• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de nieuwe supercar van Lee Noble: de Fenix

Auteur: RubenBaeten, gepost 6 januari 2010 om 13:51 – 73 Reacties

Fenix

Lee Noble is de oprichter van het automerk Noble. Hij verkocht zijn bedrijf in 2006 en is bijna twee jaar geleden vertrokken om zijn eigen ding te gaan doen. Dit is de eerste vrucht van zijn nieuwe merk Fenix Automotive: een lichtgewicht supercar met V8 middenmotor voor best wel weinig geld.

Deze brute Fenix zul je namelijk binnenkort kunnen kopen voor een (Britse) prijs van zo’n €83.500. Dat is nog eens wat anders dan de €223.000 die de nieuwste telg van Noble, de M600, moet opbrengen. Lee Noble is er dan ook van overtuigd dat hij 100 stuks per jaar moet kunnen verkopen, en dat lijkt ons zeker geen probleem, met die looks en voor die prijs.

Zelf vergelijkt Lee de auto met de Noble M12, maar dan meer gefocust. Hij ziet het ontwerp als een frisse start, met krachtige en aerodynamisch functionelere lijnen. Voor de aandrijving zorgt een Chevy LS3 V8 met 486 pk. Heb je iets meer geld te besteden, dan kun je ook voor de LS9 supercharged V8 uit de Corvette ZR1 kiezen. De monsterlijke cijfers daarvan kennen we natuurlijk: 647 pk en 819 Nm. In een auto die slechts 1.200 kg weegt moet dat voor een waar feestje zorgen: 160 km/h staat binnen 7 seconden op de klok terwijl de topsnelheid zo’n 320 km/h zal bedragen.

Momenteel wordt het eerste prototype van de Fenix gebouwd in Port Elizabeth, Zuid-Afrika, waar hij de komende tijd uitvoerig getest zal worden. In de tweede helft van 2010, waarschijnlijk rond september, is de auto te bestellen. Lee Noble heeft al eens laten zien dat hij een goed idee uitstekend van de grond kan krijgen. Laten we hopen dat het hem met deze Fenix weer lukt, want het klinkt allemaal veelbelovend. (bron: car)

Fenix

Ook interessant!

  • Noble M500
    Noble M500 heeft 800 Nm én een handbak!
  • Gordon Murray komt deze maand met nieuwe V12 supercar!
  • Gespot - Nieuwe Lotus Emira
  • Puristenauto met 500 pk, handbak en Diablo-diff op komst

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

lee-noble, Lichtgewicht, noble, Supercars

Vorig bericht: « Ja! De Ferrari 599 GTO komt eraan!
Volgend bericht: Van Lanschot wint kort geding tegen Kroymans »

Lees Interacties

Reacties

  1. Neal zegt

    6 januari 2010 om 13:53

    Gumpert Apollo front?

    Login om te reageren
    • vla zegt

      6 januari 2010 om 13:56

      @Neal:
      En de Gumpert Apollo is ontworpen met oog op appeal? :roll: De Gumpert is volledig ontworpen in de windtunnel. Dus alstublieft, doe eens wat research voor je weer zo’n idiote verwijting richting hier lanceert. Het is je volste recht om het te schrijven, en je mag het ook denken, maar het is een feit dat het gewoon niet zo is. Dat is gewoon zo, bij de Gumpert kwam geen enkele designer van pas.

      Login om te reageren
    • SHFT zegt

      6 januari 2010 om 13:57

      @Neal: Weet jij wel wat een Gumpert Apollo is mijn beste vriend want dit lijkt in de verste verte niet op een Gumpert noch op de Lambo.

      Dit past wel in het Noble straatje, zeker de snuit!

      Login om te reageren
  2. vla zegt

    6 januari 2010 om 13:54

    Had je gezegd dat het een Lambo is, dan had ik het voor zoete koek geslikt. Maar als hij zal handelen als een Lambo, zou ik dat ook voor zoete koek slikken!
    Enkel is een V8 niet zo exotisch meer als een V10 ofzo, vind ik dan toch (met al die supersedans van tegenwoordig).
    Het doet me echter wel denken aan een soort Britse DeTomaso Pantera. :P

    Login om te reageren
  3. sven2 zegt

    6 januari 2010 om 13:54

    sow, die ziet er goed uit!

    Login om te reageren
  4. Bazzl zegt

    6 januari 2010 om 13:56

    Schappelijk prijskaartje ja

    Login om te reageren
  5. cgvdwerf zegt

    6 januari 2010 om 13:57

    Laat maar komen die bak.

    Gaan we zeker aanschaffen als ie zo goed is als Lee beweerd.

    Login om te reageren
  6. 4991 zegt

    6 januari 2010 om 13:59

    @ SHFT
    Van bovenaan lijkt die wel op een Lambo hoor.

    Login om te reageren
  7. Jesper zegt

    6 januari 2010 om 14:03

    @ Vla:
    Da’s een behoorlijk compliment wat je hem daar maakt, het had van bovenaf inderdaad een Gallardo opvolger kunnen zijn. Maar een Pantera??

    En een V8 kan heel exotisch klinken hoor. Hangt allemaal af van het in- en uitlaattraject. En voor grofweg €95.000 ex. belastingen, kan je flink wat Lambo’s pesten.

    Login om te reageren
    • vla zegt

      6 januari 2010 om 14:10

      @Jesper:
      Ik bedoel qua opstelling hé. ;) Middenmotor Amerikaanse V8 in brede lichtgewicht body…

      Login om te reageren
    • vla zegt

      6 januari 2010 om 14:11

      @Jesper:
      Oh btw: een hoogtoerige V8 wel ja, maar Amerikaanse V8’en klinken al gauw hetzelfde… :?

      Login om te reageren
  8. Camaro zegt

    6 januari 2010 om 14:08

    Wew, wat een vette bak. Ziet er beter uit dan een Gallard vind ik! Ook goedkoop!

    Login om te reageren
  9. transam73 zegt

    6 januari 2010 om 14:13

    – gaaaaap… –

    Login om te reageren
  10. FeRaRi zegt

    6 januari 2010 om 14:17

    voorkant is goed allen wil ik nog wel de achterkant en de zijkant zien??

    Login om te reageren
  11. Jesper zegt

    6 januari 2010 om 14:20

    @ Vla:
    Och, als ze de reflimiter iets verder oprekken, en de uitlaat goed ‘componeren’, zou er best een mooi hees geluid uit dat ZR1 blok kunnen komen. :)

    Aan de andere kant, een echte ‘Italiaanse’ V10 *kuch, Viper, kuch* zou ook niet misstaan. Ik begreep dat ze misschien nog wat van die 8.4 blokkies over gingen houden. :P
    http://www.autoblog.nl/archive/2010/01/06/devon-gtx-gaat-mogelijk-met-viper-mee-het-graf-in#post-33262

    Login om te reageren
    • vla zegt

      6 januari 2010 om 15:01

      @Jesper:
      Goh, ik vind dat persoonlijk wat te mainstream. Als hij voor me staat natuuurlijk niet, maar ik ga nu ook weer niet speciaal een video’tje zoeken om dat heerlijke geluid te horen zoals ik dat doe bij Lambo d’r Countach enzo. :)
      Een Viperblok zou ideaal zijn idd! Dat zie ik wel zitten! :D (maar die dingen zijn eigenlijk wel zwaar hé…)

      @EJS:
      Da’s waar, bij Noble heeft veel met prijs te maken.

      Login om te reageren
      • EJS zegt

        6 januari 2010 om 15:03

        @vla:

        Daarom, en daar valt wat voor te zeggen vind ik: Hoe betaalbaarder die auto hoe groter de kans dat jij er ooit van kan genieten, als toeschouwer, bestuurder of via het http://www..

        Login om te reageren
        • vla zegt

          6 januari 2010 om 16:08

          @EJS:
          Da’s eigenlijk heel erg waar. :) Maar gelukkig is vlaatje niet zo voor die duurste bakken. ;)

          Login om te reageren
  12. EJS zegt

    6 januari 2010 om 14:21

    Klinkt goed! Als dat gewicht daadwerkelijk gehaald wordt straks betekend dat echt krankzinnige prestatie’s, ‘zelfs’ met een ls3 blok kun je er dan aardig wat auto’s mee pesten! Qua design doet het idd denken aan lambo, maar beslist ook aan Noble zelf.. Ik hoop dat dit project het haalt!

    @Vla

    Denk dat het ook iets met de prijs te maken heeft, bij een Amerikaanse V8 heb je relatief veel prestaties voor je geld.. Met de nodige aanpassingen aan het in en uitlaattraject kan het dan wat mij betreft ook nog erg bruut klinken!

    Login om te reageren
  13. getl4id zegt

    6 januari 2010 om 14:22

    wauw ik was al fan van noble maar dit is nog beter. de noble performance maar dan in een mooi hoesje

    Login om te reageren
  14. Gerrit zegt

    6 januari 2010 om 14:31

    Vind um gaaf voor nette prijs! Laat maar komen die Fenix!
    Tis dat ik geen hypotheek over heb ;)

    Login om te reageren
  15. Merry zegt

    6 januari 2010 om 14:38

    Ik weet niet hoe jullie het allemaal zien, maar ik kan er nog weinig van maken, ik zal toch echt wat meer beelden moet zien om een goed oordeel te maken.
    Ik ga verder kijken bij die 599.

    Login om te reageren
  16. Megakix zegt

    6 januari 2010 om 14:47

    Wat een geweldig mooie neus ! Zeker geen Gumpert, en als ik dan toch een vergelijking moet maken, eerder een Koenigsegg…maar de verhoudingen zijn nog te vertekend; eerst de gehele carrosserie kunnen bekijken…Maar mijn aandacht heefttie !

    Login om te reageren
  17. Jozo zegt

    6 januari 2010 om 14:48

    “Zelf vergelijkt Lee de auto met de Noble M12, maar dan meer gefocust.”

    Hoe gefocust wil je het hebben ?? De M12 was toch al een behoorlijke Track-day car. Ik zie liever een Noble/Fenix voor ‘alle dag’.

    Hij lijkt aardig wat weg te hebben van de M15.

    Login om te reageren
  18. rider zegt

    6 januari 2010 om 14:50

    Die Lee Noble kan wat leuke karretjes bouwen. de M12 en de M300 (of was het de M400?) zijn op een circuit bijna niet bij te houden, zo rap dat die dingen gaan. Top Gear is niet voor niet nog steeds diep onder de indruk van de M12. ik heb er alle vertrouwen in dat deze nieuwe creatie weer een spectakel klapper van jewelste gaat worden.

    Login om te reageren
  19. C6_R zegt

    6 januari 2010 om 14:53

    Goeie specs en de prijs is ook niet verkeerd uiteraard!

    Beetje te weinig plaatjes om een oordeel te kunnen vellen, maar hij lijkt van voren wel lekker breed een agressief…

    Login om te reageren
  20. C6_R zegt

    6 januari 2010 om 14:53

    Oh en Corvette Powerrrrrrr ook hier weer uiteraard! 8)

    Login om te reageren
  21. jurrian zegt

    6 januari 2010 om 15:30

    ik zie de vergelijkingen niet zo, ik denk dat hij het meest op de M400 lijkt. anyway ziet dit er bruut uit en met dat corvette blok en die prijs zal er vast gretig aftrek genomen worden. ik ben benieuwd naar de eerste revieuws

    Login om te reageren
  22. Soj zegt

    6 januari 2010 om 15:33

    Jammer van Noble, die zulke mooie creaties in het verleden gemaakt heeft. En dan heb ik het niet over de buitenkant (ben ik de enige die er ook de M600 in terugziet?), maar over de motorkeuze! Een gefocuste trackday auto met een grote amerikaanse V8? Dan past de 4.4 twinturbo V8 van de M600 veel beter in zo’n auto. Lichter en compacter met hetzelfde vermogen. Lijkt me essentieel als je zo gefocust zegt te zijn…

    Login om te reageren
  23. Flapkees zegt

    6 januari 2010 om 15:47

    Wel tof, ligt er nog aan wat voor motorversies erin komen.. Welk prijskaartje eraan zou hangen..

    Login om te reageren
  24. Baztrd zegt

    6 januari 2010 om 15:47

    Niet de meest duidelijke plaatjes, maar volgens mij best een aardig ding om te zien, hoewel niet jaw-dropping…

    Veel interessanter vind ik dat deze man als kleine fabrikant interessante producten weet af te leveren, eerst als Noble en nu als F.A…. teken dat dit zowel een goed ondernemer als een goed autobouwer is, helaas een zeldzame combinatie!

    En tja, het blijft toch z’n charme hebben, zo’n “echt” merk, in tegenstelling tot “brands” die niet meer zijn dan een logo met een “gevoel” en “imago” eraan ge-marketeerd

    (hoewel daar natuurlijk ook geweldige producten uit voort kunnen komen, mist het toch iets… Jeee ik heb een Lambo! Maar de motor ligt ook in een audi, en éigenlijk is het een VAG…. doet in principe niks af aan het product zelf, maar wel aan de beleving… misschien dat oude auto’s daarom ook vaak veel charmanter zijn)

    Login om te reageren
  25. Baztrd zegt

    6 januari 2010 om 15:49

    @Flapkees:

    Uhm… behalve de plaatjes, is zo’n beetje het hele artikel aan prijs en motorisering gewijd…

    Die zwarte “tekentjes”, tegen die witte achtergrond hé… dat zijn letters, die kan je lézen! ;)

    Login om te reageren
  26. Flapkees zegt

    6 januari 2010 om 15:50

    Ho, let maar niet op mijn vorige comment.. Was er even niet bij..

    Login om te reageren
    • EJS zegt

      6 januari 2010 om 15:51

      @Flapkees:

      ik wou net gaan zeggen dat je moest gaan lezen:p maar je bent me voor:P

      Login om te reageren
  27. Flapkees zegt

    6 januari 2010 om 15:50

    @Baztrd: Sorry, u heeft gelijk..

    Login om te reageren
  28. R8 zegt

    6 januari 2010 om 15:54

    ziet er goed uit zeg…

    Login om te reageren
  29. R8 zegt

    6 januari 2010 om 15:57

    en niet zo’n klijn beetje ook!
    wat zal die kosten??

    Login om te reageren
    • EJS zegt

      6 januari 2010 om 16:06

      @R8:

      Klein is met een korte ‘EI’. Verder is het miss handig om ’t artikel te lezen, dan de reacties, en als dan je vraag nog niet beantwoord is je vraag pas te stellen.. succes!

      Login om te reageren
  30. vla zegt

    6 januari 2010 om 16:06


    Login om te reageren
  31. vla zegt

    6 januari 2010 om 16:07

    Ik heb het dus over de opstelling.

    Login om te reageren
    • EJS zegt

      6 januari 2010 om 16:09

      @vla:

      Haha, ach, ze mogen er van mij best zijn.. maar voor mij hoeft ’t niet.. Alhoewel, sommige klassiekers die ik graag zou willen hebben zijn wel van behoorlijke waarde:P

      Login om te reageren
      • vla zegt

        6 januari 2010 om 16:15

        @EJS:
        Oei, da’s idd waar… :P

        Login om te reageren
        • EJS zegt

          6 januari 2010 om 16:17

          @vla:

          Dat weet ik wel zeker, aangezien het over mezelf ging;) Maar vermoedde al dat het voor jou ook wel zou gelden:P

          Login om te reageren
          • vla zegt

            6 januari 2010 om 16:19

            @EJS:
            Idd ja. :)

            Login om te reageren
  32. Neal zegt

    6 januari 2010 om 16:09

    @ Vla, ik had het dan ook ENKEL over het front van de wagen.

    Trouwens… wth is een ‘verwijting’????

    Login om te reageren
    • vla zegt

      6 januari 2010 om 16:14

      @Neal:
      Hé, in Nederlandse woordenboeken staat het woord idd niet… Verwijting is een substantieve vorm van verwijten. Vraag me niet wat voor vorm, daarom zit ik op Autoblog en niet op Vandale. ;)

      En je kan het moeilijk hebben over het front van de wagen, wel over de afbeelding van het front. Als je de snuit nooit gezien hebt, kan je ze moeilijker vergelijken, een Apollo loopt anders af dan dit, dat zie je aan het bovenaanzicht.

      Login om te reageren
  33. Robin zegt

    6 januari 2010 om 16:21

    Houd toch eens op met dat vergelijken met andere auto’s.

    Login om te reageren
  34. estingo zegt

    6 januari 2010 om 16:29

    ik hoor mniemand m14 zeggen van noble, daar lijkt die ook op!

    Login om te reageren
  35. bmw zegt

    6 januari 2010 om 16:30

    Nu wil ik wel eens weten hoe die wagen is opgehangen? Dat staat niet in het tekstje…

    Login om te reageren
  36. Iceman zegt

    6 januari 2010 om 16:30

    Idd..waarom altijd dat vergelijken, jezus man…vergelijken is écht zo 2009, hebbe jullie echt niks beter te doen? Geniet toch gewoon ff van deze supercars, binne 10 jaar rijden we allemaal in hybride, dan heb je dit soort wagens niet meer. Wat maakt het nou uit op welke wagen hij lijkt..parkeer dat ding maar voor mijn deur aub!!

    Login om te reageren
  37. carpicture555 zegt

    6 januari 2010 om 16:42

    en op het einde komt natuurlijk weer dat hij er niet komt…

    Login om te reageren
  38. Edge zegt

    6 januari 2010 om 17:18

    Ziet er goed uit. Leuk prijskaartje ook. Ik ben benieuwd wat daar van overblijft na alle belastingen e.d.

    Login om te reageren
  39. MrHyde zegt

    6 januari 2010 om 17:30

    Als hij met LS3 en LS9 blok te krijgen is, dan moet er toch ook wel een LS7 blokje in te proppen zijn. Deze klinken zoveel beter, en is een stuk lichter dan LS3 of LS9. Meer een sportwagenmotor dan zo’n turbocharged ding uit de ZR1.

    Login om te reageren
    • EJS zegt

      6 januari 2010 om 19:01

      @MrHyde:

      Het LS9 blok is niet turbocharged.. Er Zit een supercharger op, en dat past prima bij een sportwagen als deze;)

      Login om te reageren
  40. wimpie zegt

    6 januari 2010 om 17:32

    prijs valt mee

    Login om te reageren
  41. Marc zegt

    6 januari 2010 om 17:42

    Noble = HELD!

    Login om te reageren
  42. Citrofiel zegt

    6 januari 2010 om 18:05

    Waarom is die Noble dan eigenlijk gestopt met het merk Noble? Hij had deze auto tenslotte ook onder die naam uit kunnen brengen… :?

    Login om te reageren
  43. qauqi zegt

    6 januari 2010 om 18:16

    leuk ding, ,maar ik heb dan toch liever de echte corvette.

    Login om te reageren
  44. haatto zegt

    6 januari 2010 om 18:34

    Lijkt eerder op een zenvo toch?

    Login om te reageren
  45. Flamingo zegt

    6 januari 2010 om 18:34

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  46. Cantago zegt

    6 januari 2010 om 18:57

    Ziet er gaaf uit, maar dan vooral omdat bekende stijlelementen geleend zijn. De neus is best bruut, maar van boven is het net een slechte Lamborghini… Niet goed dus. Maar de prijs zet alles dan wel weer even in perspectief!

    Login om te reageren
  47. mrB zegt

    6 januari 2010 om 18:57

    de vergelijking met lambo/gumpert zijn duidelijk te zien. Ik ben wel benieuwd hoe de zijkant er uit ziet, evenals de prestaties, maar die zullen wel goed zijn.

    Wel lekker genaaid voor de koper van het merk nobel, staat er een paar jaar later een concurent van op de markt door de zelfde oprichter :P

    Login om te reageren
  48. Esprit_de_Flandre zegt

    6 januari 2010 om 19:28

    Mister Noble has come a long way.

    Login om te reageren
  49. blag zegt

    6 januari 2010 om 19:44

    leuk ! V8 is altijd goed … ronkt lekker

    Login om te reageren
  50. Keaven zegt

    6 januari 2010 om 20:17

    Lijkt me toch niet verkeerd!
    Nu maar hopen dat er geen groene gek langskomt om de boel te verpesten. Dit is toch wel beter dat een prius(bah).

    Login om te reageren
  51. Frankypanky zegt

    6 januari 2010 om 21:03

    De 300 km/u aantikken voor minder dan 85.000 treuro’s!

    Ontpopt Lee Noble zich als de BrawnGP van de supersportwagen-bouwers?!?

    Login om te reageren
  52. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    6 januari 2010 om 22:11

    85.000 GBP = 94.435 euro, netto…
    BTW 19% = 17.943
    BPM 27,4% = 25.875
    CO2 Toeslag (obv 275 gr/km) = 15.160

    Totaal dus 152.125,- euro…
    Best duur!

    Login om te reageren
  53. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    6 januari 2010 om 22:11

    PS: maar als ik de eerste foto’s zie, is die zijn hoge prijs zeker waard!

    ;)

    Login om te reageren
  54. Jesper zegt

    6 januari 2010 om 23:33

    Nog een reden om voor de Viper blokken te gaan, ze zullen als de sodemieter van die dingen af moeten daar, en ze staan nou niet bepaald op de optielijst van elke Bravo of Voyager… Als ze d’r bij Noble.. ehh, Fenix een stuk of 20 inslaan krijgen ze vast wel korting = nog meer pk/€ :P :D

    Login om te reageren
  55. slappehap zegt

    7 januari 2010 om 00:51

    Koopje, want goedkoper en bovendien veel mooier dan zijn enige prijsconcurrent Mosler. Maar voor wie dit te duur vindt, uit dezelfde fabriek komen de in licensie gebouwde Superperformance Shelby Cobra en Daytona, Ford GT40 en Corvette Grand Sport. 350-650 pk voor prijzen vanaf iets meer dan 30k euro, en straks (ooit) ook de Perana Z-one.

    Login om te reageren
  56. Eric zegt

    7 januari 2010 om 07:51

    Wordt de Arash ook niet aangedreven door een LS-motor? De Arash is uiteraard een stuk duurder. Waarschijnlijk zijn de arbeidskrachten in Zuid-Afrika een stuk goedkopen dan in GB. Vind hem beter geslaagd als de Noble maar afwachten wat de Arash te bieden heeft.

    Login om te reageren
  57. Dimglor zegt

    7 januari 2010 om 09:07

    Om ook maar eens een vergelijking te maken…. Ik vind dat het frontje trekt op het frontje van de “ferrari” in GTA IV… (is gebasseerd op de 360 modena) Het is een beetje een rare vergelijking maar ik vind het er op trekken :)
    En die prijs van de Noble M600 valt eigenlijk goed mee als je ziet wat die auto kan op de Top Gear test track… Hij versloeg allemaal wagens die zeker dubbel zo duur zijn…

    Login om te reageren
  58. Apache zegt

    7 januari 2010 om 18:38

    Port Elisabeth… been there :)PE voor de locals ;) En de voorkant ziet eruit als de gelaatsuitdrukking van een Zuid-Afrikaan die weer een nieuwe manier gevonden heeft om z’n nek te breken :p Die zijn soms echt zot, die Zuid-Afrikaners :p

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North