De lang verwachte opvolger van de 350Z is nu eindelijk in normale foto’s te bewonderen. De Cayman, TT en Z4 (opvolger) kunnen hun borst nat maken.
De auto deelt veel met concerngenoot Infiniti G37. Zo gebruiken ze dezelfde 3.7 liter V6 motor, die in de Infiniti 320 pk levert. Voor de 370Z zal de V6 iets niet gekieteld worden en dus dezelfde 320 pk (330 US pk’s) en 360 nm leveren. Ten opzichte van de 350Z lijkt de 370Z kleiner te worden. Zo wordt de wielbasis 15 cm kleiner, waardoor de 370Z wendbaarder moet zijn dan zijn voorganger. Zo wordt de wielbasis 15 cm kleiner, waardoor de 370Z wendbaarder moet zijn dan zijn voorganger. In november zal Nissan de 370Z op de Los Angeles Auto Show officieel onthullen.
Ziet er wel leuk uit :)
Er is niks aangepast aan de 3.7 V6 want in de US en Japan levert hij gewoon 330PK. Alleen in de EU is het 320PK.
Erg mooi en zal zeker heel goed rijden, alleen die koplamp/spatbord aan de voorkant vind ik wat minder fraai. Wouter schrijft normale foto’s, maar dit zijn nog renderings of wordt dit de definitieve versie?
Nou ja, ‘normale’ foto’s. Ik vind hem eerlijk gezegd niet zo heel fantastisch. Doe mij de 350Z maar. :P
Hij is in ieder geval een stuk knapper dan zijn concurrenten, ookal is dat niet zo heel moeilijk. Hopelijk kun je er ook een interieur van Infiniti in krijgen.
Die daklijn en kont doen mij nog het meeste aan een schijtende hond denken.
Niet echt mooi, de 350 was een stuk mooier. Ik zou nu eerder gaan voor een Z4 of TT
van de zijkant lijkt de lijn vooral achter een beetje op een wiesmann. nu ja, we zullen zien. nu maar hopen dat ze wat betere materialen gebruiken voor de binnenkant
we vallen in de herhaling :P na 1 keer is het ook wel duidelijk
on topic: vind hem niet echt geslaagt maar de concurentie is ook lelijk. Dus mischien kan het nog wat worden.
edit: me zelf
de wielbasis is nu dus 30 cm korter :P
@wouter:
“Zo wordt de wielbasis 15 cm kleiner, waardoor de 370Z wendbaarder moet zijn dan zijn voorganger. Zo wordt de wielbasis 15 cm kleiner, waardoor de 370Z wendbaarder moet zijn dan zijn voorganger. ”
Ja, ja. Ben je’t zeker?
@ RS,
Kijkende naar het navigatiescherm en dergelijke , lijkt het me hetzelfde als bij de infiniti 37 , op die extra klokjes na.
uhmmmm lelijk
Ben benieuwd wanneer hij zich op Europese markten zal wagen.
En niemand die merkt dat de achterlichten practisch dezelfde zijn als die van de nieuwe Renault Megane ? :p
(nu wacht ik vol spanning af wie de eerst zal zijn die reageert in de zin van : Ja die achterlichten zijn van Renault, dus die 370Z MOET onbetrouwbaar zijn ..) :D
Bekijk die auto als kunst, hoe langer er je naar kijkt hoe mooier ie wordt… had ik indertijd met de mercedes c-klasse coupe ook. In het begin vond ik die zoooo lelijk. Nu vind ik dit een van de mooiste coupés…
ik vind de 350Z coupe een hele mooie auto, maar de cabrio absoluut niet.. hoe moet ik de cabrio versie van de 370Z dan wel niet vinden als ik de coupe nog niet eens mooi vind :?
@ Timmah
Dat viel mij inderdaad ook op. Maar het geheel oogt nog wel net zo plastiekerig uit als bij de 350.
Ik ben benieuwd of het geluid nog mooier is dan van de 350 (kan dat?) anders is het net dezelfde auto in een ander jasje.
Nissan kan het de concurrenten alleen moeilijk maken als ze ook daadwerkelijk het interieur een upgrade geven en een automaat aanbieden.
Ik vindt het een mooie auto, niet zo verrassend als de 350, maar dat kan ook niet, want die was toen nieuw, dit is een vervolg.
vind de daklijn (in ieder geval de lijn van de ruiten boven en onder) en de lichten echt ho-pe-loos. Qua geluid zal ie wel t zelfde zijn, omdat het hetzelfde blok blijft. Vind zelf de 350Z net wat mooier……
Foto’s ? Zijn dit geen renders van het exterieur?
Lijkt wel alsof ze aan het ver-TVR-en zijn (3x woordwaarde). De 350Z was veel mooier (was ook niet de mooiste wagen die rond reed, maar mooier als deze iig).
Ik vind em schuin van voor wel iets van een TVR weg hebben (wat ik afschuwelijk lelijk pisbakken vind). Het interieur is wel beter als de 350Z, maar dat was niet zo heel moeilijk.
Nee, sorry, dit is niets.
@ Onehp: nee… er gaat zelfs 30cm vanaf.. Dan krijgt ie de draaicirkel van een steekwagen :lol:
Na de discussie over het al dan niet sneller zijn op de Nordschleife met de GT-R heeft Nissan het definitief op PORSCHE gemund.
Die achterlichten “breed trekken” waardoor de 370Z heupen krijgt is echt too much! De daklijn doet sterk aan een mislukte imitatie van een 911 denken.
Dit bewijst wederom de kansloze imitatiedrang van de Aziaten/Chinezen. Best jammer als je bedenkt dat de 350Z een goed begin was.
Hopelijk is het geluid van de 3,7 liter V6 wel hetzelfde geblezen en hebben ze er geen mp3-speler ingehangen die een Porsche-boxermotor nabaatst…..
De vorige was DA shizzle, vooral in goudkleur langs de Zuid Afrikaanse riviera
Deze is gewoon Kitsch… net zoals de TT altijd al geweest is… de dood van een icoon als je het mij vraagt… zalfde is gebeurd met de Murano… Nissan wordt plots erg saai…
maar de wielbasis word wel kleiner:P
En toch blijft de 300 ZX mooier, de 350 ging nog wel, maar dit, Bah, bah en nog eens bah. Maaaaaarrrrrrrrr ik wacht wel tot ik hem in real life zie voordat ik mijn definitieve oordeel vel.
Deze dus :)
Stoere raampartij, verder niet veel soeps.
Iemand enig idee waar dat inzetstuk in de bestuurdersstoel voor dient? Airbag voor de edele delen?
Hij heeft de daklijn van de GT-R..
@Maximus-GTR: het interieur doet minder hard plastiek aan dan het oude model (ik vind het er op het plaatje zeer fraai uitzien!) en een 7-traps automaat met schakelflippers wordt ook een optie.
En weer een auto die in de basis vorm op HET icoon allertijden lijkt. De Porsche 911. Doet me denken aan een uitspraak van Will Smith in Bad Boys I:
“Everybody wants to be like Mike”
In dit geval dus: Every car wants to be like a Porsche 911.
En geef ze eens ongelijk.
gaat hier niet boven:
@Vespuci
het geld voor jou en ieder ander die de dak lijn op een 911 vind lijken. Kijk maar eest naar de 240Z uit de jaren 70 en dan praat verder.
Het iriteert me gewoon dat er hier zo veel van die domme duitse fanboys rond hangen die geen bal weten van iets.
gelukkig is er deze nog:

maar vanaf 2010 gaan de Japanners ook deze verkloten :( 2003-2008 was de beste periode voor Japanse coupés als je het mij vraagt :(
doe mij maar gewoon een NSX of een ouwe prelude
Kleinere auto, dikkere motor, mooi zo.
Nu maar hopen dat hij even geweldig klinkt als de 350Z.
“Zo wordt de wielbasis 15 cm kleiner, waardoor de 370Z wendbaarder moet zijn dan zijn voorganger. Zo wordt de wielbasis 15 cm kleiner, waardoor de 370Z wendbaarder moet zijn dan zijn voorganger”
1keer zeggen dat de wielbasis 15cm korter wordt is meer dan genoeg hoor ;)
@mx5/rx8owner
Ik vind die “schijtende hond” positie wel lekker. Alsof hij elk moment uit de startblokken wil.
Die ingewikkelde koplampen hadden wel achterwege kunnen blijven.
Gadver, volgens mij heeft renault hier te veel invloed op gehad. Dit ziet er niet echt uit als een spannende auto
doe mij maar ze oude broertje! 350Z is koning
Hé Porsche…..hoe snel is ie op de Ring ;)
@ Stephan Tast: Die automaat zal een absolute vereiste zijn om misschien wel de grootste groep kopers te overhalen; Vrouwen. Grote reden voor mijn vrouw om een TT te nemen was de automaat.
Een interier upgrade was nodig ook om meer ‘premium’ te worden.
Het design hint inderdaad veel te veel naar Porsche. Een bewuste keuze, aangezien Nissan er openlijk voor uitkomt dat ze de grootste sportwagen producent van Europa wil worden.
Denk eveneens dat het 320 pk’s (US) moet zijn en 330 pk in Europa
@Stijn
Nee niet dat maar de VQ37VHR levert minder PK’s in de EU. Japan en Amerika is het 330pk en bij ons volgens mij door een andere ECU 320PK.
Maar dat is bij de skylne/G37 de 370Z krijgt wel gewoon 330PK net als bij de Amerikanen.
@ Apache
Die eclipse is eigenlijk een gedrocht als je die vergelijkt met zijn voorganger die van 1995-1999, de GSX versie. Dat was nog een echte coupé
@ Waxweazle
Jij begrijpt ‘m!
@DAT.
Fijn als hij daarna gelijk naar je strot vliegt. :?
Lijkt hij niet op een porsche?
@ Waxweasel
de 1995-1999 was een pokkelelijk gedrocht… een johnny tuner mobiel… een the Fast and the Furious wannabe bak
Met de huidige durf ik nog rondrijden terwijl de mensen je toch wat smaak toezeggen… en hij kost maar hooguit 25 000 als je hem importeert…
Deze auto lijkt iets meer op de Amerikaanse/Japanse smaak gemaakt te zijn met al die welvingen en vreemd gevormde lampen. Hij past eigenlijk beter tussen de andere Infinitis dan tussen de Nissans. De 350z was strakker en meer Europeser en naar mijn smaak mooier.
@Oxymoron
Dat inzetstuk is om het genot te verhogen……eh… van het autorijden natuurlijk.
@Apache
het front van die Mitsubishi vindt ik dan weer erg tegen vallen en “amerikaans”. Maar ja, ieder zijn smaak.
En veder zie ik de Porsche (dak)lijn ook wel.
“Zo wordt de wielbasis 15 cm kleiner, waardoor de 370Z wendbaarder moet zijn dan zijn voorganger. Zo wordt de wielbasis 15 cm kleiner, waardoor de 370Z wendbaarder moet zijn dan zijn voorganger” leuke fout
wat een afschuwlijk interieur
nep Z4 coupe.
Iew… Klein… De 350Z oogde juist zo elegant door zijn lengte. Dit zal wel sportiever zijn, maar het uiterlijk gaat er niet op vooruit.
@ autoblog; Wanneer let er nu eens iemand op en haalt die dubbele zin uit het artikel? Over de wielbasis?
Dat belooft idd heel wat,gezien de 350Z ook een nogal rap dingetje is.
Die 10pk verschil (US-EUR) komt dat dan door het octane 110 in de US en de octane 98 (Neem aan dat je hierin geen 95 gooit) in NL?
Wordt de wielbasis 2x 15 centimeter korter gemaakt?
+1 voor de poepende hond, ik vind hem echt lelijk. Die kortere wielbasis was een slechte keus, jammer de pammer. Doe mijn de 350Z maar…
zou deze een stalen klapdak krijgen als cabrio?? de Z4 geloof ik niet aangezien ik vlakbij inzell(duitsland) een gecamoufleerde Z4 zag die een stoffen dak had als ik het goed zag..
ieeelll, die zijruit! Daar hadden ze echt wel wat mooiers van kunne maken hoor…
Niks 911, dit is puur nissan ;)
Vind ‘m vet! Chapeau Nissan!
@DennieFR: Amerikaanse benzine is meestal 91 RON, ze verkopen wel 101 RON als race benzine maar als je dat in je Camaro of Trans-Am gooit dan denk ik niet dat je ver komt…
Die 101 RON is voornamelijk voor geimporteerde auto’s of Volkswagens Rabbits (Golf) of Toyota Camry’s.
gatverdamme wat lelijk niet te geloven hoe kunnen ze zoiets maken
die achterlichten en de koplampen :S WTF wie heb dat bedacht
en de knik in het dak wat ze van de GTR weg hebben ziet er ook niet uit op de Z het is net een crossfire :S ik hou het maar lekker bij me 350Z
Op de spy-pics vond ik het wel wat hebben, maar nu ben ik heel wat minder overtuigd. Sterker, ronduit mislukt. De 350 was toch wel mooier.
@Arnoud
Dat meen je tog niet echt he Kever 911 ? die al 40 jaar precies hetzelfde is gebleven bij kever hebben ze de meest luie ontwerpers lopen joh :D
kom eens met wat nieuws en waar de motor op de goede plek zit
Midlifecrisis ? Kaal ?
alles is eigenlijk goed alleen die voor en achter units zijn net iets TE, ff veranderen dus..
Hij is minder mooi dan de 350z, maar oogt zeker agressiver.
Ook kudos voor Nissan om een keer een kleinere auto dan de voorganger op de markt te brengen! Ze moeten toch wel rare dingen doen wel deze ook nog zwaarder zijn dan de 350z (wat geen vedergewichtje is).
De auto heeft vanaf de B-stijl inderdaad erg veel weg van de 911.
Best leuk wagentje!! Aparte lichtunits…
Dit is inderdaad een verwijzing naar oude modellen van Nissan.
Je weet wel, die tijd toen Japanners alles kopieerde…..
Alsof Westerse fabrikanten niet altijd van elkaar afkeken? Je zegt het op een manier waarop je suggereert dat alleen Japanners dat niet mogen doen.
Afkijken en kopiëren zijn twee verschillende begrippen.
En ik suggereer helemaal niet dat Japanners dat niet mogen doen. Ik zeg alleen maar dat we hier niet net moeten gaan doen alsof wat er in het verleden uit Japan kwam origineel was. De Japanners waren vroeger niet anders dan de Chinezen van nu en alles anders beweren is een beetje geschiedvervalsing….
@ STJ
Duitse fanboys… ik verlaag me niet naar een dergelijke kwalificatie van jouw (on)kunde maar maak de volgende constatering:
Gelukkig heb jij wel verstand van zaken met de verwijzing naar de 240Z uit de jaren 70…. Kennelijk is het je enigszins ontgaan dat het concept van de 911 dateert uit de jaren 60. Om nog maar niet te spreken over het Nazi-ontwerp van de Kever waarvan de 911 is afgeleid.
Niet iedereen kan een rekenwonder zijn…
Ik verneem graag van je als je me op het gebied van Aziatische ontwerpkunst wilt bijspijkeren op het gebied van originaliteit, on topic that is.
@wouter
Zie mijn eerdere reactie over de herhaling in het artikel.
“De auto deelt veel met concerngenoot Infiniti G37. Zo gebruiken ze dezelfde 3.7 liter V6 motor, die in de Infiniti 320 pk levert. Voor de 370Z zal de V6 iets niet gekieteld worden en dus dezelfde 320 pk (330 US pk’s) en 360 nm leveren. Ten opzichte van de 350Z lijkt de 370Z kleiner te worden. Zo wordt de wielbasis 15 cm kleiner, waardoor de 370Z wendbaarder moet zijn dan zijn voorganger. Zo wordt de wielbasis 15 cm kleiner, waardoor de 370Z wendbaarder moet zijn dan zijn voorganger. In november zal Nissan de 370Z op de Los Angeles Auto Show officieel onthullen.”
@ michel 350z:
Porsche heeft luie ontwerpers??? Helemaal niet. Zij hanteren gewoon een van de allerbeste denkwijzen: Why change a winning team?
De 911 is de grootste hit allertijden, hij blijft maar verkopen. Dus dikke kans dat ie nog eens 40 jaar mee gaat.
Het duurt vast niet lang meer voordat andere sportwagen fabrikanten geheel ontdaan de moed opgeven, het licht uit doen en de deur voor het laatst dichttrekken. Die jongens uit Zuffenhausen zijn gewoon niet te kloppen.
@ Rick Dos:
Het verschil tussen afkijken en kopieren in de automobielbusiness is zo’n dikke vage grijze lijn dat ik me daar niet eens aan wil wagen.
Ziet niemand dan dat hij wel een beetje erg veel op een porsche 911 lijkt?
Ik vind het geen verbetering geworden, op de een of andere manier is zijn (of is het haar?>Fairlady, lol ) voorganger eleganter.
Wát een boel taal/spelvauden trouwens bij de reacties :|
@ dekster:
Euhm, hoe vaak lees jij het artikel als je je er zo aan irriteert? :P