• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de nieuwe generatie Honda Civic

Auteur: RubenPriest, gepost 1 maart 2016 om 08:25 – 43 Reacties

Afbeelding Dit is de nieuwe generatie Honda CivicAfbeelding Dit is de nieuwe generatie Honda CivicAfbeelding Dit is de nieuwe generatie Honda CivicAfbeelding Dit is de nieuwe generatie Honda CivicAfbeelding Dit is de nieuwe generatie Honda CivicAfbeelding Dit is de nieuwe generatie Honda CivicAfbeelding Dit is de nieuwe generatie Honda CivicAfbeelding Dit is de nieuwe generatie Honda Civic

Honda Civic Protoype 2016
Honda heeft de Civic in het nieuw gestoken en je zult ‘m niet gauw over het hoofd zien.

Want de Japanse autofabrikant heeft de hatchback een vrij drukke styling meegegeven. Een protoype van het model staat momenteel in Genève. De nieuwe Civic zal met drie motoren leverbaar zijn. Twee benzinevarianten en één diesel. Een 1.0, een 1.5 liter VTEC en de dieselvariant betreft een 1.6 i-DTEC.

De nieuwe telg is 30 mm breder en staat 20 mm dichter naar de grond in vergelijking met de vorige generatie Civic. Ook is de hatchback met 130 mm een stukje langer geworden. Het model zal vanaf begin 2017 te bestellen zijn.

Ook interessant!

  • Zó komt de nieuwe Honda Civic bij de dealer te staan
  • Gelekt: de sedanversie van de nieuwe Honda Civic
  • nieuwe Honda Civic
    Elfde generatie Honda Civic is weer heerlijk saai
  • Honda trekt doek van nieuwe generatie HR-V

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

civic, concept, geneve-2016, Honda

Vorig bericht: « De Vignale-lijn van Ford krijgt vier extra modellen
Volgend bericht: Morgan EV3; de elektrische driewieler is er [update] »

Lees Interacties

Reacties

  1. martive zegt

    1 maart 2016 om 08:30

    Ziet er beter uit als eerst.

    Login om te reageren
    • borrelnoot zegt

      1 maart 2016 om 10:07

      @martive: dan

      Login om te reageren
  2. 1001pk zegt

    1 maart 2016 om 08:30

    Ik nog steeds de achterkant hem net niet

    Login om te reageren
    • 1001pk zegt

      1 maart 2016 om 08:31

      @1001pk: op mijn beste Nederlands (man man man)

      Login om te reageren
  3. martinus zegt

    1 maart 2016 om 08:31

    Ze zijn nooit zo fotogeniek op de persplaten,
    Maar in het echt zien ze er vaak mooier uit.

    Bovendien, een Honda eigenaar is een blije eigenaar.
    Het zijn zuinige, zeer betrouwbare auto’s.
    Ik heb nog nooit een Honda-eigenaar horen klagen over zijn auto,
    Dus ook deze auto zal wel weer een prima koop worden.

    Login om te reageren
    • StijnB zegt

      1 maart 2016 om 08:51

      @martinus:
      Toch wel hoor, 1 Honda gehad en er zal er niet snel meer eentje komen. Was de 1.7 Civic CDTI met Isuzi-motor. Verschrikkelijk wat Honda met dat blok had gedaan, ze hadden er zo mogelijk een nog slechter blok van gemaakt (zelf Opel deed er flink beter mee). Dronk enorm en was erg ERG luidruchting. Zo luidruchtig dat al mijn passagiers me steeds weer vragen erover begonnen te stellen. De dealer trok er zijn handen vanaf, Honda Belgium stuurde me dan weer na de dealer. Uiteindelijk voegde de dealer altijd wat isolatiemateriaal toen, terwijl er duidelijk wat meer aan de hand was. Na een kleine twee jaar de wagen dan maar verkocht…
      Nu erg tevreden van een Toyota GT86!

      Login om te reageren
      • fit4fun zegt

        1 maart 2016 om 09:29

        @StijnB: diesels doen ze slechts erbij voor de Europese markt. Vaak problematisch. Hun specialiteit is atmosferische benzine motoren bouwen. Daar zijn ze goed in, net als Toyota, Mazda en Subaru overigens

        Login om te reageren
        • StijnB zegt

          1 maart 2016 om 09:30

          @fit4fun:
          Indeed. Maar dan is het nog jammer zomaar je reputatie te grabbel gooien…

          Login om te reageren
          • gtwillem zegt

            1 maart 2016 om 09:55

            @StijnB: die zat in de EP Civic, inderdaad. Dat was niet echt een kanjer. Maar met hun eigen 2.2 heeft Honda het laten zien dat ze het wel goed kunnen ;-).

            Login om te reageren
            • StijnB zegt

              1 maart 2016 om 10:05

              @gtwillem:
              Zeker!

              Login om te reageren
            • nasty zegt

              1 maart 2016 om 10:06

              @gtwillem: 2.2 dtec is inderdaad een beul van een motor die ook erg betrouwbaar bleek. Spijtig niet langer in productie en vervangen door de 1.6 dtec

              Login om te reageren
            • bergmm zegt

              1 maart 2016 om 10:16

              @gtwillem: hetzelfde doet mazda met de ford motoren. Hun eigen techniek blijft ook prima, de periode van voor de strengere milieu eisen helemaal.

              Login om te reageren
              • xiran zegt

                1 maart 2016 om 14:47

                @bergmm: Mazda ontwikkeld zelf motoren en kopen ze niet meer bij ford.

              • bergmm zegt

                1 maart 2016 om 15:22

                @xiran: Dat bedoelde ik ook, hun eigen zelf ontwikkelde motoren doen het over het algemeen beter dan de ingekochte, zie dat het wat warrig staat.

              • xiran zegt

                1 maart 2016 om 18:28

                @bergmm: andere filosofie. Ford gaat de turbo kant op, mazda de optimalisatie van het bestaande concept. Ik ben het mazda eens daarom hebben wij 2 maanden geleden een mazda 6 gekocht.

        • super zegt

          1 maart 2016 om 10:15

          @fit4fun:
          In de NL civic zitten turbomotoren, 2L atmosferisch wordt alleen in de us geleverd denk ik. Overigens krijgt de US civic erg goede reviews, beter dan het vorige model.

          Login om te reageren
      • imba zegt

        1 maart 2016 om 16:31

        @StijnB: Dan pikt er weer eentje er een typisch blok eruit…man man man.

        Login om te reageren
        • StijnB zegt

          1 maart 2016 om 16:52

          @imba:
          Honda heeft zijn naam op deze wagen geplakt, en was dus verantwoordelijk voor de motor…

          Login om te reageren
    • super zegt

      1 maart 2016 om 10:21

      @martinus:
      ik had een 96 civic, 1.4s, na 300,000km was er technisch nog helemaal niks mis mee en verder nooit meer problemen mee gehad dan een kapot kachelweerstandje, motor liep na die jaren nog steeds heel erg mooi trillingsvrij, gebruikte nauwlijks olie, echt een top apparaat (technisch dan). De enige reden dat ik hem weg heb gedaan is dat ik na al die jaren wel eens een wat luxere wagen wilde.

      Login om te reageren
  4. FB_100001614355138 zegt

    1 maart 2016 om 08:32

    Hebben!

    Login om te reageren
  5. rocky zegt

    1 maart 2016 om 08:33

    Hmm….. Ik weet het niet, hoor: ergens vind ik het wel een mooi ding, maar toch wel erg “druk” (vooral die achterkant!)

    Login om te reageren
  6. Ram-G-maN zegt

    1 maart 2016 om 08:37

    Ik vind het eerder een Subaru dan een Honda. Van achteren toch onmiskenbaar Honda. Ze hebben NSX neus gebruikt als familiegezicht. Daar is niks mis mee, je vraagt toch af hoe een dergelijke neus op een standaard rijk uitgeruste “instapper” met weliswaar ondermotorisering en zonder splitters er uit gaat zien.

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      1 maart 2016 om 10:16

      @AutomotiveDesigner: ook eerste wat ik dacht toen ik hem zag. Net de laatste impreza.

      Login om te reageren
  7. tvklarenbosch zegt

    1 maart 2016 om 08:38

    Veel te onrustig ontwerp

    Login om te reageren
  8. thefmanl zegt

    1 maart 2016 om 08:38

    Wrm niet een gewone achterkant

    Login om te reageren
  9. pomoek zegt

    1 maart 2016 om 08:38

    Met wederom zo’ n bavianenreet aan de achterzijde. Diffuser galore, allemaal zo nep op een burger auto.

    Login om te reageren
  10. dondeboer zegt

    1 maart 2016 om 08:39

    Het neusje en profiel vind ik wel oké, de achterkant is mij te veel van het goede. En normaal zou je denken dat je de conceptfrutsels moet wegdenken, maar Honda heeft er een handje van om dit soort gekkigheid zomaar in productie te nemen. Getuigd van lef, maar het is sinds het huidige model Civic wat te veel van het goede.

    Login om te reageren
  11. viezefreddyw zegt

    1 maart 2016 om 08:39

    Het had het werk van een tuner kunnen zijn. De neus vind ik nog wel prima, zijaanzicht ook nog wel maar de kont is veel te overdreven. Buiten het kontje om vind ik het wel een mooie auto.

    Login om te reageren
  12. utregcity zegt

    1 maart 2016 om 08:49

    Hij’s lekker, doe die sedan en coupé ook maar, brengt wat afwisseling op de weg.

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      1 maart 2016 om 09:53

      @utregcity: in de showroom, wellicht. Want die heeft Honda vaak genoeg aangeboden, maar echt vraag wasdraad niet naar.

      Login om te reageren
  13. Dutchdriftking zegt

    1 maart 2016 om 08:57

    Hij valt lekker op. Maar net als de huidige is het geen schoonheid.

    Login om te reageren
  14. granlusso zegt

    1 maart 2016 om 08:57

    Strak dingetje!

    Login om te reageren
  15. spot007 zegt

    1 maart 2016 om 09:05

    Als honda ooit nog eens betere verkoopcijfers wil , moeten ze maar eens komen met een rustig gestylede civic.

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      1 maart 2016 om 09:11

      @spot007: Zet hier wat minder uitbundig gestylede bumpers op, en haal verder nog wat tupperware weg en je hebt een redelijk geslaagd ontwerp hoor. Dat gezegd hebbende, hebben
      Honda’s de laatste paar jaar wat wonderlijke proporties; niet direct lelijk, maar wel ‘anders’, en daar moet je van houden.

      Login om te reageren
  16. bluebear zegt

    1 maart 2016 om 09:26

    Jammer genoeg zullen de paar Honda’s die wij hier gaan zien geen “Type R’s” zijn, maar de instap-ouwe-vandagen-uitvoering met 14″ wieldoppen. De Type R is door ons nep-groene-belastingstelsel gewoonweg véél te duur. Net als alle andere leuke auto’s.

    Login om te reageren
  17. gtwillem zegt

    1 maart 2016 om 09:52

    Jarenlang maakte Honda eenvoudige hatchbacks. Die waren te saai volgens velen. Nu is de Civic al weer drie generaties lekker ‘funky’. Die zijn dan weer te ‘druk’.

    Denk even een paar lijntjes, skirts en freubeltjes weg en er staat toch best een aardige auto. Sterker nog, als dit een soort Civic ‘Type-S’ zou zijn: gaaf toch?

    Het ziet er niet uit als een andere C-segment auto, (De Fiat Tipo lijkt op elke andere) en qua techniek zal het meer dan goed zijn.

    Login om te reageren
    • pinut187 zegt

      1 maart 2016 om 10:53

      @gtwillem: inderdaad!

      Login om te reageren
  18. baasbas zegt

    1 maart 2016 om 09:59

    Het werd tijd dat er weer eens een artikel over Honda geplaatst werd

    Login om te reageren
  19. pinut187 zegt

    1 maart 2016 om 10:55

    Mooie auto geworden en de achterkant is een beetje vreemd maar wel lekker. In het echt zal hij er misschien zelfs beter uitzien.

    Login om te reageren
  20. mout zegt

    1 maart 2016 om 11:25

    Er staat toch gewoon dat het een prtotype is?
    Denk de schaduwwerking eraf, alle maf-groene lichtjes, vervang de testosteron-voorbumper met zijn honingraat-vlakjes door iets glads in lakkleur, en denk er 14 inch rustige velgjes onder. Dan is het weer gewoon een Civic, zeg maar.

    Login om te reageren
  21. allesmetturbo zegt

    1 maart 2016 om 12:02

    Goed bezig bij honda! Ziet er goed uit

    Login om te reageren
  22. utregcity zegt

    1 maart 2016 om 16:12

    Hoezo rustiger stileren? Nee, de nieuwe Mégane die is rustig gestileerd… ;-)

    Login om te reageren
  23. Nemus zegt

    3 maart 2016 om 02:00

    Wat. De. F*ck? Hebben ze op de designafdeling teveel lijm gesnoven? We vond het een goed plan om van een redelijk ‘speciale” een draak van een auto te maken? Mijn god wat is dit lelijk….

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North