• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de nieuwe elektrische Mercedes Sprinter, de eSprinter dus

Auteur: nicolasr, gepost 7 februari 2023 om 18:00 – 11 Reacties

Je ziet het nauwelijks, maar dit is dus de nieuwe elektrische Mercedes Sprinter, de eSprinter dus.

Om te beginnen, wij zagen ook geen verschil met de huidige. Maar bovenstaande foto is er toch echt een van de nieuwe elektrische Mercedes Sprinter. Die we vanaf nu dus eSprinter zullen noemen. Hij lijkt van buiten enorm op de oude, maar dit is dus de nieuwe.

En al zie je van buiten niet direct dat hij nieuw is, als je onderhuids gaat koekeloeren, dan zie je wel degelijk verschillen. En dan met name in de accu’s. Die zijn -aldus @willeme- veeeeeeeeeeel beter. Waarvan akte.

Nieuwe eSprinter zit vól marketingpraat

En dat klopt hoor, wat onze Willem zegt, de accu is echt veel beter dan die van de oude. Sterker, eind dit jaar komt de variant van de Mercedes eSprinter op de markt die zich de ‘bestelwagen met de langste actieradius ooit’ mag noemen. Het wordt nog eens iets met die elektrische Mercedes bussen En dat komt door modules. Ofzo. Nou ja, hoe het echt zit, heeft de marketingafdeling van Mercedes voor je opgeschreven. Lees maar…

De frontmodule omvat alle hoogvoltagecomponenten en kan als vanouds worden gecombineerd met de modelvarianten, ongeacht de wielbasis en accugrootte. De module voor de geïntegreerde hoogvoltagebatterij bevindt zich in de bodem, om ruimte te besparen. De plaats van de batterij tussen de assen resulteert samen met de robuuste batterijbehuizing in een laag zwaartepunt, wat een positieve invloed heeft op het rijgedrag en de rijveiligheid verhoogt. De derde pijler van het modulaire ontwerp is de module aan de achterzijde met de elektrisch aangedreven achteras. Volgens het principe van de gemeenschappelijke onderdelenstrategie wordt deze gebruikt in alle varianten van de nieuwe eSprinter. Ook de compacte en krachtige elektromotor is in deze module geïntegreerd.

Aldus de persafdeling van Mercedes

De eSprinter komt echt heel ver, zeker voor een busje

Maar waaróm komt de nieuwe Mercedes eSprinter dan zo ver? Nou, hij is uitgerust met een accu van 113 kilowattuur, daarom. Verder is het laadvermogen 14 kubieke meter en hij heeft een toegestaan bruto voertuiggewicht van maximaal 4,25 ton.

Maar goed, wat je wil weten is natuurlijk de prijs en hoe ver hij komt op een acculading. Nou, dat laatste kunnen we je zo vertellen. Volgens de WLTP-test kun je maximaal 500 kilometer ver komen. En da’s ver voor een voertuig met een niet echt optimale aerodynamica, zeiden we eerder ook al…

Wat hij gaat kosten, dat is dan weer lastiger te vermelden. Dat weten we namelijk nog niet. Maar aangezien de oude vanaf 58.650 euro moet kosten, kun je er vanuit gaan dat de prijs van de nieuwe ongeveer gelijk zal liggen.

Altijd goed om te weten als je nog een nieuwe bestelbus zoekt natuurlijk.

Ook interessant!

  • De duurste Mercedes-Benz Sprinter op Marktplaats
  • Video: nieuwe Mercedes-AMG S63e gesnapt
    Video: nieuwe Mercedes-AMG S63e gesnapt
  • Koop een nieuwe elektrische Mercedes voor nog geen 1500 euro!
  • Video: nieuwe Mercedes GLC Coupé laat zich zien

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

bestelwagen, eSprinter, Mercedes, sprinter

Vorig bericht: « FIA stelt eisen en wil dat Formule 1 teams schoon en lief zijn
Volgend bericht: Autoblog Foto van de Maand – Januari 2023 »

Lees Interacties

Reacties

  1. mashell zegt

    7 februari 2023 om 18:29

    Voor het milieu natuurlijk fantastisch maar ergens boezemt me het idee dat we de pakketbezorgers stille vlotte busjes gaan geven ook een heel diepe angst in…

    Login om te reageren
    • ericbmw2000 zegt

      8 februari 2023 om 09:46

      Die kan je bij ons anders prima de straat in horen rijden met de harde muziek die ze aan hebben

      Login om te reageren
  2. arta zegt

    7 februari 2023 om 19:33

    Cool! Meer busjes met grote batterijen aub

    Login om te reageren
  3. hondafiel zegt

    7 februari 2023 om 19:54

    Max 4,25 ton, heb je hier een C rijbewijs voor nodig?

    Login om te reageren
    • steephh zegt

      7 februari 2023 om 20:07

      @hondafiel

      Elektrisch niet: https://www.tln.nl/nieuws/nieuwe-vrijstellingsregeling-voor-ze-bestelautos-tot-4250-kg/
      Voor Diesel dus nog wel :)

      Login om te reageren
      • Klojum zegt

        8 februari 2023 om 06:27

        Een van de vereisten is nog wel: “In het kader van de vrijstellingsregeling mag er ook niet meer dan 100 km buiten de vestigingsplaats worden gereden.” Dus 500 km rijden is an sich toegestaan in een 4250 kg busje, maar niet te ver van je standplaats..?!? Wat een achterlijke BS.

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          8 februari 2023 om 07:13

          Dat is inderdaad rare overbodige regelzucht. Het is niet uit te leggen een bedrijf uit Nijkerk er mee naar Zandvoort en naar Deventer mag maar een bedrijf uit Zandvoort wel naar Nijkerk maar niet naar Deventer.

          Login om te reageren
        • cloverleaf zegt

          8 februari 2023 om 11:28

          Dat is de ambtenarij en daarnaast valt het ook nauwelijks te controleren. “Meneer, u bent 120km buiten uw standsplaats, kunt u mij volgen naar de eerstvolgende weegbrug?” Mag hopen dat onze politie wel wat beters te doen heeft

          Login om te reageren
  4. cloverleaf zegt

    8 februari 2023 om 11:25

    Ik denk dat de verreweg meeste eigenaren niet meer dan 200km op een dag zullen rijden dus minder accu’s volstaat voor de hoofdmoot. Ideale bus voor koeriers en express bedrijven en aannemers.

    Login om te reageren
    • boomhauwer zegt

      8 februari 2023 om 19:42

      Wat jij denkt en hoe de realiteit is liggen zo te zien ver uit elkaar.

      Login om te reageren
    • Flutterbear zegt

      9 februari 2023 om 08:09

      Aannemers denk ik niet. Ik denk meer aan fietsenmakers, banden wissel, onderhoud en reinigigen op locatie. Aannemers zullen toch wel onverwachts veel kilometers moeten maken, al kan je al meubelmaker wel je mobiele werkplaats zo eenvoudig meenemen.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North