Genoeg over muesli-nieuwtjes uit Parijs gelezen? Dan gaan we nu door met een regelrechte rubbervreter uit Amerika. De Dodge Challenger, maar dan door Mopar (onderdelen- en servicetak van Chrysler) voorzien van allerlei dragrace goodies. Inclusief de 8.4 liter V10 uit de Viper. Jaaaa!
Speciaal voor klanten die niet van plan zijn veel verder te komen dan de dragstrip heeft Mopar nu een af-fabriek dragracer in elkaar gesleuteld. Is dat even aardig. Slechts 70 Challengers worden voorzien van dit zogenaamde Drag Pack en voorin ligt dus de welbekende 10-pitter die we kennen uit de Viper. In deze configuratie levert het blokje 608 pk en 760 Nm aan koppel. Daarachter hangt een speciale tweetraps(!) automaatbak (meer heb je niet nodig) die dit vermogen via een versterkte as en differentieel naar de enorme achterbanden mag transporteren.
Om er verder voor te zorgen dat het je aan iets ontbreekt wanneer je met dit ding de dragstrip aandoet is de Mopar Challenger voorzien van onder meer racebanden- en velgen, een rolkooi, brandstofcel, zespunts-gordels en racestoelen. De ramen zijn gemaakt van polycarbonaat en de binnenkant is volgehangen met extra metertjes. Over acceleratietijden wordt nog niets gezegd, maar reken erop dat dit vrij extreme waarden zullen zijn.
Mocht je in de States wonen en hier wel wat in zien: begin volgend jaar komen ze op de markt en gaan dan voor $85.512 de deur uit. Via Mopar.com kun je deze ideale vorm van vrijetijdsbesteding bestellen, als je nog op tij bent.
Now we’re talking real shit.
Wat een prachtige auto (een ouder model van deze wagen staat soms bij mij in’t straat)
Dus voor ongeveer 60 000 euro rij je best een leuk autotje……
@Marcel: het gaat hier om het pakket, niet om de auto ;)
Word pas interessant als ze hem hier ook gaan leveren… next!
2 trapsautomaat?! ik dacht alleen dat puchjes dat hadden…
@NLBUURMAN:
Niet puch. Tomos brommertjes. ;)
@RenesisHP: whatever, ik rij Yamaha :P 4 voet, alles omhoog, ook de 1, geen traag schakelende automaat voor mij, en al helemaal geen scooter! :P
Dat zijn géén race-stoelen. Race-stoelen zijn volledige kuipstoelen en zijn absoluut niet verstelbaar.
@Marcel:
Hier in Nederland zal deze auto, indien die door de type goedkeuring heen komt, wel ruim boven de door jouw genoemde € 60.000 gaan kosten. Het zal eerder het dubbele zijn, dus € 120.000 (ombouw naar Europese regels, BPM, BTW).
@Kyanite: Als je deze auto puur houdt voor de dragstrip, dan heb je geen kenteken nodig. Als je daar al aan zou kunnen komen. Scheelt een boel. :)
Ik denk meer dat de prijs van dit ding vergelijkbaar zal zijn met de Viper(V10 uitstoor etc.) Dus ik nijg meer naar de 2 ton.
Wat ik even niet kan opmaken uit de tekst is of dit ding nog straat legaal is. Even los van de vraag of je met een dragracer de weg op wilt, mag het überhaupt?
wat als je puur voor de drag gaat, waarom zitten die dikke comfy stoelen er nog in? Waarom zitten er überhaupt 2 stoelen in ipv 1tje? waarom zit het hele luxueze dashboard er nog in?
kortom, is dit ding nog rijdbaar op de openbare weg?
@bakkerst: Ik denk dat het in de VS nog best wel eens zou kunnen mogen. Hier in NL krijg je hem zo niet door de keuring, alleen al die banden vinden ze hier veel te gevaarlijk.
doe mij die maar!:)
Volgens mij mis ik wat uitlaten :+
@OJ: misschien kan dat wel kloppen, ik zou haast ook verwachten dat die auto’s geen uitlaat nodig hebben, en dat het gewoon na het uitlaatstuk ophoudt, maar ik kan het mishebben…
heerlijk compromisloos… het is wel een must om hem op kenteken te hebben, je wilt natuurlijk wel gezien worden met zo’n beest…
Brute bak hoor. ”Mopar or no-parts.”
@HDM:
Nee, MOPAR or no car;)
Ik wil eens filmpjes zien van dit beest. ;)
Fucking stoer. Kan zoiets op kenteken daar?
Ik zou hem wel met dubbellucht setje bestellen voorin, zo enkel is niet te doen, geloof ik…
Wat een heerlijke overkill zeg! Vraag me af hoe lang ie over de kwartmijl doet…
ze hadden nog wel wat gewicht kunnen besparen in het interieur me dunkt. die stoelen zien er nogal zwaar uit (wel mooi, maar dat lijkt me niet relevant voor zo’n purpose built auto).
Ik mis twee turbo`s :D
zie ik hier trouwens dat ze het 2011 model hebben gebruikt?
Vet interieur, maar daar valt inderdaad nog zeker 40kg te winnen. Als je iets doet, doe het dan goed! ;)
@ HDM; Heerlijke one-liner :D
“There’s no substitute for cubic inches” :D
Yeah!! Eindelijk eentje die lak heeft aan al die overroepen milieu-shit!
Heerlijk Amerikaans pk geweld! Geweldige machine dit.
@Jesper: als je iets ’tegoei’ doet, dan haal je meer vermogen uit dat blok!
And there is a substitute for cubic inches, its called turbo ;)
@M-lover: waarom zou je direct naar turbo’s of compressors grijpen atmospherisch kan je nog wel een boel pks meer uit halen dan standaard
@M-lover:
het is wel DRAGracer, voor dat je die turbo lag bent kwijtgespeeld zit je al aan de 1/4mile. een supercharger misschien ja.
Zaaaalig!!! Bijzonder goed geprijsd en er is nog veel potentieel om het bakje serieus op te voeren! Zoals inderdaad 2 turbo’s en al de rest erbij denk ik dat je gemakkelijk +800pk kunt bekomen!
@Buyck: Vipers met turbo komen gemakkelijk over de 1000pk heen!
Heffner performance heeft een 1800pk viper waar ze ook mee op straat rijden youtube staan zat filmpjes daar zit zelfs een remparachute op maar ook een kentekenplaat.
Heerlijk Amerikaans, maar die achterbanden moeten breder kunnen en er moet meer vermogen uit gehaald kunnen worden!
Alhoewel ik er zo ook best weleens een dagje mee zou willen spelen:D
kan er niet warm of koud van worden ..
tis gewoon weer 1 van de vele draggers ..
een hobbyisten project .. maar dan van de fabriek af ..
sterker nog ..
als 1 of andere maffe Texaan dit in zijn schuurtje had gemaakt had ik er wel warm voor kunnen worden ..
In 2 woorden: Extreem gaaf!