• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de nieuwe Shelby GT350 Mustang: beest met +500 pk

Auteur: ricardo, gepost 17 november 2014 om 15:46 – 30 Reacties

Afbeelding Dit is de nieuwe Shelby GT350 Mustang: beest met +500 pkAfbeelding Dit is de nieuwe Shelby GT350 Mustang: beest met +500 pkAfbeelding Dit is de nieuwe Shelby GT350 Mustang: beest met +500 pkAfbeelding Dit is de nieuwe Shelby GT350 Mustang: beest met +500 pkAfbeelding Dit is de nieuwe Shelby GT350 Mustang: beest met +500 pkAfbeelding Dit is de nieuwe Shelby GT350 Mustang: beest met +500 pkAfbeelding Dit is de nieuwe Shelby GT350 Mustang: beest met +500 pkAfbeelding Dit is de nieuwe Shelby GT350 Mustang: beest met +500 pk

Dit is de nieuwe Shelby GT350 Mustang: beest met +500 pk
Vandaag vergeten we even alle bijtellingsregels, de angstaanjagende CO2-plicht per 2020 en de ophanden zijnde milieuzones in Nederland. Vandaag is het feest, en dat vieren we met de nieuwe Shelby GT350.

Ford heeft het doek van de nieuwe Shelby GT350 getrokken en laat er geen twijfel over bestaan: dit is een “all-day track car that’s also street legal”. Dan weet je ongeveer welke kant het opgaat met deze auto. De aandrijfkrachten van deze gespierde Mustang worden geleverd door een atmosferische 5,2-liter V8, waarin Ford voor het eerst een flat-plane krukas toepast.

Ford belooft dat het een hoogtoerige motor wordt en ze ‘meer dan 500 pk’ uit de acht cilinders krijgen en hij meer dan 543 Newtonmeter koppel levert, maar definitieve specs houden ze nog even voor zichzelf. Wat wel weten is dat het blok gekoppeld is aan een handgeschakelde zesbak en de pk’s via een Torsen limited-slip differentieel naar de 19-inch achterwielen wordt gebracht.

Dit is de nieuwe Shelby GT350 Mustang: beest met +500 pk

Het remwerk wordt verzorgd door Brembo-schijven van 394 millimeter aan de voorkant en 380 millimeter op de achterkant. Het rubber is van het type Michelin Pilot Super Sport, met een GT350-specifiek profiel. De ophanging werd door Ford lichter gemaakt. Ook de spoorbreedte nam toe en er zijn rubbers en bussen gebruikt waarmee je op het circuit goed uit de voeten kunt. Ook de rijhoogte is aangepast en Ford heeft de aluminium motorkap een stukje lager geplaatst. Het meest benieuwd zijn we echter naar de MagneRide-dempers, hydraulische units die continue de hardheid aanpassen aan de omstandigheden en de gekozen settings (vijf verschillende rijmodi).

Naast een nieuwe motorkap is de Shelby GT350 ook van reguliere ‘Stangs te onderscheiden door andere zijschermen en een nieuwe voorbumper. Of en wanneer dit Shelby-feestje op wielen ook naar Europa komt is nog niet bekend.

Of er op termijn ook nog een Shelby GT500 komt? Reken er maar op.

Update 18-11 – nieuwe foto’s aan de gallery toegevoegd.

Ook interessant!

  • Ford Mustang Shelby GT500 rijtest
    Ford Mustang Shelby GT500 rijtest video
  • Shelby GT500KR
    Nieuwe Shelby GT500KR heeft 913 pk voor 55 mille
  • Geef je Mustang Mach-E leasebak de Shelby behandeling!
    Geef je Mustang Mach-E leasebak de Shelby behandeling!
  • Nieuwe Ford Mustang maakt gelijk debuut als brute GT3 racer

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

Ford, gt350, la-2014, mustang, shelby

Vorig bericht: « Video: David Guetta en zijn sexy Lotus F1-pitcrew
Volgend bericht: Video: 10 jaar Autoblog compilatie »

Lees Interacties

Reacties

  1. JJDW zegt

    17 november 2014 om 15:50

    Wat een bruut apparaat. Gaaf hoor!

    Login om te reageren
  2. amglover zegt

    17 november 2014 om 15:51

    Vind de achterkant nog steeds niks

    Login om te reageren
  3. lucasd zegt

    17 november 2014 om 15:53

    Zeker weten brute wagen

    Login om te reageren
  4. Griffin zegt

    17 november 2014 om 15:53

    Now that is a musclecar! :D

    Login om te reageren
  5. proost zegt

    17 november 2014 om 15:58

    “Of en wanneer dit Shelby-feestje op wielen ook naar Europa komt is nog niet bekend.”

    Met het bedrag (taks) dat je jaarlijks aftikt om met dit apparaat de baan op te mogen koop je een kleine auto, dus ik vermoed niet dat Ford deze naar de EU haalt..

    Login om te reageren
    • newguy92 zegt

      17 november 2014 om 16:18

      @proost: waarom niet, mensen kopen ook een nieuwe 918 of iets dergelijks. Daarvan is de taks ook niet mals, dunkt mij.

      Login om te reageren
      • proost zegt

        18 november 2014 om 08:00

        @newguy92: Mja, dan heb je genoeg geld en de 918 is een investering. Deze Mustang kost in de US minder dan de helft, is voor weinigen het waard. En het beestje zuipt dan nog onvoorstelbaar veel voor EU brandstofprijzen.

        Login om te reageren
        • newguy92 zegt

          18 november 2014 om 15:13

          @proost: de mustang is ook een sportscar voor de minder rijken op dezen aardkloot. Die kan en mag je ook zeker niet vergelijken met een 918 of een p1 imo.Maar er zullen ongetwijfeld puristen/fans zijn die zo’n apparaat op de oprit willen hebben, zij het via een ander europeesch land of Amerika zelf.

          Login om te reageren
    • gregorius zegt

      17 november 2014 om 16:37

      @proost: Ford NL misschien niet. Zijn ook zat landen waar ze nog niet aan deze CO2 onzin doet.
      En er zijn ook zat professionele verkopers die deze dingen zelf naar Europa halen.

      Login om te reageren
  6. w0o0dy zegt

    17 november 2014 om 15:59

    500+ pk uit een atmosferische V8 en onafhanklelijke achterwielophanging… De bocht om konden ze al (302 Boss en de 302R)… Als er nou ook nog een zacht “Audi-dashboard” in zit dan staan de haters compleet met een bek vol tanden…

    Login om te reageren
  7. EJS zegt

    17 november 2014 om 16:03

    Het zou wel eens kunnen dat dit straks de Mustang is die je wilt hebben, zoals dat hiervoor de Boss 302 was. Lekker atmosferisch en hoogtoerig.

    Er komen straks vast nog exemplaren met superchargers, maar dat wordt alleen maar overkill.

    Login om te reageren
  8. gtwillem zegt

    17 november 2014 om 16:11

    Gave auto. GT350’s waren altijd al de rijdersauto’s (tov de beresterke GT500’s).

    Login om te reageren
  9. bimmerfanatic97 zegt

    17 november 2014 om 16:14

    Ik bedank hierbij hartelijk de Amerikaanse mentaliteit die deze creatie mogelijk maakte! Dit kan in Europa helaas niet meer, maar er zijn nog plekken waar het wel kan

    Login om te reageren
  10. lexushondagtr zegt

    17 november 2014 om 16:14

    Zoals altijd een heerlijke Shelby GT op naar de GT500.

    Login om te reageren
  11. tupperware zegt

    17 november 2014 om 16:16

    ..en dan zijn er hier types die met droge ogen durven te beweren dat Amerikanen “underpowered” zijn..

    Koekoek..

    Login om te reageren
  12. carmasterr zegt

    17 november 2014 om 16:28

    Flatplane krukas….als dat maar goed klinkt.
    Ferrari gebruikt ook een flatplane V8, en om nou te zeggen dat de 458 zo bruut klinkt?
    Niet echt een passend geluid voor ewn musclepony lijkt me.

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      17 november 2014 om 20:39

      @carmasterr: volgens mij is de “witte auto” met Camouflage de GT350 en de zwarte is een laagtoeriger blok…
      https://www.youtube.com/watch?v=aO9LYepgRq0

      Login om te reageren
      • baasbas zegt

        17 november 2014 om 21:08

        @w0o0dy: holy shitballs..

        Doe mij die maar. Strik niet nodig.

        Login om te reageren
        • w0o0dy zegt

          17 november 2014 om 21:22

          @baasbas: hier nog eentje… pak maar vast doekjes, hahaha
          https://www.youtube.com/watch?v=lFnx69ADzSA

          Login om te reageren
      • carmasterr zegt

        18 november 2014 om 00:21

        @w0o0dy:

        Oeh fijn.
        Klinkt anders, dat zeker.
        Maar nog steeds lekker.

        Login om te reageren
  13. FlighTom zegt

    17 november 2014 om 16:56

    Potver, nu wordt het moeilijk kiezen tussen Roush of deze..

    Login om te reageren
  14. mercedesamg63 zegt

    17 november 2014 om 17:34

    echt een monster, zo iets wil ik echt hebben

    Login om te reageren
  15. ArnoldH zegt

    17 november 2014 om 18:17

    Dit is de eerste Mustang waarbij wat mij betreft racestrepen weg gelaten mogen worden, staat gewoon niet mooi…

    Voor de rest, maken, maken, maken, maken!!! Wat een tof beest zeg.

    Nu ben ik extra benieuwd wat de GT500 gaat doen, die wordt pas echt om van te watertanden

    Login om te reageren
  16. exclusieviteitsfreak zegt

    17 november 2014 om 18:40

    Het is wel redelijk straf te noemen dat Shelby uit deze GT350 al meer dan 500 pk,weet te halen, wat gaat dat dan wel worden met de Shelby GT500, waarbij de vorige uit 2013 al dik 662 pk had, zal hij dan mogelijk toch naar de 700 pk gaan, wat mij betreft mag het wel, dan is hij alvast sterker in de pk’s als de net geprezenteerde Ford Mustand King Cobra tijdens de SEMA show in Las Vegas, met zijn 625 pk : http://www.motorauthority.com/news/1017052_ford-brings-a-bevy-of-modified-mustangs-to-sema , ik wacht alvast af op de Shelby GT500 voor ik mijn effectieve bestelling volgend jaar 2015 ga doen, want dan wordt hij bij de BeNeLux importeur in België effectief officieel gepresennteerd, en kunnen dan de effectieve voorafbestellingen gedaan worden, en ben ik één van de weinigen wereldwijd in de BeNelux, en vindt plaats ergens in de lente van volgend j. 2015, dit is alvast de site van de importeur : http://www.mustanggarage.be , echter, doe geen navraag want hij kent mijn nickname niet, en dat wil zou houden.

    Login om te reageren
  17. toyotafortuner zegt

    17 november 2014 om 19:46

    Wat ziet het er toch weer heerlijk dik uit! En die specs: Jammie!

    Login om te reageren
  18. sjouveur zegt

    17 november 2014 om 19:53

    Ik heb mijzelf een nieuwe wallpaper gevonden :)

    Login om te reageren
  19. baasbas zegt

    17 november 2014 om 20:25

    BEEST!

    benieuwd naar het geluid…trackperformance is vast weer helemaal prima

    Login om te reageren
  20. series2 zegt

    17 november 2014 om 21:08

    Wie wil er nog een m4?

    Login om te reageren
  21. ramshoek zegt

    18 november 2014 om 09:21

    Leuk !!!
    Interessant !!!
    Maar ook erg on-Amerikaans. Geen extra cubic inches, geen dikke roots blower maar een high revving flat plane krukas V8.
    De Yanks hebben bij de introductie van de huidige Pony car al het verlies van de starre achteras moeten slikken en nu dit !

    Login om te reageren
    • baasbas zegt

      18 november 2014 om 20:34

      @ramshoek: Klopt, hij wordt steeds beter! :-)

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North