Dit is de nieuwe Shelby GT350 Mustang: beest met +500 pk

Auteur: , 30 Reacties

Vandaag vergeten we even alle bijtellingsregels, de angstaanjagende CO2-plicht per 2020 en de ophanden zijnde milieuzones in Nederland. Vandaag is het feest, en dat vieren we met de nieuwe Shelby GT350.

Ford heeft het doek van de nieuwe Shelby GT350 getrokken en laat er geen twijfel over bestaan: dit is een “all-day track car that’s also street legal”. Dan weet je ongeveer welke kant het opgaat met deze auto. De aandrijfkrachten van deze gespierde Mustang worden geleverd door een atmosferische 5,2-liter V8, waarin Ford voor het eerst een flat-plane krukas toepast.

Ford belooft dat het een hoogtoerige motor wordt en ze ‘meer dan 500 pk’ uit de acht cilinders krijgen en hij meer dan 543 Newtonmeter koppel levert, maar definitieve specs houden ze nog even voor zichzelf. Wat wel weten is dat het blok gekoppeld is aan een handgeschakelde zesbak en de pk’s via een Torsen limited-slip differentieel naar de 19-inch achterwielen wordt gebracht.

Dit is de nieuwe Shelby GT350 Mustang: beest met +500 pk

Het remwerk wordt verzorgd door Brembo-schijven van 394 millimeter aan de voorkant en 380 millimeter op de achterkant. Het rubber is van het type Michelin Pilot Super Sport, met een GT350-specifiek profiel. De ophanging werd door Ford lichter gemaakt. Ook de spoorbreedte nam toe en er zijn rubbers en bussen gebruikt waarmee je op het circuit goed uit de voeten kunt. Ook de rijhoogte is aangepast en Ford heeft de aluminium motorkap een stukje lager geplaatst. Het meest benieuwd zijn we echter naar de MagneRide-dempers, hydraulische units die continue de hardheid aanpassen aan de omstandigheden en de gekozen settings (vijf verschillende rijmodi).

Naast een nieuwe motorkap is de Shelby GT350 ook van reguliere ‘Stangs te onderscheiden door andere zijschermen en een nieuwe voorbumper. Of en wanneer dit Shelby-feestje op wielen ook naar Europa komt is nog niet bekend.

Of er op termijn ook nog een Shelby GT500 komt? Reken er maar op.

Update 18-11 – nieuwe foto’s aan de gallery toegevoegd.



30 reacties

Wat een bruut apparaat. Gaaf hoor!
Vind de achterkant nog steeds niks
Zeker weten brute wagen
Now that is a musclecar! :D
“Of en wanneer dit Shelby-feestje op wielen ook naar Europa komt is nog niet bekend.”

Met het bedrag (taks) dat je jaarlijks aftikt om met dit apparaat de baan op te mogen koop je een kleine auto, dus ik vermoed niet dat Ford deze naar de EU haalt..
@proost: waarom niet, mensen kopen ook een nieuwe 918 of iets dergelijks. Daarvan is de taks ook niet mals, dunkt mij.
@newguy92: Mja, dan heb je genoeg geld en de 918 is een investering. Deze Mustang kost in de US minder dan de helft, is voor weinigen het waard. En het beestje zuipt dan nog onvoorstelbaar veel voor EU brandstofprijzen.
@proost: de mustang is ook een sportscar voor de minder rijken op dezen aardkloot. Die kan en mag je ook zeker niet vergelijken met een 918 of een p1 imo.Maar er zullen ongetwijfeld puristen/fans zijn die zo’n apparaat op de oprit willen hebben, zij het via een ander europeesch land of Amerika zelf.
@proost: Ford NL misschien niet. Zijn ook zat landen waar ze nog niet aan deze CO2 onzin doet.
En er zijn ook zat professionele verkopers die deze dingen zelf naar Europa halen.
500+ pk uit een atmosferische V8 en onafhanklelijke achterwielophanging… De bocht om konden ze al (302 Boss en de 302R)… Als er nou ook nog een zacht “Audi-dashboard” in zit dan staan de haters compleet met een bek vol tanden…
Het zou wel eens kunnen dat dit straks de Mustang is die je wilt hebben, zoals dat hiervoor de Boss 302 was. Lekker atmosferisch en hoogtoerig.

Er komen straks vast nog exemplaren met superchargers, maar dat wordt alleen maar overkill.
Gave auto. GT350’s waren altijd al de rijdersauto’s (tov de beresterke GT500’s).
via Android app
Ik bedank hierbij hartelijk de Amerikaanse mentaliteit die deze creatie mogelijk maakte! Dit kan in Europa helaas niet meer, maar er zijn nog plekken waar het wel kan
Zoals altijd een heerlijke Shelby GT op naar de GT500.
..en dan zijn er hier types die met droge ogen durven te beweren dat Amerikanen “underpowered” zijn..

Koekoek..
Flatplane krukas….als dat maar goed klinkt.
Ferrari gebruikt ook een flatplane V8, en om nou te zeggen dat de 458 zo bruut klinkt?
Niet echt een passend geluid voor ewn musclepony lijkt me.
@carmasterr: volgens mij is de “witte auto” met Camouflage de GT350 en de zwarte is een laagtoeriger blok…
https://www.youtube.com/watch?v=aO9LYepgRq0
@w0o0dy: holy shitballs..

Doe mij die maar. Strik niet nodig.
@baasbas: hier nog eentje… pak maar vast doekjes, hahaha
https://www.youtube.com/watch?v=lFnx69ADzSA
@w0o0dy:

Oeh fijn.
Klinkt anders, dat zeker.
Maar nog steeds lekker.
Potver, nu wordt het moeilijk kiezen tussen Roush of deze..
echt een monster, zo iets wil ik echt hebben
Dit is de eerste Mustang waarbij wat mij betreft racestrepen weg gelaten mogen worden, staat gewoon niet mooi…

Voor de rest, maken, maken, maken, maken!!! Wat een tof beest zeg.

Nu ben ik extra benieuwd wat de GT500 gaat doen, die wordt pas echt om van te watertanden
Het is wel redelijk straf te noemen dat Shelby uit deze GT350 al meer dan 500 pk,weet te halen, wat gaat dat dan wel worden met de Shelby GT500, waarbij de vorige uit 2013 al dik 662 pk had, zal hij dan mogelijk toch naar de 700 pk gaan, wat mij betreft mag het wel, dan is hij alvast sterker in de pk’s als de net geprezenteerde Ford Mustand King Cobra tijdens de SEMA show in Las Vegas, met zijn 625 pk : http://www.motorauthority.com/news/1017052_ford-brings-a-bevy-of-modified-mustangs-to-sema , ik wacht alvast af op de Shelby GT500 voor ik mijn effectieve bestelling volgend jaar 2015 ga doen, want dan wordt hij bij de BeNeLux importeur in België effectief officieel gepresennteerd, en kunnen dan de effectieve voorafbestellingen gedaan worden, en ben ik één van de weinigen wereldwijd in de BeNelux, en vindt plaats ergens in de lente van volgend j. 2015, dit is alvast de site van de importeur : http://www.mustanggarage.be , echter, doe geen navraag want hij kent mijn nickname niet, en dat wil zou houden.
Wat ziet het er toch weer heerlijk dik uit! En die specs: Jammie!
Ik heb mijzelf een nieuwe wallpaper gevonden :)
BEEST!

benieuwd naar het geluid…trackperformance is vast weer helemaal prima
Wie wil er nog een m4?
Leuk !!!
Interessant !!!
Maar ook erg on-Amerikaans. Geen extra cubic inches, geen dikke roots blower maar een high revving flat plane krukas V8.
De Yanks hebben bij de introductie van de huidige Pony car al het verlies van de starre achteras moeten slikken en nu dit !
@ramshoek: Klopt, hij wordt steeds beter! :-)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).