Nadat het front vorige maand uitlekte zien we vandaag ook wat hier nou allemaal omheen zit: dit is de opgefriste Peugeot 508.
Het model kenmerkt zich door een restyling van voor- en achterverlichting, die aan de voorzijde 100% LED is. De motorkap is gerestyled en is wat vlakker, tevens heeft de sedan een wat strakkere kont gekregen dankzij een nieuwe bumper die iets meer uitsteekt ten opzichte van het kofferdeksel.
Klanten kunnen kiezen uit onder andere de 1.6 THP 165 Stop&Start, een nieuwe Euro 6-motor die kan worden gekoppeld aan een handgeschakelde 6-versnellingsbak of de nieuwe automatische transmissie EAT6 met 6 versnellingen. Deze vervanger van de THP 155 Euro 5-motor vervangt stoot vanaf 129 g/km uit.
Dieselaars betalen 20% fiscale bijtelling, en kunnen kiezen uit een 2.0 BlueHDi motor, met 150 of 180 pk en respectievelijk 105 g/km en 111 g/km. Het aantrekkelijkst blijft echter de HYbrid4, die met een uitstoot van 85 gr/km dit jaar nog in de 14%-categorie valt. De eerste leveringen starten in september, Peugeot maakt in de zomer de prijzen bekend.
De nieuwe 508 maakt gelijktijdig zijn debuut op de autoshows van Moskou en Chengdu. West-Europa krijgt hem later te zien, in oktober (na zijn marktintroductie) op de autosalon van Parijs.
16 reacties
Ook grappig dat Peugeot adverteert met ‘de auto opnieuw’ uitvinden en dat op de 308 toepassen (kleiner stuurwiel, klokken boven het stuurwiel, minder knopjes), maar dit niet geschikt vinden voor de 508. Wat is het nou Peugeot?
ja
Ikke
Vind het absoluut geen lelijke verschijning.
En veel beter dan de 407 – waarvan ik altijd de indruk had dat de carrosserie achterstevoren gemonteerd was-