Topless is more!
We wisten al hoe de R8 Spyder eruit ging zien, maar met een stapel officiële pics en de broodnodige specs is het toch net effe lekkerder discussiëren. De dakloze R8 zoeft met z’n 540 pk en 540 Nm sterke atmosferische V10 in 3,6 tellen naar 100 km/u en geeft er pas bij 318 km/u de brui aan. Bij dergelijke snelheden geniet je natuurlijk niet alleen van de elementen, maar ook van de soundtrack die door de eerdergenoemde V10 wordt verzorgd en nu dus nog harder je oren binnendringt.
Het dakje kan tot snelheden van 50 km/u binnen 20 tellen worden in- of uitgeklapt, waarbij het bescheiden achterruitje ook nog eens in en uit kan worden geklapt. Bovendien weegt de R8 Spyder (droog) 1.612 kg, dankzij veelvuldig gebruik van aluminium en koolstofvezel. Daarmee is de cabrio trouwens 42 kg zwaarder dan de coupé. Voor de fetisjisten: 79,6% van het gewicht komt op het conto van aluminium onderdelen en de body van de auto weegt 208 kg, terwijl de koets 50% stijver is dan die van het vorige model.
UPDATE: de marktintroductie van de nieuwe Audi R8 Spyder staat gepland voor september 2016, de verkoop start deze zomer. Prijzen worden binnenkort bekendgemaakt.
Diiiikkkkkk!
@c3po: ja ik vraag me ook af waarom deze nou zo veel mooier is dan de coupe. Hij lijkt meer in balans.
@c3po: …ke kont!!!!
Nu wachten op de Huràcan en dan vergelijken! Heel mooi in ieder geval!
@thimochand: http://www.autoblog.nl/nieuws/lamborghini-huracan-spyder-is-hier-80192
@thimochand: Huracan convertible is eventjes uit hoor ?, word alleen nog niet verkocht volgensmij.
@thimochand: wachten? http://www.autoblog.nl/nieuws/lamborghini-huracan-spyder-is-hier-80192
@thimochand: haha Huràcan is veeeeel mooier
@ritchie: Yep…. Zou me ook nix verbazen als deze R8, die er wel erg veel uitziet als de vorige, minder goed verkoopt. Nieuwe is er echt wel van af. Tis de saaimans onder de exoten.
Die zwarte balk tussen de achterlichten, zo ontzettend jammer!
@thomcarspotter: geen punt toch? Als je R8 geld hebt is er vast wel een tuner te vinden die dat randje ff geel spuit voor je. #actionyellowpaint
@a3aan: Ja, maar dan is het niet origineel meer :/
@sulobb: bovendien is het gaas, dus dat zal er in kleur niet mooier op worden
Dakloos zijn, is nog nooit zo fijn geweest.
Nee als je mag kiezen in dit segment, dan doe je jezelf tekort als je niet voor een JAGUAR F-Type zou gaan.
@martinus: ik zou voor de 911 Turbo Cabrio gaan
@martinus: Qua looks misschien, qua rijeigenschappen is dit toch een klasse hoger.
Hmm. Dat achterdek is een tikkie te lang om deze wagen prettige proporties te geven.
@mashell: Je bent me voor. Ik zat al te kijken wat er niet aan klopte IMO en dat is het. Je ziet het ook als je kijkt wat de afstand is tussen de stoelen (hoofdsteunen) en het achterwiel.
Hij is mooi, maar de coupe is een stuk knapper!
Wat een lelijke wagen is die r8 toch. Zeker bij de spider klopt de achterkant gewoon niet. Te lang, laag en plat.
Ondanks dat de beelden sinds enkele weken al bekend waren: hij ziet er strakker uit dan z’n voorganger. Toch blijf ik het een rare auto vinden. Voor dit geld toch liever een Aperta of Huracan met iets meer emotie.
De R8 is toch wel een van de weinige auto’s die ik daadwerkelijk mooi vind als cabrio/spyder
Hij is er dus (nog) niet als V10+ ?
Jaa echt heel LEKKER ?
Ik kan de nieuwe R8 maar niet mooi vinden en ook deze Spyder vind ik helemaal niks. De eerste R8 is zo veel mooier en eleganter, ook als Spyder-variant. Nee, als ik in de markt zou zijn voor een auto als dit, koos ik voor de F-type of de California T.
Het lijkt gewoon op een TT met opsmuk.
Ik vind de nieuwe R8 Coupé nog steeds niet mooi, maar deze krijgt wel mijn handen op elkaar! Datzelfde heb ik ook met de Huracan.
Het zal uiteraard een heerlijke auto zijn om te rijden.
Het zal iets minder zijn om m te gebruiken (het doorstaat niet de ‘genoeg ruimte voor weekend weg mt zn 2’).
En het zou zomaar een stuk duurder kunnen zijn als de Lambo-versie om m te hebben: Ik kan me voorstellen dat ding ding harder afschrijft (in absolute getallen), terwijl het onderhoud zomaar gelijk geprijst zal zijn.
Van binnen heeft de Huracan zn zaakjes ook prima op orde (heb m mogen rijden); dus ook dat hoeft geen reden te zijn om voor de R8 te moeten kiezen.
@gregorius: hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
@scottishcarspotter2000: Door mijn 2e-hands zomer auto bij Lambo Zwitserland in Porrentruy te kopen.
Ritje in Lambo heb ik er in de onderhandelingen bij gehaald.
Ik weet het niet met deze Spyder. Zo op de persfoto’s ziet het er best strak uit, maar die real life-foto op Autojunk laatst gaf mij een ander gevoel. Daar vond ik het eerder een omgekeerde badkuip.
Desalniettemin: zoek je een snelle cabrio met een fantastisch geluid en die elke keer doet wat ie moet doen, dit is je auto.
Nee ik wil hem nog steeds niet
Gallardo spyder achterkant
Mmm… Nee. Doe mij maar de net aangekondigde nieuwe GT-R! Eindelijk een vernieuwd interieur!
Stevie Wonder is soms echt gezegend…
Hij is echt heerlijk geworden!
Niemand kan zeggen dat dit een lelijke wagen is, maar ben persoonlijk geen audiman – saai, duf en kleinburgerlijk imago. Neen, ik zou eerder kiezen voor een der alternatieven.
Wat een lomp ding zeg!
Yep, hij is mooi. ?
Of je koopt een nieuw gebh
@flatsix010: gebruikte 458. Ddn
@flatsix010: laat maar gaat helemaal mis hier
Ik zeg dit niet vaak, sterker nog ik kan me niet meer herinneren dat ik dit de laatste keer gezegd heb. Maar de cabrio is mooier dan de versie met dakje. Een cabrio doet naar mijn mening meestal echt afbreuk aan de lijn van het model.
Moet de spoiler van de plus op komen.
Achterkant is zoals al eerder gemeld iets te lang, maar het ziet er alsnog heerlijk uit :)
Leuk voor gordon
is dit een nieuwe?
Precies zoals je hem wilt hebben. Die Coupe in V10 Plus vorm is kansloos tegen de 650S, 997.2 Turbo S of 488 GTB.
Dus gewoon genieten van een lekkere V10 met het dak open. Volgens mij een gouden zet.
Mooi maar doe mij de Lambo maar.
Prachtig, veel mooier dan de Lambo