• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de nieuwe Audi SQ5

Auteur: Author, gepost 9 januari 2017 om 15:11 – 39 Reacties

Afbeelding Dit is de nieuwe Audi SQ5Afbeelding Dit is de nieuwe Audi SQ5Afbeelding Dit is de nieuwe Audi SQ5Afbeelding Dit is de nieuwe Audi SQ5Afbeelding Dit is de nieuwe Audi SQ5Afbeelding Dit is de nieuwe Audi SQ5Afbeelding Dit is de nieuwe Audi SQ5Afbeelding Dit is de nieuwe Audi SQ5

Dit is de nieuwe Audi SQ5
Daar is ‘ie dan!.

Het grootste deel van de zweverige marketingpraat laten we even voor wat het is, want jij wil natuurlijk alleen maar weten hoeveel pk’s en Nm’s er onder de kap van deze SQ5 huizen. Wel: de 3.0 TFSI is goed voor 354 pk en 500 Nm. Een en ander is mogelijk gemaakt door hocus pocus met de compressie. De compressieslag wordt namelijk verkort en de arbeidsslag verlengd, wat een hogere compressie mogelijk maakt. Als de tijd daar is kunnen we hier best eens wat dieper op in duiken.

Wakker worden, we hebben prestatiecijfers voor je! 0-100 km/u duurt 5,4 tellen en de top ligt op 250 km/u. Dat alles bij een testverbruik van 8,3 l/100 km en een uitstoot van 189 gram CO2/km. Nog even kort over die motor. De mechanische compressor heeft plaatsgemaakt voor een vette twin-scroll turbo die bovendien tussen de cilinderbanken in ligt, net als bij een Hot-V het geval is. Verder is het blok gekoppeld aan een 8-traps tiptronic.

Audi belooft een spannend weggedrag en dynamisch bochtenwerk. Bij het insturen zou de SQ5 langer neutraal blijven in plaats van ondersturen, dus die grappen kunnen de prullenbak in. Adaptieve Continuous Damping Control-dempers zijn standaard, luchtvering staat dan weer op de (ongetwijfeld gepeperde) optielijst.

Ook interessant!

  • Nieuwe Audi SQ5 met ABT dikspul heeft échte uitlaten!
  • Dit betaal je voor de vernieuwde Audi (S)Q5
  • Video: nieuwe Audi RS3 gespot
    Video: nieuwe Audi RS3 gespot
  • Nu officieel: dit is de Audi Q5 e-tron

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, detroit-2017, q5, sq5, SUV

Vorig bericht: « De Audi Q8 Concept is officieel
Volgend bericht: Nieuwe Lexus LS: nu al de mooiste in zijn klasse? »

Lees Interacties

Reacties

  1. bram95 zegt

    9 januari 2017 om 15:13

    Wut. Geen sjoemeldiesel meer?

    Login om te reageren
    • zyanox zegt

      9 januari 2017 om 15:14

      @bram95: zucht…

      Login om te reageren
    • f40racer zegt

      9 januari 2017 om 15:29

      @bram95: Get over it

      Login om te reageren
    • sjaterantekomen zegt

      9 januari 2017 om 19:05

      @bram95: zo 2016…..zucht

      Login om te reageren
  2. jobberns zegt

    9 januari 2017 om 15:16

    Geen diesel meer?

    Login om te reageren
    • ko4n zegt

      9 januari 2017 om 15:59

      @jobberns: in de vs was de oude SQ5 als leverbaar als TFSI. Nu dus ook in Europa. Misschien komt er in de toekomst weer een TDI versie

      Login om te reageren
      • jobberns zegt

        9 januari 2017 om 16:46

        @ko4n: ja ik wist inderdaad dat de SQ5 er ook is geweest als benzine (maar niet in Nederland), maar daarom verbaasde het me dat de benzineversie nu wél naar Nederland komt!

        Login om te reageren
  3. keesieboy2 zegt

    9 januari 2017 om 15:16

    Ik vind hem er nog redelijk saai uitzien voor een S!

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      9 januari 2017 om 16:10

      @keesieboy2: S-versies van Audi zien er nooit uitbundig uit. Dat is echter wel net hetgeen wat ik aan S-versies kan waarderen.

      Login om te reageren
    • str8six zegt

      9 januari 2017 om 16:41

      @keesieboy2: daar heeft Audi patent op.

      Login om te reageren
  4. teundelaat zegt

    9 januari 2017 om 15:18

    Ik vind hem toch wel echt geslaagd! Mag ik er 1?

    Login om te reageren
    • banaan7 zegt

      9 januari 2017 om 15:26

      @teundelaat: ja, maar eerst betalen! ;)

      Login om te reageren
  5. kraakensmaak zegt

    9 januari 2017 om 15:20

    Dit was toch een diesel?

    Login om te reageren
    • RuVi zegt

      9 januari 2017 om 15:28

      @kraakensmaak: In Nederland was enkel de diesel leverbaar, maar Audi maakte zowel een benzine als dieselversie van de vorige SQ5.

      Login om te reageren
  6. vonklausenburg zegt

    9 januari 2017 om 15:21

    Deze was vanochtend toch al officieel hier? #VAGrapje

    Login om te reageren
    • dennisdebengel zegt

      9 januari 2017 om 22:46

      @vonklausenburg: goh, alweer zo’n slim grapje. Had van een man met een oude s klasse wat meer klasse verwacht.

      Login om te reageren
    • dennisdebengel zegt

      10 januari 2017 om 08:33

      @vonklausenburg: Ok, dus ook nog het voorlaatste model? Klopt precies bij het plaatje. U zou toch niet meer reageren?

      Login om te reageren
  7. camber24 zegt

    9 januari 2017 om 15:34

    @MaurtisH wordt de dieselvariant niet meer geleverd?

    Login om te reageren
  8. Tonnie zegt

    9 januari 2017 om 15:35

    Wat een lelijk gezapig ding lijkt het! Totaal niet strak. Een beetje hyundai 2007 design ofzo. Ik ben er niet weg van, verre van zelfs.

    Login om te reageren
  9. huracan zegt

    9 januari 2017 om 15:36

    Echt een zeer geslaagde wagen. Gelukkig kan ik hem ook duidelijk onderscheiden van bijvoorbeeld de A5. Goed bezig Audi, alleen nog even de Diesel erin hangen aub!!

    Login om te reageren
  10. viezefreddyw zegt

    9 januari 2017 om 15:43

    Als ik dan toch een midsize SUV moet uitzoeken laat ik deze staan. Ik ben er niet zo kapot van. Dan kies ik liever een Macan of een volle F-Pace. Vooral die laatste, prachtige auto vind ik dat.

    Login om te reageren
    • frederik zegt

      9 januari 2017 om 15:56

      @viezefreddyw: Zeker! De Jag kun je beter mee voor de dag komen (minder proleterig), de Macan lijkt me eigenlijk net iets gaver…

      Login om te reageren
  11. Dutchdriftking zegt

    9 januari 2017 om 15:54

    Blijft een mooi ding. Nu ook weer met dikke diesel graag!

    Login om te reageren
  12. cla220 zegt

    9 januari 2017 om 16:11

    Beter die uitlaten zo!

    Login om te reageren
  13. berlinetta zegt

    9 januari 2017 om 16:12

    Die uitlaten vind ik wel netjes weg gewerkt in de achterbumper. Zeer fraai gedaan. Verder vind ik het ook wel een mooie SUV, alleen de nieuwe grille vind ik niet zo geslaagd.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      9 januari 2017 om 16:14

      @berlinetta: Het valt me overigens nu op dat Audi heeft gebroken met de traditie om S-modellen 4 ronde uitlaatpijpjes te geven. De SQ7 beschikt over vierkantige uitlaatpijpjes en ook deze SQ5 heeft andere uitlaatpijpjes.

      Login om te reageren
  14. El-Loco zegt

    9 januari 2017 om 16:22

    Ik denk dat ik liever een knappe GLC 43 zie

    Login om te reageren
  15. HZW zegt

    9 januari 2017 om 16:28

    Wat een lomp uitziende voorkant heeft dat ding.

    Login om te reageren
  16. mikkeloentje zegt

    9 januari 2017 om 16:29

    Meh, 4 ronde uitlaten bij een S heeft juist wel zijn charme.

    Login om te reageren
  17. mashell zegt

    9 januari 2017 om 17:08

    Rood staat de wagen goed. Maar zal wel weer niemand durven bestellen.

    Login om te reageren
  18. theyoungsaablover zegt

    9 januari 2017 om 19:17

    Sjonge wat een verandering weer ten opzichte vd oude

    Login om te reageren
    • audijob zegt

      9 januari 2017 om 20:20

      @theyoungsaablover: als dit geen sarcasme is dan mag je mooi een bril aanschaffen..

      Login om te reageren
  19. divided zegt

    9 januari 2017 om 19:39

    Sq5 Geen diesel meer ?

    Login om te reageren
  20. pinut187 zegt

    9 januari 2017 om 19:48

    Lijkt wel een Golf Plus..

    Login om te reageren
  21. werf76 zegt

    9 januari 2017 om 20:28

    De vraag is meer, zijn de remmen nu wel ok? Zit er een mechanische diff ipv een softwarematige variant?

    Login om te reageren
  22. mrrallycross zegt

    9 januari 2017 om 21:02

    Lekker zo een sterke Diesel

    Login om te reageren
  23. leaper035t zegt

    9 januari 2017 om 21:04

    Vind hem zelfs voor een Audi er zeer klinisch er uit zien. Weet niet wat ik er van moet vinden. Eerst in het echt eens bekijken…

    Login om te reageren
  24. osmo zegt

    10 januari 2017 om 08:48

    Ik kan het wel waarderen die snelle versies van Audi’s Q-modellen. Dan zijn die vliegende containers tenminste vlug uit je zicht verdwenen.

    Login om te reageren
  25. martijndh zegt

    10 januari 2017 om 11:07

    Wat is het toch met Audi. Elk model dat laatst is uitgekomen vind ik minder mooi dan de voorgangers.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North