Dit is de nieuwe Peugeot 508, nog steeds met 14% bijtelling

Auteur: , 16 Reacties

Nadat het front vorige maand uitlekte zien we vandaag ook wat hier nou allemaal omheen zit: dit is de opgefriste Peugeot 508.

Het model kenmerkt zich door een restyling van voor- en achterverlichting, die aan de voorzijde 100% LED is. De motorkap is gerestyled en is wat vlakker, tevens heeft de sedan een wat strakkere kont gekregen dankzij een nieuwe bumper die iets meer uitsteekt ten opzichte van het kofferdeksel.

Klanten kunnen kiezen uit onder andere de 1.6 THP 165 Stop&Start, een nieuwe Euro 6-motor die kan worden gekoppeld aan een handgeschakelde 6-versnellingsbak of de nieuwe automatische transmissie EAT6 met 6 versnellingen. Deze vervanger van de THP 155 Euro 5-motor vervangt stoot vanaf 129 g/km uit.

Dieselaars betalen 20% fiscale bijtelling, en kunnen kiezen uit een 2.0 BlueHDi motor, met 150 of 180 pk en respectievelijk 105 g/km en 111 g/km. Het aantrekkelijkst blijft echter de HYbrid4, die met een uitstoot van 85 gr/km dit jaar nog in de 14%-categorie valt. De eerste leveringen starten in september, Peugeot maakt in de zomer de prijzen bekend.

Peugot 508 interieur

De nieuwe 508 maakt gelijktijdig zijn debuut op de autoshows van Moskou en Chengdu. West-Europa krijgt hem later te zien, in oktober (na zijn marktintroductie) op de autosalon van Parijs.



16 reacties

Die hebben ze toch ook een stuk lelijker gemaakt.
Grille is nu wel wat minder, maar t is nog steeds een van de mooieren uit het segment!
Ik vind het denk ik wel wat mooier, vergeet niet dat het de RX versie ofzo is die bovenaan op de foto staat. Vind het wel weer wat meer in lijn met de peugeots van vroeger, althans daar doet ‘ie me nu meer aan herinneren…
Hmm…het moest op een Volvo gaan lijken? Flinke verbetering wel.
Hij heeft in mijn ogen wel iets weg van een Volvo. Hij is er in ieder geval wel wat strakker op geworden.
Fraai!
Die ‘mistlamp’ ledjestrookjes!!! Wat een w√°nsmaak! Het wordt met die ledstrookjes toch steeds lelijker en gekker, alles om op te vallen, man man man….
Zijn er nou mensen die dit echt mooi vinden? Ik kan inziet dat je t appart kan vinden: wat rare hoeken met wat strakke lijnen. Nou vind ik de 508 station nog zo ongeveer de enige (normale) Peugeot die nog een beetje te happen; maar het lijkt nog steeds alsof er een monster wat happen uit de koplampen hebben genomen.
Ook grappig dat Peugeot adverteert met ‘de auto opnieuw’ uitvinden en dat op de 308 toepassen (kleiner stuurwiel, klokken boven het stuurwiel, minder knopjes), maar dit niet geschikt vinden voor de 508. Wat is het nou Peugeot?
@gregorius: Ik vind dat je automerken die andere dingen dan het ‘normale’ doen noujuist moet steunen. We willen toch niet dat alle auto’s als VAG’s gestyled worden. Verschrikkelijk.
@ferrarithijs: ze hebben bij dat zelfde concern een groepje mensen zitten die DSx lijn ontwerpen. Naar mijn mening stuk voor stuk bloedmooie auto’s. Ook een tikkie appart, maar wel prachtig. Die dingen zijn toch te vergelijken qua prijsklasse? Dus ja, ik zou graag willen weten waarom iemand voor de vergelijkbare Peugeot gaat tov het DS model.
@gregorius:
ja
Ikke
Vind het absoluut geen lelijke verschijning.
En veel beter dan de 407 – waarvan ik altijd de indruk had dat de carrosserie achterstevoren gemonteerd was-
via Android app
Ach ja, het exterieur is in ieder geval ‘opvallend’. Het interieur daarentegen is prachtig! Mooi rustig, strak en warm. Heb zelf geen idee hoe het met de rij-eigenschappen zit, maar de 407 rijdt mijns inziens als een slappe frikandel, dus ik hoop dat dit model fors verbeterd is.
Gaap
Beetje volvo s60 achtig. Maar ik kan hem wel waarderen. Vind alleen de peogeots interieuren niet te likken. Klein stuur, vreemd dash. Doe maar zo’n vorige grneratie 308 – RCZ interieur. Zag er wat chiquer uit beetje alfa romeo achtig
En nog steeds lelijk!
Mooier, maar afwachten voor definitief oordeel tot ik hem in het echt zie…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).