Dit is de vernieuwde GT-R, volgens Nissan "de meest ingrijpende modelwijziging" sinds de GT-R in 2007 werd geïntroduceerd.
De titel van dit artikel is overigens geen sneer naar Nissan, want ik vind het bewonderenswaardig hoe Nissan met de GT-R enorme vermogens toegankelijk heeft gemaakt voor chauffeurs van bijna alle niveaus. De nieuwste incarnatie van dit hightech beest beschikt over 570 pk, twintig stuks meer dan de huidige GT-R heeft. Bovendien is er een koppel van 633 Nm beschikbaar uit de 3.8 liter twinturbo V6. De zestrapsautomaat met dubbele koppeling kreeg een update om al dat vermogen nog beter over te brengen naar de aandrijfassen. Het onderstel is bovendien verder verfijnd en de carrosserie is stijver gemaakt, dit alles om de wegligging te verbeteren.
Uiteraard moeten we de nieuwe GT-R wel kunnen herkennen, dus er zijn ook uiterlijke wijzigingen. Om te beginnen zijn er scherpere looks voor de inmiddels negen jaar oude knalkar: strakker gelijnde bumpers, een bredere ‘V-motion’ grille en extra luchtroosters aan de achterzijde. Het oogt meer van deze tijd, maar tegelijkertijd is de herkenbare vorm van de GT-R behouden.
In het interieur zien we een nieuw dashboard, waarbij veel van de knoppen verdwenen zijn om te verhuizen naar het 8 inch touchscreen en de Display Command Control Unit tussen de voorstoelen. Tot slot is er een andere uitlaat met titanium einddempers en een Active Sound Enhancement systeem, dat ervoor moet zorgen dat e.e.a. nog wat lekkerder klinkt dan voorheen.
Vanaf komende zomer is de vernieuwde GT-R bij de dealer op te halen.
72 reacties
Het ‘motorgeluid wel’
“Active Sound Enhancement”
Uit de speakers dus.
Als er een ‘compleet’ nieuwe Golf of 911 wordt gepresenteerd, dan zijn ondanks de wijzigingen de vormen behouden. Niet met een nieuwe ‘V-motion luchtrooster’ en een nieuw stuurwiel…
http://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/jihzx6nncbpf4n7rbmll.jpg
En door de jaren heen hebben ze het vermogen ook telkens een leuke upgrade gegeven. We zitten op dit moment toch mooi op een leuke +90 ten opzichte van het aantal peekaa’s dat de wagen in 2008 had. Gewoon, zonder dat je een speciaal pakketje moet kopen. Netjes van Nissan!
Maar goed, de GT-R blijft een indrukwekkend rij-ijzer waar je hebberig van wordt. Het verbaast me eigenlijk dat-ie er nog maar 9 jaar is, als je 15 jaar had gezegd had ik het ook geloofd!
Totaal charmloos.
Ik wil hem !
Lekker hoor dat oranje. Nu nog een knalblauwe kleur.