• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de nieuwe BMW M3 (volgens insiders)

Auteur: ricardo, gepost 5 oktober 2011 om 11:03 – 59 Reacties

M3 F80

We weten dat dit vrij voorbarig is. De nieuwe M3 (F80) wordt immers pas over twee jaar onthuld. Maar dankzij een shitstorm aan recente geruchten is Wildspeed alvast met deze plaatjes aan komen zetten.

De introductie van de nieuwe 3 Serie is volgende maand en voor wat betreft de M3-versie daarvan: die komt naar alle waarschijnlijkheid in de zomer van 2013 de automarkt oprollen. De reden dat het opgefokte sedannetje nu al voor aardig wat reuring zorgt op teh internets is de krachtbron in het vooronder. Want niemand weet nog welk type motor dit gaat worden.

De voorlopige krachtbron-kanshebbers zijn: een zes-in-lijn (N54) die we kennen uit de 1M, een V8 met dubbele turbo’s die verwant is aan het blok uit de X5 M/X6 M, een doorontwikkeling op de huidige V8 uit de M3 en de meest opvallende keuze is toch wel de geruchten (en patentaanvragen) over een 3.3 V6 biturbo met +/- 450 pk. En die zou ongeveer zo moeten klinken.

Het uiterlijk is volgens photoshopper Wildspeed op verschillende punten nauw verwant aan dat van de M5, wat duidelijk te zien is in de voorbumper. Verder is grille/koplamp-verhouding zoals we die op eerdere impressies en spyshots zagen. De shops zijn trouwens gebaseerd op ‘inside info’ (zo zouden de wielen aan de hand daarvan vormgegeven zijn) en spyshots. (bron: F30post.com)

Ook interessant!

  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
  • Video: BMW M3 Touring op de 'Ring
  • Er wordt nu al gesproken over een BMW M3 CS
  • BMW M3 xDrive
    BMW stopt met het leveren van de M3 en M4 [update]

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

3-serie, BMW, f80, M3, photoshop

Vorig bericht: « Drankbakken per december verplicht aan het alcoholslot
Volgend bericht: Alfa Romeo TZ3 Stradale vanuit alle hoeken »

Lees Interacties

Reacties

  1. bassie zegt

    5 oktober 2011 om 11:13

    vaarwel M3, kom er maar in downsizing..

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      5 oktober 2011 om 11:29

      @bassie: of… welcome back echte M3. Geen relaxte V8 muscle car meer maar een echte sportmachine!

      Login om te reageren
      • KUYL zegt

        5 oktober 2011 om 12:11

        @mashell: De V8 van de M3 is allesbehalve rustig of relaxed.
        Al ben ik het wel met je eens dat iedereen het maar over downsizing heeft. De eerste M3 had gewoon 4 cilinders, daarna 2 generaties een 6. Wanneer na 1 generatie men terug stapt naar de 6 cilinder schreeuwd iedereen moord en brand.
        Al is het wel jammer dat er turbo`s op moeten voor het verbruik/uitstoot etc.

        Login om te reageren
        • maseratiferrarilover zegt

          5 oktober 2011 om 13:06

          @KUYL: check, turbo’s zijn pure heiligschennis

          Login om te reageren
          • KUYL zegt

            5 oktober 2011 om 13:21

            @maseratiferrarilover: klopt, of de luidsprekers met motor geluid in de M5. Auto`s verkopen ze tegenwoordig niet meer. maar vervoersmiddelen die verkocht worden dmv marketing en zogenaamde merkbeleving die gebasseerd zijn op het verleden.
            zucht ik voel me een ouwe lul.

            Login om te reageren
  2. MLTB zegt

    5 oktober 2011 om 11:13

    Netjes :)

    Login om te reageren
  3. geengehoorisrechtdoor zegt

    5 oktober 2011 om 11:14

    niks meer aan doen zo de markt opgooien. en wel nu!!!

    Login om te reageren
    • agera zegt

      5 oktober 2011 om 11:40

      @geengehoorisrechtdoor: Precies ik denk er net zo over en vooral in dat lichtblauw is het een pareltje.

      Login om te reageren
  4. Hupke zegt

    5 oktober 2011 om 11:15

    Niet aan mij besteed, te 5 achtig, ik vind de e92 leuker.
    Al heeft hij ook wel wat e46-ig.
    Dit is natuurlijk nog maar een impressie maar ik vrees dat hij er wel hard op zal lijken.

    Login om te reageren
    • agera zegt

      5 oktober 2011 om 11:40

      @Hupke: BMW kon ook niet om de e46 dna heen, een hele mooie auto en was daarnaast een hele populaire auto.

      Login om te reageren
      • Hupke zegt

        5 oktober 2011 om 12:53

        @agera:

        Dat zal ik van de e30 en de e92 ook wel kunnen zeggen als het volgende model einde loopbaan is.
        (ik ben niet echt een e46 enthousiast)

        Login om te reageren
  5. Tommy2 zegt

    5 oktober 2011 om 11:25

    Een mini-M5. Leuk. De huidge V8, een V8 met 2 turbo’s of een V6 lijken me vrijwel uitgesloten. Ik ga voor een geblazen zes-in-lijn! :D

    Login om te reageren
  6. JvT zegt

    5 oktober 2011 om 11:27

    Tja, en straks blijkt dat er over twee jaar alleen een update-model van de E92 uitkomt ;)

    Login om te reageren
    • Nino zegt

      5 oktober 2011 om 11:29

      @JvT: Het is geen Apple!

      Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        5 oktober 2011 om 17:25

        @Nino: +1

        Login om te reageren
        • JvT zegt

          5 oktober 2011 om 19:21

          @SimonMc:
          Hmm, die knipoog-smiley communiceerde niet helemaal goed merk ik…

          Login om te reageren
  7. mashell zegt

    5 oktober 2011 om 11:31

    Als BMW de gekke fratsen als lelijke zwarte daken en die spiegels met loslzittende pootjes nou gewoon laat zitten kan het nog best leuk worden.

    Login om te reageren
  8. weem zegt

    5 oktober 2011 om 11:32

    Sinds de fail gisteren waarbij bleek dat zo’n beetje elke blogger het fout had op praktisch alle vlakken m.b.t. de introductie van de ‘iPhone 5’ hecht ik niet meer zoveel waarde aan dit soort voorspellingen. Deze Photoshop laat mijns inziens een M3 zien volgens de op dit moment op de automarkt geldende designtaal en zoals die dus ook zou uitzien als deze nu zou worden uitgebracht. Twee jaar is echter nog heel ver weg, ik verwacht wel iets meer vernieuwing tegen die tijd.

    Login om te reageren
  9. Barryyy zegt

    5 oktober 2011 om 11:32

    Ziet er goed uit, zelf ben ik die-hard Audi fan, maar hier draai ik me nek toch wel even goed en vaak voor om!
    G-Power versie op dit type zou ik dan wel graag willen zien!

    Login om te reageren
    • sdk16420 zegt

      5 oktober 2011 om 15:42

      @Barryyy: Die-hard Audi fan? Mooie avatar!

      Login om te reageren
      • Barryyy zegt

        5 oktober 2011 om 15:45

        @sdk16420:
        Dat heb jij goed gezien, zeg ook niet dat ik BMW lelijk vind. Daarintegen heb ik ook al een tijdje geen aandacht besteed aan deze Blog. Je punt begrijp ik maar al te goed, zal hem is aanpassen!

        Login om te reageren
  10. Nino zegt

    5 oktober 2011 om 11:33

    Mooie impressie van de M3, hij kijkt een beetje boos en daar hou ik wel van :P

    Login om te reageren
    • agera zegt

      5 oktober 2011 om 11:37

      @Nino: Dat boos kijken vind ik juist typerend voor BMW en uiterst blij dat het weer terug is.

      Login om te reageren
  11. agera zegt

    5 oktober 2011 om 11:36

    Vind hem er lekker uitzien ben zowieso een voorstander van de BMW M3 tov de concurrent. Laat de uiteindelijke M3 maar zo worden vaan mij krijgt tie alle lof.

    Login om te reageren
  12. bempi zegt

    5 oktober 2011 om 11:47

    Ik zie gewoon een mini versie van de M5 ?

    Login om te reageren
    • Nino zegt

      5 oktober 2011 om 11:50

      @bempi: Oh ik zie gewoon een impressie van de volgende M3, vreemd..

      Login om te reageren
    • agera zegt

      5 oktober 2011 om 11:51

      @bempi: Een deels lijkt hij er wel op, maar is dat slecht aangezien de M5 een mooie brute bak is. Persoonlijk vind ik dat niet slecht.

      Login om te reageren
      • bempi zegt

        5 oktober 2011 om 11:59

        @agera:

        Ik vind het niet slecht. Ik vind het alleen jammer dat BMW met V.Hooydonk de koers van eenheidsworsten op vaart ( zoiets als Audi ). De 2004 generatie stond bij BMW in het teken van ‘individual’ en dat zag in je alle modellen terug. Neemt niet weg dat het een leuk model is om te zien ( deze M3 ), maar tegelijkertijd ook zeer voorspelbaar qua looks en de acceleratie tijd zal tussen de 4.9 en 4.5 sec liggen.

        Login om te reageren
        • Jochempie zegt

          5 oktober 2011 om 12:05

          @bempi: Ik denk lager dan 4,5 seconden eigenlijk.

          Login om te reageren
        • agera zegt

          5 oktober 2011 om 12:09

          @bempi: Als ik me niet vegis doet de huidige M3 Coupe(E92) er 4,6 sec over om van 0 naar de 100 te gaan. Ik denk dat de nieuwe iets sneller zal zijn.

          Login om te reageren
  13. AlpinaGek zegt

    5 oktober 2011 om 12:01

    Een doorontwikkeling van de V8 uit de E92 (voldoet niet aan de toekomstige regelgeving) en de Twinpower V8 (zou de verkoop van de nieuwe M6 kunnen schaden) lijken wat mij betreft zeer onwaarschijnlijk.

    De 3.3L V6 zou gewoon de Twinpower V8 uit de M5 met 2 cilinders minder zijn. Hij zou dan meer of ongeveer 450pk krijgen, omdat hij minimaal even krachtig zou moeten zijn als de sterkste versie van de voorganger (444pk in de M3 GTS).

    Uiteindelijk moet BMW zelf bepalen welke motor het beste is om de concurrentie mee aan te gaan. Als ze dat denken te kunnen met een nieuwe zes-in-lijn, dan zullen ze dat doen.
    Als de Twinpower V6 in elk opzicht beter is, waarom zouden ze dat dan niet doen? Omdat het historisch verantwoord is? Dacht het niet!

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      5 oktober 2011 om 19:06

      @AlpinaGek: eens….en toch is een atmosferisch blokje zoveel mooier, omdat je de snelheidsbeleving en krachtsontwikkeling beter ‘registreert’. Een turbo is super, twin-turbo helemaal super…maar niet perse voor de liefhebber.

      Login om te reageren
  14. arjenw zegt

    5 oktober 2011 om 12:24

    Kleine versie van de F10?

    Login om te reageren
  15. jacobsen zegt

    5 oktober 2011 om 12:28

    D’r zit een lijn te veel in die motorkap. Jammer, anders best een stoer ontwerp.

    Login om te reageren
    • highperformance zegt

      5 oktober 2011 om 13:41

      @jacobsen: Jep, snap wat je bedoelt. De 4 lijnen (2 gespiegeld) suggereren een andere dynamiek. Maar goed, om nu te discussieren om een tekening van een ander gaat wat te ver. We zien wel hoe het wordt. Ik heb geen haast, sinds begin juli rijdt deze jongen er weer verzorgd.

      Login om te reageren
  16. agera zegt

    5 oktober 2011 om 15:28

    En dan roepen veel mensen dat Audi goed op weg is qua design en dat BMW daar wat van kan leren. Naar mijn mening is dat andersom BMW is gewoon heel goed bezig qua design. Als ik BMW en Audi vergelijk, kies ik voor BMW in elk klasse.

    BMW 3-serie / Audi A4 > De BMW 3-serie.
    BMW 5-serie / Audi A6 > De BMW 5-serie.
    BMW 7-serie / Audi A8 > De BMW 7-serie
    BMW X5 / Audi Q7 > De BMW X5

    In elke klasse de BMW voor mij boven de Audi.

    Login om te reageren
    • Tommy2 zegt

      5 oktober 2011 om 15:57

      @agera: In de winter rij ik toch liever Audi…

      Login om te reageren
      • Nino zegt

        5 oktober 2011 om 16:56

        @Tommy2: Want?

        Login om te reageren
      • drivingpleasure zegt

        5 oktober 2011 om 17:28

        @Tommy2: want?? omdat jij audi kent als quattro? ze verkopen nog steeds veeel meer FWD en dat kan echt niet tippen aan RWD! Ik zal zeggen koop gewoon een MOOIE BMW met Xdrive zit je nog beter in de winter…

        Login om te reageren
        • Tommy2 zegt

          5 oktober 2011 om 18:12

          @drivingpleasure: Een Audi zonder quattro is geen Audi.

          Sterk overdreven dat veel meer FWD zijn, dit is alleen bij de A3 en A4-modellen het geval. Alles daarboven heeft grotendeels integrale aandrijving. Als je dit niet neemt kan je idd net zo goed een BMW of Mercedes kopen. Anders koop je alleen maar Audi om het logo.

          Login om te reageren
          • E34M5Touring zegt

            5 oktober 2011 om 20:21

            @Tommy2: Ja en waar verkopen ze er veruit het meest van, Juist die modellen en bovendien met alle A5 2.0tdi en A6 2.0tdi modellen hebben ze ook in die segmenten veelal voorwielaandrijving

            Login om te reageren
          • europameister zegt

            5 oktober 2011 om 20:36

            @Tommy2: “slechts” 38% van de verkochte modellen van Audi AG zijn uitgerust met AWD in 2010.. Als je alleen naar Audi modellen gaat kijken wordt ’t nog ietsje minder want binnen dit percentage vallen ook de modellen van Lamborghini.. tis minimaal, weet ik.. Zonder “marketinghype” komt BMW nog tot een respectabele 25%.. en ze bouwen over ’t algemeen ook nog eens leukere auto’s..

            Login om te reageren
            • agera zegt

              5 oktober 2011 om 21:02

              @europameister: Eerlijk is eerlijk qua design kan Mercedes en Audi niet tippen aan BMW, ze bouwen fantastisch rijdende en mooie auto`s om te zien.

              Login om te reageren
  17. dennisr zegt

    5 oktober 2011 om 16:15

    ziet er goed uit.. hopen dat het zoiets word, alleen de motorkap moet strakker.. even strijken :)

    Login om te reageren
    • vwally zegt

      5 oktober 2011 om 16:54

      @dennisr: Ja ik dacht precies hetzelfde, het zal wel iets te maken hebben met aerodynamica, maar mooi is het iig niet ;)

      Login om te reageren
  18. vwally zegt

    5 oktober 2011 om 16:53

    Als de koplampen van de 3 er zo uit komen te zien is hij er iig niet lelijker op geworden. ( 1-serie…)

    Login om te reageren
  19. fluvioglacialeafzetting zegt

    5 oktober 2011 om 17:02

    Ik vind t er niet uit zien…

    Login om te reageren
  20. drivingpleasure zegt

    5 oktober 2011 om 17:25

    wat een heerlijke wagen..

    Login om te reageren
  21. motherlover zegt

    5 oktober 2011 om 19:09

    Mooie auto hor, en de sjonnies hoeven iig niet meer zelf de motorkap te verlengen voor die “stoere” booskijkers xD

    Login om te reageren
  22. BmwMPower zegt

    5 oktober 2011 om 19:20

    Leuk, speculeren en dromen over een auto die over 2 jaar op de markt komt.

    Login om te reageren
  23. Flamingo zegt

    5 oktober 2011 om 19:55

    heeft er een olifant op de voorkant gezeten ofzo. zo ziet het eruit. ik ben er niet kapot van..

    Login om te reageren
  24. jrmpower24 zegt

    5 oktober 2011 om 20:11

    die voorlampen zijn zo vet!!!
    de hele auto is mooi zo!
    I love BMW!

    Login om te reageren
  25. nomar zegt

    5 oktober 2011 om 20:15

    Alstie zo in productie komt hebben ze de voorkant zo van de nieuwe A5 gepikt. Die koplampen hebben quasi dezelfde lijn… Zielig hoor, willen maar niet kunnen. Waar staat BMW eigelijk nog voor ?

    Trouwens wanneer komt de efficient dynamics 3 cilinder PSA turbodiesel met AWD versie uit ???

    Login om te reageren
  26. norge zegt

    5 oktober 2011 om 21:15

    Ik vind het een beetje Hyundai achtig :D

    Login om te reageren
    • agera zegt

      5 oktober 2011 om 21:19

      @norge: Vind ik helemaal niet, maar heb respect voor je mening. Aziaten staan bekend om het kopieren van vooral Duitse auto`s en niet andersom.

      Login om te reageren
      • speedlimit zegt

        5 oktober 2011 om 23:44

        @agera:

        Precies…net zoals de hybride 5 sterk aan de Lexus gs doet denken…over kopieergedrag gesproken ;)

        Login om te reageren
  27. The360box zegt

    5 oktober 2011 om 22:22

    Ligt het aan mij of gaan merken hun types op elkaar laten lijken, Audi doet dit al jaren maar van BMW had ik dit niet verwacht, ik vond de nieuwe 5 & 6 niet BMW overkomen, de lijnen waren hoekig en simpel, tov de vorige 5 &6 die er onderscheidener uitzagen.

    Login om te reageren
  28. janklaassen zegt

    5 oktober 2011 om 22:37

    Mmmja; denk dat veel mensen het eens zijn met mij dat deze foto vrij veel op de M5 lijkt.

    Login om te reageren
  29. Relief zegt

    6 oktober 2011 om 13:17

    De audificatie van BMW is een feit. Eenheidsbratwurst is de trend in Duitsland (behalve bij Mercedes, die begrijpen het nog).

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North