zegt

    28 september 2010 om 23:33

    LEEEEEEEELIJK BAH, Dacht dat ze het wel hebben geleerd na die afschuwlijke reventon. NIET DUS

    Login om te reageren
  38. Pieter-Jan zegt

    28 september 2010 om 23:51

    Login om te reageren
  39. RALM zegt

    29 september 2010 om 00:43

    Té gestijld.

    Login om te reageren
  40. paulusrx7 zegt

    29 september 2010 om 07:40

    gewoon maken en mij er eentje geven….

    Login om te reageren
  41. ///M3 EVO zegt

    29 september 2010 om 08:20

    eindelijk.. een supercar fabrikant die het snapt.. ben erg benieuwd naar de uiteindelijk specs.. lichtbouw is echt de toekomst.. Pagani leek de enige die het kunstje lightweight supercar onder de knie had.. maar in Sant’ Agata Bolognese is het kwartje nu blijkbaar ook gevallen..

    Login om te reageren
  42. Jurrian zegt

    29 september 2010 om 09:47

    wow 1000 kilo is echt absurt licht, ik vraag me af of ze dat ook in productie krijgen, maar iig een goed streven, alleen een beetje jammer van het design, het lijkt een beetje op een mislukt origami muis:


    Login om te reageren
  43. CSL zegt

    29 september 2010 om 10:11

    Wow, waar zijn de sleutels.
    remember?:
    )

    Login om te reageren
  44. 8C_Competizione zegt

    29 september 2010 om 10:59

    Gadverdamme wat voor over the top body-kit zit er op die Gallardo, en nu de echte concept Lamborghini graag… De specs en de prestatie wat ze met carbon kunnen bereiken, spreken me wel aan, nice:) Brengt het gewicht een heel stuk naar beneden en is te gelijkertijd aerodynamisch vorm gegeven, maar ik zie zo 1,2,3 nog geen optimaal gebruik van de functie flexibiliteit van carbon? Te denken aan een flexibele splitter, high tech spoilers/luchtinlaten of diffusor a la F1… Niet dat het moet met deze spec’s maar als concept: Ferrari heeft al een flexibele splitter op hun productie-auto:485, bij VAG en andere hebben ze al een luchtrem/variabele achterspoiler en bij Pagani gaan ze een stapje verder qua earodynamica vindt ik.

    Login om te reageren
  45. Dimglor zegt

    29 september 2010 om 11:02

    Man wat ziet dit ding er bruut uit… En de stats zien er veelbelovend uit :)
    Kan niet wachten op de officiële foto’s van dit ding :)

    Login om te reageren
  46. primramessar zegt

    29 september 2010 om 11:18

    @Jurrian: ik vind de muis niet mislukt

    Login om te reageren
    • Jurrian zegt

      29 september 2010 om 12:25

      @primramessar: Nee indd, dat is meer als voorbeeld, van hoe die er uit had moeten zien ;)

      Login om te reageren
  47. werner zegt

    29 september 2010 om 11:43

    Ik kan er niets aan doen maar ik vind dit echt een gedrocht… Ik hou niet van dat hoekige. Zal beslist wel snel zijn maar geef mij maar een Ferrari of een Porsche.

    Login om te reageren
  48. Citrofiel zegt

    29 september 2010 om 12:39

    Een Gallardo met een paar extra vouwtjes. Het uiterlijk is niet zo interessant. Maar daar gaat het hier ook niet om. Technisch is dit een heel leuk stukje werk. Het zou leuk zijn als we daar meer van terugzien, tegen een niet exorbitant hoge prijs door de carbonfibre.

    Login om te reageren
  49. Bas zegt

    29 september 2010 om 12:48

    tegenvaller dit. ik had het wat grootser verwacht, niet zo’n speelgoedwagentje. ik vind de lijnen veeeel te druk!

    Login om te reageren
  50. rider zegt

    29 september 2010 om 12:52

    heel veel van de teaserfoto’s zie ik niet terug in dit model. geen carbonvelgen en die uitlaat/achterspoiler is ook anders.

    Login om te reageren
  51. stradale zegt

    29 september 2010 om 14:51

    @ CSL: je hebt helemaal gelijk. Ik moest ook direct denken aan de Cala. Zeker de lijnen vanaf “de heupen” naar achteren en de vorm van de spoiler.

    Ik vond het destijds verschrikkelijk jammer dat de Cala het niet gehaald heeft. Goed om te zien dat we er nu toch nog iets van terug zien!

    Mooie auto overigens. Als de specs kloppen is het een heel indrukwekkend apparaat. En als dat in verdunde vorm productierijp kan worden gemaakt gaat Lamborghini mooie dingen doen.

    Login om te reageren
  52. Macready zegt

    29 september 2010 om 15:26

    Als er maar een kern van waarheid zit in die 2,5 seconden, dan is het (helaas Robbie ;)) AWD en geen RWD. Als…

    Login om te reageren
  53. willie zegt

    29 september 2010 om 19:35

    nog ’n voorbeeld van een partijtje hopeloze origami

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North