• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de nieuwe Toyota Prius Plug-in Hybrid

Auteur: Author, gepost 23 maart 2016 om 14:58 – 52 Reacties

Toyota Prius PHEV


Het type zonder stekkertje kenden we al, maar wie geen bezwaar heeft tegen een laadpaal in de tuin (of zelfs al zo’n ding heeft) kan vanaf nu ook aan de slag.

Grootste nieuws: de grotere accu met een capaciteit van 8,8 kWh. Hiermee kan de nieuwe Prius PHEV langer volledig elektrisch in de rondte knallen. Toyota gaat zelfs uit van een volledig elektrische actieradius van niet minder dan 50 kilometer en een “elektrische topsnelheid” van 135 km/u. Het gemiddelde verbruik moet daarmee uitkomen op 1,4 l/100 km bij een uitstoot van 32 g/km.

Verder wordt de 1.8 VVT-i motor (Atkinson-cycle) beraamd op een thermische efficiency van ruim 40%, waarmee het volgens Toyota zelf de meest efficiënte benzinemotor ter wereld is. Daarnaast zorgt een zonnepaneel op het dak ervoor dat energie wordt opgeslagen in een aparte batterij, zodat het interieur verwarmd of juist gekoeld kan worden. Classy.

Aan het einde van dit jaar staat de nieuwe Prius PHEV bij de dealer. De Prius Hybrid is hier al wel leverbaar, tegen een prijs van 29.995 euro bij 21% bijtelling.

Toyota Prius PHEV

Ook interessant!

  • Toyota Prius krijgt waterstofmotor
    'Toyota Prius krijgt waterstofmotor in 2025'
  • Video - netjes vragen kan altijd
  • Nieuwe Toyota Sequoia
    Nieuwe Toyota Sequoia: groot en uitgesproken
  • toyota elektrisch
    Toyota strijdt in de VS tégen elektrische auto's

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

Hybride, new-york-2016, plug-in, prius, Toyota

Vorig bericht: « OFFICIEEL! De Audi R8 Spyder
Volgend bericht: Nissan GT-R: de nieuwste PlayStation is hier »

Lees Interacties

Reacties

  1. huupe zegt

    23 maart 2016 om 15:01

    Dikke Chiron koplampen

    Login om te reageren
    • les3vents zegt

      23 maart 2016 om 15:29

      @huupe: when you see it….

      Login om te reageren
    • potver7 zegt

      23 maart 2016 om 16:28

      @huupe: En maar één achterlicht. Wel een hele brede, dat dan weer wel…

      Login om te reageren
      • bergmm zegt

        23 maart 2016 om 17:45

        @potver7: van de Civic ;)

        Waarschijnlijk technisch gezien een degelijke wagen met dieto verbruik. Iets wat de concurrenten een stuk minder lukt in mijn beleving.

        Login om te reageren
        • dawwg zegt

          5 september 2017 om 11:23

          @bergmm: Pff, fietsen of OV is nog steeds veel milieuvriendelijker. 30K voor zo’n lelijk hok en dan alsnog 21% bijtelling: niemand gaat dat ding kopen behalve een paar ‘milieu bewuste senioren’ die toch niets met lekker sturen hebben :)

          Login om te reageren
      • huupe zegt

        23 maart 2016 om 23:19

        @potver7: P.C.principal achterlichten

        Login om te reageren
  2. mikehaans zegt

    23 maart 2016 om 15:04

    Dit ziet er toch wel beter uit dan de normale Prius!

    Login om te reageren
  3. gop1 zegt

    23 maart 2016 om 15:05

    Geweldige techniek, 40% is enorm goed.

    Login om te reageren
  4. rob5nismo zegt

    23 maart 2016 om 15:06

    Nee laat maar
    Toyota heeft echt 2 imagos
    1-geiten wollen sokken
    2-dikke legendarische scheurijzers

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      23 maart 2016 om 15:30

      @rob5nismo: 3- onverwoestbare tereinwagens

      Login om te reageren
    • mout zegt

      23 maart 2016 om 16:28

      @rob5nismo: Nou, geitewol…
      Als ik elke ochtend in de file aan zou moeten sluiten, zou ik zielsgraag elektrisch en automaat rijden. Dat het tegelijk goed is voor portemonnee en uitstoot doet daar bepaald weinig aan af.
      En als particulier autorijder ben ik toch wel jaloers op mijn broer die een Prius II met dik 300.000 km heeft (die van AW Klokje Rond), en waarvan alleen de onderdelen met rubber lijken te slijten.

      Login om te reageren
    • pinut187 zegt

      23 maart 2016 om 17:20

      @rob5nismo: 4 relatief goedkope auto’s waar de rest van de wereld tevreden en zonder al te veel onderhoud in rondrijden.

      Login om te reageren
    • pinut187 zegt

      23 maart 2016 om 17:21

      @rob5nismo: 5 – dikke executive autos die in Azië al jaren de bekende drie het leven zuur maken.

      Login om te reageren
    • pinut187 zegt

      23 maart 2016 om 17:22

      @rob5nismo: 6 – Lexus

      Login om te reageren
    • pinut187 zegt

      23 maart 2016 om 17:22

      @rob5nismo: 7 – eerste auto op de noordpool

      Login om te reageren
    • pinut187 zegt

      23 maart 2016 om 17:28

      @rob5nismo: 8 – 2000GT, AE86, GT86

      Login om te reageren
      • rob5nismo zegt

        23 maart 2016 om 18:13

        @pinut187: vallen onder nummer 2?

        Login om te reageren
    • pinut187 zegt

      23 maart 2016 om 17:29

      @rob5nismo: LFA

      Login om te reageren
    • kruimel zegt

      23 maart 2016 om 23:06

      @rob5nismo: Rijkswaterstaat auto.
      Heel ver van weg blijven

      Login om te reageren
  5. Darahan zegt

    23 maart 2016 om 15:07

    Ik zag vandaag een nieuwe Prius (Gordelweg Rotterdam) rijden en ik moet zeggen dat ie niet zo lelijk is als op de plaatjes.

    Login om te reageren
    • Tuono zegt

      23 maart 2016 om 15:14

      @Darahan: Ik liep laatst langs een Toyotadealer en er stond er eentje buiten. Sluit me helemaal bij je aan. Zo verkeerd is die Prius :)

      Login om te reageren
      • dampu020 zegt

        23 maart 2016 om 15:38

        @Tuono: niet

        Login om te reageren
        • Tuono zegt

          23 maart 2016 om 16:10

          @dampu020: Mijn dank is groot

          Login om te reageren
    • aj26sc zegt

      23 maart 2016 om 21:09

      @Darahan: voor mij is het precies andersom.. Ik zag hem bij de dealer staan en ik heb nu nog zere ogen.. Verschrikkelijk vind ik hem. Maar goed, smaken verschillen he. :)

      Login om te reageren
  6. hight96 zegt

    23 maart 2016 om 15:07

    Die achterkant… Klopt niet echt, proportioneel gezien

    Login om te reageren
  7. parker zegt

    23 maart 2016 om 15:07

    Zucht… nog een paar van dit soort wanstaltige Frankenstein-gedrochten en niemand neemt Toojoota nog serieus.. Wat een hondslelijk ding..

    Login om te reageren
  8. kris0346 zegt

    23 maart 2016 om 15:09

    Blijft een Prius..

    Login om te reageren
  9. SummerSky zegt

    23 maart 2016 om 15:20

    Een Lada uit de jaren 80 is nog beter aan te gluren dat dit gesmolten stuk droefheid. Alleglorius wat een zonde van grondstoffen en energie.

    Login om te reageren
  10. gerrelekker zegt

    23 maart 2016 om 15:28

    Kan mij eens iemand zeggen waar het met Toyota fout gegaan is?
    In jaren ’70 en ’80 hadden ze het voordeel omdat ze goedkoper en betrouwbaarder waren dan hun Europese concurenten, later hebben en een aantal heel leuke auto’s gemaakt zoals de Corolla GT86, Camry met dubbele achterruitenwisser, de originele RAV4, Landcruiser, MR2, Celica
    Maar mijn god, wat ze de laatste jaren produceren is of verschrikkelijk lelijk (Avensis, 3de generatie) of zo saai dat niemand het wil (Auris, iemand?)….

    Login om te reageren
    • ThomasBol zegt

      23 maart 2016 om 16:19

      @gerrelekker: mijne toevallig gisteren verkocht. Dus op jouw laatste vraag moet ik helaas nee beantwoorden. Veel plezier van die no-nonsens auto gehad.

      Login om te reageren
    • heisenberg zegt

      23 maart 2016 om 16:54

      @gerrelekker: Mijn Previa houdt het al 13 jaar lang lekker uit. Voldoende ruimte. Motor loopt als een naaimachine. Prima wagen.

      Login om te reageren
  11. toyotafortuner zegt

    23 maart 2016 om 15:38

    Aardig schappelijk geprijsd voor een plug-in. Looks zijn ook wel oke.

    Login om te reageren
    • coffeecup zegt

      23 maart 2016 om 19:21

      @toyotafortuner: de genoemde prijs is van de hybrideauto.

      Login om te reageren
  12. stijnnert zegt

    23 maart 2016 om 15:47

    Bom er op

    Login om te reageren
    • bergmm zegt

      23 maart 2016 om 17:58

      @stijnnert: das ook de enige manier om een Toyota stuk te krijgen…

      Login om te reageren
  13. Edge zegt

    23 maart 2016 om 15:53

    Hoewel het er beter uitziet dan de gewone Prius, win je nog steeds geen schoonheidsprijs met deze wagen. Desondanks vind ik het erg tof en gedurfd dat Toyota de wagens een eigen durft mee te geven dat niet dertien-in-een-dozijn zijn is.

    P.S.: De gewone Prius wist mij onlangs in positieve zin te verrassen. Op de foto’s die we so far gezien hebben oogt het hondslelijk, maar in het echt is ‘ie best te pruimen.

    Login om te reageren
  14. agera zegt

    23 maart 2016 om 16:15

    Ik wist helemaal niet dat er ook een -niet plug in hybrid gemaakt werd

    Login om te reageren
  15. freezzr zegt

    23 maart 2016 om 16:17

    Knap dat ze dat ding kunnen vernieuwen en toch lelijk weten te houden.

    Login om te reageren
  16. potver7 zegt

    23 maart 2016 om 16:27

    Kan aan mij liggen, maar op het plaatje is geen zonnepaneel in het dak te zien. Of monteren ze maar een heel kleintje?

    Login om te reageren
  17. Edge zegt

    23 maart 2016 om 16:38

    Trouwens, check die Zagato Double Bubble achterruit ook! Kun je toch mooi zeggen dat je Prius PHEV iets gemeen heeft met wagens met de diverse Zagato-varianten van Bentley’s, Ferrari’s, Aston Martins en weet ik veel wat voor ander duur spul!

    Login om te reageren
  18. heisenberg zegt

    23 maart 2016 om 16:52

    Kijk, vroegah, had ik best zo’n ding willen rijden. Voor 0 of 7%bijtelling heb je dan gewoon een goedkope leaseslet erbij die je overal voor kan gebruiken.
    Maar voor 21% bijtelling ? Hell no, dan zijn er voor dezelfde netto prijs mooiere/leukere/niet-prii auto’s te lease.

    Dus ik ben bang voor Toyota dat dit in NL geen klapper zal worden.

    Login om te reageren
  19. martijn11 zegt

    23 maart 2016 om 17:24

    Mooi is anders…..

    Login om te reageren
  20. naamloos3 zegt

    23 maart 2016 om 17:35

    zijn dat nou bugatti koplampen?

    Login om te reageren
  21. monsieurleloure zegt

    23 maart 2016 om 17:36

    Toyota, voorsprong door techniek.

    Login om te reageren
  22. desjonnies zegt

    23 maart 2016 om 17:39

    Toyota is echt bereslim, daar zitten echt bollebozen, de eerste Prius, politiek correct dus geven we de wagen het uiterlijk van de anti – auto, zodat alleen de die-hard milieu freak hem koopt om een groen (mmmmnou ja groen) statement te maken
    Je rijdt zo ontzettend voor lul in deze wagen dat je echt lak aan alles en iedereen hebt en over een sterke persoonlijkheid moet beschikken als je dit koopt :

    http://d1r57ja1amoclf.cloudfront.net/wp-content/uploads/2010/10/bd.jpg

    Login om te reageren
    • monsieurleloure zegt

      23 maart 2016 om 19:24

      @desjonnies:

      Ik denk dat ie op 17 inch wielen een stuk beter gaat ogen, een schoonheid wordt het nooit, maar hij zou er wel van opknappen….

      Login om te reageren
    • toyotafortuner zegt

      23 maart 2016 om 22:56

      @desjonnies: volgens mij staat er hier eentje in de wijk. En t is dat je het zegt dat het een Prius is, want ik heb altijd gedacht dat het gewoon een willlekeurige jaren-90 Japanse sedan is. Oogt ook niet verkeerd.

      Login om te reageren
  23. desjonnies zegt

    23 maart 2016 om 17:41

    De tweede generatie ik hoor al iemand minder, minder, minder roepen, inderdaad, dit gedrocht werd weleens voorzichtig door een vertegenwoordiger gekocht die op snelheid soms moest afzien tegen zijn benzine en diesel collega’s, maar schoorvoetend werd deze toch veel beter verkocht .

    http://toyotanews.pressroom.toyota.com/images/toyota/photo//06_2004_Prius-prv.jpg

    Login om te reageren
  24. desjonnies zegt

    23 maart 2016 om 17:43

    De derde generatie, onmiskenbaar Prius, maar herkenbaar steeds minder een soort staafmixer/broodrooster/magnetron achtige vormgeving, heel stiekem schurkt de Prius richting auto !

    http://images.hgmsites.net/med/2010-toyota-prius-petrol-electric-hybrid_100192089_m.jpg

    Login om te reageren
  25. desjonnies zegt

    23 maart 2016 om 17:47

    En nu anno 2016 is dit de nieuwste, weer stiekem zo slim geëvolueerd dat ik er eentje wil rijden, when Prius became car in four generations !

    http://www.contracthireandleasing.com/cms-images/Toyota-Prius-mk4-MY2017-red-front-1.jpg

    Login om te reageren
  26. norge zegt

    23 maart 2016 om 18:27

    Mooi dat de kopers het uiterlijk wel kunnen waarderen…En ik ben blij met wat variatie op de weg..

    Login om te reageren
  27. Citrofiel zegt

    23 maart 2016 om 20:05

    Nog net zo extreem vormgegeven, maar door het ontbreken van druipers in de koplampen en afgezakte achterlichten komt de PHEV een stuk toegankelijker over dan de Hybrid. Dat terwijl hij qua concept juist minder ‘normaal’ is. Als je deze lijn extrapoleert wordt een volledig elektrische Prius nog mooi ook!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North