• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nissan GT-R: de nieuwste PlayStation is hier

Auteur: CasperH, gepost 23 maart 2016 om 15:15 – 72 Reacties

Afbeelding Nissan GT-R: de nieuwste PlayStation is hierAfbeelding Nissan GT-R: de nieuwste PlayStation is hierAfbeelding Nissan GT-R: de nieuwste PlayStation is hierAfbeelding Nissan GT-R: de nieuwste PlayStation is hierAfbeelding Nissan GT-R: de nieuwste PlayStation is hierAfbeelding Nissan GT-R: de nieuwste PlayStation is hier

Nissan GT-R 2017
Dit is de vernieuwde GT-R, volgens Nissan “de meest ingrijpende modelwijziging” sinds de GT-R in 2007 werd geïntroduceerd.

De titel van dit artikel is overigens geen sneer naar Nissan, want ik vind het bewonderenswaardig hoe Nissan met de GT-R enorme vermogens toegankelijk heeft gemaakt voor chauffeurs van bijna alle niveaus. De nieuwste incarnatie van dit hightech beest beschikt over 570 pk, twintig stuks meer dan de huidige GT-R heeft. Bovendien is er een koppel van 633 Nm beschikbaar uit de 3.8 liter twinturbo V6. De zestrapsautomaat met dubbele koppeling kreeg een update om al dat vermogen nog beter over te brengen naar de aandrijfassen. Het onderstel is bovendien verder verfijnd en de carrosserie is stijver gemaakt, dit alles om de wegligging te verbeteren.

Uiteraard moeten we de nieuwe GT-R wel kunnen herkennen, dus er zijn ook uiterlijke wijzigingen. Om te beginnen zijn er scherpere looks voor de inmiddels negen jaar oude knalkar: strakker gelijnde bumpers, een bredere ‘V-motion’ grille en extra luchtroosters aan de achterzijde. Het oogt meer van deze tijd, maar tegelijkertijd is de herkenbare vorm van de GT-R behouden.

In het interieur zien we een nieuw dashboard, waarbij veel van de knoppen verdwenen zijn om te verhuizen naar het 8 inch touchscreen en de Display Command Control Unit tussen de voorstoelen. Tot slot is er een andere uitlaat met titanium einddempers en een Active Sound Enhancement systeem, dat ervoor moet zorgen dat e.e.a. nog wat lekkerder klinkt dan voorheen.

Vanaf komende zomer is de vernieuwde GT-R bij de dealer op te halen.

Ook interessant!

  • Video: Nissan GT-R rijdt pionnen omver
  • Video: Nissan GT-R neemt drempel veel te hard
    Video: Nissan GT-R neemt drempel veel te hard
  • hightech Nissan GT-R
    Hightech Nissan GT-R wordt níet elektrisch
  • Nissan GT-R Nismo Special Edition, inbegrepen bij de NFT
    Nieuwe Nissan GT-R Nismo voegt echt wat toe

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

Coupe, facelift, gt-r, new-york-2016, Nissan

Vorig bericht: « Dit is de nieuwe Toyota Prius Plug-in Hybrid
Volgend bericht: Coureurs openen aanval op eigenaren F1 »

Lees Interacties

Reacties

  1. dutchcorvette zegt

    23 maart 2016 om 15:16

    Enorm veranderd….

    Login om te reageren
    • stfu zegt

      23 maart 2016 om 15:21

      @dutchcorvette: dat hoeft toch ook niet? Waarom zouden ze? Gewoon een beetje opgefrist. Wat had jij verwacht? Een compleet nieuw model?

      Login om te reageren
      • thomcarspotter zegt

        23 maart 2016 om 15:41

        @stfu: daar wordt het na 9 jaar anders wel tijd voor..

        Login om te reageren
        • trident zegt

          23 maart 2016 om 16:51

          @thomcarspotter: porsche doet het al jaren niet zo mekkereb

          Login om te reageren
          • thomcarspotter zegt

            23 maart 2016 om 17:33

            @trident: zeg ik dan dat het bij Porsche niet zo is? wat een argumentatie weer @fabiotol

            Login om te reageren
        • raoulkroes zegt

          23 maart 2016 om 16:54

          @thomcarspotter: En daarom komt er over een paar jaar ook een R36…

          Login om te reageren
        • stfu zegt

          23 maart 2016 om 16:58

          @thomcarspotter: blijkbaar niet :)

          Login om te reageren
        • fabiotol zegt

          23 maart 2016 om 17:25

          @thomcarspotter: kijk eens naar de 911 dan, die wordt ook alleen maar opgefrist

          Login om te reageren
        • cpp1 zegt

          23 maart 2016 om 18:25

          @thomcarspotter: absoluut onnodig om deze auto een volledig niet ontwerp te geven. Het huidige ontwerp is gewoon prima en nog steeds fris. Interieur technisch staat eea gelukkig op een hoger plan zo te zien…mocht ook wel m.i. Het oude was een beetje krakkemikkig vond ik.

          Login om te reageren
      • dutchcorvette zegt

        23 maart 2016 om 15:44

        @stfu: een beetje wel.. Na al die conceptauto’s

        Login om te reageren
    • 6cilinder zegt

      23 maart 2016 om 15:42

      @dutchcorvette: never change a winning team.

      Login om te reageren
      • dutchcorvette zegt

        23 maart 2016 om 15:48

        @6cilinder: dat is zeker zo,

        Login om te reageren
    • mpowerm3 zegt

      23 maart 2016 om 16:32

      @dutchcorvette: ja de porsche 911 is ook veel verandert de laatste decenia(s)

      Login om te reageren
      • rolov zegt

        23 maart 2016 om 18:02

        @mpowerm3: als je ze naast elkaar zet is het toch wel een hoop .

        Login om te reageren
        • slickrick zegt

          23 maart 2016 om 23:10

          @rolov: ja vooral de laatste 911 is een stuk anders geworden. Tijd om de GT-r ook eens goed op te frissen, waarom zou je naar de dealer lopen voor deze gtr als je voor 50k minder hetzelfde kan kopen met een lage km stand.

          Login om te reageren
    • trolle zegt

      23 maart 2016 om 18:05

      @dutchcorvette: een porscheke doen noemen ze dat

      Login om te reageren
  2. wiebe zegt

    23 maart 2016 om 15:17

    Nieuw?

    Login om te reageren
    • martinus zegt

      23 maart 2016 om 15:23

      @wiebe:
      Het ‘motorgeluid wel’

      “Active Sound Enhancement”
      Uit de speakers dus.

      Login om te reageren
      • rolov zegt

        23 maart 2016 om 15:49

        @martinus: kolere. Dat kan niet kloppen. Was BMW trendsetter dus….

        Login om te reageren
  3. Maarten123 zegt

    23 maart 2016 om 15:19

    Ik zou hem op straat niet meer herkennen denk ik.

    Login om te reageren
  4. phaeton zegt

    23 maart 2016 om 15:21

    ”maar tegelijkertijd is de herkenbare vorm van de GT-R behouden.”

    Als er een ‘compleet’ nieuwe Golf of 911 wordt gepresenteerd, dan zijn ondanks de wijzigingen de vormen behouden. Niet met een nieuwe ‘V-motion luchtrooster’ en een nieuw stuurwiel…

    Login om te reageren
  5. jobberns zegt

    23 maart 2016 om 15:21

    Kijk, nu lijkt het ergens op! Dat interieur van de huidige vond ik altijd een beetje ‘net niet’ in vergelijking met z’n concurrenten, maar dit nieuwe interieur lijkt er al meer op!

    Login om te reageren
    • f12pjo zegt

      23 maart 2016 om 17:01

      @jobberns: Ik vind het interieur en dan vooral het scherm inclusief knoppen nou niet bepaald een vooruitgang. De vorige had een hoger playstation-gehalte, wat in mijn ogen beter bij het karakter van de GT-R past.

      Login om te reageren
    • beefcake zegt

      23 maart 2016 om 21:44

      @jobberns: maar dat bruin icm de oranje lak… Ik vind het een partij gewaagd, als ik me netjes uitdruk.

      Login om te reageren
  6. rolov zegt

    23 maart 2016 om 15:22

    Grondige facelift?

    Login om te reageren
  7. 650s zegt

    23 maart 2016 om 15:22

    Dashboard is wel opgeknapt vind ik

    Login om te reageren
  8. 370z_stillen zegt

    23 maart 2016 om 15:22

    Dit is gewoon een facelift toch, de nieuwe GTR kwam in 2018 ofzo? Wel nice dat ze eindelijk het interieur iets hebben verbeterd. Nice!

    Login om te reageren
  9. rolov zegt

    23 maart 2016 om 15:25

    Die stoelen zien er comfortabel uit. Ja als je het vergelijkt met de 911 is deze net zo nieuw als een nieuw type 911. Misschien een laatste grondige beurt voor in 2018 een compleet nieuw monster komt. Die hybride versie waar zo over geschreven was .

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      23 maart 2016 om 15:39

      @rolov: 2020 lees ik net ergens komt de nieuwe pas. Dus vandaar deze auto.

      Login om te reageren
  10. TimD zegt

    23 maart 2016 om 15:28

    Man man man om moedeloos van te worden! Die types die altijd zeggen: nieuw!? Facelift ? Hij is hetzelfde ? Verzin toch eens wat beters…. OT: wat een prachtige auto, veel beter qua interieur als het oude type, hopen dat hij op langere afstanden beter te rijden is! PROEFRIT komt u maar!

    Login om te reageren
  11. thezonda zegt

    23 maart 2016 om 15:31

    Ziet er goed uit!

    Login om te reageren
  12. pilot1988 zegt

    23 maart 2016 om 15:33

    Het blijft een ordinair ding.

    Login om te reageren
    • dampu020 zegt

      23 maart 2016 om 15:37

      @pilot1988: jaa, een monster is het

      Login om te reageren
  13. tt123 zegt

    23 maart 2016 om 15:33

    Dat lelijke interieur ziet er nu beter uit

    Login om te reageren
  14. toyotafortuner zegt

    23 maart 2016 om 15:36

    Mijn droomwagen is nog wat gaver geworden!

    Login om te reageren
  15. gaserop zegt

    23 maart 2016 om 15:40

    Deze auto is mijn levensdoel. Overigens wel erg jammer dat Nissan nu ook aan ‘active sound’ doet, laat deze onzin maar lekker aan de Duitsers over…

    Login om te reageren
  16. wilbertg zegt

    23 maart 2016 om 15:40

    Als ik ‘m kon veroorloven… Veel liever dan een 911. Wat een bak zeg!

    Login om te reageren
  17. gieltj zegt

    23 maart 2016 om 15:42

    Heeft een handbak nodig

    Login om te reageren
    • fabiotol zegt

      23 maart 2016 om 17:30

      @gieltj: zo snel en efficient kun jij niet schakelen. Bijna niemand overigens.

      Login om te reageren
      • davelepeef zegt

        24 maart 2016 om 20:48

        @fabiotol: als jij ligt te ketsen, doe je dat dan graag zo snel en efficiënt mogelijk of wil je ook wel ’s van het proces genieten?? Dit is precies zoals ik -met 0 ervaring overigens- deze auto beschouw, veel te doelmatig en klinisch…

        Login om te reageren
  18. racerx zegt

    23 maart 2016 om 15:49

    Net wat scherper en een prima interieur update. Snaak ding, goeie facelift!

    Login om te reageren
  19. mashell zegt

    23 maart 2016 om 15:54

    Als dat stuur ook gewoon in het zwart kan maar de stoelen wel in kleur dan is het helemaal goed.

    Login om te reageren
  20. Darahan zegt

    23 maart 2016 om 15:57

    Die sleuven in de voorbumper maken hem een stuk scherper en meer bij de tijd. De orignele bumper zonder die sleuven is toch een tikje te gladjes, Het doet zelfs nog wel een beetje denken aan de GT-R Concept uit de jaren midden-2000.

    Login om te reageren
  21. michaelcorleone zegt

    23 maart 2016 om 15:58

    Nog steeds prachtig, alleen een minpuntje deze voorkant vind ik mooier.

    http://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/jihzx6nncbpf4n7rbmll.jpg

    Login om te reageren
    • mrdjm zegt

      23 maart 2016 om 17:52

      @michaelcorleone: Ik niet, veel te geknutseld die dagrijverlichting er in! Dus dan het liefst het origineel, maar ik vind deze nieuwe bumper ook wel erg geslaagd!

      Login om te reageren
  22. Edge zegt

    23 maart 2016 om 16:01

    Het exterieur is niet bijzonder veel geüpdatet, maar dat was dan ook niet nodig. Ik had bij de GT-R nou niet bepaald het idee dat ik naar een lelijke of oude auto zat te kijken. Als je dit interieur met dat van de GT-R uit 2008 vergelijkt (Linkje!) zie je dat er echt enorme stappen gemaakt zijn. Waar het oorspronkelijke interieur erg kinderlijk oogde door de vele grote draaiknoppen, hebben we inmiddels een heel volwassen en mooi interieur ervoor teruggekregen.

    En door de jaren heen hebben ze het vermogen ook telkens een leuke upgrade gegeven. We zitten op dit moment toch mooi op een leuke +90 ten opzichte van het aantal peekaa’s dat de wagen in 2008 had. Gewoon, zonder dat je een speciaal pakketje moet kopen. Netjes van Nissan!

    Login om te reageren
    • futse zegt

      23 maart 2016 om 16:39

      @Edge: Geen speciaal pakketje kopen? Volgens mij moet je een volledige auto kopen om die +90 pk te “krijgen” .-) Maar ik begrijp wat je bedoelt, leuke vooruitgang uit hetzelfde standaard blok. Toch nog maar even doorsparen :-)

      Login om te reageren
  23. mrB zegt

    23 maart 2016 om 16:04

    Niet eens een nieuwe ring tijd, dat was toch altijd Nissan’s parade paardje. Ik vind het geheel een verbetering in ieder geval.

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      23 maart 2016 om 16:26

      @mrB: ze komen met deze niet over de tijd van de Nismo heen. Dus dan hoeft het niet ;)

      Login om te reageren
  24. niekie1999 zegt

    23 maart 2016 om 16:13

    Ziet er niet slecht uit, maar die koplampen mogen toch wel wat kleiner…

    Login om te reageren
  25. knipperlichtje zegt

    23 maart 2016 om 16:15

    Wat mij betreft hadden ze dit nooit moeten doen. De GT-R is min of meer een icoon geworden, een icoon moet je niet op de helft van de rit drastisch gaan wijzigen, een icoon behoort slechts een opvolger te krijgen. Daar komt nog bij dat ik het nieuwe interieur een achteruitgang vind, van een no nonsense mix van zwart alcantara en aluminium naar een mislukte poging om een Italiaan te zijn, dat gekreukte leer, het nepcarbon, die glimmend zwarte luchtroostertjes, doe maar gewoon niet Nissan.

    Login om te reageren
  26. potver7 zegt

    23 maart 2016 om 16:16

    … en dan beweert Jezza dat Porsche-designers lui zijn… ;)

    Maar goed, de GT-R blijft een indrukwekkend rij-ijzer waar je hebberig van wordt. Het verbaast me eigenlijk dat-ie er nog maar 9 jaar is, als je 15 jaar had gezegd had ik het ook geloofd!

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      23 maart 2016 om 16:31

      @potver7: Die Porsche designers noemen het dan ook een volledig nieuw model, terwijl Nissan het een facelift of modeljaarupgrade noemt.

      Login om te reageren
  27. Dutchdriftking zegt

    23 maart 2016 om 16:16

    Ik vind hem wel hip geworden.

    Login om te reageren
  28. 1975mini zegt

    23 maart 2016 om 16:17

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  29. potver7 zegt

    23 maart 2016 om 16:17

    Bij een Playstation had ik trouwens een geval met 5 deuren en een grote achterklep verwacht, maar goed.

    Login om te reageren
  30. lolbartlol zegt

    23 maart 2016 om 16:21

    Das geen station! Ha lachen

    Login om te reageren
  31. desjonnies zegt

    23 maart 2016 om 16:27

    Lelijk ruig hok.
    Totaal charmloos.

    Ik wil hem !

    Login om te reageren
  32. sracert zegt

    23 maart 2016 om 16:28

    Hij blijft indrukwekkend en mooi. als ik de poen had. helaas….

    Login om te reageren
  33. robd85 zegt

    23 maart 2016 om 16:52

    Lekker hoor, doe mij die maar !

    Login om te reageren
  34. Ram-G-maN zegt

    23 maart 2016 om 16:56

    Leipe Gundam op wielen is nog meer ガンダム geworden. I’m loving it!
    Lekker hoor dat oranje. Nu nog een knalblauwe kleur.

    Login om te reageren
  35. pinut187 zegt

    23 maart 2016 om 17:18

    De voorkant is nooit echt mijn ding geweest maar de rest is oh zo lekker. Vergeet ook niet dat deze “Nissan” even het record van het bekende rondje over dat Duitse cirquit toentertijd ff aan diggelen reed. Door deze prestatie van zo’n magnitude is en blijft deze wagen een ijkpunt in de autogeschiedenis.

    Login om te reageren
  36. martijn11 zegt

    23 maart 2016 om 17:24

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  37. elias zegt

    23 maart 2016 om 17:47

    Hoeveel is de 0-100 tijd nu?

    Login om te reageren
    • alfaitak zegt

      23 maart 2016 om 23:33

      @elias: 2,7 seconden.

      Login om te reageren
  38. noflexzone zegt

    23 maart 2016 om 17:56

    Waarom krijgt de bijrijder de handrem?

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      23 maart 2016 om 18:04

      @noflexzone: in Japan zit hij wel bij de bestuurder.

      Login om te reageren
  39. Davidov zegt

    23 maart 2016 om 18:03

    Nice, enig idee over de prijsindicatie?

    Login om te reageren
  40. Panda999 zegt

    23 maart 2016 om 19:34

    Vind de voorkant mooier dan de vorige, binnen ook mooier erop geworden!

    Login om te reageren
  41. kennone zegt

    23 maart 2016 om 23:24

    Hebben

    Login om te reageren
  42. pagani86 zegt

    23 maart 2016 om 23:57

    De verlangen naar een GTR is nog nooit zo groot geweest als bij dit nieuwe model… wat een mooie interieur ook.

    Login om te reageren
  43. cossiekiller zegt

    26 maart 2016 om 12:56

    Eindelijk een mooie voorbumper…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North